Fijn dat alles goed was @ All Bedankt voor het duimen. Vandaag zijn ze helaas toch gekomen. @ Happy Een hele dikke knuffel!! @ Danabelle Vervelend dat het met Nadine nog niet zo goed gaat @ Sunshins Fijn dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad NOD: Happybest: Chelleke: 26 okt. Zwanger: Sunshin82 31-01-2010 Debbie 11-2-2010 Verrassing! Knul! Meid! Bevallen: Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien Shay 22-07-2009 Dochter, Jailey Danabelle 22-07-2009 Dochter, Nadine Emma 26-07-2009 Zoon, Daan Daiquiri 01-08-2009 Dochter, Celine Malleboe 03-09-2009 Zoon, Justin Sanneke78 15-09-2009 Zoon, Jelle Afspraken: 24-09: Danabelle met Nadine naar KA 25-09: Danabelle met Nadine naar cb + prikjes 28-09: Deebie 20 wk echo 29-09: Dai nacontrole VK 01-10: Dai met Celine naar cb + prikjes 05-10: Happybest naar oogarts 06-10: Danabelle naar arts 06-10: Anne met Evalien naar cb + prikjes 08-10: Happybest naar gyn 15-10: Anne naar immunoloog 02-11: Dai naar reumatoloog 05-11: Dai met Celine naar cb + prikjes
Sanneke: gefeliciteerd met Jelle!!!!!!!! Danabelle, wat vervelend dat het nog steeds niet goed gaat met Nadine. Je verhaal klinkt erg bekend, we zitten hier met hetzelfde bij Daan. De kinderarts constateerde ook reflux bij Daan en nu blijkt hij ook een lactose-intolerantie/koemelkeiwitallergie te hebben ontwikkeld door het virus wat hij had. Hij krijgt borstvoeding, dus ik ben met melk en yoghurt gestopt (schijnt dat je enkel melk en melkproducten hoeft te stoppen en niet producten waarin het verwerkt is gelukkig) en ik merkte veel verschil. Nutriton was hier een ramp om te geven en we doen nu enkel zijn bedje schuin. Dát en mijn melk/yoghurtvrije dieet lijkt al een stuk te helpen. Ik eet nu soyayoghurt en drink soyamelk. Lekker is anders, maar het is voor het goede doel. Die soyaproducten zijn van Provamel en die zijn redelijk te eten. Van alpro is het zo zoet... Ben benieuwd wat jullie kinderarts adviseert ivm jouw dieet! Nog een vraagje, heeft Nadine ook erg veel last van gas in haar darmpjes, en laat ze veel hele vieze windjes? Bij Daan lijkt dat nu namelijk ook veel minder te worden. En verslikt ze zich vaak met drinken/slikt ze veel lucht in? Debbie: wat leuk, een zoon!!!!!!!!!!!!!!! Super zeg! Mag je ook weer lekker enorm gaan shoppen voor kleertjes Happybest: heel veel sterkte meis...
Even snel, @ Emma, Nadine had heel veel last van gas in haar darmpjes en windjes. We geven haar nu sinds een week Infacol, dat lijkt goed te werken! Ze laat nog wel windjes maar lijkt er zelf minder last van te hebben. Ik had juist begrepen dat je moet stoppen met alle dingen die koemelksporen bevatten, en dat je ook geen geiten- of sojamelk mag. Maar jij merkt dus al verschil door gewoon te stoppen met alle duidelijke melkproducten? Dat zou ik wel het proberen waard vinden
Hoi Danabelle, mijn kinderarts wist het niet helemaal zeker... Maar wij merken in elk geval wel al verbetering met wat we doen! Het is wel zo dat onze kinderarts het meeste dacht aan lactose-intolerantie, omdat Daan geen luchtwegproblemen en huidklachten heeft. Heeft Nadine dat wel? Infacol werkte bij ons trouwens niet (meer), misschien maar weer eens proberen, wie weet! Onze kinderarts heeft ons doorverwezen naar een lactatiekundige voor voedingsadvies, maar die wist óók niet wat voor dieet ik dan moest, dus we hebben het uiteindelijk maar op onze eigen manier gedaan. Gek genoeg kan niemand ons duidelijk advies geven. Wie heeft jullie er over geadviseerd? Ben wel benieuwd! Onze kinderarts heeft ons nu doorverwezen naar een natuurgeneeskundig therapeut. Daar gaan we woensdag heen. Hopelijk heeft zij nog wat adviezen! Ik laat het wel even weten!
