Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi!
    Happybest, we hebben idd haar wiegje en ledikantje aan het hoofdeinde opgehoogd. Het lijken wel skischansjes!
    Helaas werkt het allemaal nog niet zo. De medicijnen zijn heel moeilijk toe te dienen. We zijn een half uur bezig met oplossen in water en dan in een spuitje aan Nadine geven. De pilletjes lossen op in korreltjes, niet in poeder zeg maar. Bepaald niet babyvriendelijk. En Nadine is daarna zó moe dat ze met moeite haar flesje weg krijgt (en daar ook prompt een half uur over doet). Ze is sowieso heel moe, want ze slaapt nauwelijks. Gisterenmiddag heeft ze voor het eerst in tijden twee uur geslapen. Vannacht sliep ze echter maar vier uur, normaal is dat een uur of zeven..
    Morgen naar de kinderarst, ik hou jullie op de hoogte

2. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Hoi meiden,

Sorry voor mijn lange afwezigheid. Ik heb een zware kraamweek gehad. Ben oververmoeid geraakt na 7 nachten niet slapen en lichtelijk ingestort. Met slaapmeds 4 nachten door kunnen slapen en nu weer een stuk opgeknapt!

Wil steeds mijn bevallingsverhaal typen maare....best druk met een baby :) maar hier komt ie dan:

De nacht van 2 op 3 sept is om 04:00h mijn water gebroken. Daarmee begon de bevalling. Direct na het breken kwam er een weeënstorm op gang. Om 06:00h kwam de vlos langs om te kijken hoe 't er voor stond. Ik had toen 'al' 2 uur lang sterke weeën om de 2 á 3 minuten maar slechts 1 cm ontsluiting. De vlos ging weer weg en de weeën bleven komen. Om 10:00h kwam de vlos weer langs...ik had inmiddels 6 uur weeënstorm achter de rug en kon het echt niet meer opvangen. Er zat geen pauze tussen, ik kon niet zitten of liggen en stond dus al sinds het breken van het water op mijn benen. Helaas...slechts 4cm ontsluiting :( :( :(

Omdat ik uitgeput raakte heb ik besloten toch naar het ziekenhuis te gaan voor pijnbestrijding.

Daar aangekomen moest ik eerst aan de hartbewaking voor de baby. Of ik even op het bed kon gaan liggen :( pfffffffff. Gelukkig kwam de gyn snel om nog even mijn ontsluiting te checken. En toen kwam het...

"mw, ik heb goed nieuws en slecht nieuws...u krijgt geen pijnbestrijding :$ maar het goede nieuws is wel dat u al 9 cm ontsluiting heeft en zo lekker mee mag persen."

Mijn eerste reactie: maar ik heb nog steeds pijn hoor :D
    De laatse cm werd weggestreken en ik mocht aan het werk. Nog geen anderhalf uur later werd Justin geboren!

Bij elkaar heb ik er dus 8 en een half uur over gedaan, en dat voor de eerste!

Het was heftig, maar echt een mooie ervaring en ik zou het zo weer doen!

Nu zijn we dagen aan het vullen met borstvoeden en lekker samen keuvelen :)

En hoe is het met de rest hier??

3. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    Hey

malleboe. fijn dat het zo snel is gegaan. nu lekker genieten van justin.

dannabelle balen joh dat ze zoveel spuugt. hopelijk komt daar gauw een eind aan. snap ook nooit waarom ze medicijnen niet kind vriendelijker maken. kun je het niet oplossen in de melk? of ben je weer over op borstvoeding?

Hier gaat alles zijn gangetje. ja ja heb al 2 nachten door kunnen slapen van 7 uur. heerlijk. vannacht lag ze wel te kreunen maar ik dacht kijken of het over gaat en ja hoor. gelukkig ging ze weer verder slapen. echt heel fijn.

4. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    he he volgens mij is het gelukt nu nog zien of de foto echt er op staat. heb even een update van evalien.

5. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Heey!

Anne, is dat een doopjurkje of lijkt dat zo? het ziet er in ieder geval schattig uit!!

Danabelle, hoe is het vandaag gegaan bij de KA? hoop dat er een oplossing komt want dit is voor Nadine ook niet fijn.

Celine heeft in ieder geval geen last van reflux, want ze ploept de melk of wat er later van over is gewoon uit en zet daar geen kracht voor, dus dat scheelt al weer...huilen is ze nog wel goed in, al gaat het nu weer beter....en...na 1 nacht drama is ze daarna weer braaf door gaan slapen, tja als ze snachts maar slaapt he....

Sunshins, hoe was de 20wk echo?

Hebben jullie nog verder updates voor de tabel trouwens?

