Over de luiers: die gaan zó hard! Je verschoont de baby bij elke voeding, en in het begin heb je 8-10 voedingen per etmaal. Daarnaast verschoon je je kindje als hij/zij gaat huilen vanwege een poepluier natuurlijk (en dat kan dus tussen de voedingen door zijn) en het gebeurt hier regelmatig dat Nadine haar luiertje volgeplast heeft, wij het voor de voeding gaan verschonen en ze dan direct weer het volgende luiertje ook volplast. Ja, dan komt er dus een derde luiertje bij kijken. Al met al gebruik je enorme hoeveelheden luiers. Wij hebben al diverse pakken maat 1 versleten van pampers. In het begin hebben we zelfs maat 0 (prematuur) gebruikt, omdat maat 1 zo groot was. En we hebben luiers van Libero gehad, vond ik zelf ook prettig. Die vallen ook iets kleiner dan maat 1 van Pampers. We hebben nu nog bijna drie pakken maat 1 liggen en ik heb er alle vertrouwen in dat we die nog op krijgen voordat ze eruit groeit hoor Kortom: al koop je vier pakken maat 1, de kans lijkt mij groter dat je nog bij moet halen dan dat je kindje er al niet meer in past..
Hey meiden! Eindelijk even een stukje teruglezen, Hoe is het met alle mama's hier? Bij ons gaat het super! Meisje slaapt nog steeds door, en huilt bijna niet. Iedere morgen moet ik ze wakker maken en wordt dan begroet met een grote glimlach. Helemaal verliefd! Malleboe, hoe gaan je laatste loodjes? Nog steeds lekkende boobs? En trek je het een beetje met dit weer? Je bent mooi zwanger trouwens! Sunshine, alweer 14 weken! Hoe voel je je? En begin je al een buikje te krijgen? Shay, wat vervelend dat je schoonmoeder zo bemoeierig is zeg! Mijn schoonvader kwam ook zo met sleutel binnen. Weet hij veel wat wij aan het doen zijn!! Heb ik ook heel snel duidelijk gemaakt dat ik dat niet meer wilde hebben. Hoe is het met Jailey? Danabelle, hoe is het met jullie grietje? *wat een meidenboel hier he!!* Anne, hoe doet Evalien het? Ook alweer 5 weken oud zie ik nu. Waar blijft de tijd? Happy, hoe is het met jou? Nog vakantie binnenkort? Ronde 22 alweer zie ik nu.... Vind je het niet moeilijk dat iedereen hier nu zo hoogzwanger is of bevallen is? Gaat veel over beebies nu natuurlijk. Dikke knuffel! Chelleke ook weer een ronde verder? September is een mooie maand om zwannger te worden. Verlof in de zomermaanden! Luiers, gisteren gehaald bij de Etos, 4 voor 35 euro. Heb meestal Kruidvat merk, stuk goedkoper maar die ruiken sneller. En nu kreeg je bij de pampers een nijntje erbij! Heel leuk dingetje. Met zo'n trekkoortje eraan. @ rest knuff!
