Heey dames, Celine is nog niet van het spugen af, maar maak me er niet zo druk om, want ze ziet er verder goed uit en groeit goed. de melk die eruit komt is ook al heel waterig, dus dan heeft ze het broodnodige er al uit gehaald. Alleen die was he... Shay, wat bijzonder om een tattoo te laten zetten. Ik wil ze zelf niet, maar vind het wel gaaf als een vader de naam van zijn dochter op zijn arm laat zetten, daz toch pure liefde! weet je al wat jij wilt laten doen? Wij hebben nog helemaal geen wipstoeltje. Bij Mirte hebben we even die van de buren geleend, toen Mirte haar eerste hapjes kreeg, verder nooit gebruikt. Volgens mij was dat er 1 die je wel eens bij de Kruidvat kan krijgen, zal wel iets van Bambino zijn dan denk ik.
Hoi meiden, Ik ben weer eens overperfectionistisch bezig...kan geen wipstoeltje vinden naar mijn zin. In de winkels hebben ze niet veel keuze vind ik. Wat erg hè hahaha. Nog een paar dagen en dan is het september de verloskundige zie gisteren dat we dat wel gaan redden
Hoi dames, Shay wat een mooi wipstoeltje Die van Nadine is gewoon zonder speelboog ofzo. Ze vindt het alleen leuk om erin te zitten als ik hem wip, want zelf kan ze hem nog niet in beweging brengen. Shay, hoeveel weegt Jailey inmiddels? Vraag het me af omdat ze net zo oud is als Nadine, en maar 100 gram ofzo zwaarder was bij haar geboorte.. Nadine groeit namelijk ENORM snel. Ze weegt nu al bijna 4 kilo! We wegen haar zelf regelmatig want we hebben zelf een weegschaal, en ze komt rustig meer dan 300 gram per week aan.. Ze heeft trouwens gepoept, maar het was maar één keer. Terwijl het bij flesvoeding toch echt iedere dag moet komen. Even afwachten maar weer, misschien moet het nog op gang komen? Op zich vind ik de flesvoeding niet zo erg (meer). In eerste instantie baalde ik als een stekker, want je hoort toch altijd dat borstvoeding het beste is voor je kindje he.. En dan moet je opeens aan de fles! Maar er wordt zoveel kindjes groot met flesvoeding, en soms is het nu eenmaal zo! Malleboe, fijn dat je september waarschijnlijk wel gaat halen Dai, die was is hier ook een punt haha! Maar zo te horen hoef ook jij je geen zorgen te maken over het spugen. Doen wij ook niet hoor. Anne, de ontlasting mag wegblijven bij borstvoeding vanaf dat je kindje een week of zes is, dus dat is prima bij Evalien. Ze kan er idd wel last van hebben.. maar als het vanzelf komt is het in ieder geval niet erg Ik hoop dat ze snel gaat doorslapen!
ja nog een paar nachtjes slapen, malleboe en dan heb jij zeker weten een september kindje! Danabelle, fijn dat Nadine iig 1 keer gepoept heeft, nu maar hopen dat het door zet! Hier zijn we 2 nachten verwend, gisterochtend was het 6 uur, maar daarna was ze eigenlijk wel de hele dag vervelend, maar vannacht sliep ze ook weer tot 6 uur en daarna werd ik zelf pas om half tien wakker...schrok me wild, want het was al weer tijd voor de volgende voeding... maar wel lekker geslapen in ieder geval! Fijn weekend! Dai
Iedereen lekker van het weekend aan het genieten? Hier is het nog steeds rustig, maar wel zwaarrrrrrrr! We hebben gisteren een mooi wipstoeltje gekocht van Chicco. Met muziek en trilfunctie en de box is geleverd. Nu de beeb nog hahaha. Vandaag gaan we naar vrienden. Pokeren en gourmetten. Gelukkig heb ik lang uitgeslapen vanochtend dus dan moet het wel een beetje vol te houden zijn. Ik heb al een plekje op de bank gereserveerd zodat ik lekker kan hangen. En ik ga gewoon in mijn joggingbroek....oké oké...ik pas mijn andere broeken niet meer Ook heb ik een Ring Sling besteld. Een draagdoek. Wil het toch uit gaan proberen. De baby's schijnen het erg fijn te vinden...ben benieuwd! Nou meiden...fijne zondag allemaal!