6. Daiquiri

NOD:
    Happybest:
    Chelleke:

Zwanger:
    Sanneke 17-10-2009
    Sunshin82 31-01-2010
    Debbie 11-2-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:
    Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee
    Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien
    Shay 22-07-2009 Dochter, Jailey
    Danabelle 22-07-2009 Dochter, Nadine
    Emma 26-07-2009 Zoon, Daan
    Daiquiri 01-08-2009 Dochter, Celine
    Malleboe 03-09-2009 Zoon, Justin

Afspraken:
    17-09: Shay naar cb + prikjes
    21-09: Dai reumatoloog
    25-09: Danabelle naar cb + prikjes
    28-09: Deebie 20 wk echo
    29-09: Dai nacontrole VK
    01-10: Dai naar cb + prikjes
    06-10: Danabelle naar arts
    05-11: Dai naar cb + prikjes

7. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    Hey

dai ja dat is idd een doopjurk ze is op 30 augustus gedoopt.
    ik heb nog wel wat voor de lijst
    6/10 evalien cb + prikjes
    15/10 anne naar immunoloog
    verder niks geloof ik

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mooie foto's Anne en Shay!
    De kinderarts heeft een babyvriendelijke versie van het medicijn voorgeschreven. Wat we eerst hadden was een pilletje.. dat moest dan doormidden want ze moest een halve, die moest worden opgelost in kokend water (10 ml.) en dan laten afkoelen tot lauwwarm, en dan was het uiteen gevallen in korreltjes die overal terecht kwamen (in de flessenspeen, in het spuitje, op mijn handen als mevrouw ze uitspuugde) en maar heel zelden op hun plaats: in Nadine's maagje. Binnen twee weken moeten we resultaat zien van de nieuwe medicijnen. Zo niet, dan moeten we snel terug naar de KA en anders pas over drie maanden.
    Ze heeft vannacht héérlijk geslapen. Gisteren was de laatste fles om negen uur en vanmorgen om half zeven werd ze pas weer wakker. De nacht ervoor was de laatste voeding half twaalf en werd ze om vier uur weer wakker - en kon/wilde ze niet meer slapen. En wij dus ook niet.
    Malleboe, vervelend dat je een beetje bent ingestort.. gaat het nu weer wat beter?
    Ik moet weer gaan, mijn dochter roept.. Ze roept/huilt heel de tijd.. Best vermoeiend..

9. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hai meiden,

Sorry dat ik er zo weinig ben, maar we zijn zo vreselijk aan het tobben geweest met Daan, dat we nergens anders aan toekomen :(
    Hij is eigenlijk sinds zijn geboorte steeds ziek geweest. Eerst door zijn extreem lage glucose, toen een maag-darmvirus waarvoor hij opgenomen werd op de quarantaine en nu sinds vandaag blijkt hij ook nog reflux te hebben. We hebben afgelopen weken nauwelijks geslapen omdat Daan zoveel huilde en spuugde. We zijn nu met Nutriton bezig en dat lijkt al wat te helpen (ik zit weer achter mijn pc!).
    Ik heb opgevangen dat Nadine ook voor reflux behandeld wordt hè? Hoe is het nu Danabelle? En heb jij nog tips? In elk geval jij ook heel veel sterkte, het is echt een ellende als je kindje het heeft.

Verder een dikke knuffel voor iedereen!

Emma

10. Daiquiri

NOD:
    Happybest:
    Chelleke:

Zwanger:
    Sanneke 17-10-2009
    Sunshin82 31-01-2010
    Debbie 11-2-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:
    Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee
    Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien
    Shay 22-07-2009 Dochter, Jailey
    Danabelle 22-07-2009 Dochter, Nadine
    Emma 26-07-2009 Zoon, Daan
    Daiquiri 01-08-2009 Dochter, Celine
    Malleboe 03-09-2009 Zoon, Justin

Afspraken:
    17-09: Shay met Jailey naar cb + prikjes
    21-09: Dai reumatoloog
    25-09: Danabelle met Nadine naar cb + prikjes
    28-09: Deebie 20 wk echo
    29-09: Dai nacontrole VK
    01-10: Dai met Celine naar cb + prikjes
    06-10: Danabelle naar arts
    06-10: Anne met Evalien naar cb + prikjes
    15-10: Anne naar immunoloog
    05-11: Dai met Celine naar cb + prikjes

11. Daiquiri

Anne, dan had ik het dus goed gezien. Wij hadden ook op 30-08 kunnen laten dopen, maar dat was mij nog net iets te snel, dus het wordt nu 6 dec, dus duurt nog even.

Danabelle, wat een gedoe met die medicijnen, maar lekker dat Nadine vannacht goed heeft geslapen, dat is wel heel wat waard!

Emma, fijn dat Daan aardig reageert op de Nutriton. Ik had het ook wel in huis gehuild, omdat Celine veel spuugde, maar de Nutriton dat vond ze (net als haar papa en mama) wel heel erg op behangplaksel lijken :). Dus wij hebben de volle bak nog staan en gebruiken het niet meer. Succes verder met je kereltje!

Hier verder alles wel goed, bij Celine heb ik een andere Difrax speen gekocht, had per ongeluk een 'afgeplatte' en dus gisteren toch maar een bolle gehaald....en gelijk succes! Die andere speen wilde ze echt niet hebben en deze bevalt prima, dus wij ook weer blij.

Groetjes!
    Dai

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames,
    Het gaat niet denderend hier hoor.. Morgen met Nadine naar het Sophia Kinderziekenhuis.
    Ik hou jullie op de hoogte.

