Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Niet om je onnodig blij te maken of zo, maar het zou van een innestelling kunnen zijn....

2. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ik heb ook medicijnen voor mijn schildklier.
    Vroeger werkte hij te snel en is daarna stil gelegt.
    Ik slik thyrax en heb er nooit bij stil gestaan om daarvoor naar de ha te gaan.
    Maar toen ik zwanger was las ik toevallig ergens dat je tijdens de zwangerschap vaak een hogere dosis thyrax moet slikken.
    Ik moest toen een afspraak maken bij mijn internist en mijn dosis is toen inderdaad verhoogd.
    Na de bevalling is ie uiteindelijk weer naar mijn oude dosis gegaan :)
    Ik zou dus inderdaad even naar de ha gaan om te laten weten dat jullie een kinderwens hebben, dat kan nooit kwaad en is altijd goed :)

3. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ik durf het niet te zeggen, maar ik duim heeeeeeel hard dat het positief mag zijn

Mijn kereltje in de sneeuw

4. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Fijne avond :)

5. Draak

Draak Bekend lid

31 mrt 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Hee Meiden,

Dank jullie voor jullie reactie's!
    Ik heb ook nog ff snel op de bijsluiter gekeken en daar stond idd dat je wel borstvoeding mag geven dat daar over niks bekend is.
    Ik zal het eens voorleggen bij de huisarts!
    Bedankt iig!!

Liefs

6. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Graag gedaan hoor! :)

chelleke, wat een knap knulletje heb je zeg!!!
    Dat snuutje is echt té lief!

7. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Dank je wel :)

8. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Wat een schatje Chelleke!!!!

@Happybest...ik heb het ook gehad, ik wil je uiteraard geen valse hoop geven, laten we maar HEEEEEEEL hard gaan duimen voor je!!!!

9. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Ik hoop het :):D, maar ik zal het rustig moeten afwachten haha.

Chelleke jullie mannetje is echt een fotomodel, knap kereltje hoor! Die met die pet was ook al zo mooi!!

10. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Happy: duim duim

chelleke: Mooi ventje heb je hoor... Ik zie dat hij in april alweer 2 wordt... Waar blijft de tijd zeg

11. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Happybest,

het zou toch fantastisch zijn dat dit een goed voorteken is he!, maar even geduld houden en niet al te positief natuurlijk, maar vanaf hier wordt er in ieder geval keihard geduimd! Inmiddels niks meer bij het afvegen?

12. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Nee helemaal niets. Was eenmalig bij 2 x afvegen. Soms een beetje licht zeurderig gevoel alsof ik ongie word. Maar nu is alles over.

13. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @Chelleke, Wat een vrolijk mannetje heb je zeg!

Liefs

14. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Nou Happybest het is best hoopvol zeg. Ik ga enorm voor je duimen!!!

15. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Dank jullie wel :)
    De tijd vliegt inderdaad voorbij :$
    Heel veel duimpjes happy!!!!

Gisteren pre onderzoeken gehad, van hyves gekopieerd:

11-01-2010
    Vandaag de pre onderzoekjes gehad.
    Blegh wat word je daar gaar van en dan zijn we maar 2,5 uur in het ziekenhuis geweest.
    Moest eerst even naar de orthopeed. Nou ja niks nieuws verteld. Prothese eruit en een nieuwe prothese erin. Moet waarschijnlijk wel wat bottransplantatie omdat mijn bod behoorlijk weg is gegeten.

Ik hoopte na een midweek weer buiten te staan, helaas moet ik langer blijven.
    Ze gaan mijn bot op kweek zetten voor bacteriën enzo en tot die tijd moet ik in het ziekenhuis blijven, dat kon wel 10 dgn duren. Bah zo geen zin in.
    Of ik dan nou ook al meteen al die dagen antibiotica krijg weet ik niet zo goed.
    Soms waren die mensen niet helemaal te volgen daarzo.
    Ga smeken om een 1 persoonskamer. Zo veel fijner voor mijn eetprobleem en lekker privacy.
    Maar voornamelijk voor het eten vind ik dat wel heel fijn.

Even bloedprikken en daarna moest ik naar de opnamearts, die nam mijn bloeddruk op enzo. Alles prima.
    Vraag ik hem over mijn Enbrel. Bij mijn andere operaties moest ik die stoppen. Nu nagevraagd of dat weer moest. Hij staat niet op mijn lijst dat dat moet, ik bel even….Hij kon die chirurg niet te pakken krijgen. Wat zegt: Ach spuit maar gewoon door.
    Naja ik zo tegen Rob nou vraag het elders wel na.

Hop wachtkamer weer in…naar de anesthesist. Hele aardige man maar hem begrijpen viel niet mee. Hij is Duits en een beetje onduidelijk. Nou heb ik daar nog nooit een Nederlandse anesthesist gehad, haha.
    Maar ik wou/wil in ieder geval hetzelfde als anders, een blok (hele arm verdoving) en een roesje want ik heb geen zin om dat gekraak aan te horen.
    Hem gevraagd over de Enbrel, wist hij niet, moest ik maar even aan de apotheekmedewerker vragen. Okido is goed.

Wachtkamer weer in…
    Apotheekmedewerker en anesthesist komen elkaar tegen. Hij vraagt haar over Enbrel.
    Ja de ene keer moet dat wel, de andere keer niet. Dan bel je maar even met de chirurg.
    We mogen naar binnen bij de apotheekmedewerker…Alle medicijnen doorgenomen.
    Zij belt met de orthopeed/chirurg…die weet het ook niet, vraag maar aan de reumatoloog.
    Pffff hoe moeilijk kan het zijn. Zullen die mensen die Enbrel gebruiken en geopereerd worden daar dan nooit navraag naar doen?? Hun weten er niks van.
    Nu moet ik maar even de reumatoloog bellen/mailen.

Naar de afdeling konden we niet meer want iedereen was al naar huis. We waren nog de laatste die daar rond liepen en zaten om 17.45 uur in de auto op weg naar de MAC….JAMMIE.

Ik heb wel een grote bek dat ik het allemaal maar zo even doe, maar vind het toch eigenlijk wel heel spannend. Kan me niet herinneren dat ik het ook zo spannend vond bij die 1e 3 operaties. Ja misschien bij de 1e wel. Maar die andere 2 niet. Nouja nu zit er ook alweer 6 jaar tussen en toen nog geen jaar.

We wachten af. ;)

16. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Lieve meiden,
    Eindelijk *Big News*

Vrijdag 8 Januari om 11.02u is onze zoon Jurian geboren!

rest volgt later

17. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @Chelleke, Jeetje wat een gedoe zeg. Wat er al niet vóór een operatie besproken moet worden. Ik kan me goed voorstellen dat je het spannend vind. Het lijkt mij toch ook allemaal best eng. Wat een gedoe met die Enbrel. Raar dat van ál die artsen het antwoord niet heeft. Weet je al wanneer je geopereerd moet worden? En hoe doe je dat met je kleine vent als jij in het ziekenhuis ligt? Mijn laatste vraag hoor, mag ik vragen wat voor eetprobleem je hebt?
    Ik wens je in ieder geval veel succes met alles.

@ Sunshine82, GEFELICITEERD!!!!:D
    Is alles goed verlopen tijdens de bevalling?
    En een leuke naam zeg!
    Ik wens je alle geluk en gezondheid toe.
    Geniet ervan!!!

Liefs

18. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Jeetje chelleke, dat je dan zolang in zh moet blijven! En Enbrell blijft een gedoe hè! Toen ik geopereerd ben gebruikte ik het nog niet, maar nu met zwanger worden doet de één nog vager dan de ander. Ik hoop dat je gauw een duidelijk antwoord krijgt. OP wat voor termijn kan je een oproep verwachten nu?

Sunshine van harte gefeliciteerd met jullie mannetje! Leuke naam! Hopelijk is alles goed gegaan!

19. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    sunshine: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon...

20. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Gefeliciteerd!
    Ben erg benieuwd naar je verhaal. :)

Deel Deze Pagina