veel plezier bij je vrienden in je joggingbroek Malleboe hier verder geen nieuws, met Celine gaat het aardig goed en zeker met het doorslapen! nu alleen nog wat minder spugen en dan zijn we helemaal tevreden! Danabelle, hoe is het met Nadine, heeft ze al weer gepoept? Groetjes, Dai
Dai, van harte met de geboorte van celine. Emma had ik geloof ik al gefeliciteerd, maar zo niet, ook jij nog van harte met Daan. Ik ben erg druk geweest de laatste weken met afronden werkzaamheden. Nu nog 1 weekje werken, en dan kan ik met verlof. dan ga ik me echt overal eens echt in verdiepen. Ik krijg er steeds meer zin in als ik jullie verhalen zo lees....
was je al zo lang niet geweest dan Sanneke? maar bedankt hoor en we genieten er volop van...zeker vandaag nu ze de hele tijd lekker aan het huilen is . maar dat hoort er ook bij! Gr. Dai
Hey Danabelle, Welke bedoel je als ik vragen mag? Ik heb die kleine gehad met zo'n blauw stukje waar je hem vasthoudt. Ik vond ze zo klein. Maar afgelopen maand had ik ook die van Kruitvat en die geven allemaal vals positief aan. Ik ben benieuwd welke hij had, want ik ben zo als het nou lijkt (als het doorzet) weer een ronde verder. Liefs
Ha meiden, Ben een tijdje weggeweest... Daan werd ruim een week geleden erg ziek en is met spoed opgenomen op de isolatie-afdeling van het ziekenhuis ivm een maagdarminfectie. Hij schijnt een virus te hebben. Hij heeft heel erg veel pijn gehad, gilde het uit als je hem oppakte, hoge koorts etc. we zijn eigenlijk net ontslagen uit het ziekenhuis en gaan het nu thuis verder uitzieken. Ook werd er een hartruis ontdekt. Er wordt nog gekeken of dit van voorbijgaande aard is. Ik probeer af en toe te komen buurten, maar het is wel onwijs druk met onze 2 boeven en de hectische toestanden hier. Mick is namelijk ook behoorlijk van slag en heeft door alle ziekenhuisbezoeken ontzettend last van verlatingsangst. Hij vraagt veel aandacht en heeft sms veel moeite met het feit dat hij die niet meer voor de volle 100% krijgt. Hoop dat alles goed met iedereen gaat! Knuffel, Emma
Emma, met 2 kinderen heb je echt je handen vol, weet er inmiddels alles van.... Doe maar lekker rustig aan, is toch ook weer schrikken als je kind een virus blijkt te hebben. hoop dat het gauw beter gaat!
Hoi dames! Gisteren bij de kinderarts geweest. Nadine heeft niet die darmziekte! De kinderarts kon verder geen medische oorzaak vinden voor haar buikpijn (die trouwens een heel stuk minder is nu ze flesvoeding krijgt) en haar huiluren. Ze huilt namelijk nogal veel, vooral 's avonds. Ik weet dat baby's vaak een huiluurtje hebben in de avond, maar Nadine huilt rustig van zes tot twaalf. De kinderarts zei dat er strikt medisch gezien geen indicatie is voor flesvoeding. Hij liet het aan mij een keus te maken tussen fles- of borstvoeding, en gaf aan dat ik geen slechte moeder ben als ik voor het een of het ander kies. Borstvoeding is 'de beste voeding', maar aangezien Nadine er zo'n buikpijn van krijgt en haar ontlasting wegblijft, is het voor haar blijkbaar niet de beste voeding. Op flesvoeding doet ze het ook uitstekend. Ik wil nu, voor zolang het duurt, gecombineerd gaan voeden. Ik heb de afgelopen zes