NOD: Happybest:27 okt Chelleke: 26 okt. Zwanger: Sunshin82 31-01-2010 Debbie 11-2-2010 Verrassing! Knul! Meid! Bevallen: Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien Shay 22-07-2009 Dochter, Jailey Danabelle 22-07-2009 Dochter, Nadine Emma 26-07-2009 Zoon, Daan Daiquiri 01-08-2009 Dochter, Celine Malleboe 03-09-2009 Zoon, Justin Sanneke78 15-09-2009 Zoon, Jelle Afspraken: 24-09: Danabelle met Nadine naar KA 25-09: Danabelle met Nadine naar cb + prikjes 28-09: Deebie 20 wk echo 29-09: Dai nacontrole VK 01-10: Dai met Celine naar cb + prikjes 05-10: Happybest naar oogarts 06-10: Danabelle naar arts 06-10: Anne met Evalien naar cb + prikjes 08-10: Happybest naar gyn 15-10: Anne naar immunoloog 02-11: Dai naar reumatoloog 05-11: Dai met Celine naar cb + prikjes
NOD: Happybest:27 okt Chelleke: 26 okt. Zwanger: Sunshin82 31-01-2010 Debbie 11-2-2010 Verrassing! Knul! Meid! Bevallen: Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien Shay 22-07-2009 Dochter, Jailey Danabelle 22-07-2009 Dochter, Nadine Emma 26-07-2009 Zoon, Daan Daiquiri 01-08-2009 Dochter, Celine Malleboe 03-09-2009 Zoon, Justin Sanneke78 15-09-2009 Zoon, Jelle Afspraken: 05-10: Happybest naar oogarts 06-10: Danabelle naar arts 06-10: Anne met Evalien naar cb + prikjes 08-10: Happybest naar gyn 15-10: Anne naar immunoloog 02-11: Dai naar reumatoloog 05-11: Dai met Celine naar cb + prikjes
Heey meiden, Allereerst een knuffel voor Chelleke en Happybest, hopelijk hebben jullie toch weer de moed om ervoor te gaan, al is het denk ik best wel eens moeilijk! Emma & Danabelle, jullie lijken ook een beetje in hetzelfde schuitje te zitten met Daan en Nadine. Moest wel even lachen om de stinkende windjes....maar fijn dat sommige middeltjes hier tegen helpen. Vandaag met Celine naar het cb geweest voor de prikjes, nou dat heeft ze kranig doorstaan, ik was helemaal trots op haar! Verder deed ze het helemaal goed en ik had ook nog even gevraagd hoe lang ze op deze leeftijd door mocht slapen en dat was zo'n 10 uur. Dus ik kan haar met een gerust hart weer laten liggen . Groetjes Dai
Zo ik heb al even een tijdje niks laten horen hier want ik zit ook bij de juli mama's en dan is het veel lezen elke keer.. Maar ik lees welke steeds mee. Happy: knuffel voor je meid... Het zal echt allemaal niet makkelijk voor wezen maar ik hoop echt dat ze verder kunnen helpen want het is je echt van harte gegund... Danabelle: wat vervelend dat het nog steeds niet beter gaat met Nadine... Ik weet niet of je het gaat proberen het advies van emma maar als je dat gaat doen hoop ik dat dit verbetering zal geven... En anders moeten ze dokters toch nog wel verder kunnen onderzoeken wat er precies allemaal aan de hand is want het is toch ook niet goed als ze de hele dag ligt te huilen echt zielig... Debbie: Een zoon wat leuk... Van allebei 1... sushine: Gelukkig heb je een goeie vakantie gehad... Hoe gaat het nu met je? Het begint al op te schieten voor je zie ik aan je banner... Zo ben je net zwanger zo ga je alweer bevallen bij wijze van... Die 9 maanden gaan eigenlijk echt hard... Emma: gelukkig gaat het weer wat beter met Daan... Chelleke: ook een knuffel voor jou... Op naar de volgende ronde alweer... Dai: gelukkig gaat het goed met die kleine meid... En de prikjes goed doorstaan ik hoop dat de tweede prikjes bij jailey beter gaan want die eerste vond ze echt niet leuk en had ze ook echt last van.. Hier gaat het hartstikke goed... Niet veel te melden eigenlijk... ze slaapt goed en lacht heel veel...
