Ja idd misschien een goeie tip voor de volgende ronde... Maar hoop natuurlijk dat die ronde niet komt haha
een goeie stephanie...laten we het voor iedereen hopen dat ze dan snel lid kunnen worden van zwanger mét medicatie! ik vind het een goed idee!
@Stephanie24, Shai01 en Deebie: Hoi! Dank jullie wel dat ik hier mee kan kletsen! Ik kom onder begeleiding van de POP-poli in het Lucas Andreasziekenhuis zodra ik zwanger ben, dus ben echt superblij dat ik straks goed begeleid word. Maar de arts daar zei tijdens de intake, dat het geen invloed heeft op de conceptie. Ik kan me het alleen zo moeilijk voorstellen, het is toch rommel wat je in je lijf hebt. In de bijsluiter staat helaas niets over of het invloed heeft. En wat ik ook wel moeilijk vind is dat de beeb er na de bevalling ontwenningsverschijnselen van kan krijgen.... Dwz: veel huilen, onrustig etc. Het hoeft niet, maar het kan wel. Ik meen dat dat in 30% van de gevallen voorkomt. Het gaat na zo'n 3 dagen weer over, maar toch.... En de lange termijn effecten zijn nog niet erg goed bekend. Voor zover ze nu weten is Zoloft wel het veiligst tijdens de zwangerschap en bv, en zijn er tot nog toe bij kinderen van moeders die het geslikt hebben geen blijvende negatieve effecten gezien. Ik kan alleen maar hopen dat het bij ons goed zal gaan, maar stress geeft het toch wel een beetje en da's ook niet goed voor de conceptie natuurlijk Ik heb overigens tijdens mijn eerste zwangerschap niets geslikt, was (aanvankelijk) volledig gezond. Maar heb wel een erg zware zwangerschap en bevalling gehad (bekkeninstabiliteit (nog steeds niet over), rugklachten, niet vorderende bevalling en uiteindelijk een schouderdystocie: schoudertje bleef steken in mijn bekken), daarna een paar maanden op bed moeten blijven, mocht de trap niet af, kon Mick niet verzorgen.... Daarna werd ik bang voor alles: naar buiten gaan, in m'n eentje iets moeten doen, telefoneren etcetc. Ach ja, achteraf gezien was die PPD onvermijdelijk. Toch ben ik heel erg positief voor een volgende zwangerschap. Maar ik ben wel echt ongeduldig en hoe langer het duurt voor ik zwanger ben, hoe meer ik denk dat het door mijn veranderde lijf niet meer gaat lukken. Stom he? Ach ja, ben wel blij dat we elkaar hier wat kunnen steunen! Thanx, knuffels, Emma
Nou stephanie volgens mij mag jij eerder testen als mij dus kan jij eerder die topic openen (hopelijk) En dan hoop ik me snel toe te kunnen voegen natuurlijk. Emma wat vervelend allemaal maar je moet toch proberen het een beetje naast je neer te leggen anders wil het misschien helemaal niet lukken. Maar snap heel goed wat je bedoeld je blijft over alles 10 keer nadenken en gaat toch twijfelen. Hoeveelste ronde zit je nu? Liefs
Op de een of andere manier ben ik er deze maand een stuk minder mee bezig en denk ik meer: gebeurt het nu, dan gebeurt het nu en anders blijven we gewoon proberen. We zijn al zo dankbaar met ons zoontje Mick (hij is nu 1,5)! Ik heb zoveel geluk gehad toen ik de eerste ronde meteen zwanger was, dat besef ik nu pas.... Zit nu in ronde 6.
Denk dat het ook beter is om je er niet teveel mee bezig te houden en dan zal je zien is het ineens raak. Maar als ik zo meedere verhalen lees lijkt het wel dat het voor de eerst meestal niet zo lang duurt en de tweede wel.. Vreemd eigenlijk.
@ Emma, Bijzonder om jou verhaal te lezen, ik begrijp namelijk heel goed wat je bedoel. Ik ben bij mijn dochter Emma (hoe toevallig) ook direct zwanger geworden en begrijp nu pas hoe bijzonder dat was. Mijn spiraaltje wordt de 14de verwijderd, maar kan eerlijk gezegd niet wachten totdat het zover is. Ik kan nu niks voor me gevoel! Eindelijk was de neuroloog positief, pak ik de verminderde hoeveelheid medicijnen goed op....mss is het vrouwen eigen dat we gelijk ALLES willen hihihihihi Ik vertrouw overinges gewoon helemaal mjin neuroloog, ik hou niet zo van bijsluiters. Als je al leest wat je bij 1 paracetamol voor bijwerkingen kan krijgen wie kan er nu eigenlijk voor de eerste keer testen? liefs!