dagen volledig gekolfd en wil dat nu gaan afbouwen door iedere 3 dagen één kolfmoment weg te laten. Daarnaast wil ik twee keer per het kolven inruilen voor borstvoeding. Op die manier hoop ik nog minimaal een paar weken twee keer per dag borstvoeding te kunnen geven, en wat ik kolf vries ik in zodat ik het later in een flesje kan geven. Maar als Nadine ook van gecombineerde voeding buikpijn krijgt, stop ik met de bv. En als de bv snel terugloopt, stop ik er ook mee. Ik zou ook naast twee 'live' voedingen volledig kunnen blijven kolven, maar ben er gisteren achtergekomen dat dat niet werkt. Dan moet ik dus Nadine verschonen, flesje geven, laten boeren, knuffelen, spelen, in bed leggen en dan kan ik na een uur aan dat kolfapparaat. Als Nadine slaapt tenminste. Dat werkt niet, zo blijft er geen tijd over voor mezelf en voor het huishouden. Nadine slaapt sinds gistermiddag 'gewikkeld/deels ingebakerd'. Dat wil zeggen met een hydrofieldoek strak om haar armen gewikkeld en vastgezet. Op die manier kan ze zichzelf niet wakker laten schrikken door het maaien met haar armen. Ben benieuwd of het gaat werken. Malleboe, was het gezellig bij jullie vrienden? Emma, wat rot dat Daan zo ziek was/is! Hou je ons op de hoogte? Ik kan me voorstellen dat het druk is met twee kinderen, ik vind het met eentje al druk Sanneke, heerlijk dat je over een week met verlof kunt! Chelleke, ik had van de babyboomshop dipsticks ovulatietests. Ik weet niet zo goed meer welke precies, dacht dat ze in zo'n zwanger-worden-pakket zaten met iets van 25 stuks en dan 5 zwangerschapstesten ofzo? Dai, fijn dat Celine aardig doorslaapt! Nadine slaapt nu niet meer door..Met volledige borstvoeding deed ze dat wel. Nouja, komt wel weer Nadine spuugt trouwens ook flink, soms moet ik haar wel drie keer na één voeding verkleden.. Lang leve de overslagtruitjes. Gisteren trouwens ook de nacontrole gehad bij de VK. Was eigenlijk gewoon gezellig babbelen over de bevalling en over Nadine. En bloeddruk en gewicht en hb gemeten natuurlijk, was allemaal prima
Hoi meiden, @ Emma: wat vervelend te horen dat Daan het ziekenhuis in moest. Hoop dat het allemaal snel beter gaat. Wanneer krijg je uitsluitsel over het hartruis? Ik heb steeds vaker voorweeën en ze worden per dag ook steviger. Helaas zegt het nog steeds niks over het moment dat de baby van zich laat horen. Ik ben nu wel in een fase dat ik echt de deur niet alleen meer uit ga. Gisteren even een boodschapje doen was echt te zwaar. Ik had meteen pijn in mijn bekken en rug omdat de baby echt behoorlijk laag ligt. Zondag was het wel ontzetten gezellig bij onze vrienden. Ik heb het toch nog lang volgehouden en we hebben heerlijk zitten gourmetten. Met als gevolg dat ik het nu al 2 dagen zuur heb Vandaag verveel ik me een beetje. M'n mannetje heeft avonddienst en het is ook zo een saai weer dat ik ook niet lekker in de tuin kan hangen. Wat mij betreft mag de baby komen! We kijken er erg naar uit. Het is zo moeilijk te beseffen dat we straks een kleintje hebben en dat we niet meer met z'n tweetjes zijn maar ja, wanneer zal het gaan gebeuren??? Morgen ben ik 39 weken en in middag naar de verloskundige voor controle...
