Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Deebie, fijne vakantie, tot over 3 weken!

Annemarie, leuke foto's hoor!

Hier is de dag verder rustig verlopen, nu wel behoorlijke rugpijn nog steeds. maar we zullen zien hoe we de nacht door gaan komen.

Shay, bij mij zijn de hechtingen er vanzelf uit gegaan voor zover ik me kan herinneren. Wat goed dat ze door de hielprik heen heeft geslapen zeg! Ben je gelijk trots he!

Groetjes!
    Dai

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames!
    Annemarie, wat een leuke foto's van Evalien! Dat roze mutsje heeft Nadine ook :)
    Wij hebben eindelijk wat passende pakjes binnen voor de kleine.. de gewone maatjes 50 zijn nog te groot, ze draagt nu of maatje 44 of maatje 50, maar dan van de prematuur-serie. Die valt kleiner.
    Shay, Nadine heeft ook gisteren het hielprikje gehad. Ook zij sliep er rustig doorheen. Vandaag heb ik haar voor het eerst helemaal zelf in bad gedaan - de afgelopen dagen hielp de kraamverzorgster daar nog bij. Ze vindt badderen heel leuk!
    Hier telkens slapeloze nachten.. Mevrouwtje slaapt overdag aan één stuk door, en 's nachts maakt ze ons bijna ieder uur wakker voor een schone luier of een voeding. Zou toch eigenlijk prettiger zijn als ze dat overdag deed, maar zo werkt het nu eenmaal niet ;)
    Voor de liefhebbers, mijn man houdt een site bij met foto's en verhaaltjes van en over Nadine. Ik vind het niet prettig om hier de URL neer te zetten, maar als jullie belangstelling hebben kan ik hem wel per pb sturen hoor!

3. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    hey dames

schatje he. ben er ook super trots op, kan mijn ogen er ook niet vanaf houden.
    deebie fijne vakantie. tot over 3 weken.
    dai balen zeg die rugpijn.
    shay en danabelle goed zeg van jullie dochters. evalien zette het op een brullen in het ziekenhuis.
    danabelle balen van de andere ritme zeg. hopelijk krijgt ze snel genoeg het goede ritme te pakken.

annemarie

4. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Hey meiden,

ik heb in mijn album een paar foto's gezet van de fotoshoot die we vorige week hebben laten maken!

5. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    malleboe wat een ontzettende mooie fotos zeg. echt heel gaaf

6. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Malleboe: mooi hoor die foto's... Ik ben blij dat ik er met 37 weken ook nog een paar hebben laten maken van ons tweeen is wel zo leuk voor later...

Annemarie: Mooie foto's en Jailey heeft in het ziekenhuis ook al een hielprik gehad omdat ze d'r bloed wilde controleren en toen gilde ze wel maar nu hadden we d'r voetjes lekker warm gehouden en dan stroomt het bloed beter...

Danabelle: Jailey is helaas ook een nachtwaker... Overdag net als nu slaapt ze heerlijk en s'nachts om het uur is ze wakker en af en toe weet ik ook niet meer wat ze wil... En helaas moet ik veel alleen doen omdat me man weer gewoon moet werken en natuurlijk ook gelijk overwerken dus die is dan echt kapot en wil ik dat hij zoveel mogelijk rust... Wat misschien voor jou ook kan helpen is om haar s'avonds in bad te doen en daarna voeden meestal slapen ze dan wat langer omdat het veel energie kost... Ik kan haar helaas nog niet s'avonds in bad doen omdat ik het niet alleen kan vanwege het water sjouwen enz en overdag is me moeder er om te helpen dus doen we het overdag...
    Jailey past idd ook in maat 50 en dan is het nog groot maar het ligt er wel heel erg aan wel merk je aandoet... Noppies zit bij haar echt allemaal goed terwijl kleertjes van de hema echt heel groot zijn...

Emma is ondertussen al bevallen dat kan niet anders ze is al zo lang niet geweest... Ben benieuwd hoe het met d'r is en hoe die kleine man heet...
    Hier gaat het wel goed alleen zijn de nachten idd zwaar maar ja komt goed... Helaas heeft Jailey al een paar keer d'r eten uitgespuugd en heel zielig dan zitten we allebei helemaal onder dus ik doe nu wat meer water bij d'r voeding zodat het wat dunner is en als dat nog niet helpt moest ik van de kraamzorg het bureau even bellen over wat we het beste konden doen....
    Oh en die kraamvisite ben ik soms echt zo beu... S'avonds ben ik echt moe en dan komt er weer iemand zo zijn we bijna nooit even met ze drieeen...

7. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hey meiden,

Dikke knuff!
    Onze dame ligt lekker in bed dus daar ga ik even gebruik van maken door even aan de poets en de was te gaan. M'n moeder heeft alles al gestofzuigd en gedweild.

Tips voor het niet slapen:
    - niet te lang in de avond laten slapen, een uurtje voor ze de nacht in gaat even lekker mee teuten dat ze een beetje wakker blijft en dus ook weer moe kan worden
    - met kruik bedje voorverwarmen
    - even op de buik leggen?
    - lekker samen douchen, daarna de laatste fles geven, lekker in een warme wikkeldoek en op de kamer zonder al teveel ligt. Speen iets vaster draaien zodat ze misschien een beetje moe wordt van het zuigen.
    - bij flesvoeding misschien iets meer voeding geven voor de nacht

Zoals jullie zien hebben we hier ook alles al geprobeerd. ;)
    Esmee slaapt nu goed door. Gisteravond 23:00 en vanmorgen was het 8:00. :D
    Overdag slaapt ze daarintegen bijna niet hoor!

Succes ermee!

Ben ook wel benieuwd naar Emma hoor, wanneer was ze voor het laatst hier?

Malleboe, schitterende foto's trouwens!!!

8. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    @ Steph: kijk dat is handig iemand die nu ervaringsdeskundige is, kunnen de moms to be mooi van profiteren :D

9. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Hele mooie foto's Bekijk bijlage 6859

10. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Malleboe en Danabelle, mooie foto's hoor!!

Tot mijn grote verdriet zijn we weer een ronde verder.. zucht...

Ik ga jullie een weekje verlaten want morgen gaan we naar de Ardennen. Kijk er echt naar uit!
    Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen en natuurlijk ook naar Emma!

Dikke knuffel voor jullie allemaal en tot volgende week!

11. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Veel plezier Happy :)

12. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Happy, wat balen dat jullie alweer een ronde verder zijn zeg.
    Hele dikke knuff voor jou!

Heel veel plezier op vakantie! Even lekker je zinnen verzetten.

13. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ow daar heb ik helemaal over heen gelezen, sorry :)
    Kl*ten dat je weer een ronde verder bent Happy Bekijk bijlage 6913

14. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    happy veel sterkte balen dat het weer mis is. wel een fijne vakantie even lekker je gedachten verzetten.

nou emma je laat ons wel in spanning zeg.

15. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Jullie zijn lief, dank jullie wel!
    Tot volgende week.
    X

16. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Happy wat ontzettend vervelend dat het deze ronde niet gelukt is. Hele fijne vakantie, even lekker ontspannen jij! Dikke knuf.

17. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

hallo meiden, hier even een update van mij, kopietje van mijn blog op hyves gemaakt zodat jullie ook op de hoogte zijn:

Afgelopen dinsdagochtend had ik iets bloedverlies en daarom is de verloskundige even langs geweest. Toen was ik net ovr de 37wk grens heen. MOest alles even in de gaten houden. Nou oke, maar snachts ging ik naar de wc en was het bloedverlies ineens behoorlijk meer. De dienstdoend verloskundige gebeld en toen is besloten dat ik opgenomen zou worden. Dat was even slikken, maar vooruit, als het niet anders is, dan maar naar het ziekenhuis.

Daar heb ik gezellig gelegen tot gisteravond. Er werd regelmatig een ctg-scan gemaakt om de hartslag van de kleine in de gaten te houden. Ook is er 2x een echo gemaakt. De hoeveelheid vruchtwater hield niet over en het betrof een wat kleine baby (6 pond ong).

Maar gisteren ben ik verder ook getoucheerd en achteraf gezien blijkbaar ook gestript, want ineens kreeg ik wel heel vaak harde buiken. Dus toen ik gisteravond lekker weer thuis was, hadden we allebei echt het idee dat de kleine vandaag geboren zou worden. Dat kan natuurlijk nog wel, maar de boel is allemaal lekker afgezwakt en ik heb de hele nacht dus voor Jan Joker weeen gehad, zogenaamde valse weeen. Nou, joepie ik sprong een gat in de lucht.

De verloskundige is vanochtend nog weer langs geweest en adviseerde lekker 2 paracetamols te nemen, een douche en een paar uurtjes rust.

