He Dai, ja hier nog een update van mij Woensdag a.s. controle bij de gyn. 16 wkn alweer, wat vliegt de tijd!!!!!! Vrijdag 11-09-09 de 20 wkn echo en daarna lekker op vakantie naar Italie! En dan 28-09-09 controle bij gyn. Afgelopen week op controle geweest bij de reumatologe. Ze denkt dat ik een heiligbeenontsteking heb Ik heb een verschrikkelijke pijn in mijn onderrug, aan 1 kant. En die pijn straalt via mijn bil uit naar mijn been. Soms niet om vol te houden. Maar ik mag als het zo blijft, terugkomen en dan krijg ik een spuit erin Dan mag ik 24 uur niet lopen. Nu dus maar hopen dat het vanzelf minder wordt. Geen leuk vooruitzicht nl om zo op vakantie te gaan....*zucht* @Malleboe, die nesteldrang, daar kan ik me nog helemaal niks bij voorstellen, maar dat komt vast wel nog...mijn vriend heeft er op dit moment meer last van geloof ik Fijn om te lezen dat het goed gaat met alle kleintjes hier! Geniet ervan! Dat ze maar allemaal goed mogen doorslapen hihi Zo, voor vandaag weer genoeg geklust op zolder! Ik ga weer even lekker de tuin in, genieten van het mooie weertje. Fijne zondag nog!
hey sunshine balen dat je zo'n pijn hebt. hoop dat het gauw weg gaat. lijkt me niks zo'n spuit maar als je dan van de pijn af bent is dat ook wel weer lekker. heel veel sterkte.
He Anne, Nee het lijkt mij ook niks zo'n spuit, maarjah, zo blijven rondlopen...?! Hoelang hou je dat vol....??? Ach, we zullen zien... Bedankt voor je medeleven
Sunshine: idd balen zo een spuit maar heerlijk dat je je vakantie nog in het vooruitzicht hebt... Malleboe: We zitten hier nu al allemaal in spanning op jou baby nieuws want je bent toch bijna aan de beurt... Die nesteldrang heb ik nooit gehad eigenlijk... Hier gaat het goed... Soms slaapt jailey een nacht door en anders komt ze 1 keer s'nachts dus dat is wel te doen... Ze krijgt nu d'r flesje en dan zo lekker naar bed kunnen papa en mama nog lekker ff samen tv kijken... Merk echt dat ik dat mis tijd voor ons tweeen... Maar hij heeft nu vakantie en de kraamvisite hebben we eindelijk wel een beetje achter de rug...
@ Sunshine: hoe gaat 't nu meid? Is de pijn al een beetje gezakt? @ Anne: en heeft ze vannacht weer doorgeslapen? Ik had nooit gedacht dat nesteldrang echt zo erg kon zijn. Het is gewoon alsof ik door m'n lichaam gedwongen wordt om klusjes te doen. Zo heb ik gister wat later op de avond nog de badkamerkasten opgeruimd en het meubel staan poetsen. Ik kon het gewoonweg niet laten. Echt bizar! Nog 2 dagen en dan ben ik 37 weken! Dan gaat het bed op klossen en gaat het echte wachten beginnen. Ik heb nu wel regelmatig oefenweeën. Soort stevige menstruatiepijn. Maar verder nog helemaal geen tekenen eigenlijk. Donderdag hebben we controle bij de verloskundige, ben benieuwd hoe zwaar de baby nu ongeveer is. Van de week had ik ineens een 'paniek' aanval. Ik zat me de eerste dagen voor te stellen en toen bedacht ik me ineens dat we 's nachts helemaal op onszelf zijn aangewezen en dat ik dan in mijn eentje moet gaan voeden. Dus ik in de stress tegen mijn vriend: maar wat nou als ik niet weet hoe het moet en de baby moet huilen van de honger. Dikke tranen stroomden over mijn wangen hahaha. Hormonen, hormonen, hormonen. Ik herken mezelf niet meer terug p.s. iemand enig idee waar ik een universele badstandaard kan kopen? Ik heb een badje van de V&D maar daar hebben ze geen standaard bij. Nu had ik er eentje bij de Hema gekocht maar die is dus alleen voor de Hema badjes :x
Hoi dames! Shay, wat een leuke foto! Annemarie, fijn dat Evalien heeft doorgeslapen! Nadine heeft een paar nachten doorgeslapen, maar ik vond dat niet zo prettig. Ze kwam toen namelijk nog niet zelf voor de voeding, maarja de kinderarts had gezegd dat ze toch een voeding mocht overslaan 's nachts.. Gisteren heeft ze om half tien haar voeding gehad en tegen twaalf uur (normaal gesproken de laatste voeding) lag ze zo lekker te slapen dat we haar hebben laten slapen. Dan maar wakker worden midden in de nacht. Om drie uur maakte ze ons inderdaad wakker voor de voeding, en toen vanmorgen om zeven uur weer. Maar ik heb het graag voor haar over Met haar buikje gaat het helaas nog niet zo goed. Ze heeft nog steeds geen ontlasting, de laatste keer was donderdagavond (na het klysma). We moeten nu vanavond nogmaals een klysma geven en verder doorgaan met de lactulosesiroop, en dan woensdagochtend de huisarts weer bellen. Hij wil haar weer naar de kinderarts sturen als de ontlasting niet vanzelf op gang komt. Een prettig idee dat ze dan in ieder geval hiervoor even wordt onderzocht, al zal het voor haar niet zo fijn zijn om onderzocht te worden.