hey chelleke en happy ik heb bewondering voor jullie. iedereen zwanger of een kindje en jullie maar elke maand weer in twijfel of het raak is. heel veel sterkte emma en dannabel heel veel sterkte hopelijk hebben jullie kids er snel minder last van. dannabel ja wij zijn met de auto geweest. het ging erg goed. behalve de laatste dag toen werd ze een beetje huilerig en de nacht was ze helemaal aan het spoken. gelukkig heeft ze haar ritme snel op kunnen pakken. verder gaat hier alles goed. ze moet dinsdag weer naar het cb, benieuwd wat ze gaan zeggen. hopelijk gaat het weer goed met de prikjes. fijn weekend allemaal
Dank je wel. Bij mij valt nog wel mee. Zit nog maar in de 6e ronde. Vooral voor happy, die is alweer zo lang bezig :knuf:
Daar ben ik weer... Ik heb nog niet alles bij gelezen, maar zie dat Sanneke inmiddels trotse mama is geworden van een zoon, JELLE. @Sanneke, gefeliciteerd met jullie zoon JELLE!! @Happy, veel sterkte!! Houdt moed! @Danabelle, wat ontzettend vervelend dat het niet zo goed gaat met Nadine! Hopelijk komt er snel verandering in. Want je voelt je toch zo machteloos als je kleine meid zoveel moet huilen. @Deebie, Leuk leuk, jij hebt ook al de 20-weken echo gehad! Wow, wat vliegt de tijd! Fijn om te horen dat alles gezond is he!!!! @Shay, Ja, zeg dat wel, de tijd vliegt! 23 weekjes alweer. En de volgende van de lijst haha! Ik voel me wel redelijk, beter dan in het begin van de zwangerschap. Alleen die rug/bekkenklachten. Ik denk toch echt dat het van de zwangerschap is en niet van de reuma (of een combinatie ervan). Het is er in ieder geval niet beter op geworden. Woensdag a.s. moet ik op controle bij mijn reumatologe, dus zal het nog eens met haar bespreken. Onze 20-weken echo was ook alles prima! Echt super om te zien. De kleine is erg actief, vooral als mama rust hihi Verder heb ik van de gyn movicolon (oplosbare vezels) gekregen. Kan erg slecht naar het toilet. Had al vanalles geprobeerd, maar niks hielp Zo, dat was het weer even voor nu. Voor iedereen een dikke knuffel!
