@ Shay01, ik heb chronische Borrelia, ook bekend als 'ziekte van Lyme'. Er is weinig bekend over het doorgeven van de ziekte aan je (ongeboren) kindje, daar is nog weinig onderzoek naar gedaan dus mijn arts kan geen percentage noemen. Mijn NOD Is 6 oktober, al snel dus!
oh dat is echt heel erg vervelend dat ze er zo weinig van weten... Heb je zelf ook last van je ziekte of? En kan je er op internat ook niks over vinden. In de hoeveelste ronde zit je? en is dit je eerste kindje? Ik voeg je toe aan het lijstje Liefs
Shay, wij hebben nog geen kinderen dus we zijn idd voor de eerste bezig. Ik heb zelf wel last van mijn ziekte, maar door de medicijnen valt het wel mee. De antibiotica onderdrukt een aantal klachten, het is dus echt afwachten hoe het met mij gaat als ik zwanger word en dús moet stoppen met de antibiotica! Maar ik heb het er natuurlijk voor over. Op internet staat ook tegenstrijdige informatie over het doorgeven van deze ziekte dus tja, afwachten maar!
@Danabelle, welkom! Wat spannend zeg! Dus een onzekere periode voor jullie. Je kan bijna testen, ik ben benieuwd! Ik hoop dat je hier lekker je verhaal kwijt kan. Liefs!
Hoi allemaal, Ik sluit me ook bij jullie ik heb ook epilepsie. Ik slik trileptal, en ik heb al jaren geen toevallen meer gehad, maar kan helaas niet afbouwen omdat het dan wel fout gaat. Ik ben toevallig vandaag naar mijn neuroloog geweest om onze kinderwens te bespreken. Hij gaat naar mijn bloedwaardes kijken of daar veel van mijn medicijn in zit, als dit niet zo is dan mogen wij ook beginnen! Zijn hier ook meiden die al heel lang geen toevallen meer hebben gehad, maar tijdens de zwangerschap weer wel? Groetjes naantje 20
Hoi Naantje20, Welkom! Ik heb ook epilepsie en heb soms aanvallen en soms helemaal niet. Ik ben in december 2004 trotse mama van dochter Emma geworden en ben tijdens en na mijn zwangerschapsaanvalsvrij geweest! Ik ben benieuwd naar de uitslag van de bloedwaardes. Kun je niet overstappen op andere medicatie. Ik heb volgens mij alle epilepsie medicijnen gebruikt, maar op deze die ik nu slik reageer ik het beste en komt het beste uit de test met een zwangerschap. Wat is de hoeveelheid die je slikt? Liefs!
Hoi, Ik slik 1500 mg, dus best wel veel, maar mijn bloedwaardes waren altijd 0, dus hopen dat dit nu ook zo is! Want dan is de kans een stuk kleiner op een afwijking bij het kindje. Alleen krijg ik de uitslag pas 21 okt. Dus nog f fwachten! Nou ik heb denk ik al 13 jaar geen aanvallen meer gehad, en ben eigenlijk heel bang dat ik ze weer krijg. Maar mijn neuroloog zei wel dat de kans daarop wel klein is omdat dus al heel lang toevallen meer heb gehad, dat hopen dan ook maar! Een vraagje ik heb een recept gekregen voor foliumzuur voor 5 mg. Hoeveel moest jij slikken? Groetjes!
@Naantje20...het is idd even afwachten, maar ik denk wel een geruststelling als je bloedwaardes weer 0 zijn, toch? bij mij is dat eigenlijk nooit gedaan! 1500mg is idd veel, ik zit niet aan zoveel, maar ja...ik heb geregeld nog een aanval. (is al wel een tijd geleden hoor). kan het niet dat je eroverheen bent gegroeid. ik kreeg/krijg geen recept voor foliumzuur, ik moet het zelf betalen maar ik slik gewoon 1 tablet en jij? Liefs!
Nee, ik heb echt een kleine beschadiging bij mijn hersenenen dus ik kan er niet overheen groeien jammer genoeg. Ik weet niet hoeveel tabletten foliumzuur ik moet slikken want ik moet het nog ophalen. Alleen ik vind het zoveel omdat je normaal 0.5 mg slikt en ik moet nu 5 mg slikken maar het kan geloof ik geen kwaad dus dat scheelt weer! Liefs Naantje20
Ik heb de ziekte van crohn en moet eigenlijk aan de MTX is een lichte vorm van chemo Maar ik gebruik prednisolon nu en daar kan je wel zwanger mee raken Zonder dat dat het vrucht beschadigt
Bedankt voor jullie lieve reacties! Wat een warm welkom ! Mijn NOD is 15 okt (moet ik toevallig ook naar de gyn). @shay. Welke medicijnen gebruik je dan? Ik heb MTX en Enbrell gehad, maar daar mag je absoluut niet zwanger bij worden. In ieder geval hoop ik dat wij allemaal heel erg happy zwanger mogen worden (en snel )! Liefs
Ik slik nu imuran ook wel aziothoprie ofzo genoemd. Heb ook hele lange tijd prednisolon geslikt maar werd er echt niet goed van veel te veel bijwerkingen gelukkig mocht ik daarmee stoppen en dan alleen de imuran gebruiken en daar slik ik nog maar 5 mg van maar met zowel prednisolon als imuran mag en kan je zwanger raken. Liefs
Hey kletskousen! Even bijgelezen en moet nu alweer teruglezen om te kunnen reageren hahaha. Ten eerste. Welkom bij de club meiden! Wordt steeds gezelliger hier! Wat zijn al die medicijnen toch rotdingen he. Helaas kunnen we soms niet zonder, maar als je besluit dat je kindjes wil kom je er ineens achter Danabelle, 6 oktober is al snel! Spannend! Geen kwaaltjes nog? Shay, jij mag geen borstvoeding geven? Ik zal dat ook vast niet mogen. Heb dat nog niet gevraagd. Eerst maar zien dat we wel kindjes kunnen krijgen. Naantje, ik heb ook epilepsie. Heb nog geen kinderen dus kan geen antwoord geven op je vraag. Foliumzuur heb ik ook op recept. Moest volgens mij wel zelf betalen, zal wel aan ziektekostenpakket liggen of zo. De rest ben ik even vergeten! Sorrie!
NOD dag: Danabelle: 6 okt Stephanie: 10 okt Shay: 13 okt Happybest: 15 okt Emma: 20 okt Debbie: (even op datum gezet, wat overzichtelijker)
NOD dag: Danabelle: 6 okt Stephanie: 10 okt Shay: 13 okt Happybest: 15 okt Puzzcat: 15 okt Emma: 20 okt Debbie: