Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Ik zie dat je mij er al tussen hebt gezet, super!:D

2. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Happy, ik zie nu dat jullie de 13e al jullie eerste IUI hebben! Spannend zeg! :D

3. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    NOD:
    Happybest: 24nov
    Chelleke: 25 nov.

Zwanger:
    Sunshin82 31-01-2010
    Debbie 11-2-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:
    Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee
    Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien
    Shay 22-07-2009 Dochter, Jailey
    Danabelle 22-07-2009 Dochter, Nadine
    Emma 26-07-2009 Zoon, Daan
    Daiquiri 01-08-2009 Dochter, Celine
    Malleboe 03-09-2009 Zoon, Justin
    Sanneke78 15-09-2009 Zoon, Jelle

Afspraken:
    12-11: Shay met Jailey naar cb + 3 de prikjes
    13-11: Happybest naar zkh voor IUI
    16-11: Stephanie met Esmee naar cb voor 3e prikjes
    25-11: Sunshins82 Groeiecho
    26-11: Chelleke Reumatoloog
    03-12: Dai naar reumaconsulent
    10-12: Dai met Celine naar CB + prikjes
    30-12: Dai naar reumaconsulent
    01-02: Dai naar reumatoloog

4. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Welkom!!
    Fijn dat jullie nu de eerste stappen hebben gezet.
    Welk medicijn gebruik je nu als ik vragen mag?

Ik heb ook ondanks de medicatie en epilepsie een heel gezond kindje op de wereld mogen zetten hoor! :)

5. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Hoi Stoetel,
    Ook ik slik medicatie voor epilepsie en ik ben heel erg bang geweest voor een afwijking. Gelukkig was hier niks van te zien op de 20 weken echo. Heel veel succes en ik ben benieuwd wat voor medicijnen je meot gaan slikken.

TOO ALL: Gaat redelijk hier...kan beter :(

6. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Heey Deebie,

Waar heb je last of ongemak van dan?

7. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Bedankt voor jullie reacties op mijn bericht!
    Maar ik krijg helemaal geen bericht dat er een reactie is geplaats.:(
    Dat heb ik nu maar even geregeld.

@Stephanie24
    Het nieuwe medicijn die ik heb heet Lamotrigine.

@Daiquiri
    Voor het lijstje: Dinsdag 9 december heb ik een afspraak bij de neuroloog. Zou ik dan zonder Keppra kunnen;)

Liefs Stoetel!

8. Daiquiri

NOD:
    Happybest: 24nov
    Chelleke: 25 nov.

Zwanger:
    Sunshin82 31-01-2010
    Debbie 11-2-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:
    Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee
    Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien
    Shay 22-07-2009 Dochter, Jailey
    Danabelle 22-07-2009 Dochter, Nadine
    Emma 26-07-2009 Zoon, Daan
    Daiquiri 01-08-2009 Dochter, Celine
    Malleboe 03-09-2009 Zoon, Justin
    Sanneke78 15-09-2009 Zoon, Jelle

Afspraken:
    12-11: Shay met Jailey naar cb + 3 de prikjes
    13-11: Happybest naar zkh voor IUI
    16-11: Stephanie met Esmee naar cb voor 3e prikjes
    25-11: Sunshins82 Groeiecho
    26-11: Chelleke Reumatoloog
    03-12: Dai naar reumaconsulent
    09-12: Stoetel naar neuroloog
    10-12: Dai met Celine naar CB + prikjes
    30-12: Dai naar reumaconsulent
    01-02: Dai naar reumatoloog

Nou Stoet, je staat er bij hoor, was toch nog online dus gelijk maar even aangepast voor je!

9. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Bedankt!:D

10. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Welkom Stoetel! Denk dat je hier wel goed zit hoor, genoeg ervaringen, zowel positief als negatief. Ik heb wel ervaring met medicatie, maar niet mbt epilepsie. Maar wellicht dat de andere je kunnen helpen. Succes in ieder geval!!

Pff, hier gaat het even niet zo lekker.....
    Vorige week ben ik in het ziekenhuis geweest. Ik heb al een paar weken last van regelmatig harde buiken. Maar maandag had ik zo'n enorme buikpijn en pijn in mijn onderrug, bijna niet om vol te houden. Ik kon niet meer liggen, zitten of wat dan ook van de pijn (weeën?!). :$ Na een lange (slapeloze) nacht heb ik dinsdagmorgen toch maar het ziekenhuis gebeld. Ik mocht meteen komen.
    Daar heb ik een halfuur aan de CTG gelegen, mijn urine werd gecontroleerd op een eventuele blaasontsteking, verder werd er nog een echo gemaakt en ontsluiting was er gelukkig ook niet. Want het is natuurlijk nog veel te vroeg voor ons kleintje om nu al de wereld te ontdekken. Alles is dus in orde met ons kleintje!!
    De volgende dag moest ik terugkomen voor nogmaals een CTG. Deze was gelukkig ook goed.
    In verband met de harde buiken, moet ik nu rusten....Dat houdt in; geen boodschappen, niet naar de stad, niks, noppes, nada, niente..... :( En hoe vervelend het ook is, ik zal me hier echt aan moeten houden, want een volgende stap (opname), daar zit ik echt niet op te wachten. Dan toch liever thuis ‘ophokplicht'...
    Deze week heb ik nog een extra controle bij de gynaecologe. Gelukkig maar, want het is nog even de vraag of het met de bekkeninstabiliteit te maken heeft of toch met de reuma?! :(

Zo dat was het weer voor nu. Hopelijk gaat het jullie allemaal goed en met jullie kleintjes ook?!

Liefs

11. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hey Sunshine82

Opname lijkt me ook niks hoor.
    Doe het maar lekker rustig aan thuis.
    Je hoeft nu ook niet te stofzuigen, dweilen, ramen zemen enz.
    Er zit dus toch nog een klein voordeeltje aan.;)
    Hopelijk kun je rustig verder genieten van je zwangerschap.

Liefs

12. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    @Sunshins82 wat ongelofelijk balen zeg. Je zal er ook wel schrik in hebben gehad. Sterkte de komende weken. Ik hoop dat er verbetering in komt en dat je je wat beter gaat voelen.
    Ik herken je verhaal heel erg want ik heb er ook last van. Ik slaap 's nachts bijna niet en dan komt de onzekerheid van mijn epilepsie wel terug. Ik heb nog geen aanval gehad. Ook heb ik nachten wakker gelegen ivm het vaccineren tegen de mex. griep. Pffff.....wat een beslissing zeg!

Ik ben hier dus nu weer wat vaker te vinden, ik moet het immers rustig aan doen ;)

Hoe gaat het met alle baby's en mama's????

En Happybest...succes vrijdag!

Bekijk bijlage 27585

13. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Debbie, wat een buik zeg!! Mooi. :)

Sunshine, balen dat je nu thuis zit. Lappie op schoot en niks meer doen!

Kom ook even spammen.

14. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    oh Stephanie wat een schatje zeg!!!! Smelt...

Ik heb idd een behoorlijke buik, ik draag het mooi naar voren. Die foto houdt mijn dochtertje haar handjes op mijn buik!!!

15. Daiquiri

Deebie wat een megabuik! maar mooi hoor! kan niet missen dat je zwanger bent... :)

Tja vaccineren mexicaanse griep.....vind het zo'n gedoe. En nu zit ik me weer af te vragen of ik zelf wel zou mogen omdat ik nu weer met de MTX begonnen ben, wat een gedoe allemaal zeg!

Stephanie, mooie foto hoor, ik zal hier toch ook maar eens een keer gaan spammen, want die dame van ons is ook een super mooi meisje!

Sunshin82, fijn dat alles in orde is met de kleine en dan maar thuis goed rust houden, alles in het belang van het kind he... vond jij het trouwens niet vervelend dat je de hele tijd de hartslag van je kind hoorde met die CTG, werd er soms een beetje kriebelig van...dan hoorde je weer iets raars, tja je gaat er dan toch op letten.

16. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    @Stoetel, inderdaad huishoudelijk werk is ook verboden... maarja, dat is niet zo gemakkelijk, want alles draait toch door he ;)
    Maar gelukkig krijg ik veel hulp en steun van onze aanstaande opa's en oma's!! Dus we redden het wel. Ze zeggen niet voor niks 'de laatste loodjes wegen het zwaarst' 8)

@Happybest, ontzettend veel succes voor a.s. vrijdag!! We duimen voor je!!!

@Deebie, jeetje jij ook al! Maar fijn om te horen dat ik het niet alleen ben. Schrikken doe ik niet zo heel snel meer, ben inmiddels wel wat harder geworden hierin. Maar ik was wel ontzettend blij om te horen dat met ons kleintje alles goed gaat!! Dus ik begrijp jouw onzekerheid ook heel goed hoor.
    Slapen doe ik natuurlijk ook super slecht. De afgelopen week steeds met 2 paracetamols gaan slapen en dan toch weer wakker als die zijn uitgewerkt....tsja, zo mis je natuurlijk wel wat uurtjes slaap. Ik heb deze week 2 dagen een verhoogde dosering prednison gehad (in overleg met de reumatologe), de bedoeling was drie dagen, maar ik werd er nogal 'hyper' van. Dus die derde dag heb ik maar gelaten voor wat het was. Nu ga ik het (helaas) weer proberen met mijn oude dosering. Jammer, had het graag verder willen afbouwen :(
    Heb jij al een oproep gekregen dan voor de mex.griepspuit? Bij ons op de zwyoga was er ookal discussie over....iedereen had al een oproep, op 2 mensen na....waaronder ik!!! Nou, mooi, want ik ben echt niet van plan om het te doen. Vooral ivm de medicatie die ik neem. :(

@Stephanie, wow wat een grote meid wordt het al he?! Leuk om te zien hoe ze in vrij korte tijd veranderen!! :)

@Daiquiri, die CTG vond ik niet erg, vond het zelfs leuk om te horen. De kleine was een beetje ondeugend en was er steeds vandoor hihi, leuk zo'n klein druktemakertje...dat zal nog wat worden straks :D

Tsja, wat betreft dat vaccineren, dat blijft een lastig onderwerp, maar ik denk dat jullie daar allemaal wel mee zitten, vooral nu met de kleintjes. En Daiquiri, met MTX, is dat wel verstandig? Heb je het hier al met je arts over gehad?

Ik ga snel verder. Moet straks op controle bij de gynaecologe! Ben benieuwd....

17. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Veel plezier bij de controle!

MG... tsja, ik wil niet maar al behoorlijke discussie gehad met vriendlief. Die vind dat we het moeten doen voor Esmee.
    Stel dat zij het krijgt van 1 van ons dan baal ik behoorlijk van mezelf!

Sunshine, wel balen zeg dat je nu al niks meer mag doen en zo. Wel fijn dat je goede hulp hebt.
    Ook vreselijk dat je nu al niet meer slapen kan. Ik had het ook, maar pas richting het einde.

Debbie, hoe oud is je dochtertje nu?
    Wel een mooie foto zo!

18. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Hier is de 1e prik al gezet voor de mg bij mij.
    Wij laten Damian ook enten, moet er niet aan denken dat hij de mg zou krijgen en misschien zou overlijden, dat zou ik mezelf nooit kunnen vergeven.

19. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    @Stephanie, mijn dochter wordt volgende maand 5 jaar. Echt een grote meid wordt het al!!!

Ik heb gisteren ook de eerste MG prik gehaald. Gewoon omdat ik weet dat het NIET rechtstreeks bij die kleine komt maar de antistoffen die ik aan maak komen wel bij hem terecht. Dus heeft hij voor de eerste maanden genoeg antistoffen. Plus dat als je zwanger bent je al een minder longinhoud hebt ivm je groeiende baarmoeder en dan zou een longontsteking heel slecht zijn. Ik heb wel last van mijn arm en iets verhoging, maar verder voel ik me wel goed. Ik denk ook dat we het bij Emma laten doen. Zij valt op een paar dagen nog net binnen de risicio groep. Iemand uit haar klas heeft het ook en die is echt heel erg ziek.
    Helaas weer een nacht slecht geslapen, wordt er zo bang van. Binnenkort maar eens met mijn gyn overleggen, ik ben bang dat ie zal zeggen dat we mijn medicatie weer moeten verhogen.

Liefs, Debbie

20. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hey Deebie!

Mag ik vragen waarvoor je medicatie gebruikt?
    Zelf heb ik epilepsie en als ik slecht slaap, dan is de kans groter op een aanval.
    Vandaar mijn vraag.

Liefs

Deel Deze Pagina