Zo daar was ik weer eens... Danabelle: Gelukkig gaat het een stuk beter met Nadine en heeft ze die darmziekte niet... Je vroeg hoeveel Jailey nu woog maar dat weet ik niet precies ik denk ongeveer 4100 daar kom ik op uit als ik met en zonder haar weeg... Maar donderdag moet ik naar het cb dus kan ik je meer vertellen... Maar ik kan wel zien dat ze groeit als kool ... Emma: We miste je hier al maar nu snappen we waarom je er een tijdje niet was... Ik hoop dat Daan snel opknapt... Malleboe: Ik ging me op den duur ook zo vervelen en dan denk je echt laat die kleine nou maar komen dan heb ik wat te doen haha.. Rust nu maar lekker uit want straks wordt het druk genoeg... Ik durfde en kon ook nog gewoon weg gaan rond die tijd had nergens last van 1 dag voordat ik uitgerekend was was ik nog even op de kermis gaan kijken... Ook omdat ik me zo verveelde en even weg wilde... Toen kwam ik nog een bekende tegen en wanneer ben je uitgerekend dus ik uhhh morgen... Dus die man oh jeetje volgens mij dacht ie dat spontaan dat moment zou gaan bevallen hij keek zo angstig... Update: Met jailey gaat het hartstikke goed het spugen doet ze bijna niet meer en ze drinkt 6 x 120(4) (maar ze drinkt niet altijd alles op) Doorslapen doet ze nu al bijna 2 weken ze slaapt van 23:00 tot 08:00 ongeveer dus dat is wel lekker natuurlijk... Ik moet straks op nacontrole bij de vk alleen heb ik er totaal geen zin in want ik krijg zoiezo iemand die ik niet of nauwelijks heb gezien dus ja heb ik ook niet zoveel te melden... Ik ga alleen even vragen of ze naar me buikspieren wil kijken of die al dicht zitten zodat ik met buikspieroefeningen kan beginnen want ik heb nu zo een hangbuikje....
Shay, fijn dat het met Jailey zo goed gaat en dat ze bijna niet meer spuugt! Ik denk dat ze ongeveer net zo zwaar is als Nadine dan, zij woog gisteren in het ziekenhuis iets meer dan 4 kilo. Dat was nog wat trouwens.. Nadine woog bij haar vorige bezoekje aan de kinderarts ongeveer 3800 gram. Dus gisteren, hup Nadine op de weegschaal. Geeft dat ding 3400 gram aan. Dus ik zeg: dat kan niet. Vorige week was het 3800, gisteren thuis 4000 en ze is niet afgevallen. Krijg ik te horen dat het toch echt een geijkte weegschaal is. En dat dit haar gewicht is. Dus ik: nee, het klopt echt niet. Mijn dochter is niet afgevallen. Nou vooruit, mocht ze nog eens op de weegschaal. Gaf hij iets minder dan 3400 gram aan (dan denk je toch, goh, er klopt iets niet bij die geijkte weegschaal..). Nou zei de zuster, ze is toch echt afgevallen. Wat voor weegschaal heb je thuis dan, die is vast niet goed! Dus ik weer: dit gewicht klopt niet hoor. Ze weegt vier kilo. Ze is niet afgevallen. Goed, nóg een keertje op dat ding. Weer rond de 3400 gram. Jaja zei de zuster, dit is toch écht wat ze weegt. Ze is dus afgevallen, en jouw weegschaal deugt niet. Ik weer: nee, ze is niet afgevallen (ik ken mijn kind toch zeker!) en mijn weegschaal thuis deugt wel degelijk. Goed, werd de kinderarts er vast bijgehaald.. Nog een keer op die schaal.. weer 3400 gram. Kinderarts keek al bedenkelijk, zo van, nee, volgens mij is ze ook niet afgevallen. Moest ik mee naar een andere kamer, waar een mechanische weegschaal stond. Nadine erop gelegd en inderdaad: 4 kilo! Het is maar goed dat ik niet zo snel in de stress schiet hihi, want als je baby in een keer 600 gram zou afvallen is dat niet best.. Even later gingen kinderarts & zuster nog even kijken naar die eerste weegschaal. Bleek dat er een of ander bakje tegen de schaal aanstond, waardoor hij verkeerd woog.. Dat is toch lomp? Wie weet waren er die dag al eerder baby's gewogen, verkéérd gewogen dus! Malleboe, ach als je niet persé de deur uit hoeft kan het toch geen kwaad als je lekker thuis blijft als je alleen bent? Geniet nog maar eventjes van je zwangerschap Shay, ik dacht dat je na zes weken sowieso weer met buikspieroefeningen mocht beginnen? De VK heeft gisteren mijn buik niet gecontroleerd ofzo. Maar die is dan ook alweer gewoon plat, alleen ietsje zachter dan normaal. Maar de spieren werken alweer