Nee bijsluiters moet je echt niet gaan lezen wordt je echt angstig van... We kunnen allemaal nog niet testen als ik het zo zie...
Wat ontzettend spannend Deebie, ik hoop toch zo dat we elkaar straks allemaal kunnen feliciteren! En ik denk wel dat je gelijk hebt, volgens mij willen we het ook meteen allemaal goed! Geduld ho maar! Wat een onzekerheid ook allemaal he, dat is ook iets waar we volgens mij allemaal mee zitten. Knuffels, Emma
Avond meiden! Wat een geklets hier. Gezellig! Wat een verhaal Emma, van je vorige zwangerschap. Kan me voorstellen dat het nu best eng is om het opnieuw te gaan proberen. En de 1e ronde zwanger zijn is helemaal bijzonder! Fijn dat je straks wel goed begeleid word. Die artsen hebben het ws al veel vaker meegemaakt. Ontwenningsverschijnselen.. ja dat is ook akelig. Maar niks aan te doen toch? Van de depakine kan dat ook hoorde ik, maar daar worden kindjes heel rustig van juist. (niet zo'n probleem ) En knap trouwens dat je zo positief bent! Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen. Debbie, ovulatietesten doe je rond je eisprong, Je gaat testen op ong. dag 8 na je NOD. Als hij positief is, net als bij zwangerschapstest, komt je ei binnen dan en 24/48 uur. En dat betekend klussen! 8) Ik heb ze in m'n album, kun je kijken. En staat trouwens ook op de verpakking hoe het werkt hoor. Over 't testen.. Ik weet niet precies wanneer m'n ei was, dus ook m'n NOD niet. Hou 'm op de 10e deze maand. Jullie? Misschien even een lijstje maken? Handig! Kunnen we 't mooi bijhouden. Vreselijk he, wachten. Gewoon veel bezig zijn, beetje poetsen en zo. Winkelen is ook leuk. hahaha meteen een goede smoes voor manlief!
Goeiemorgen meiden! @Stephanie: Dank je wel voor je lieve berichtje. Dat team waar ik straks door begeleid ga worden bestaat trouwens uit een psychiater, kinderarts en gynaecoloog, een prettig idee! Tijdens de intake, een maand geleden, bleek dat ik op een veel te lage dosering stond. Ik heb hun advies opgevolgd en eindelijk slaan de medicijnen echt goed aan. Ik kan weer genieten van alles en vooral ook van Mick! Het lijkt me ook geweldig om weer zwanger te zijn, al weet ik ook dat ik de vorige keer echt veel pijn heb gehad. Maar ik weet nu waar ik aan moet kloppen voor hulp en zal ook zeker weer mensendieck gaan doen en sporten onder begeleiding van een fysiotherapeut. Ik wil dit keer ook echt in het ziekenhuis bevallen (heb ook al een medische indicatie gelukkig) en weer met pijnstilling. Wat ook wel fijn is, is dat al het personeel op de afdeling geschoold is in het opvangen/begeleiden van vrouwen die een PPD hebben of gehad hebben. Dat geeft me nu zoveel rust! Is het trouwens ook zo dat bij Depakine de eventuele ontwenningsverschijnselen bij het kindje slechts enkele dagen duren? en mag je bv geven of wil je sowieso fv geven? Jaaa, leuk om een lijstje bij te houden! Mijn NOD is 20 oktober. Even kijken of het lukt om hem toe te voegen NOD dag: Shay: Debbie: Emma: 20 okt Stephanie: 10 okt
Hoi meiden, Hier nog één. Ik heb een vorm van reuma en ook ik gebruik medicijnen. Ik heb de schadelijkste medicijnen en moest voor we "begonnen" gestopt zijn. Ook andere medicijnen waar ze de werking niet van wisten tijdens de zwangerschap moest ik mee stoppen. Ik slik nog 3xdaags diclofenac en paracetamol/codeïne. Ik was steeds zo bang dat dit schadelijk was en ben al twee keer bij de apotheek geweest om te vragen of dit echt wel kon (las in de bijsluiter namelijk dat je ook kans had op verminderde zwangerschap, dus was even in de war ). Ze vertelde dat dit tot 20-24week van zwangerschap gebruikt kan worden, maar de codeïne moest zodra ik het wist gestopt worden, omdat het kindje verslaaft kan raken daaraan. Ik probeer naast de diclofenac alleen nog gewone paracetamol te slikken, maar het is zo moeilijk. Ik heb erg veel pijn, kan 's ochtends haast niet lopen en 's nachts er niet van slapen. Sorry voor het "gezeur", maar het lucht zo op om het even van me af te schrijven . Super dat je dit topic bent gestart, want dan weet je dat je niet alleen bent.