Dai en Emma...gefeliciteerd met jullie wondertjes!!!!!! Hier alles goed. Ik voel me super!!!!!! En heb een heerlijke vakantie gehad.
hey nee vannacht kwam ze weer op de normale tijd. had ik al in de gaten ze had minder gedronken als de avond ervoor. balen dannabel dat het nog niet zo lekker gaat met nadine hoop dat de klysma's snel helpen.
Hoi dames, Even om jullie op de hoogte te houden; de huisarts heeft ons toch maar weer doorgestuurd naar de kinderarts met Nadine, voor haar buikje. Volgende week dinsdag kunnen we terecht. Nadine en ik hebben ook last van spruw Ik moet naar nu vier keer per dag een of ander goedje in het mondje spuiten, gelukkig werkt ze mee. En ik heb een crème gekregen voor op mijn tepels. Hoop dat we er gauw vanaf zijn!
He Danabelle, Heel veel succes dan bij de kinderarts! Hopelijk heeft hij/zij snel een goede oplossing voor Nadine! En zijn jullie ook snel van de spruw af... Hou ons maar op de hoogte! Succes!!
*Omdat ik veel aan jullie denk, maar gewoon geen tijd vinden kan om eens goed bij te lezen/reageren.*
He Stephanie, leuk dat je toch even langskomt! Wat een leuke banner heb je!! Ook een dikke knuffel voor jou en Esmee!!! Vanmorgen op controle geweest bij de gyn. Beebje ligt al vrij hoog. Hartje weer gehoord en deed het prima!! Leuk!!!!!!!! Ook nog gesproken over de ontsteking en de gyn vond dat ik mezelf niet onnodig moet martelen, dus als die spuit moet, dan gewoon doen.... Het kan geen kwaad voor de kleine. Ook nog hartstikke verwent door oma hihi, allemaal badspulletjes gekregen. Fijne dag allemaal! Liefs
Chelleke welke ovulatie testen gebruik jij? Ik heb nu die van de kruitvat, maar testte maandag gewoon positief (beide streepjes bijna zelfde kleur) en nu twee dagen vet positief (test streep donkerder dan controle streep). Klopt dat wel?
Hey meiden, wat een hitte hè?! Ik blijf lekker binnen vandaag. Gisteren ook gedaan en dat is me prima bevallen. Het is alleen wel een beeeetje saai Vandaag bij de VK geweest. Alles is nog steeds goed. De verloskundige schat het gewicht van de baby nu nét onder de 6 pond en het geschatte gewicht bij 40 weken is 7 pond. Heel netjes dus! Ook denkt ze niet dat de komende week komt. Maar ja, dat is altijd gissen natuurlijk. Gisteren hebben we het bed op klossen gezet...maar ook meteen weer de klossen er onder uit gehaald. Ons bed is al vrij hoog em op de klossen echt bizar gewoon. Ik voelde me er niet prettig in. Nu gaan we kijken of thuiszorg ook lagere klossen heeft. Anders gaan we wat anders verzinnen. Als ik bedenk dat ik in dat hoge bed moet bevallen...niet relaxed. Verder hebben we nogsteeds een probleem met het badje. Nu hebben we een universele standaard waar het badje goed stevig op staat, maar deze is net weer te hoog :x maar creatief als ik ben bedacht ik me net dat mijn vader vast wel een stuk van de poten af kan zagen. Maar gisteravond in bed kon ik dus niet slapen omdat ik lag te piekeren over klossen en badjes Nou van mij mogen de buien wel even losbarsten zodat het wat afkoelt....
