Thanks voor jullie informatie mbt de klossen! Weten jullie dan ook wat de hoogte moet zijn van het bed? Want ons bed is geen normaal bed. Wij hebben nl een waterbed, dat is al vrij hoog tov een normaal bed....maar ben bang dat ze dat niet leuk zullen vinden. Een extra matras erop lijkt me in deze dan ook geen goed plan.... Danabelle, wat vervelend dat Nadine zo moet spugen! Hopelijk is het snel over net als bij Jailey!! Shay, geniet er maar lekker van nu je man thuis is, dat scheelt enorm denk ik.
Ik ga het ook anders doen met het bed verhogen. We lenen een opblaasmatras van mijn oom en dan gaat die onder mijn matras. Dan is het bed hoog genoeg. En dan kan ik 's nachts gewoon op mijn eigen matras slapen en 's ochtends als de kraamhulp komt het opblaasmatras er weer onder leggen. Ik had vanochtend vroeg weer last van oefenweeën. Ze worden steeds sterker, dus het werkt in ieder geval prima in mijn baarmoeder hahaha. De bedanktjes voor de kraamvisite zijn ook bijna klaar, zijn echt leuk geworden! Als de baby er straks is kan ik foto's laten zien hihihi. Wel vraag ik me steeds meer af hoe het straks na de bevalling allemaal gaat. Wordt de baby na de controle gelijk aangekleed? Ik wil, als het niet te koud is eigenlijk dat 't weer bloot terug op mijn borst komt met een lekkere doek er om heen. Huid op huid contact is erg belangrijk het eerste uur. Ook om de borstvoeding op gang te brengen. Misschien toch maar een geboorteplan op stellen.... Ik droomde vannacht dat de handjes en voetjes van de buikbaby aan de buitenkant van mijn buik te zien waren en dat mijn moeder zei: zo te zien wel de baby er wel uit Moet niet gekker worden! En hoe is het met jullie? Fijn weekend!
Werd bij mij wel zo gedaan. Ik was alleen later bij haar dan m'n vriend dus kreeg hij haar bloot op zijn blote borst met een warme doek. Toen ik er weer was werd ze bij mij op de blote borst gelegd. Heel fijn!!!! Na ? minuten werd de lekker gebadderd bij ons op de kamer en daarna kreeg ze de kleertjes aan. Geboorteplan vind ik verschrikkelijk. De mensen in het zh weten echt wel wat ze doen hoor. En geloof me, je zult over héél veel dingen na de geboorte ineens heel anders gaan denken dan nu. Hier gaat het heerlijk! Esmee doet het gewoon volgens het boekje en ik ben helemaal verliefd op ons mooie poppetje. Ze ligt nu op de grond op een speelkleed zich te vermaken. Zal nog even wat spammen.
@ Malleboe, die eerste controles worden volgens mij gedaan terwijl de baby bij jou ligt.. Bij mij was het zo dat ik Nadine aanpakte van de verloskundige, toen werd ze bij mij op de borst gelegd. VK had net voor de laatste wee mijn bh en topje naar boven geschoven (kon niet uit ivm dat infuus en al die apparatuur enzo) dus ze lag idd op mijn blote borst. Voor mijn gevoel heeft ze daar best een tijdje gelegen. Manlief knipte na een minuut of wat (al leek het een eeuw) de navelstreng door. Pas na een hele tijd werd Nadine eventjes bij mij weggehaald. Ze werd gewassen want ze zat helemaal onder het huidsmeer en ze werd aangekleed. Ik denk dat toen ook die testjes voor de tweede keer gedaan werden. Daarna werd ze in haar wiegje gelegd en kregen wij beschuit met muisjes @ Sunshins82, een waterbed kan idd niet op klossen. Je mag in principe ook niet op een waterbed bevallen, ik weet niet of je thuis wilt/mag bevallen? Bij een waterbed mag je wel een extra matras erop leggen voor de juiste hoogte en ik dacht dat je er dan ook op mag bevallen, maar dan moet er tussen bed en matras wel een gewone lattenbodem (of een deur ofzo, zonder deurbeslag). In mijn kraamzorgboekje staat dat het bed 80 cm. hoog moet zijn, maar ik heb ook ergens 70 cm. gelezen. Stephanie, wat een leuke foto's! Wij zijn trouwens gisteren voor het eerst een paar uurtjes allebei bij Nadine weggeweest. Mijn ouders hebben opgepast terwijl wij naar een verjaardag gingen Ging prima hoor!