Hallo meiden, SORRIE!!! Ik heb jullie al heel lang schandalig verwaarloosd. Hoe is het met iedereen? Er is veel te veel geschreven om het terug te lezen. Ga zo toch een kleine poging doen. Hier gaat het super. Heb m'n site up to date dus voor verhalen en foto's zie de link hieronder. Zal eens proberen wat vaker langs te komen. Liefs
Heey meiden! Annemarie, hoe was het op het CB? Evalien de prikjes goed doorstaan? Sunshin82, nou komt me bekend voor hoor dat de kleine druk is als jezelf even lekker rustig gaat zitten. Vooral savonds in bed als ik een boekje ging lezen, las er altijd iemand heeeeel enthousiast mee, maar vond het ook wel weer gezellig, ben je ook niet zo alleen he... Hier gaat het afbouwen goed, geef nu alleen ochtend en avond en dat wil ik zo volhouden tot een week voordat ik naar de reumatoloog moet. Maar ja dat is nog 3 weken dus dat zou wel mooi zijn. Verder geen nieuws alles gaat eigenlijk helemaal geweldig hier! Groetjes, Dai
Hey Ja, Evalien is nu 5.525 gram. en 57 cm dus loopt allemaal lekker. is en blijft wat klein maar loopt wel mee in de grafiek. Dannabelle wat was jullie website ook nog maar weer, wou kijken maar had de mail gewist. (stom he, ben niet eens blond) hoe gaat het met Nadine? huilt ze al minder? verder iedereen een knuffel.
Hoi dames, Ik heb geen tijd/energie om alles te lezen, maar even snel: Met Nadine gaat het nog niet goed. Gisteren weer bij de kinderarts gezeten. Ze weigert voeding. Arts adviseert een koemelkvrij dieet, in eerste instantie zonder 'grote' koemelkproducten (dus evt. wel sporen). Net als bij jou Emma. En ik doe poging weer volledig borstvoeding te gaan geven. Nadine groeit niet op het moment. Maar dat is niet zo heel erg, als ze op de lange termijn maar weer gaat groeien.. Anne, ik stuur je even een pb met de site!
Hallo! Danabelle, hoe is het er nu mee? is je bv nog een beetje goed op gang gekomen en hoe is het nu met Nadine? gaat het al beter? Hier verder weinig nieuws, Celine 'boert' goed op de fv en alleen de 1e voeding een bv. Maar ik ben wel toe aan de MTX hoor...geen idee hoe ik er op reageer maar heb het idee dat mijn pink helemaal aan het opzwellen is en als je mn vingers aanraakt is het al vervelend. Hoe is het met de andere reuma-dames na de bevalling. Merk je alweer dat de reuma terugkomt? en heeft iemand ervaring met MTX (niet de spuiten). Groetjes! Dai
Hoi dames! Even een update. Ik ben met Nadine naar mijn eigen behandelend arts geweest, hij is tevens homeopaat en heeft homeopatische medicijnen voorgeschreven. Met de synthetische medicijnen zijn we in overleg met de kinderarts gestopt. Ze hielpen niet en Nadine kreeg er buikpijn van. Vrijdag moeten we weer naar de kinderarts. De borstvoeding is redelijk op gang gekomen. Nadine krijgt geen bijvoeding meer. Haar groei blijft slecht, maar dat komt volgens mij eerder door het spugen dan door te weinig voeding. Het lijkt soms iets beter te gaan met haar, ze huilt niet meer de hele dag, is soms gewoon rustig en als ze huilt, kunnen we haar wat vaker troosten. Hopen dat het doorzet, want we zijn er nog lang niet. Emma, hoe gaat het bij jullie met de allergie van Daan?
Bij mij speelde de reuma na de bevalling binnen 2 weken heel heftig op. Veel ontstekingen en ik kon mezelf en Damian niet meer verzorgen. Daardoor was ik acuut met de bv gestopt en weer begonnen met al mijn oude medicijnen. Ik heb alleen ervaring met de spuiten van de MTX
@Dai, Ik heb geen ervaring met de tabletten MTX, alleen de spuiten, dus ik kan je jammergenoeg niet helpen. @Danabelle, Fijn dat het met Nadine al ietsie pietsie beter gaat! Hopelijk helpen deze homeopathische medicijnen wel zonder veel bijverschijnselen. Het enige nadeel is geduld bij zulke medicijnen. Sterkte ermee!