Hihi Malleboe, niet meer piekeren over klossen en badjes hoor! Die klossen vond ik ook ondingen. Ik moest echt ons bed op hupsen.. Ze gingen er de zondag voor de bevalling onder en zijn toen de kraamverzorgster weg was meteen weggehaald, dus ik heb anderhalve week moeten hupsen @ Happybest, je vroeg het aan Chelleke, maar ik heb goede ervaringen met de ovulatietesten van de Babyboomshop. Ik kon er goed wijs uit worden wanneer mijn eisprong was! Sunshins, fijn dat alles goed was! Wij zijn vandaag naar het consultatiebureau geweest. Nadine groeit uitstekend; gemeten vanaf haar laagste gewicht is ze een hele kilo aangekomen (in 4 weken tijd) en 2 cm. gegroeid in de lengte. Ik moet wel een kinderfysiotherapeute laten komen voor adviezen voor Nadine's hoofdje.. Het begint namelijk al af te platten aan één kant omdat ze echt een voorkeurshouding heeft.
Wat fijn Danabelle, dat Nadine het zo goed doet!! Misschien een hele domme vraag hoor, maar die klossen onder het bed, is dat verplicht, ook als je in het zkh gaat bevallen?? Of is dat alleen voor thuisbevallingen? Sorry, heb er echt geen idee van!
@ Sunshins82, die klossen zijn inderdaad verplicht, ook als je in het ziekenhuis bevalt. Het heeft te maken met de arbo-regels voor de kraamverzorgenden; zij mogen alleen zorg aan bed verlenen als het bed op klossen staat. De zorg aan bed is wel belangrijk, want de controles (temperatuur, stand van de baarmoeder, staat van de evt. hechtingen) worden uitgevoerd terwijl jij op bed ligt. De kraamverzorgster kan eventueel weigeren deze zorg te verlenen als je bed niet op de juiste hoogte staat. Ook kan ze weigeren je bed te verschonen. Bedden van evt. broertjes en zusjes maakt ze overigens wel gewoon op als die niet op klossen staan. Hier gaat het, mwah.. Arme Nadine spuugt opeens heel veel. Ik moet haar na elke voeding omkleden (op broekje en sokjes na) omdat ze helemaal onder zit. En mezelf moet ik ook vaak omkleden, spuugdoekjes helpen niet echt meer.. Ze spuugde gisteren ook echt een enorme straal mijn richting op, dus niet dat het gewoon uit haar mondje droop. Moest de huisarts toch nog bellen ivm haar darmen en heb meteen even gevraagd hoe het zit met dat spugen, ik word er vandaag nog over teruggebeld. Ze ligt nu heel lief in haar wiegje trouwens Af en toe huilt ze een minuutje, omdat ze eventjes wakker wordt, en verder ligt ze lekker te slapen.
We hadden voor Jailey voeding voor spugende baby's gehaald maar we gebruiken het niet want sinds we dat in huis hebben gehaald spuugt ze niet meer... Ze heeft al zeker een week niet gespogen dus ik ben helemaal blij... Voor de rest gaat het hartstikke goed... Me man is natuurlijk thuis en daardoor hoef ik niet alles alleen te doen en heb ik ook nog tijd om het huishouden te doen... 1 sep moet Jailey naar het CB en ik heb ook al de papieren binnen voor d'r prikjes dus dat zal ze leuk vinden... S'nachts slaapt ze zeker 5 uur achter elkaar steeds vaker 6 uur dus we klagen niet haha Klossen: Ons bed stond dus ook niet op klossen... Ik heb het aangegeven toen ze kwamen voor dat gesprek van de kraamzorg en die zei ze kunnen je controles en het bed verschonen weigeren maar de meeste doen het wel gewoon... Mocht je net een hulp krijgen die het weigert is dat toch niet zo fijn... Als je bed al hoog is mag je er ook een extra matras op gooien zodat het aan de goeie hoogte komt... Bij ons kon het bed niet op klossen omdat de nachtkastjes eraan vast zitten en we wilde er wel een extra matras opdoen maar we hadden een makkelijke kraamzorg die deed er niet moeilijk om gelukkig...