Even snel hoor... ben volgens mij al een week hier niet geweest, maar was eigenlijk best druk en niet eens met een lastig kind Danabelle, hoe was het in het ziekenhuis? of heb je dat al verteld en heb ik er nu over heen gelezen? Sunshins82, ik dacht dat je niet op een waterbed bevallen mocht, maar vraag het gewoon even na. de hoogte is voor zover ik weet 70 cm, bierkratten mogen ook. Shay, Celine spuugde ook behoorlijk, maar toen heb ik Icare maar eens even gebeld met de vraag of er een voeding af mocht. Mocht ik allang van 7 naar 6 voedingen!!! nou, wij dat gedaan en het spugen was gelijk een heel stuk minder en ze slaapt nu al drie dagen helemaal door! laatste voeding 23.30 uur en dan moet ik haar om half zes wakker maken, de kleine boef. Malleboe, hoe is het verder met jou? begint al op te schieten he! Groetjes en ik kom snel weer!
Dai, we moeten (nouja, ik ga, want mijn man moet werken) dinsdag met Nadine naar de kinderarts. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft. Goed trouwens dat ik lees dat je met Celine allang naar zes voedingen mag - Nadine spuugt behoorlijk de laatste paar dagen; ik moet haar soms wel acht keer per dag een nieuwe outfit aantrekken.. Maar mevrouw wenst ook nog acht keer voeding op een dag! Ik begon al te vermoeden dat dat toch een beetje veel van het goede is dus ik heb eens een paar keer gewogen hoeveel ze dan drinkt. Dat blijkt gemiddeld 90 cc. per voeding te zijn. Dan is 6 à 7 voedingen per dag toch echt ruim voldoende, gezien haar gewicht. Dus ik ga eens kijken of het hier ook lukt om terug te gaan naar 6 à 7 voedingen per dag. Spuugt ze misschien een stuk minder. Wij gaan zo een stukje wandelen
hallo, Nou gisteravond hadden we even drama-avond met Celine.....hoezo niet spugen......alles ging er uit, maar ja niks aan te doen, ze heeft gewoon krampjes en dan gaat alles verkeerd. Vandaag is ze weer redelijk rustig, maar nog niet helemaal optimaal....dus de wasmachine draait ook hier voldoende uurtjes... Succes morgen in het ziekenhuis, ik ben benieuwd! Dai
Hoi meiden, @ Dai: vervelend dat Celine zo heeft moeten spugen. Hoe is het gisteren gegaan? Bij ons is gisteren de kraamzorg langs geweest voor de intake. Beetje aan de late kant...maar ze schijnen het heel druk te hebben. Waarschijnlijk worden we ook gekort op het aantal zorguren per dag. De intake dame was wel heel erg aardig! Ze nam alle tijd en heeft echt alles duidelijk uitgelegd. Ze vertelde dat de baby idd op de blote borst wordt gelegd en pas na het uitdrijven van de placenta en het eerste aanleggen weg wordt gehaald. Verder rommelt het een beetje sinds gisteren. De baby is onrustig/bewegelijk en ik heb last van kramp in mijn rug. Vergelijkbaar met stevige menstruatiekramp. Zelf hoop ik niet dat het doorzet want ik heb mezelf in mijn hoofd gehaald dat we een september baby krijgen. Gisteren was ik er zelfs intens verdrietig om. De baby was 's nachts duidelijk weer wat ingedaald en ik was bijna ontroostbaar omdat het nog geen september is...erg hè hahaha. Van de week was ik een beetje depri. De schrik zat er meteen even in omdat ik gevoelig ben voor depressie. Ik had erg veel moeite met het ombuigen van de negetieve emoties. Uiteindelijk zijn we saampjes in de stad wat gaan eten en werd ik weer een beetje rustig. Het zou zonde zijn als ik door de zwangerschap ineens terugval. Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met het alleen thuis zijn. Dan heb je teveel ruimte om te piekeren en dat is mijn valkuil. Dat in combi met mijn overperfectionisme, is een dodelijke combi als je bijna gaat bevallen. Want als je iets niet zelf in de hand het of tot in de puntjes kan plannen...dan is het de geboorte van je baby Het gesprek met kraamzorg heeft me wel wat rusitger gemaakt omdat ik nu in ieder geval weet wat zij doen en zo.... Tis wel spannend allemaal hoor!