Hoi Happybest, werlkom! Daarom ben ik idd een topic gestart omdat, als ik naar mezelf kijk, me soms zorgen maak. En dan is het altijd fijn om even opgebeurd te worden door meiden die ook medicijnen gebruiken en zwanger willen worden of zijn! En klagen doe je niet hoor, we zitten allemaal in het zelfde schuitje. Al is het voor jou zeer pittig omdat je veel pijn hebt. Respect voor jou hoor! @Stephanie, jij mag dus als eerste testen...en heb jij misschien wel de eer om een nieuwe topic te openen :-D ik koop nog geen ovulatietesten, ben gewoon benieuwd hoe het werkt....maar mss dat ik ze wel snel in huis ga halen omdat ik zooooo ongeduldig ben hahahahaha Van Depakine heb ik idd wel eens gehoord dat de baby een paar dagen voor controle in het ZH moet blijven, ik zou je Neuroloog gewoon belen als je zekerheid wil hebben. De medicijnen die ik slik is het allemaal niet nodig, maar waarschijnlijk zal ons kindje wel in het ZH blijven voor controle omdat mijn man een aangeboren hartafwijking heeft. Dat was bij mijn dochter namelijk precies hetzelfde. Meiden...fijne dag! Wel fijn dat het zulk regenachtig weer is he....duiken we lekker vroeg in bed hahahahahah Liefs!
Hoi Happybest: welkom! En wat Deebie al zei: je zeurt echt niet hoor! Het is juist fijn om het even kwijt te kunnen en je hart te luchten. Waar jij voor staat is echt niet niks, moeilijk hoor, het is zo dubbel he: verminderen van medicijnen geeft zoveel pijn en meer medicijnen geeft weer meer risico. Zal ik je ook toevoegen op onze NOD lijst? Wanneer is jouw NOD? @Debbie: ik heb ook een paar maanden ovu-testen gebruikt, beetje om te kijken of het bij mij inderdaad op de dag was dat ik een wat stekende pijn in mijn lies had en het klopte. Da's wel handig! In ons geval moeten ik en de baby ook 3 dagen in het ziekenhuis blijven ivm de ontwenningsverschijnselen en zodat ze mij in de gaten kunnen houden. Nu ik het zo ver van tevoren weet vind ik dat ook niet erg. Heb altijd zo graag thuis willen bevallen, maar dat zit er gewoon niet in en ik heb er de rust ook niet (meer) voor gezien mijn vorige bevalling die ook in het ziekenhuis eindigde. Voel me nu juist erg prettig bij zoveel controle. Groetjes, Emma
Welkom Happybest Ik heb je even toegevoegd aan het lijstje. Alleen bij mij wordt dat niet roze hmmm. Maar erg zeg dat het verminderen van medicijnen pijn met zich meebrengt. Ik slik medicijnen die ze ook bij reuma gebruiken maar als ik je lijstje zo zie zijn het niet dezelfde als mij. Zijn goeie medicijnen (voor mij dan) en heeft niet zoveel bijwerkingen en je kan er ook gewoon zwanger mee worden en het kindje zou daar geen last van ondervinden. Maar ja elk geval is natuurlijk anders. Hoop dat je een beetje een goeie belans kan vinden met zo min mogelijk medicijnen en geen tot weinig pijn. Stephanie ik weet niet hoe jij het doet maar ik vind het echt moeilijk nu om te wachten en te wachten ben ook maar van alles aan het doen om er niet aan te denken. Ga straks ook maar even shoppen misschien stiekem een babywinkel bezoeken.haha Debbie maar wachten tot het serieus klussen kan beginnen zeker haha NOD dag: Shay: 13 okt Debbie: Emma: 20 okt Stephanie: 10 okt Happybest:
Hoi dames, Ik gebruik antibiotica (langdurig) en andere medicijnen en wil zwanger worden. Met de antibiotica moet ik van mijn arts stoppen zodra ik een positieve test in handen heb, de andere medicijnen mag ik blijven gebruiken. Van mijn ziekte is bekend dat hij kan worden doorgegeven aan de baby, het risico wordt verkleind door geen borstvoeding te geven.
Hey Danabelle Oh dat is wel vervelend dan. Mag ik vragen wat je hebt dan? Als het niet wil zeggen ook geen probleem hoor. Maar hoeveel procent kans heb je dat je het aan je kindje doorgeeft? Ikzelf heb er ook kans op maar dat is maar 5%. En ik mag ook geen borstvoeiding geven. NOD dag: Shay: 13 okt Debbie: Emma: 20 okt Stephanie: 10 okt Happybest: Danabelle: