Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
  2. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Dai: ik hoop dat het snel doorzet en dat je niet te land meer hoeft te wachten!

Danabelle: vervelend dat het nu even niet zo lekker gaat, hopelijk is er snel verbetering!

Hier wordt het met de dag een beetje zwaarder, de buikbaby komt duidelijk goed aan. Vind het wel frustrerend dat ik dingen uit handen moet geven. Gisteren 3 verdiepingen stofzuigen en dweilen...ik was gebroken! Tot overmaat van ramp kwam ik erachter dat de poes in de wieg én de wandelwagen heeft gelegen. Alles onder de haren! Gelukkig heb ik een goede stofzuiger...

Fijn weekend allemaal!

3. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Ha meiden,

Eindelijk nieuws van mij! Ik ben 26 juli om 17.30 uur bevallen van een prachtige zoon Daan! 4255 gram, 53 cm. De weeen begonnen 's ochtends om 4.00 uur. Om 9.00 uur gingen we naar het ziekenhuis. Daar kreeg ik een ruggenprik en was het gelukkig allemaal aardig goed te doen. Duurde dus bij elkaar zo'n 13 uur, erg vlot dus! Na de bevalling verloor ik alleen heel erg veel bloed, zo'n 2 liter en heb daarom een aantal dagen in het ziekenhuis moeten liggen oa voor 2 bloedtransfusies. Ik was weer flink uitgescheurd en daarbij waren een paar slagaders beschadigd.
    Ook Daan had een slechte start. Hij had een bloedsuiker van 1.4 en moest daarom aan de hartbewaking en een glucose-infuus en moest op een andere afdeling (couveuse/neonatologie) liggen. Dat vond ik heel moeilijk, zeker de 1e nacht. Man en Mick thuis, Daan op de couveuse-afdeling en ik op de kraamafdeling. Na een paar dagen werden we gelukkig herenigd en 30 juli mochten we naar huis. Ik moet nog erg herstellen, lopen gaat ook nog erg moeilijk en mijn Hb heeft nog een aantal weken nodig om weer helemaal normaal te worden. Nu we eenmaal thuis zijn genieten we volop van onze beide mannetjes! Daan is een heel lief rustig kindje. Borstvoeding gaat ook goed. Nu rustig aan herstellen van alles.

Hoop dat alles goed is met iedereen!

Liefs, Emma

4. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Allereerst Gefeliciteerd
    Bekijk bijlage 7150

Maar jeetje Emma dat is geen pretje -dikke knuffel-

5. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    hey emma

gefeliciteerde met daan (leuke naam zeg).
    heftig dat begin kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is. nu maar lekker genieten met jullie 4en.

dai & dannabelle dikke knuffel

hier gaat het goed. alleen heeft evalien erg veel last van krampjes en dat is erg zielig. wou echt dat ik het van haar over kon nemen.

groetjes

6. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    emma eindelijk we zaten al in spanning hier...

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon

Succes met herstellen en geniet ervan...

Wij gaan zo voor het eerst een stukje lopen... ben benieuwd hoe dat gaat ook met mezelf ben nog steeds een beetje kreupel... Me eigen kleren kan ik alweer aan en zijn zelfs te groot zit 4 kilo onder me startgewicht dus ja..