Malleboe: ok 1 september beval je dan maar langer kunnen wij ook niet meer in spanning zitten... Dai: misschien had je het eerst even af moeten kloppen voordat je zei dat ze niet meer spoog haha... Wij hadden die voeding voor spugende baby's gehaald en toen spoog ze ineens niet meer dus nu staat het in de kast... Ze heeft echt van die vlagen dat ze ineens spuugt... Emma: waar ben je? en hoe is het met je/jullie? Danabelle: hoe was het bij de kinderarts? dat was toch vandaag? Hier gaat het goed... We zijn van de week naar het meer geweest en ze was heel lief heeft heel de tijd lekker in de kinderwagen liggen slapen onder de parasol... We waren met ongeveer 20 man en ze sliep gewoon de hele tijd door... Ze was alleen even wakker voor d'r fles... Gelukkig hadden we wel zo een hor zeg maar tegen de vliegen en wespen want die wespen zijn er nu wel heel vervelend en ook met zo veel bah... Voor de rest slaapt ze heel goed een beetje te zelfs van 23:00 tot 08:30 toen werd ik gelukkig wakker dus ik ga voortaan me wekker maar zodat ze niet langer als 8 uur slaapt want dat is ook weer niet goed... In ruil voor het goede slapen is ze wel zo ongeveer de hele dag wakker haha... maar ik ga d'r uit bed halen
hoi dames, Shay, wat fijn dat Jailey niet meer gespuugd heeft en zo lekker kan doorslapen. Nadine heeft ook al twee nachten extreem lang geslapen, een uurtje of 9-10.. Malleboe, hihi je moet je niet druk maken over de maand of datum joh.. Natuurlijk snap je dat zelf ook wel, maar je had je er op ingesteld he dat je kindje in september zou komen.. Dai, vervelend dat Celine weer zo aan het spugen was. Is het nu weer weg? Even een verslagje van ons bezoek aan de kinderarts.. Nadine groeit goed, uitstekend zelfs. En ze was bij de dokter een tevreden, blije baby; niet huilen, niet spugen, niks. Maar de dokter geloofde uiteraard ons verhaal over haar uitblijvende ontlasting. Er bestaat een ziekte, de ziekte van Hirschprung, waarbij in een deel van de darmen de peristaltiek ontbreekt. Het kàn zijn dat Nadine dat heeft. Het is een ernstige ziekte, dus we hopen van niet natuurlijk. En de kans is gelukkig heel klein, want de ziekte is ook zeldzaam. Maarja, het zou maar net ons kleintje getroffen hebben.. De ziekte kan worden aangetoond met een darmbiopt - maar dat is geen kindvriendelijke methode natuurlijk. Nu gaan we kijken of we kunnen úitsluiten dat het die ziekte is. Dat gaat op een beetje een mama-onvriendelijke methode, maar beter ik de sjaak met wat gedoe met kolven en flesjes enzo dan ons lieve kleine meisje de sjaak met een darmbiopt natuurlijk! Ik moet nu vanaf morgen flesvoeding gaan geven. Ik moet wel blijven kolven, zodat ik evt. weer terug kan gaan naar borstvoeding. Met flesvoeding zou de ontlasting weer binnen een dag of twee normaal op gang moeten komen. Is dat níet het geval, dan is dat een sterke aanwijzing dat het toch Hirschprung is. Als de ontlasting bij flesvoeding weer normaal op gang komt, dan betekent dat het uitblijven van de ontlasting toch door de borstvoeding komt. Dan is ons meisje gewoon heel vroeg (te vroeg eigenlijk) met het uitblijven van de ontlasting. Kortom, ik hóóp natuurlijk dat de ontlasting gewoon normaal op gang komt door de flesvoeding! In dat geval is er trouwens niets op tegen om weer borstvoeding te gaan geven verder - alleen, Nadine heeft dan wel af en toe pijn in haar buikje. En dan is het dus aan mij te beslissen of ze toch 'de beste voeding' ofwel borstvoeding krijgt, met bij vlagen pijn in haar buikje, of dat ze een goed alternatief krijgt, in principe zonder pijn in haar buikje. Nouja, laten we niet op de feiten vooruitlopen en eerst eens die flesvoeding gaan geven vanaf morgen. Een kolf heb ik al gehuurd..
Hey! Malleboe, ik herken dat wel hoor van jou, ik had me echt ingesteld op een augustus baby en toen het dus de 28e begon met dat bloedverlies dacht ik echt van: nee dat kan nog niet!!! ik wil geen juli baby!!! dat is dan uiteindelijk ook allemaal goedgekomen.. op het randje een augustus baby, maar ja anders was het uiteindelijk ook wel goed geweest, maar ik snap wat je ermee bedoelt. Celine spuugt inmiddels weer wat minder, maar de krampen zijn er nog, dus dat is wel wat vervelend af en toe. Tja je probeert overdag toch een beetje dingen te plannen en dat loopt dan wel eens wat anders. Shay, wat heerlijk dat Jailey zo relaxed bleef aan het strand en dat terwijl jullie met best wel veel waren! Danabelle, ik hoop voor jullie dat Nadine nu net niet die ziekte heeft!! dus hoop dat het met een paar dagen flesvoeding allemaal weer lekker op gang is en je weer borstvoeding kan gaan geven. Groetjes! Dai
Hoi ladies, pff, heb weer aardig wat moeten bijlezen... @Daiquiri: Wat vervelend dat Celine zo heeft moeten spugen. Hoe gaat het nu met haar? @Danabelle: Hoe gaat het met Nadine? Ik heb inderdaad nog nooit van de ziekte van Hirschprung gehoord. Dat zou wel heel erg vervelend zijn voor jullie en Nadine!! Maar ik vind het knap dat je zo positief er tegenaan kijkt! Hopelijk komt de ontlasting gewoon opgang! Misschien is er zelfs al iets veranderd?! Ik duim voor jullie!!!! Sterkte! @Shay: Lekker zeg, dat jullie zo hebben kunnen genieten aan het strand! @Malleboe: Fijn dat alles nog rustig is! Probeer nog even te genieten (voor zover mogelijk) en maak je vooral niet te druk! Dat is niet goed voor jou en zeker niet voor de kleine. Het schiet al op, 38 weken....spannend hoor! Trouwens, wat een geweldig mooie foto's weer! Super!!! Nog even over mijn 'klossen vraag'..... Bedankt voor alle informatie! Fijn al die ervaringsdeskundigen hier Ik weet sowieso al dat ik niet thuis kan/mag bevallen, dus dat zal het probleem niet zijn. De rest hoor ik wel van de kraamzorg....zal me er maar niet druk om maken hihi Hier gaat alles z'n gangetje... Beetje druk op dit moment. Er zijn nog wat dingen die gedaan moeten worden voordat de babykamer komt. Daar gaan we nu alvast aan beginnen. Babykamer is nu nog studeer/computerkamer, dus die moet sowieso leeg. De studeer/computerkamer gaat naar zolder en daar gaan we nu eerst nog laminaat leggen.... Genoeg te doen dus Iets heel anders...wanneer voelden jullie de kleine voor het eerst? Volgens mij heb ik al een paar keer wat gevoeld Voelde als een soort 'luchtbel' in je buik.... Weet ook niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, is allemaal nieuw hihi Zo, ik ga weer verder! Fijne dag allemaal!!! Lieve groetjes
@ Sunshine: ik voelde de baby al heel vroeg, zo rond de 14 weken. Het voelde inderdaad een beetje als een luchtbelletje. Het laat zich het beste omschrijven als 'ploppen' hahaha. Als je hetzelfde gevoel steeds vaker en sterker voelt, dan weet je zeker: het is de baby! Lekker genieten hoor! Het is cliche maar het is echt een hele bijzondere periode in je leven! p.s. ik ga voor het merk Chicco voor de wipstoel. heb op markplaats 2 biedingen gedaan voor stoeltjes. Ben benieuwd.
@ Sunshins, dat luchtbelletje zou inderdaad wel eens de baby kunnen zijn! Ik vond het ook zo voelen. Voelde haar met ruim zestien weken, maar twijfelde toen nog wat, net als jij, want tja zo'n belletje.. Met achttien weken wist ik het zeker Ik heb een Chicco wipstoeltje. Dai, wat vervelend dat Celine nog krampjes heeft Nadine heeft nog geen ontlasting gehad, maar we wachten rustig af.. Ze doet het zó goed met de fles, ben trots op haar Ze pakte de fles meteen en dronk hem keurig in een kwartier leeg. Niks drama om dat gekke smaakje uit dat plastic ding! Gelukkig maar. Ze lijkt wel wat rustiger te worden, huilt minder en ligt minder met haar beentjes te trappelen. Wellicht toch een teken dat ze nu minder buikpijn heeft. Het kolven valt mij heel erg mee
Hey dannabel: hoop dat het nu beter gaat. laten we hopen dat ze niet die ziekte heeft.en dat ze elk moment gaat poepen. dai: hopelijk gaat het nu beter en spuugt ze nu minder. sunshine: wij hebben een topmark wipstoeltje met nijntje er op. die bevalt erg goed. kun je de zit en rug gedeelte apart verzetten erg handig. hier gaat alles zijn gangetje. evalien heeft nu niet elke dag ontlasting en daar heeft ze naar mijn idee erg last van. maar het komt wel elke keer. we zullen zien, wie weet gaat het snel over. van mij mag ze nu wel eindelijk leren doorslapen. zorgt wel dat je nog steeds erg moe bent. maar ja ze leert het hopelijk vanzelf. succes iedereen
Deze wipper hebben wij van fischer price: Bekijk bijlage 12021 Jailey voelde ik met 17 weken maar toen vroeg ik me nog af of ze het echt was met 18 weken was het duidelijk dat zei het was en kon me man het zelfs voelen... Nadine poep jij maar eens lekker een hele luier vol meid dat zal vast ook opluchten... Jailey: In bad gaan vindt ze eigenlijk helemaal niet zo leuk maar met papa douchen vindt ze dus wel heel erg leuk dus het badje wordt hier al niet meer gebruikt ze gaat nu gewoon lekker mee onder de douche... Het slapen gaat nog steeds goed... vannacht sliep ze weer van 22:30 tot 04:30 even een flesje en weer tot 09:15 geslapen dus wat dat betreft gaat het goed hoor... Binnenkort maar eens een afspraak maken om een tattoo te laten zetten... Me man gaat zaterdag (jailey op ze onderarm) als het erop staat zal ik er een foto van maken om te laten zien voor de liefhebbers... Nou ik ga weer even wat kleertjes uitwassen want ik heb weer allemaal nieuwe dingen gehad... Die kast kan nu al bijna niet meer dicht