Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Een knuffel voor jou Shay.

En Emma...hoe gaat het bij jou????

2. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Hey meiden,

wat een leuke foto's allemaal zeg! Ik heb nu met vlagen ook dat ik erg nieuwsgierig wordt naar de baby. Het wordt nu wel wat zwaarder. Gisteren iets te enthousiast met de was bezig geweest en toen krijg ik een harde buik, echt niet normaal! Ik kon alleen nog maar met m'n voedingskussen op de bank liggen. En dan heb ik nog niet eens gestreken!

Emma, wat ben je stil?!?!?! Is er al beweging?

3. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Stephanie: mooie foto zeg...

Ik denk dat emma aan het bevallen is nou ja laten we het hopen voor d'r....

Ik heb echt al zoveel gehad niet meer normaal en dan hebben we nog niet eens zoveel bezoek gehad...
    Voor de rest gaat het allemaal wel goed... Ze drinkt al 80 cc en ze weegt nu 3 kilo dus ze zit al boven d'r geboortegewicht...
    Het is echt een schatje en ze ligt nu lekker naast me te slapen in bed... We wachten tot ze komen voor d'r hielprik en gehoortest... Vandaag ga ik d'r in badje doen tot zover ik het zelf kan want alles kost me heel veel energie... De kraamzorg heeft zelfs zoeits van hoe moet dat nou donderdag als ik er niet meer ben... Waarschijnlijk toch een combinatie van de bevalling en me lever die opspeelt waardoor ik heel erg moe ben... Dus ik ga misschien vragen of de huisarts van de week langs wil komen om bloed te prikken zodat ik weet hoe het met me waardes is...
    De kraamtranen heb ik ook al last van haha...
    Eergister moest ik huilen omdat ik gewoon zo gelukkig ben en gister omdat ik er zo tegenop zag dat me man weer moest gaan werken vandaag en dat ik het straks allemaal alleen moet doen terwijl ik het gevoel heb dat ik het echt nog niet kan...

4. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

ik denk ook dat emma druk bezig is.... :) laten we het hopen voor haar!

Shay, kan me dat nog wel herinneren hoor, de eerste dag alleen met mn kindje....maar achteraf ging het wel oke...en je moet maar zo denken....het mag helemaal de soep in lopen he....je hoeft verder nergens naar toe, geen verplichtingen, dus als het een dag wat minder gaat, jammer dan! er zijn zoveel dagen dat het eigenlijk al best goed gaat, enneh.....je hebt ook niet kunnen oefenen voor het moederschap he, zijn geen studies voor... ;)

Malleboe, ben jij ook al zo nieuwsgierig naar de kleine?

Hier alles verder goed, vanmiddag naar de VK, dus dan zullen we verder wel weer zien.

Groetjes!
    Dai

5. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Ik denk idd dat Emma ook bezig is.

Ik ben bijna 12 weken zwanger...toch weer fijn als de "gevaren" weken voorbij zijn hoor. Ik voel me goed, maar hadden jullie ook dat je soms zo schuldig voelt als je je medicijnen in neemt? Epilepsiepillen zijn niet onschuldig en ik maak me dan ook zorgen of de baby gezond is enzo....volgens mijn man moet ik me niet zoveel zorgen maken en komt alles goed. Maar toch....
    Ik ga vanaf woensdag met vakantie dus ik hoop voor die tijd nog ff wat van Emma te horen hihihihi

6. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Shay wat een poppetje om te zien :)

Danabelle gefeliciteerd met jullie mooie dochter Nadine :)

Ik ben er nog steeds hoor hahaha.. ik was lekker het weekend weg naar Rotterdam zomercarnaval :D Ik moet a.s. vrijdag naar de nefroloog dus dan weet ik weer wat meer :)

7. Daiquiri

Kan het me voorstellen, maar hoe zou het zijn als je de medicijnen niet nam? zou dat uiteindelijk wel goed voor het kindje zijn?

