Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke78

sanneke78 Lid

21 okt 2008
    95
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb al een tijdje niet bijgelezen, maar wel groot nieuws: Dinsdag 15 september is Jelle geboren. Hij is ruim een maand te vroeg en we zijn dan ook nog helemaal niet klaar met de kinderkamer etc. Hij ligt echter toch nog in het ziekenhuis op de couveuse afdeling. Het gaat inmiddels verder heel goed met hem, hij moet alleen nog even leren drinken (krijgt nu de helft via fles of borst voeding) de andere helft van de voedingen wordt nog aangeboden via een neussonde. Met mij gaat het ook wel redelijk goed. Ik moest na 4 dagen echter wel het ziekenhuis verlaten, en nu reizen wij heen en weer. Ik probeer 2 keer per dag, maar soms ben ik te moe en ga ik maar 1 keer per dag. Gelukkig hebben ze in het ziekenhuis wel een webcam boven zijn bedje hangen, dus ik lig de hele dag naar mijn laptop te staren.

Groetjes

2. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Wat vervelend Sanneke dat die kleine nog niet thuis is maar bij deze:

VAN HARTE GEFELICITEERD MET GEBOORTE VAN JULLIE ZOON JELLE...

Wanneer je tijd en zin hebt horen we graag je verhaal... Maar ga er maar lekker van genieten...

3. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Sanneke van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Jelle.

Hoop dat hij gauw mee naar huis mag, zodat jullie wat meer rust krijgen en niet zo heen en weer hoeven te racen want daar word je ook zo moe van, ook al heb je het er graag voor over.

Groetjes,
    Dai

4. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Sanneke van harte gefeliciteerd met jullie mannetje Jelle.

Hopelijk gaat het snel zo goed met hem dat ie naar huis kan komen!
    Sterkte met heen en weer reizen en geniet er verder maar lekker van!

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Sanneke, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jelle! Ben je geschrokken dat hij nu al kwam of valt het mee? Gelukkig gaat het goed met hem, en met jou ook redelijk!
    Als je tijd en energie hebt om het te schrijven, lezen we hier natuurlijk graag je bevallingsverhaal.

Hier gaat het.. niet echt beter. De medicijnen slaan niet echt aan - tenminste, dat vind ik. Mijn man denkt dat de medicijnen wel degelijk aanslaan, want Nadine spuugt iets minder. Ze huilt/brult wel nog enorm veel. Gisteren was er een vriendin op bezoek, ze is zich rotgeschrokken van het oversture gebrul van Nadine dat gepaard gaat met rood aanlopen, kloppende aderen en extreem overstrekken. En dat urenlang. Morgen hebben we contact met de kinderarts. En gisteren zijn we naar een osteopaat geweest. Zij stelde vast dat Nadine een blokkade in haar nekje heeft waardoor ze een voorkeurshouding heeft. Ook in haar middenrif zit het niet helemaal goed, vandaar de reflux. Ze denkt dat ze ons kan helpen in 3-5 behandelingen. We hopen er maar het beste van :)

6. Daiquiri

NOD:
    Happybest:
    Chelleke:

Zwanger:
    Sunshin82 31-01-2010
    Debbie 11-2-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:
    Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee
    Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien
    Shay 22-07-2009 Dochter, Jailey
    Danabelle 22-07-2009 Dochter, Nadine
    Emma 26-07-2009 Zoon, Daan
    Daiquiri 01-08-2009 Dochter, Celine
    Malleboe 03-09-2009 Zoon, Justin
    Sanneke78 15-09-2009 Zoon, Jelle

Afspraken:
    24-09: Danabelle met Nadine naar KA
    25-09: Danabelle met Nadine naar cb + prikjes
    28-09: Deebie 20 wk echo
    29-09: Dai nacontrole VK
    01-10: Dai met Celine naar cb + prikjes
    06-10: Danabelle naar arts
    06-10: Anne met Evalien naar cb + prikjes
    15-10: Anne naar immunoloog
    02-11: Dai naar reumatoloog
    05-11: Dai met Celine naar cb + prikjes

7. Daiquiri

Danabelle, ik hoop toch dat het medicijn gaat aanslaan, misschien heeft dat ook een aanloopperiode nodig, ben benieuwd wat de arts morgen zegt.

Ik ben maandag naar de reumatoloog geweest, hij zei dat ik moest aangeven wanneer ik met de bv gestopt was, dan beginnen we met MTX. van hem hoef ik nog niet af te bouwen, maar dat doe ik wel, want ik krijg weer gigantisch ongemak van mn vingers, dus maandagavond voor het eerst een bv vervangen door een fv. Tja en gisteren had ik echt een megavolle borst, die maar onder de douche wat leger gemaakt...hoefde er weinig moeite voor te doen hihi, maar de druk was er in ieder geval van af.

Groetjes!
    Dai

8. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    Hallo allemaal

Sanneke gefeliciteerd met de geboorte van jelle. geniet er ondanks dat ie niet bij je is toch van.
    dannebelle hopelijk is het snel voorbij en dat de osteopaat wat kan doen voor jullie.

wij zijn lekker een weekje naar tjechie geweest. het was erg lekker alleen op het eind werdt evalien het zat, was ze haar ritme kwijt, gelukkig komt die nu gauw weer.
    nog 3 weken en dan moet ik weer beginnen met werken.
    even spammen, het is een heerlijk popje

9. Daiquiri

Anne, wat een leuke foto zo in het gras, echt een snoepie hoor, zulke spam mag altijd... :)

10. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Mooi poppie hoor! Daar kan je trots op zijn!:D

11. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    NOD:
    Happybest:
    Chelleke: 30 sept.