Augustus vind ik ook goed Anders moet ik nog een maand verder. Verlof heb ik toch wel, altijd Ik had eerst ook kruidvat luiers maar die lekten altijd door. Vond ze niet fijn iig. Hebben nu pampers, die halen we altijd met acties. Gelukkig word het gebruik wel minder hihi. Eerst maanden verbruik je er best veel per dag, maar nu zitten we op 4 of 5 op een dag
Hey Stephanie, Lief dat je aan me denkt! Hier gaat alles zijn gangetje. Soms wel moeilijk om te lezen, maar eigenlijk vindt ik het gewoon super voor jullie allemaal. En als ik straks zover ben dan heb ik in ieder geval veel deskundigen hier haha! Morgen weer naar gyn, toch nog even een controle omdat mijn progesteron weer minder was dan de vorige keer. Waarschijnlijk heb ik te laat geprikt, omdat er wat onduidelijkheid was mbt de ovulatie testen. Dat is waarschijnlijk de reden, maar ze wou even zeker weten of er nu weer wat groeit. Als dat allemaal goed is gaan we weer verder met het half jaar clomid. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben er nu zo langzamerhand wel klaar mee. Lichamelijk wordt het heel zwaar. We zijn net terug van een weekje Belgische Ardennen, was zwaarder dan ik dacht, maar wel heerlijk even weg met zijn tweeën. Fijn dat het zo goed gaat met je mooie meid!! Het is een scheetje hoor! Lekker genieten! Dikke knuffel
Hoi dames! Ik bedacht me pas ook at het voor de meiden die (na langere tijd) niet zwanger zijn best moeilijk moet zijn om onze blije babyverhaaltjes te lezen hier.. Maarja, ik vind het geen reden om dat soort verhaaltjes maar niet meer te schrijven - ooit komt jullie tijd hoor meiden! En dan kunnen jullie ook zo trots en gelukkig een stukje schrijven over de kleine uk. En sommigen van jullie hebben al een kleintje toch, vergeet ook vooral niet daarvan te genieten! Ik merk nu al dat het zó hard gaat! Nadine is nu al heel anders dan toen ze net geboren was. Stephanie, wat fijn dat het zo goed gaat met Esmee! Nadine huilt in de middag en avond regelmatig. Ze heeft dan veel last van haar darmen, er zit echt een heleboel lucht vast daar. Ze krijgt van die druppeltjes tegen darmkrampjes, maar ik meen me te herinneren dat er ook speciale druppeltjes waren voor als je kindje last heeft van vastzittende lucht in de darmen, zal zo eens googelen. Ik vind het zo sneu voor haar dat ze zich niet fijn voelt door die darmpjes ze is zo'n lief kindje, mijn hart breekt echt een beetje als ze zo huilt en ik haar niet kan troosten!
Ooow ik geniet zeker wel van mijn mannetje Elke dag weer Mij maakt de babyverhalen ook zeker niks uit Lekker van genieten!
heey dames, in mijn album heb ik een foto van onze jongste dochter! hier verder alles goed, even snel jullie berichten een beetje doorgelezen. wat betreft de pampers (de echte dan), had gisteren van een vriendein begrepen dat je een afgesloten pak pampers ALTIJD terug mag brengen naar de winkel om deze om te ruilen voor een grotere maat, dus dit hoeft dan niet binnen 8 dagen na aankoop of zo. Ik wist dit zelf niet, en vond het daarom even nuttig om dit met jullie te delen! @Danabelle, het lijkt er idd op dat onze bevallingen aardig op elkaar lijken, ook allebei te vroeg en hetzelfde beroerde traject, en dan allebei een meid met een gelijk klinkende naam.....daarom vond ik Nadine ook een mooie naam en dacht ik nog, dat lijkt wel op onze meisjesnaam.. Ook ik denk hier tussen alle pamper en babyverhalen door aan de meiden hier die nog niet zwanger zijn. Ik kan me zeker voorstellen dat het niet altijd even makkelijk is. Toch hoop ik dat dit 'clubje' er uiteindelijk 1 zal zijn, met allemaal moeders!! dat zou toch helemaal super zijn? Hier gaat verder alles goed, Celine komt snachts om de 5 uur in principe (we moeten haar wakker maken). Alleen afgelopen nacht had ze er geen zin in en vandaag is ze ook een beetje uit haar doen, maar wat willen we ook, het is dag 10! Maar we klagen zeker niet hoor, met onze eerste hadden we veel meer gebroken nachten, dus we knijpen onze handjes dicht. Malleboe, hoest verder met jou? alweer verder aan het aftellen? Groetjes, Dai
zie dat de foto uit het album ook netjes aan het bericht is toegevoegd... was dat dus toch goed gegaan.