Kortgezegd, we beginnen weer van voren af aan, de weeen die ik had waren waarschijnlijk valse weeen. 1 klein voordeeltje, ze hebben wel gezorgd voor een krappe 3 cm ontsluiting en die pakken ze me niet meer af.

Ik hoop hier heel gauw met geboortenieuws te komen en niet pas over een week of twee...

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames,
    Dai, je hebt nooit voor Jan Joker (valse/voor-)weeën gehad hoor! Je hebt toch al mooi wat ontsluiting. Bij mij braken de vliezen een dag na de voorweeën en de volgende ochtend had ik mijn lieve dochter in mijn armen :)
    Wij zijn gisteravond met Nadine naar het ziekenhuis geweest. Ik vertrouwde het niet dat ze én zo geel zag (ook haar tandvlees, tong, oogwit en natuurlijk haar huidje) én zich nog steeds met geen mogelijkheid op temperatuur kan houden (ze slaapt met kruikje en mutsje en haalt dan temperaturen tussen de 36,5 en 37 graden, zodra kruikje en mutsje weggehaald worden daalt haar temperatuur), en ze is nog zo klein en ze slaapt extreem veel de laatste dagen. Ook voor een baby ja ;)
    Verloskundige gebeld, al had zij eigenlijk al afgesloten. Nadine bleek in 2,5 dag tijd maar 10 gram aangekomen te zijn. Dat is marginaal. VK stuurde ons direct door naar het ziekenhuis om alle voornoemde redenen. De dienstdoende kinderarts heeft ons ukkie vannacht onderzocht, inclusief bloed prikken voor het geel zien. Haar bloedwaarde was net onder de alarmgrens van 300. In combinatie met dat ze nog steeds zo licht en klein is en dat ze zich niet op temperatuur kan houden houdt het niet echt over allemaal. Ze hebben in het ziekenhuis Nadine ook gewogen voor en na een voeding en meegekeken bij het voeden. Het voeden gaat op zich goed genoeg. En ze krijgt nèt voldoende binnen, als ze die hoeveelheid maar echt acht keer per 24 uur binnenkrijgt. Kortom, het houdt niet over allemaal! Ik moet haar nu echt iedere 3 uur voeden, ook 's nachts. Dus er mag niet 's nachts al vier uur tussen zitten (dat mag normaal wel, als alles goed gaat). Zelf moet ik meer rust nemen en meer eten en drinken, dat is goed voor de borstvoeding. De visite moet ik maar een paar dagen buiten laten staan van de dokter.
    Vanmorgen belden ze van het ziekenhuis. Ze hadden overlegd, en omdat onze eigen huisarts volgende week op vakantie gaat wil de kinderarts Nadine toch nog eventjes terugzien. We hebben voor aanstaande dinsdag een afspraak. Haar kleur wordt dan opnieuw beoordeeld en evt. wordt er weer bloed geprikt. Ook wordt ze in ieder geval gewogen en bespreken we hoe het met de voeding en de voedingstijden gaat.
    Ik heb voldoende melk zeiden ze in het ziekenhuis, maar omdat Nadine klein is en vrij vroeg geboren valt ze na één borst uitgeput in slaap. Dat is de reden dat ze maar nèt genoeg binnenkrijgt als ze acht keer per dag drinkt. Vaker mogen we haar ook niet laten drinken, want het drinken op zich is ook vermoeiend en kost aardig wat energie! Ohja en er werd ons op het hart gedrukt haar vooral in haar wiegje te laten liggen. Dus niet mee naar beneden nemen of uit het wiegje halen voor de visite. Dat deden we toch al niet, maar het is fijn te horen dat we daar goed aan doen.
    Zo, heel verhaal.. sorry dat ik niet op al jullie verhalen reageer! Ik maak(te) me gewoon zo'n zorgen om ons kleintje en het lucht op het hele verhaal hier even kwijt te kunnen :)

19. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Dai: Nou dan ziet het toch naar uit dat het binnenkort gaat beginnen... En idd die 3 cm heb je al die kunnen ze je niet meer afpakken... Succes meid en dat het maar snel echt doorzet...

Danabelle: heftig meid... hoop dat het snel beter gaat en zal wel vermoeiend voor je worden om om die 3 uur te moeten voeden... sterkte

20. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Emma is 25 juli voor het laatst online geweest.....
    Zal toch onderhand wat moeten zijn of niet?

Voor iedereen een fijn weekend!!

Deel Deze Pagina