prettig weekend

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Emma, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Daan! Hoe vindt Mick het om een broertje te hebben?
    Shay, wat leuk dat jullie een stukje gaan lopen! laat je even weten hoe het is gegaan? Wij mogen in principe wel naar buiten met Nadine, maar we vinden dat zelf niet zo'n goed idee. Misschien morgen of overmorgen, als het een keertje stralend weer is. Zelf ben ik voor het eerst weer buiten geweest toen we naar het ziekenhuis moesten met Nadine. Ging goed hoor, heb aardig wat afgelopen in dat ziekenhuis.
    Shay, jij was natuurlijk ook heel weinig aangekomen dus geen wonder dat je nu onder je normale gewicht zit! Ik zit nu 600 gram boven mijn normale gewicht, niet de moeite dus. Ik paste ook meteen weer in mijn normale kleren - alleen strakke spijkerbroeken zitten in de taille nog niet zo lekker omdat mijn buik natuurlijk niet zo strak is op het moment. Ben wel blij dat ik me in ieder geval geen zorgen hoef te maken over afvallen ofzo - kan ik lekker al mijn energie steken in Nadine! En sowieso kan alles me nu een beetje worst wezen haha, als het met Nadine maar snel echt goed gaat!
    malleboe, logisch toch dat je drie verdiepingen stofzuigen en dweilen erg zwaar vindt nu? Hier hadden we van de week de wagen per ongeluk in de kamer laten staan, lag ook meteen een kat in.. Heb hem maar weer verschoond. De kat lag ook al in de box pas, maar nu heb ik het boxkleed over de rand gehangen en ligt die box natuurlijk niet lekker meer ;)
    Nadine is trouwens gisteren geslaagd voor haar gehoortestje op het consultatiebureau.
    Annemarie, wat zielig die darmkrampjes van Evalien :(

8. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Emma gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Daan

Nou ik ben naar de nefroloog geweest en mijn witte bloedlichaampjes zijn te laag dus worden de meds weer teruggezet en gaan ze het na 11 september weer opnieuw proberen.

Dus hier wordt vervolgt...

9. sanneke78

sanneke78 Lid

21 okt 2008
    95
    0
    0
    Shay, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jailey!

Danabelle, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Nadine!

Wat een prachtige foto's allemaal. Ik had van de week bij een vriendin die net bevallen was ook zijn klein piepje in mijn handen, nou ik werd er wel even stil van. Ik kan nog niet helemaal aan wennen dat ik over 2,5 (uiterlijk 3) maanden ook verantwoordelijk ben voor zo'n hulpeloos piepje. Ik kan me ook helemaal voorstellen hoe jij je moet voelen Shay, zo die eerste dag die je alleen moest zijn (ik zit met lezen pas op 27 juli).

Deebie, van harte met je 12 weken grens. Dat is inderdaad een fijn gevoel. En straks de 20 weken echo, dan weet je of alles goed is met de kleine. Tot die tijd had ik ook de zenuwen met medicijnen etc, maar na die echo voel je je vast beter, en als je nu op vakantie gaat, is die 20 weken echo al heel dichtbij!

@sunshine, jij ook gefeliciteerd met je 14 weken al weer. Nee, ik ben niet bekend met die oogontstekkingen.

@danabelle, jeetje wat spannend met Nadine. Rust vooral maar lekker uit. Visite gewoon lekker de deur wijzen. Ik hoop echt dat je meisje snel wat meer op schema ligt. Het is goed dat op zo'n forum als dit ook deze verhalen staan. Het is niet allemaal een grote roze wolk. het kost gewoon heel veel energie en soms gaat het niet zo heel makkelijk. Ieder mens is toch weer uniek.

Emma, van harte gefeliciteerd met Daan, de eerste boy van het groepje! Ik hoop dat je thuis snel weer opknapt, zodat je lekker kan genieten met zijn viertjes. Hoe vindt Mick het allemaal?

@Malleboe, 3 verdiepingen stofzuigen:$, ik moet er niet aan denken. Stofzuigen heb ik echt al 5 maanden niet meer gedaan. Na een dag werken lig ik uitgevloerd op de bank. Koken heb ik ook al 3 maanden niet meer gedaan (gelukkig kan manlief goed zorgen en koken :)). Als ik ook maar iets te veel doe, heb ik harde buiken. Dus ik moet ook echt rustiger aan gaan doen van de verloskundige. Mijn man vindt dat gelukkig ook, zelf heb ik er nog wel soms moeite mee. Ik lig vanuit mijn luie stoel aanwijzingen te geven bij het schilderwerk voor de babykamer. Net zolang tot manlief me de kamer uitstuurt.

groetjes
    Sanneke

Groetjes

10. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

dames, ff snel:

Op 1 augustus is onze dochter Celine geboren!