@ Danabelle, wij wikkelen Celine ook wel eens in, wij doen het in de omslagdoek, die zijn net iets groter dan de hydrofiel luiers. maar het werkt helaas niet altijd, maar heel vaak wel, dus wel de moeite waard. En wat stom van dat wegen zeg!! je kind zal zeker 600 gram afvallen in korte tijd, duh.....maar goed dat je zo relaxed bleef. @ Shay, bij ons is de nacontrole eigenlijk altijd met degene die er bij de bevalling ook bij is geweest, en dan babbel je inderdaad even na over de bevalling enzo...dus ik heb er wel zin in om heen te gaan over een paar weekjes. hier verder weinig nieuws, madam blijft lekker huilen, wel ietsje minder spugen en wel snachts doorslapen, dus wat willen we nog meer... Groetjes! Dai
Ik kom even binnenvallen. Ik heb veel terug gelezen, maar niet alles. Fijn dat het goed gaat met de baby's. @ Emma: Ik hoop dat Daan snel opknapt en dat je lekker van je jongens kunt genieten @ Shay: Gelukkig slaapt Celine nu door zodat je zelf wat kunt bijslapen. Sterkte met je meissie. @ Malleboe: sterkte met de laatste loodjes, meid!!! En succes bij de VK @ All...fijn dat jullie zo genieten van de kleine kinders Hier gaat alles prima. Alweer bijna 17 weken zwanger. Vorige week een uitgebreide echo gehad en de hersenen en ruggetje zagen er perfect uit. Dus ben enorm opgelucht. Een goeie kennis is ook op 8 december 2004 bevallen van een meisje, we zijn allebei op 14 mei jarig en we waren nu weer, op 2 dagen na, tegelijk uitgerekend. Zij heeft alleen te horen gekregen dat haar kindje geen hersenen heeft en het kindje niet levensvatbaar is. Omdat ik juist daar "kans" op heb, heb ik me vreselijk veel zorgen gemaakt. Gelukkig ziet het er bij ons dus goed uit, maar vind het voor haar echt VRESELIJK. Morgen moet ik weer naar de gyn. Doegies!!!
Deebie, wat fijn dat de echo goed was! En wat vreselijk voor je kennis dat haar kindje niet levensvatbaar is.. Het zal je maar gebeuren.. Nadine huilt zoveel. En dan bedoel ik: véél. Niks huiluurtje. Ze huilt rustig zes uur achter elkaar ('s avonds) met slechts af en toe een korte pauze. Tijdens haar voeding en het badderen is ze wel stil. Overdag huilt ze ook veel. Ik snap best dat ze na de voeding in slaap valt en niet meer eventjes kan spelen, want ze krijgt zo veel te weinig slaap natuurlijk.. Maar als ik haar in haar bedje leg (ik probeer dat te doen vóórdat ze slaapt, bij de eerste gaap) is ze vijf minuten stil en daarna begint ze af en aan te brullen. Troosten helpt echt niet, en het is dan ook geen honger/vieze luier/spugen/pijn.. Vreselijk, als je je lieve kleine meisje zo hoort en ziet huilen en je kunt er niets aan doen
@ Deebie: fijn dat de echo goed was, maar wat vervelend voor je kennis! Zo zie je maar weer hoe gezegend je bent met een gezond kindje in de buik. @ Danabelle: misschien moet je overwegen om in te bakeren? Vervelend dat ze haar rust niet kan vinden. Blijf je er zelf nog een beetje rustig onder? Hier rommelt het al 2 dagen in de vorm van voorweeën. Ook denk ik dat ik water verlies maar heb het nog niet goed kunnen checken. Maar dat het er aan zit te komen is wel duidelijk. Vandaag had ook een leuke datum geweest: 02-09-2009! Maar of we dat gaan redden??? Ik houd jullie op de hoogte...of jullie horen even niks meer hahaha.
@ Malleboe, ik ben me idd aan het verdiepen in het inbakeren. Dat wikkelen waar het CB mee aankwam is ook strak, en het moet vastgezet worden met luierspelden, maar Nadine wurmt haar handjes heel de tijd onder de doek uit. Ik overweeg nu een puckababy of swaddle me of pacco aan te schaffen, maarja, het punt is: welke zak/doek werkt voor Nadine het beste? Die dingen zijn tenslotte niet goedkoop!