dannabelle ik geef 1 keer per dag de fles omdat ze het moet leren voor straks als ik weer aan het werk ga. dan moet ze 3 dagen de fles doen. en als ze 1 keer per dag krijgt is het geen probleem. vind de borst makkelijker. hoef ik niet te kolven. maar ja flesje leren moet ze ook. dus doen we dat maar. met 5 a 6 weken kun je ze dat aanleren. anders moeten ze het leren als je aan het werk bent. dan wordt het nog moeilijker. ze blijft de borst accepteren.
Nou ze zei dan moet je d'r overdag minder voeding geven met als gevolg vandaag dat mevrouw serieus al de hele dag wakker is... Arm kind dit werkt dus ook niet... Als dat niet zou werken kon ik van friso voeding voor spugende baby's halen en dat door haar voeding doen daar wordt het dikker van en komt het niet zo snel omhoog... Ondertussen ben ik helemaal kapot van alles... Gebroken nachten en de hele dag in de weer... Nog even en dan is het vrijdag en dan is manlief 5 weken vrij jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
shay wat vervelend allemaal zeg. hopelijk is ze er snel vanaf. wel lekker dat je mannetje 5 weken vrij heeft. kan ie wat van je overnemen. sterkte hoor
Hm Shay, het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat Jailey heel de dag wakker is omdat ze minder voeding krijgt.. Maar aan Nadine merk ik wel dat ze op deze leeftijd wat vaker wakker is, dus weet je wel zeker dat het aan de voeding ligt of kan het gewoon 'normaal zijn' misschien? Het klysma dat we Nadine moesten geven heeft op zich zijn werk gedaan. Gisteren had ze zichzelf werkelijk hélemaal onder gepoept. Rompertje en hydrofieldoek staan nog steeds in de Vanish (kleertjes niet meer want die waren gekleurd).. Ik vraag me alleen af of het een blijvende oplossing is, want vanmorgen gaf ze weer duidelijk buikpijn aan en verdere poepluiers bleven uit. Dokter maar weer gebeld, moeten het nog één keer proberen met dat klysma en als het geen blijvend resultaat lijkt te geven moeten we morgen of overmorgen langs met haar. @ Anne, slim dat je nu al begint met Evalien wennen aan borstvoeding uit een flesje! Over een paar weken moet je dus weer aan het werk begrijp ik, hoe sta je daar tegenover? Heb je er zin in, of ben je bang dat je Evalien erg gaat missen? Ik had recent geen werk en ga voorlopig niet werken. Het is niet persé nodig (mijn man heeft een gewone baan hoor, geen topbaan, maar we hebben ook geen heel duur huis ofzo) en het lijkt me prettig om voorlopig gewoon thuis voor Nadine te kunnen zorgen. Bovendien vraag ik me af of ik het qua energie wel aan zou kunnen. Zou ooit best wel willen gaan werken hoor, maar nu nog eventjes niet
@ Danabelle: lekker hoor dat je voorlopig thuis kan blijven! Ik ga na het verlof weer werken. Geen 4 maar 3 dagen. Heb er nu al geen zin in hahaha. @ Shay: wat vervelend allemaal zeg. Lijkt me ook erg frustrerend dat je je meisje niet echt kan helpen Hier is het nog rustig, hoewel ik 's nachts wel oefenweeën heb. Voornamelijk in mijn rug, dus ik denk dat ik wel last krijg van rugweeën. Verder zit de beeb nog lekker rustig in de buik. Gisteren heb ik kraamzorg maar even gebeld. Ik heb nog gene intake gesprek gehad wat normaal 6 tot 7 weken voor de uitgerekende datum plaatsvindt. Ik kreeg als reactie dat ze een beetje achterlopen....een beetje ??? Nu komt er iemand langs op 24 augustus. Dan ben ik bijna 38 weken. Ach, we gaan er maar vanuit dat de baby het nog wel even naar de zin heeft bij mama - reclame - Bij de wibra hebben ze hele handige slabbers in de aanbieding. Met mouwen! Die zijn niet makkelijk verkrijgbaar en echt heeeeel erg handig als we straks aan de potjes en prakjes gaan beginnen
Danabelle: s'avonds is ze eigenlijk altijd wakker en dat komt idd omdat ze ouder wordt maar gister is ze van 12:30 tot 00:30 wakker geweest met misschien 2 uurtjes slaap tussendoor en dan nog niet eens aan 1 stuk door... Werken: ik ga vanaf volgende week eens kijken voor werk want ik ben natuurlijk werkeloos... maar ik vind het ook echt niet erg om te gaan werken zou niks voor mij wezen hele dagen alleen met haar zitten... moet zeggen ik vind het ook best zwaar allemaal de zorg voor h aar en je huishouden... maar ik denk dat het volgende week een stuk beter zal worden... want ik moet het nu echt allemaal alleen doen want me man moet alleen maar overwerken dus is pas s'avonds laat thuis en dan nog steeds allemaal kraamvisite... zat er gister ook helemaal doorheen...
hey aan de ene kant wel zin in om weer te gaan werken maar aan de andere kant ook weer niet. zal de kleine meid best gaan missen. maar komt denk ik ook wel weer goed. zal de eerste dag wel het moeilijkste zijn denk ik. maar gelukkig heb ik nog ongeveer 9 weken dus heb nog even de tijd om er aan te wennen. voor jou ook wel lekker nog even bij nadine thuis zitten. kun je veel van haar meemaken. is natuurlijk geweldig.