Dai gefeliciteerd met je mooie dochter Celine ! Wat een heerlijke ¨spam¨ om te zien trouwens! Ik ben de laatste weken druk geweest. Eindelijk te horen gekregen dat mijn man in Nederland mag blijven op basis van de EU-Rechten dus dat scheelt een hoop stress! Verder hebben wij een huisje gekregen en zijn dus nu op behang, verf en vloerenjacht! Krijgen vermoedelijk 11 september de sleutel. Ik moet op 11 september ook naar de nefroloog terug dus hopelijk weten ze dan weer wat meer en mag ik weer beginnen met het omzetten van de medicijnen. Het is kermis hier in de stad dus erg gezellig en gelukkig ook nog mooi weer dus ik gaat lekker met mijn peet-dochtertje de kermis onveilig maken. Ze is bijna 2 jaar maar mevrouw denkt dat ze de hele wereld aankan! Vorige week wezen zwemmen met haar en mevrouw denkt al dat ze kan zwemmen hahaha. Meiden fijne dag/week
Dai: mooie meid hoor... En wat veel haar zo mooi donker... Lijkt ze veel op je andere dochter of totaal niet... Jailey sliep vannacht weer van 23:00 tot 06:00 geweldig toch... Alleen dat spugen blijft ze doen en nu bijna elke fles er helemaal weer uit dus ik belde naar het cb en morgen is het inloopspreekuur en dan kan ik langskomen... Maar het schatje slaapt nu eindelijk weer even dus ik ga snel de was eens uitzoeken aangezien mevrouw alles onder spuugt gaan er nogal wat outfits doorheen op een dag
hey fijn om al die leuke verhalen te horen. ben erg jaloers op de dames die al doorslapen. evalien heeft de neiging om haar ritme om te draaien overdag 5 uur slapen en snachts om de 3 uur komen helaas. hopelijk verandert het snel. en gaat madammeke ook doorslapen. dikke knuffel voor alle dames die onze verhalen moeten aanhoren en het graag ook zelf zouden willen. liefs anne
Bijna 36 weken...de laatste loodjes zijn wel zwaar. Op zich voel ik me prima en ik heb last van nestdrang, maar de baby hangt ontzettend in mijn buik, dus dat is wel zwaar om mee te sjouwen. Als ik onderuit zit dan word ik steeds niet goed. Ik denk dat de beeb op mijn bloedtoevoer naar de hersenen ligt of zo. Ik kan alleen nog op mijn zij zitten/liggen. Verder ben ik al aardig in het ritme voor de nachtvoeding aan het komen....oftewel om de 2 uur plassen 's nachts hahaha. Met vlagen word ik ineens heel zenuwachtig voor de bevalling. Heb ik tot nu toe helemaal nog niet gehad. Misschien omdat ik nu tijd heb om er over na te denken. Mijn vriend zei gisteren: er zijn een hoop oerdomme mensen die kindjes op de wereld hebben gebracht, dus ons moet het zeker lukken hahaha. De schat. Pff ik moet weer gaan liggen, voel me weer eng worden als ik zit....van de week toch eens vragen of dta wel goed is
Hey shay, Misschien ligt ze te plat? Mijn neefje had dat ook na de geboorte. Die spuugde altijd na het eten, die bleek reflux te hebben. Toen hebben ze het advies gekregen hem wat scheef te leggen (onder de matras wat leggen zodat het hoofdeinde omhoog kwam) en na het voeden niet te druk laten maken (voor zo ver dat kan haha). Misschien heb je er wat aan. Succes morgen! En wat betreft de verhalen lekker blijven typen!