13. Daiquiri

Succes!!! Zal aan jullie denken!

14. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hè, Danabelle, wat een ellende...... Hele dikke knuffel voor jou en hou ons op de hoogte. Veel sterkte met je meiske.

Dai, die Nutriton vond ik idd ook net behangplaksel :D, wat een vies spul zeg! Ik krijg het er ook nauwelijks in bij Daan, hij moet steeds kokhalzen. Ik maak het nu met moedermelk en probeer het maar zo dun mogelijk te maken.
    Grappig dat die bolle speen bij jullie het beste werkt. Bij ons juist de afgeplatte!

15. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    sterkte Danabelle

Emma: wat vervelend dat het allemaal niet zo lekker loopt met Daan en dat hij ook reflux heeft

Speen: hier wil ze de afgeplatte ook niet hebben alleen die bolle en dat is ook niet zo vaak ze kluift meestal op de vuistjes haha oftewel die gaat straks vast duimen...

Prikjes: Jailey heeft vandaag d'r prikjes gehad het was echt heel zielig maar ja het zit er weer op... Ze weegt nu 4530 en ik 56 cm dus ze doet het gewoon goed...

Vanochtend spoog ze ineens alles weer uit ik hoop dat het eenmalig was...

16. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    heel veel sterkte danabelle

17. Daiquiri

maar goed dat Difrax voor ieder wat heeft dan.. mirte had trouwens ook de platte.

Emma, ja het ziet er gewoon niet uit, maar gebruik het nu ook niet meer, ze keek er zo vies bij en ze heeft daarna ook weinog gespuugd dus laat dan maar zitten, wel weer €5,49 armer...

18. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Jailey heeft nu een half uurtje geleden een halve zetpil gehad want sinds d'r prikjes heeft ze alleen maar lopen gillen en ze was zo moe maar werd na 2 min gillend wakker en lopen, wiegen helemaal niks hielp meer... Dus nu net nog wat gedronken en nu hopen dat ze eens even gaat slapen want ze is zo moe d'r oogjes zitten helemaal dicht...

19. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames,
    Nou, wij zijn weer wat wijzer. Naast extreem veel spugen, huilen en niet slapen reageerde Nadine de laatste dagen ook nogal sloom. We maakten ons daar zorgen over natuurlijk. De kinderarts in het Sophia kinderziekenhuis heeft ons gerust kunnen stellen: het hoort bij de reflux. En zolang dat niet te lang zo erg blijft, kan het geen kwaad. Nadine heeft veel pijn door de reflux, daarom huilt ze en kan ze niet slapen. Daardoor wordt ze natuurlijk heel moe en daardoor reageert ze weer sloom..
    De kinderarts dacht overigens aan drie dingen bij Nadine: de 'gewone' bekende darmkrampjes, reflux (leek hem overduidelijk) en een koemelkallergie. Dat laatste omdat ze ook wat uitslag in haar gezichtje heeft. Maar we moeten nu eerst de medicijnen tegen de reflux een week gebruiken. Als we volgende week donderdag geen duidelijke verbetering hebben gezien, moeten we koemelkvrije voeding gaan geven. De arts had het over Nutrilon Pepti. Ik geef nu nog deels borstvoeding en dat mag ik nog blijven doen, zodra ze evt. koemelkvrije voeding moet, moet ik óf zelf volledig koemelkvrij gaan leven óf moeten we volledig flesvoeding gaan geven. Maar op dit moment is dat nog niet aan de orde. Eerst maar eens hopen dat die medicijnen tegen de reflux gaan werken.. Nadine weegt vandaag trouwens 4465 gram en was gisteren in het ziekenhuis ongeveer 53 cm. lang. Maar dat was ze een paar weken geleden in het stadsziekenhuis hier ook al - en de mevrouw gisteren zei dat het altijd maar 'ongeveer' blijft met dat meten van een baby.
    Ze heeft vannacht wel geslapen trouwens. Van de week had ze een keer van half elf tot twee geslapen en daarna NIET meer. De rest van de nacht niet, maar de rest van de dag ook niet! Ze lag alleen maar te huilen en te spugen.. Jullie zullen wel begrijpen dat wij ook helemaal gesloopt waren die dag! Gelukkig heeft ze daarvoor en daarna 's nachts wel iets langer geslapen (tussen de zes en de acht uur meestal).
    Emma, wat rot dat Daan ook reflux heeft! Hoe gaat het nu? Het nauwelijks slapen komt me heel bekend voor..
    Nadine's favoriete speen is die I Love Mama speen. Is van Bibi volgens mij. Ze heeft een Difrax -2, +2 speen, die vindt ze ook wel ok, maar die speentjes die aan twee kanten hetzelfde zijn met dat lieveheersbeestje vindt ze maar niks :)

20. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Nou Danabelle ik ben benieuwd of het gaat helpen...
    En Ondanks alles is ze niet echt afgevallen toch want Jailey woog van de week 4530 dus dat is net iets meer als Nadine en ze woog ook 100 gram minder als jailey bij de geboorte dus...
    Jailey is trouwens 56 cm nu begin met 51.

Deel Deze Pagina