Groetjes en tot gauw!

Dai

11. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    hey

dai GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE DOCHTER.
    alles goed gegaan?

annemarie

12. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    NOD:
    Happybest:
    Chelleke: 8 aug

Zwanger:
    Malleboe 09-09-2009
    Sanneke 17-10-2009
    Sunshin82 31-01-2010
    Debbie 11-2-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:
    Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee
    Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien
    Shay 22-07-2009 Dochter, Jailey
    Danabelle 22-07-2009 Dochter, Nadine
    Emma 26-07-2009 Zoon, Daan
    Daiquiri 01-08-2009 Dochter, Celine

Afspraken:
    29-08: Debbie Groeiecho
    28-08: Chelleke reumatoloog en reumaconsulente
    03-09: Debbie Gyn
    03-09: Chelleke naar Italië
    21-09: Dai reumatoloog

Eventjes het lijstje erbij gepakt.
    Wat een meiden zeg! Sanneke, Sunshine en Debbie, willen jullie weten wat het wordt??

13. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Emma, gefeliciteerd met jullie zoon Daan!!

Dai, gefeliciteerd met jullie dochter Celine!!
    Ben benieuwd naar je verhaal en naar de foto's.

Dat geldt trouwens voor alle beebies :D

Iedereen een fijn weekend gehad?

Dikke kus!

14. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Spam! :)

15. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Nou eventjes niet langs geweest en er is weer veel gebeurd...

@Emma, gefeliciteerd met jullie zoon Daan!!

@Dai, gefeliciteerd met jullie dochter Celine!!

@Stephanie, je vroeg of n.a.v. het lijstje of wij willen weten of het een jongen of meisje is. Eerlijk gezegd kan ik je daar (nog) geen antwoord op geven. Ik heb altijd heel hard geroepen 'ik zou het niet willen weten'! Maar nu twijfel ik toch. We zijn er nog niet helemaal uit. :) Maar hebben nog even de tijd....Het heeft toch zo z'n voordelen hihi ;)

Ik moet verder even alles bij lezen hier...heb er nu geen tijd voor, maar kom snel weer terug. :(

Fijne dag allemaal!

16. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Sunshine, ik ben achteraf heel blij dat we het niet wilden weten, hoe moeilijk het ook was hoor!

De verrassing was echt enorm!!
    En ik had natuurlijk nog niet veel kleertjes en dan is alles wat je dan in het roze of blauw krijgt en kan kopen extra leuk.

Maar dat is mijn mening he!

17. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
  18. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    :) :) :)

19. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Dai en Emma VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

@ Emma: ik hoop dat je toch snel hersteld. Lijkt me inderdaad ook geen pretje om na de geboorte helemaal alleen te moeten liggen op de kraamafdeling. Maar nu lekker genieten dat je thuis bent met je mannen!

@ Dai: ben heel benieuwd naar jouw bevallingsverhaal

@ Steph: wat een leuke foto zeg! Echt een schatje!

Nou, de volgens die aan de beurt is...DAT BEN IK :$ ;) :) Deze week ben ik 35 weken, dus het duurt nog wel even. Ik ervaar nu wel meer kramp. En de baby komt goed aan per week. Door gebrek aan ruimte in de buik wordt er continu een knie, arm, voet of elleboog in mijn zij geprikt en alles wordt steeds een beetje zwaarder. Oftewel, de zogeheten laatste loodjes vangen aan :)

Deze week wordt het eindelijk strandweer! JIHAA!

:D

20. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Dai: Van harte gefeliciteerd met jullie dochter

Malleboe: succes met die laatste loodjes... Voor je het weet is het al zo ver...

Deel Deze Pagina