@ Shay: als ik jou was zou ik de kraamvisite lekker een week laten wachten tot je mannetje ook thuis is. Is toch allemaal niet te doen zo!
Shay, wat fijn dat je man binnenkort zo lang vrij is! Ik kan me wel voorstellen dat je daar naar uitkijkt zeg, hoef je niet alles meer alleen te doen! Maar als je nu de zorg voor Jailey en het huishouden zwaar vindt, hoe ga je dat dan doen als je weer aan het werk bent? Is geen kritiek ofzo, ik vraag het me gewoon af.. Want ik kan me zo indenken dat een oppas of crèche heus wel goed voor Jailey zorgt, maar dat je zelf ook nog een hoop tijd en aandacht aan haar wilt besteden (in bad doen, voeden, spelen e.d.) en dat zul je dan toch 's avonds moeten doen, net als je huishouden toch? Wil je het zelfde werk blijven doen als dat je deed trouwens? Anne, je hebt nog 9 weken vrij! Dat is lekker lang! Ik dacht dat het verlof na de bevalling in totaal 10 weken was? Maar misschien heb je er extra weken aan vast weten te plakken? In mijn vakgebied is trouwens toch geen werk, dus dan zou ik iets anders moeten gaan doen (mijn laatste baan was ook iets anders dan waarvoor ik geleerd heb) en dat vind ik minder leuk, dus nog een reden om voorlopig thuis voor Nadine te zorgen Oh, de huisarts belde vanmorgen, hij wilde Nadine toch even onderzoeken. Dus we zijn vanmiddag langs geweest. We moeten haar nu toch lactulose geven, met een spuitje, want zo'n klysma is geen blijvende oplossing en bovendien niet zo goed om regelmatig aan een baby te geven. Vrijdag moeten we nog even bellen om te overleggen hoe het gaat enzo.
had hier een mooi verhaal staan, sluit internet hier ineens af, nou eens kijken wat ik nog weet.. @ malleboe, die slabbetjes ga ik ook halen, had de reclame al uit de folder gescheurd. @ shay, fijn dat je man straks 5wk thuis is zeg, zal wel een ust voor je geven! @ danabelle, ik hoop dat de lactulose werkt! moet je dat dan iig tot vrijdag gebruiken? Hier alles goed, celine gedraagt zich voorbeeldig, alleen probleempjes met de bv gehad, zat bijna tegen een ontsteking aan, maar gelukkig kunnen voorkomen. Wel dronk celine ook nog eens bloed van mij mee, omdat ik tepelkloven had, gewoon zielig. dus maar een tijdje gekolft en nu is alles weer goed. Groetjes! Dai
Danabelle: klinkt misschien raar maar dan heb ik overdag tij voor mezelf nou ja me werk dan... om 2 uur ga ik eens een boterham voor mezelf smeren omdat ik er daarvoor geen tijd voor heb... En het lijkt me heerlijk dat ik haar op kan halen bij de opvang en dan nog tijd met haar heb en dan is me man er ook dus dat huishouden kunnen we dan samen doen... Waar ik voor geleerd heb is geen werk in te vinden dus ik zal iets anders moeten zoeken als ik maar vaste tijden heb vind ik het goed... en wil 20 tot 24 uur gaan werken... en misschien kan ik dat helemaal niet aan maar dat zien we dan wel weer... En wij willen volgend jaar een huis gaan kopen en dat gaat net iets makkelijker op 2 salarissen...
Zo had ik het nog niet bekeken Shay, dat je je werk ook als 'rustpunt' kunt zien zeg maar, als tijd voor jezelf. Het is mij ook opgevallen dat je met een baby weinig tijd voor jezelf hebt hoor - het was vandaag half twaalf eerdat Nadine en ik eens een keertje gewassen en aangekleed waren. Dai, vervelend dat je wat probleempjes hebt gehad met de borstvoeding. Een borstonsteking lijkt me niet prettig, gelukkig kon je het voorkomen! Mijn borsten staan regelmatig op knappen, ik voel dan soms ook van die harde plekken, dat is toch ook bij borstontsteking? De kraamverzorgster heeft me geleerd hoe ik die moet wegmasseren (en dan komt er dus flink wat melk uit) en dan gaat het wel weer.