Zwanger:
    Sunshin82 31-01-2010
    Debbie 11-2-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:

Afspraken:

12. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    NOD:
    Happybest:30 sept

Zwanger:
    Sunshin82 31-01-2010
    Debbie 11-2-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:

Afspraken:

13. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Heej meiden,
    Heb vandaag mijn 20 weken echo gehad: En alles was perfect!!!!!!!!! Wij hopen in februari een gezonde zoon te krijgen :)

14. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    hey

fijn dat alles goed was. spannend, leuk nog een jongen om het team te versterken.
    geniet nog maar lekker van je zwanger zijn

15. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    thanks!!!!

16. Daiquiri

Deebie, fijn dat de echo goed was en dat jullie een zoon krijgen....en die is welkom, want die zijn hier wel in de minderheid... :)

hier gaat alles verder goed. vandaag even op nacontrole geweest bij de VK. Wel leuk om daar weer even te zijn. Mijn HB was prima 8,1 en bloeddruk en alles ook goed.

En met ons kleine rakkertje gaat ook alles super...niet normaal....savonds 10 uur kwart over 10 laatste voeding en ik heb sochtends de wekker staan om 7.45 en toen sliep ze nog. nu moet ik gewoon overdag de voeding wat dichter op elkaar zetten anders kom ik niet uit.

Het afbouwen van de bv gaat ook goed, heb nu nog 3 bv en 2 fv, donderdag gaat er weer eentje van af en dan schieten we al lekker op. Je hebt wel lekker je handen vrij hoor met de fv en mn man kan nu ook weer voeden...

Happybest en Chelleke ik duim voor jullie voor goede berichten rond het eind van deze maand!

Groetjes!
    Dai

17. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    NOD:
    Happybest:

Zwanger:
    Sunshin82 31-01-2010
    Debbie 11-2-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:

Afspraken:
    05-10: Happybest naar oogarts
    08-10: Happybest naar gyn

Bedankt dai, maar helaas mocht het weer niet zo zijn :(. Moet nou deze maand met puregon spuiten. Het vervelende is, dat ik eerlijk gezegd niet weet hoelang ik dit nog ga volhouden. Wel raar om te typen trouwens. Volgende week naar de gyn en dan maar eens overleggen wat de mogelijkheden zijn.

Ben blij dat het met jou en Celine zo goed gaat:)!Houden zo!

Deebie wat leuk dat jullie een zoon krijgen! Spannend hoor! Fijn dat alles bij jou ook goed is!

Chelleke ik duim voor je!

18. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Jeetje Happybest wat ongelofelijk zeg. Respect dat je het zo volhoud meid. Succes bij de gyn.

19. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Happybest, wat rot dat het weer niet gelukt is :( Ik kan me voorstellen dat het een ontzettend rotgevoel geeft dat het nog steeds niet lukt.. Hopelijk ziet de gyn nog mogelijkheden voor jullie.
    Deebie, wat leuk een jongen! Fijn dat alles goed was!
    Anne, wat een mooie foto van Evalien. Zijn jullie met de auto op vakantie geweest? Was dat een beetje te doen met de kleine meid, de reis?
    Dai, fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Celine!
    Met Nadine gaat het nog niet zo goed. Ze huilt nog steeds bijna doorlopend. 's Nachts slaapt ze de afgelopen paar dagen wel een uurtje of 6 à 8, daar zijn we heel blij mee want zo krijgen we zelf ook nog rust! 's Ochtends kan ze soms ook nog wel wat slapen, maar vanaf een uur of elf is het huilen, brullen, krijsen, overstrekken.. En spugen natuurlijk. Ze is echt zó compleet overstuur. Ze brult ook tegen fles en borst, ze krijgt zo ook te weinig voeding binnen. De kinderarts hebben we donderdag gesproken, ze heeft nu weer extra medicijnen tegen de reflux maar of dat nou het huilen oplost..? Vanmiddag weer naar de osteopaat.
    Ten einde raad overweeg ik om op eigen houtje toch maar koemelkvrije voeding te gaan geven. De kinderarts zei namelijk ook dat het kán dat ze een koemelkallergie heeft. Vanmiddag maar eens naar de apotheek.. Betekent trouwens wel dat ik óf moet stoppen met de borstvoeding, óf zelf volledig koemelkvrij moet gaat eten. Ik eet iedere ochtend een bakje joghurt, verder geen 'zichtbare' koemelk - maar dus wel eens pastasaus uit een potje, een stukje chocola, mayonaise bij de patat.. dat soort dingen waar wel koemelk in verwerkt zit. En ik weet eerlijk gezegd niet of het voor mij wel goed is om álle koemelk uit mijn eten te bannen. Zal t volgende week eens vragen aan mijn arts.
    Aan de ene kant zou ik het zonde vinden om helemaal te stoppen met de borstvoeding (geef nu 3x per dag bv en de rest fles), aan de andere kant moet het natuurlijk zowel voor Nadine als voor mij wel te doen zijn..

20. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Hey Meiden,
    Ik ben weer terug van weggeweest. Heerlijke vakantie gehad! Ik zie dat ik toch behoorlijk wat bij te lezen heb, dus dat zal ik straks even doen.

Hopelijk gaat het jullie allemaal goed!!? Ik laat snel weer iets van me horen!

Liefs x

Deel Deze Pagina