@ Danitjuh, soms moeten we het ff checken he... :) maar je hebt een vrolijk weekend gehad zo te lezen en het weer zat ook nog eens mee!

Vanmiddag naar de VK geweest. kind was verder ingedaald, dus het gaat de goede kant op. kreeg van haar de indruk dat ik het binnen 1,5 week zou krijgen. zei ze niet met zoveel woorden, maar ze zei: jammer dat ik pas over 12 dagen weer dienst heb. tja wat moet je nou met zo'n opmerking. je gaat ook overal wat achter zoeken. Maar ik hou het op 23 augustus... :)

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames!
    Wat een leuke reacties op de foto van Nadine :) Shay, wat goed dat Jailey al boven haar geboortegewicht zit! Nadine nog niet hoor, maar dat komt nog wel. Geef je flesvoeding trouwens? Omdat je zo precies weet hoeveel ze drinkt? Enne, als je echt nog niet zonder (kraam)zorg kunt, dan kan je huisarts gewoon extra zorguren indiceren hoor. Zéker als de kraamverzorgster dat ook vindt. Vervelend voor je dat je nog (lang) niet alles zelf kunt doen :(
    Ik kan inmiddels zelfstandig voor de kleine zorgen, alleen de combinatie met het huishouden is waarschijnlijk te zwaar. Heb het nog niet geprobeerd maar ben in ieder geval blij dat manlief straks twee weken vrij is. Morgen is de kraamverzorgster hier voor het laatst, net als de afgelopen drie dagen komt ze alleen van acht tot twaalf.
    Stephanie, wat een lieve foto van Esmee! Ik zie echt enórme verschillen zeg met een pasgeboren baby haha. Esmee lijkt al zo groot en wijs!

9. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    @ Deebie: ik had dat ook hoor die schuldgevoelens als ik mijn meds slikte. Maar je slikt ze niet voor de lol en dat moet je je goed beseffen!

Emma houdt het wel heel erg spannend voor ons hè hihi.

@ Dai: ja ik word nu toch ook wel een beetje nieuwsgierig. Hoewel er nog wat kleine dingen in het huis moeten gebeuren dus ik heb nog niet het gevoel in de 'wachtstand' te staan. De beeb mag echt nog even goed blijven zitten.

Ik moet straks bloed prikken, en daar heb ik zo een hekel aan :( ik heb een naaldenfobie en ga altijd van mijn stokkie. Maar de VK wil mijn ijzer en suiker checken omdat ik weer zo extreem moe ben. Ik slaap echt een gat in de dag. En het huishouden blijft maar liggen....

10. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Zeg dat wel, Emma maakt het heel spannend hihi...

@Deebie, ik kan me heel goed voorstellen dat je die schuldgevoelens hebt. Maar probeer het van je af te zetten. Ik heb het zelf ook, ondanks dat de reumatologe zegt dat het geen kwaad kan voor het kindje. Wel is mij verteld dat als mama zich niet lekker voelt, dat de kleine zich ook niet lekker voelt, dus nooit te lang uitstellen met bijvoorbeeld een extra paracetamolletje (ik noem maar iets). Ik zit nu op de 13 wkn en ben ook blij dat ik de meest risicovolle weken achter de rug heb. :)

Even een vraag aan de reumapatienten onderons, is er iemand
    van jullie die ook bekend is met uveitis (onstekingen in de ogen)?
    Zo ja, ben ik heel erg benieuwd naar je/jullie ervaringen tijdens de zwangerschap!?

@Malleboe, succes met bloedprikken. Misschien een stomme tip; vooral niet kijken, en denk aan iets heeeeel leuks! Ik moet ook vanmiddag bloedprikken! Zal aan je denken. ;)

11. Daiquiri

@ Sunshins82, nee ben ik niet bekend mee.

Vanochtend schrok ik even toen ik naar de wc ging, allemaal bloed in mn ondergoed...dus gelijk maar even gebeld. bleef gelukkig niet doorstromen. De VK is een uurtje later even langs geweest en het was of de slijmprop, maar daar was het wel veel bloed voor of een adertje in de baarmoeder die geknapt is. Moet morgenochtend wel even terugbellen sowieso.

