Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine29

11 okt 2008
    34
    0
    0
    Ben je afgebouwd naar een lagere dosis of ben je helemaal gestopt?

Super dat je geen aanvallen krijgt!
    Toen ik vorig jaar een héél klein beetje af begon te bouwen (van 800 mg naar 600 mg ging het direct mis :cry: )

Hoop voor je dat het zo blijft! :)

2. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    ik zit op 100mg lamictal en ik zat op 250mg. dus ben daar super blij mee! mss dat ik daarom ook wel zo moe ben?
    hoeveel foliumzuur slik jij?

3. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Hallo dames,

Daar was ik ook weer eens.

Deebie ik hoop dat je het een beetje volhoudt. Ik weet hoe het is om zo moe te zijn. En wat betreft je vragen, ik heb het volgens mij nog nooit gevoeld. Wij klussen na de eerste week om de dag en houdt het een beetje bij met de banner. Maar bij mij wisseld het teveel om echt op de banner af te gaan, dus houden we een langere periode bij.
    Misschien is het deze maand makkelijker omdat ik nu bij de gyn loop en hij kijkt hoe het eitje rijpt. Ik ben vanmorgen voor de eerste echo geweest en moet maandag weer. Ik ben erg benieuwd hoe het deze maand gaat.

Stephanie wat gaaf dat je het hartje van je hummeltje heb gehoord. Het wordt dan zo echt hè! Fijn dat alles goed is.

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen!

4. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    spannend happybest

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames!
    Stephanie wat gaaf dat je het hartje gehoord hebt!
    Happybest lopen jullie bij de gyn omdat jullie al wat langer bezig zijn? Of (ook) ivm jouw medicijnen enzo?
    Deebie, ken je Herbalife? Zij hebben een voedingssupplement dat heet Thermo Complete. Het is eigenlijk om af te vallen (maar daar werkt het niet voor geloof ik..) maar je krijgt er ook meer energie van. Ik heb er verder geen belang bij ofzo! Maar kamp al heel wat jaartjes met vermoeidheidsklachten en dit is het enige dat een béétje effect heeft.

6. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Danabelle, we lopen nu bij de gyn omdat we inderdaad al een jaar bezig zijn. En ik houd dit gewoon niet eeuwig meer vol. Ik krijg helaas steeds meer ontstekingen waardoor het klussen erg moeilijk wordt. Door deze onderzoeken weten we straks in ieder geval of alles goed is met ons. Daarna zien we weer verder.
    Maar omdat we het voor zoiets bijzonders doen, houden we vol :D ! Tenslotte komen alle goede dingen langzaam haha!

7. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    HELP MEIDEN:
    ik heb melkachtige afscheiding die heel slijmerig aan voelt. als ik deze tussen mijn vinger en duim neem krijg ik zo een draadje...wat betekent dit ook al weer?

8. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Volgens mij is melkachtig zeker niet vruchtbaar slijm. Met je eisprong moet het helder dradentrekkend zijn.
    Volgens mij heb ik dat melkachtige wel enkele dagen voor mijn eisprong gehad als ik zo terugdenk.
    Flink aan de klus blijven dus!

Liefs, Emma

9. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    bedankt meid!

10. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Dan zou het wel ongeveer met je banner kloppen dus!

11. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    ;)

Spannend hoor!

12. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hoi meiden!

Was ik weer. Veel gewerkt, druk druk druk. Nu eventjes tijd om terug te lezen en te reageren.
    Wat een lieve reacties van iedereen!
    Bij de gyn kregen we een intakegesprek en daarna de echo. Idd inwendig. Maar de gyn is zo een leuke vrouw, die stelt je meteen op je gemak. En idd als je hoort dat het hartje klopt en je ziet je beebie (boontje) dan kun je wel door het dak springen van geluk! Ik hoop dat jullie snel mogen volgen :D
    Nu over 2 weken verloskundige om onderzoeken te bespeken en krijg dan gelijk weer een echo. Zei m'n gyn. "ik laat ze meteen nog een echo maken, vinden jullie vast wel leuk!"
    Kan 'm niet op internet kwijt want heb geen scanner helaas. Maar doe wel een keer bij m'n ouders.
    Zo genoeg over mij.
    Hoe is het met jullie?

Emma, hoe is het met Mick? Alweer goed herstellende?
    En heb je nu lekker weekend?

Debbie, gewoon even blijven testen, wordt ie vanzelf positief. Je bent er nog wel wat vroeg mee. Zet ze anders even in je album. Kunnen we ook checken :D
    Wij deden om de dag klussen en met een posi ovutest een paar dagen achter elkaar. Je ziet het resultaat!
    Manlief over de schrik heen dat ie dacht dat het een zwtest was?