heey, ik dacht dat ik heel wat bij te lezen had, maar iedereen is hier druk zo te zien... @ Danabelle, ik was me ook suf aan het wegmasseren, maar heb maar 1 keer een iets hardere plek gehad. alleen als ik die ging masseren werd ik duizelig, lekker handig, dus dat deed ik dan maar als ik plat op bed lag (kan er weinig gebeuren). Heb trouwens ook gebruik gemaakt van mn kersenpittenzakje...even een minuutje in de magnetron en lekker tegen je borst aan (had em bij de xenos voor weinig!). Groetjes, Dai ohja even een leuk vraagje aan de moeders met 2 kinderen.....zouden jullie je kleine alleen thuis laten? heb er al heel wat over gelezen op diverse forums, maar was even benieuwd hoe jullie erover dachten. Ik zelf heb zoiets van: echt niet!! maar aan de andere kant kan ik het me ook wel weer voorstellen dat je het wel doet.
@ Dai: wat bedoel je precies met de kleine alleen thuis laten?? @ Shay: FEEST!!!! Good for you girl! Ik heb het zwaar, ben ontzettend onrustig en heb nesteldrang waar je eng van wordt. Ik ben steeds bang dat de beeb eerder komt dna verwacht en dat het dan rommelig in huis is en zo. Dus ik kan niet eens rustig op de bank zitten omdat ik steeds van alles 'moet' doen: - slaapkamer opruimen - auto opruimen en stofzuigen - vluchttas klaarzetten - ramen zemen - maxi-cosi stofzuigen (is door verhuizing stoffig geworden) - bedankjes maken voor de kraamvisite - enz enz enz pfffffffffff
Haha Malleboe, nesteldrang! Logisch ook, wie weet ga je over een paar daagjes al bevallen Ik denk dat Dai bedoelt of je de jongste eventjes alleen thuis zou laten als je bijv. de oudste van de peuterspeelzaal moet halen o.i.d.? Dai, ik heb dan zelf wel één kindje, maar onder mijn vriendinnen die er twee hebben is dit ook een hot item geweest. Sommigen lieten de baby inderdaad tien minuten of een kwartiertje alleen thuis, anderen moesten er niet aan dénken! Persoonlijk zou ik het niet doen - maar dat zeg ik nu. Daarvoor zit het Maddy-drama in Portugal nog te vers in mijn hoofd eerlijk gezegd, en dat is maar één van de vele dingen die er zouden kunnen gebeuren. Mijn schoonzusje heeft er trouwens nog steeds een trauma van dat haar moeder haar ooit eventjes alleen thuis liet toen ze de oudste twee van school ging halen.
klopt dat bedoelde ik ook. maakt overigens niet uit of je 1 kind of meerdere hebt, maar of je dus zelf de deur uit gaat om een ander kind weg te brengen of een boodschap te doen of de hond uit te laten of zo. Ben nu 's ochtends aan het 'klokken' hoe lang ik bezig ben om de twee meiden vertrek klaar te krijgen....kwam vanochtend op zeg maar 1 uur en een kwartier, inclusief voeden en Mirte laten ontbijten en ik zelf natuurlijk ook. dus denk dat ik er maar 1,5 uur voor ga uit trekken dan zit ik altijd goed. Celine slaapt toch wel door, dus op zich maakt het niet uit dat ze dan even in de maxicosi ligt en daarna weer in bed. Thuis laten is voor mij eigenlijk ook geen optie. Is trouwens rustig hier. Malleboe, heb je al je klusjes al een beetje kunnen doen? volgens mij hoort de gedachte dat de baby eerder komt ook bij nesteldrang, dat had een vriendin van mij ook. alleen die heeft uiteindelijk zeeen van tijd gehad. Hier gaat verder alles nog steeds goed. celine slaapt al voor de 3e nacht achter elkaar goed door, daarvoor ook al wel, maar dan zat er wel eens een beroerde nacht tussen. Groetjes en fijne zonnige zondag verder! Dai
NOD: Happybest: Chelleke: Zwanger: Malleboe 09-09-2009 Sanneke 17-10-2009 Sunshin82 31-01-2010 Debbie 11-2-2010 Verrassing! Knul! Meid! Bevallen: Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien Shay 22-07-2009 Dochter, Jailey Danabelle 22-07-2009 Dochter, Nadine Emma 26-07-2009 Zoon, Daan Daiquiri 01-08-2009 Dochter, Celine Afspraken: 29-08: Debbie Groeiecho 28-08: Chelleke reumatoloog en reumaconsulente 03-09: Debbie Gyn 03-09: Chelleke naar Italië 03-09: Dai naar CB 21-09: Dai reumatoloog 21-09: Dai nacontrole VK Even het lijstje erweer bij gepakt, zijn er nog updates te melden?
hey meiden hier een berichtje van mij. evalien heeft eindelijk de nacht doorgeslapen. hopelijk blijft ze dat nu doen. lekker kunnen slapen.