Verder nergens last van, dus ik ben maar gewoon verder gegaan met de keukenkastjes....ben er al de hele week mee bezig.... elke dag een kastje zeg maar...

Groetjes!
    Dai

12. Daiquiri

NOD:
    Happybest:
    Chelleke: 8 aug

Zwanger:
    Emma 28-07-2009 UITGEREKEND
    Daiquiri 16-08-2009
    Malleboe 09-09-2009
    Sanneke 17-10-2009
    Sunshin82 31-01-2010
    Debbie 11-2-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:
    Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee
    Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien
    Shay 22-07-2009 Dochter, Jailey
    Danabelle 22-07-2009 Dochter, Nadine

Afspraken:
    27-07: Dai VK
    30-07: Emma Gyn
    31-07: Danitjuh nefroloog
    04-08: Dai VK
    29-08: Debbie Groeiecho
    28-08: Chelleke reumatoloog en reumaconsulente
    03-09: Debbie Gyn
    03-09: Chelleke naar Italië
    21-09: Dai reumatoloog

13. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    @ Sunshins82
    nee hier ook niet bekend mee

@ Dai
    Dat is even schrikken.
    Hier moet ik ook nog nodig beginnen met de keukenkastjes :)
    Maar ben nu bezig de schuur helemaal leeg te halen. Die moeten we even verbouwen zodat we daar heel wat dozen kwijt kunnen.
    We hebben geen zolder en daar baal ik ontzettend van.

Nu hebben we wel 4 slaapkamers, waarvan 1tje nu ook dus bomvol staat en niks mee kan.
    1 kamer is de waskamertje maar die moet naar die bomvolle kamer omdat dat waskamertje Damian zijn kamertje moet worden in de toekomst.
    Dan blijft de babykamer voor zijn brusje.

Maarja ik heb er een hard hoofd in want ik weet echt niet waar ik alles moet laten, er gaat iig een hele hoop weg. :)

14. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    nou emma maakt het wel spannend voor ons zeg. hopelijk is ze haar vrachtje kwijt. en kan ze gaan genieten van haar boy.

hoe gaat ie verder hier?
    bij ons gaat het goed. lekker druk met de kleine die erg actief is. soms tot wanhoop toe. wat is er nu denk ik dan. het is nog heel erg puzzelen wat madammeke wil. maar komt ook allemaal weer goed.

groetjes

15. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Emma: spannend meid...

Danabelle: ik geef idd flesvoeding mag geen borstvoeding geven i.v.m medicijnen...

Vandaag heeft ze d'r hielprik gehad gewoon doorheen geslapen haha... Verder de nacht allemaal maar liggen huilen om niks dus was een zware nacht en vandaag is ze al van 13:30 steeds wakker en ligt ze een beetje te drammen dus dat is erg vervelend...
    Maar ik heb goed nieuws ze hebben me hechtingen eruit gehad was even auw auw maar heerlijk kan weer een stuk beter lopen enz...

16. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    hallo dames

voor degene die benieuwd zijn naar evalien, ik heb fototjes in mijn fotoalbum staan.

dai wat was dat schrikken zeg. gelukkig gaat het nu goed.

groetjes

17. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Dai dat was dan ff schrikken zeg. Hoe is je dag verder gegaan????
    Shay: Fijn dat je hechtingen eruit zijn. Ik weet echt hoe pijnlijk dat kan zijn zeg!!!!!
    Anne: wat een schatje....

18. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Scheetje zeg Bekijk bijlage 6538

19. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Nou meiden, ik ben over drie weken weer terug...ik ga lekker van de zon genieten. Voor alle mama's met baby's geniet van jullie kleintjes en de mama's to be.....zet 'm op!!!! ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen en foto's.
    liefs!!!!

20. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden

Deel Deze Pagina