Happybest, wat doen ze nu precies bij de gyn? Klinkt spannend allemaal.

Rest niet meer onthouden. Dikke knuf iig!

Fijn weekend!!

13. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Heej Stephanie...het klinkt allemaal zo bekend heerlijk hoor. Het wordt lekker genieten voor jullie.
    Ik had gisteren en ovu test gedaan en daar zag ik een lichtstreepje, maar omdat ik natuurlijk niet weet wat mijn cyclus is nav de verwijdering van mijn spiraal denk ik toch dat ik hem nu te pakken heb. ik hoop het iig.
    meiden. fijn weekend!

14. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Als je er draden van kan trekken....of draadjes....je hoeft er natuurlijk geen trui van te kunnen breien....dan is het goed hoor. Volgens mij is zowel melkachtig als helder wel een teken van dat je eisprong er behoorlijk aan zit te komen. Hieronder wat info vanuit een mail van Fertility Friend:

When you are not fertile, at the beginning of your cycle and after ovulation, cervical fluid is dry and scant or sticky and cannot be penetrated by sperm. At these non-fertile times, the vagina is quite acidic and is even hostile to sperm. Cervical fluid at this time forms a barrier that plugs the cervical canal and prevents bacteria from entering the uterus.
    As the presence of estrogen dramatically increases as ovulation approaches, this stimulates the production of large amounts of cervical fluid that is thin, stretchy, watery and alkaline- and receptive to sperm penetration. This most fertile fluid is best described as resembling raw egg white.
    “Egg white” cervical fluid provides nourishment for sperm and allows them to move and thrive for the few days around ovulation when you are most fertile. When this kind of cervical fluid is present, sperm can be nourished and transported within your reproductive tract. Once in your reproductive tract in fertile cervical fluid, the sperm can wait for the egg to be released. This “egg white” fluid is usually observed in the most fertile days just before ovulation, drying up quickly after ovulation.

Hele hoop tekst.... :) en in engels, maar is wel redelijk duidelijk volgens mij.

Succes met het klussen allemaal.....ik ben weer weg... ;) Klustijd! zie banner!

15. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Fijn hoor stephanie dat alles zo goed gaat! En super weer een echo!

Bij de gyn gaan ze mij nu volgen via echo's om te zien hoe mijn eitje groeit enz. Hij heeft gister gekeken of alles goed was en dat was zo. Hij zag al eitjes zitten en nu gaan ze kijken welke de dominante is. Maandag moet ik weer. Hij zag ook een cyste aan de eierstok maar dat kwam heel vaak voor en was geen belemmering. Hij heeft ook kweekjes genomen en een bloedonderzoek gedaan. Mijn man wordt ook getest en wij worden samen nog getest. Dan moet je als ze zien dat de eisprong komt s'avonds vrijen en dan de volgende ochtend halen ze dan wat slijm uit de baarmoedermond om te kijken of dat goed is ofzo! Wel gek maar ook erg spannend allemaal.

Fijn weekend allemaal en dikke knuffel!

16. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Spannend Happybest, de gyn!
    Deebie, een ovulatietest met een tweede maar licht streepje, is niet positief. Hij kan namelijk op ieder moment in je cyclus dat lichte streepje laten zien omdat je altijd een bepaalde hoeveelheid van dat hormoon in je lichaam kunt hebben. Een positieve ovulatietest is echt knalpositief: het streepje is op zijn minst net zo dik en donker als het andere streepje. Gewoon eventjes doortesten, dan zie je vanzelf het verschil :)

17. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Het lastige is wel dat Debbie niet precies weet waar ze zit in de cyclus, dus als het tegenzit heb je heel wat ovu-testen nodig. Misschien eerst even afwachten tot de :evil: :evil: komen en vanaf dan weer gaan rekenen?
    Maar ik hoop natuurlijk dat het helemaal niet nodig is, maar dat jij gewoon lekker zwanger bent!

Liefs, Emma

18. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Lastig lijkt me dat hoor.
    Maar misschien ben je wel gewoon zwanger straks! :D

19. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Hallo meiden...

@ Happybest, spannende periode hoor, maar ja als je dan mooi op het goede moment klust, dan zou het wel eens goed uit kunnen pakken, zou in ieder geval mooi zijn! Kan me wel voorstellen dat het een beetje gek is, maar de moeite van het proberen waard!

Fijn weekend allemaal verder en geniet van het extra uurtje he vannacht!

20. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    En allemaal lekker uitgeslapen nu?

Ik wel iig :D

Nu de hondjes uitlaten, die hebben nog wel oude tijd in het hoofd jammer genoeg.

Fijne zondag! :D

Deel Deze Pagina