Daar heb ik idd van gehoord van dat reflux maar dan moeten ze schijnbaar in een boog spugen en bij elke fles maar bij Jailey stroomt het er zo uit en ze heeft het niet elke keer... En ik hou haar idd schuin zodat ze niet te plat ligt... Als ik haar de fles geef zet ik me benen op de bank zodat ze zeg maar kan zitten zodat het beter kan zakken... Maar helaas werkt dit ook niet... Ik heb wel gehoord over een middeltje wat je in de voeding kan doen en dan wordt het dikker in de maag en kan het niet meer zo snel omhoog komen ofzo... Maar dat ga ik morgen bij het cb maar even vragen of dat kan en wat het is... Oh de was is klaar dus ophangen en de volgende was erin ik blijf wassen geloof ik haha... Jailey ligt nog half te slapen dus kan ik het snel ophangen en dan weer luier verschonen en de fles... Moet zeggen de tijd gaat echt snel met zo een kleintje...
Shay, denk dat happybest niet bedoeld, scheef houden tijdens het voeden maar daarna. Ook wij hebben bij Celine het hoofdeinde van het matras wat verhoogd met een paar opgerolde handdoeken. Dan krijgt de melk minder kans om terug te stromen. Hier verder geen nieuws, vandaag voor het eerst naar het dorp geweest met Celine, moest even wat roze kleertjes kopen hoor... Ohja en ze lijkt heel erg (als 2 druppels!!!) op Mirte bij de geboorte. Groetjes! Dai
Ik snap wat jullie bedoelen maar ik hou haar tijdens en na het voeden schuin en zelfs als ze zo zit komt het er nog uit...
hey dames evalien heeft ook last van spugen. in het begin helemaal niet maar heb het idee dat ze nu meer drinkt. ik verschoon altijd tussen 2 borsten door zodat ze ook de 2e borst drinkt, anders valt ze in slaap. dan is ze weer even wakker. en drinkt ze weer. bij het verschonen gaat ze dan licht opgeven. paar druppels zeg maar. hou haar dan altijd eerst tegen me aan een poosje maar dat werkt ook niet meer. zat te denken aan johannes brood meel. die kan ik dan door haar flesje doen die ik heb afgekolft. om te kijken of ze het dan niet doet. is erg lastig in ieder geval.
Oei wat vervelend dat Jailey zoveel spuugt Shay! Ben benieuwd wat het CB ervan zegt. Nadine heeft erge last van haar buikje.. Ze had op 1 augustus voor het laatst een poepluier, en het CB had gezegd dat de ontlasting bij borstvoeding wel anderhalve week weg mag/kan blijven. Gisteren toch nog maar even gebeld. Was het opeens dat dat bij zo'n jonge baby dus helemaal niet mag, dat dat alleen voor oudere baby's geldt.. Gaat weer lekker, die elkaar tegensprekende adviezen. Ons werd lactulosesiroop geadviseerd. 3 ml. per dag. Dat is dus drie overvolle theelepels, en het schijnt nog vies te smaken ook. Ga er maar aan staan, om dat binnen te krijgen én binnen te houden bij je baby. Dat lukte dus ook niet, Nadine spuugde de hele boel meteen weer uit. Toch maar de (vervangende, die van ons is op vakantie) huisarts gebeld, hij schreef een klysma voor. Dat hebben we gisteravond toegediend en even later had ze zowaar een poepluier Daar bleef het echter bij, en ze had/heeft duidelijk nog steeds last van haar darmen, dus vanmorgen maar weer even gebeld met de huisarts. We hebben het nogmaals moeten toedienen, en het moet vanavond nog een keer. Dan hoort de huisarts graag morgen hoe het gaat. Ben benieuwd, ik vind het zo zielig dat ze zo'n pijn heeft! Ze ligt regelmatig hard te huilen, met gebalde vuistjes en dichte oogjes, en ze trekt haar beentjes op. Ze laat ook scheetjes (en iedere keer denken wij: poepluier! maar telkens is het loos alarm). Hoe kan een mens zich verheugen op de poepluier van een baby, hihi. Annemarie, jij geeft dus borstvoeding uit de borst en uit de fles? Sinds hoe lang? En gaat dat goed? Heeft Evalien niet gehad dat ze dan de borst niet meer wilde ofzo, omdat het flesje makkelijker drinkt?