Hoi dames! Emma, gefeliciteerd met je zwangerschap! Super! Malleboe, welkom! Sanneke: de eerste twaalf weken zit je baby nog achter het schaambot. Daarna zit de baby nog altijd veilig in een bal met water maar dan wel iets hoger in je buik. Het is geen enkel probleem om in de eerste twaalf weken van je zwangerschap te skiën. Daarna mag het ook nog, mits heel voorzichtig, maar aangezien je aanvaringen op de piste niet altijd zelf in de hand heb zou ik persoonlijk na die eerste drie maanden het risico niet meer nemen. @ Iedereen: hoe is het met jullie? Met mij wel ok. Ik ben best trots op mezelf, ik ben sinds kort aan het werk. Heb de afgelopen jaren in deeltijd een studie gedaan en werk nu weer parttime. Ik hoop dat ik het vol kan houden! Heb rond mijn ei flink geklust ook. Mijn ei kwam best laat dus ik denk dat mijn NOD ook iets later is, maargoed laat maar de 28ste staan.. en wie weet is het deze keer eens wel raak!
Wat fijn te lezen dat ik niet de enige ben! Zelf wil ik nu ook niet afbouwen. Ben net met een nieuwe baan begonnen en dat is al spannend genoeg Ik slik 50mg per dag en als ik jouw verhaal dan lees, dan maak ik me meteen minder zorgen over de HA. Bedankt voor de link ik ga vanmiddag eens lezen! @ de rest: bedankt voor het welkom jullie zijn lief! x Cyn
Goeiemorgen meiden, @Danabelle, je mag zeker trots zijn op jezelf. Jou NOD is 4 dagen eerder dan de mijne. Spannend he? Ik heb vannacht krampen in mijn baarmoeder gehad, eisprong? Ik heb er nu ook last van, hele lichte krampjes. Ik heb gisteren niet geklust. Zaadjes leven toch 48 uur? Nou laten we duimen voor mij meiden! Net mijn kleine meissie naar school gebracht. Haar eerste schooldag en wat is ze dan klein zeg! Gelukkig vond zij het geweldig, want haar vriendje zat bij haar in de klas. Ik ben benieuwd met wat voor verhalen ze vanmiddag thuis komt. Fijne dag! Liefs!
Welkom Malleboe! Voor jou ook allemaal erg spannend zeg! Nog 4 daagjes wachten! Deebie de gyn zei tegen mij dat zaadcellen 2-3 dagen goed zijn, dus dat moet vast geen probleem zijn. Ik duim voor je! Wat spannend voor jou (en emma natuurlijk haha) dat je kleine meid nu voor het eerst naar school is! Ze komt vast heel erg enthousiast thuis. Knuffel aan iedereen!
welkom malleboe! We hebben al lang niet van Linneke gehoord, hoe zou het met haar zijn? @Darquiri: ik heb ook al de hele week hoofdpijn, maar niet zo erg dat ik er paracetamol voor slik; het zeurt de gewoon een beetje. Ga vandaag even bij de apotheek vragen of het een bijwerking is. En anders betekent het waarschijnlijk dat ik toch eerder naar bed moet, of ehe vooral dat ik dan ook echt eerder moet gaan slapen En Emma, wat zegt de digitale test?
De digi-test van vanmorgen was duidelijk! Ik heb hem even in mijn album gezet. Tjs, ik weet eigenlijk ook niet hoe het met Linneke is.....ben zo benieuwd! @Debbie: Spannend hoor, voor je meiske. Ze zal het er vast erg naar haar zin hebben! @Danabelle: Ik vind het ontzettend knap dat je weer aan het werk bent... Gewoon kijken hoe het gaat, wie weet gaat het hartstikke goed en vind je het erg leuk! Hou ons op de hoogte! Ook spannend trouwens voor jou deze maand, we duimen! @Malaboe: Het is echt heel bizar hoeveel overeenkomsten mensen hebben hier in dit topic! Wel fijn dat wij elkaar wat kunnen bijstaan met de Zoloft en de onzekerheid daarmee. heb je het gesprek met de arts al gehad? Maak je er maar niet te druk om. Je hebt duidelijk in je hoofd zitten wat je wilt en je weet vaak zelf beter wat het beste is dan sommige huisartsen. Ik heb het helaas ook allemaal zelf moeten uitzoeken waar de kennis zit. Knap dat je werkt trouwens! Ik kon het zelf niet meer aan en ben recent gestopt en voel gelukkig veel minder stress. Werk je halve dagen? Hoe bevalt het werken? Kun je er ook rust in vinden?
@ Emma : Nou duidelijker dan de DIGITEST kan het niet he! Gefeliciteerd meid! Ik ben begin dot jaar overspannen geraakt van het werk maar na 2 weken thuis alweer 3 x 3uur aan het werk gezet door de arbo. Nu ben ik in okt van baan verwisseld dus ik ben niet meer overspannen. Verder functioneer ik met Zoloft wel goed. Ik ben nu veel rustiger. Ik werk 4 dagen in de week. Hele dagen. Ik kijk gewoon hoe dat gaat en anders kan ik altijd nog minder gaan werken. Hoe lang gebruik je nu Zoloft dan? Vanochtend bij de HA geweest. Die raad af om nu zwanger te raken. Hij is gewoon geen voorstander van meds & zwangerschap. Begin volgend jaar wil ik ook weer afbouwen. Maar in de tussentijd ga ik niet voorzichtig doen wat klussen betreft. Het komt zoals het komt. Liefs
He Malleboe, misschien moet je je huisarts de site van de pop-poli geven? Wat apart dat hij het afraadt. Ik ben het uiteraard volledig met hem oneens als zijn enige reden de medicatie is. Als je afbouwt en dan zwanger word is de kans 80% dat je weer terugvalt tijdens de zwangerschap....... Ik slik het al een jaar en dus 150 mg per dag. Het heeft geen effect op congenitale afwijkingen hoe hoog je dosis ook is. Enkel na de bevalling heb je een kans van 30% op enkele dagen ontwenningsverschijnselen (huilen) bij de baby. Maar goed, ik wil graag bv geven en dan kan het probleem nog veel minder zijn. Ik vind de beslissing van je ha vreemd, sorry. Ik zou zeggen volg je gevoel en probeer zoveel mogelijk info te vergaren over Zoloft en zwangerschap. (huis)artsen zijn niet alwetend. Knuffel, Emma
ben toevallig er vanochtend voor bij de huisarts geweest. hoofdpijn is een bijwerking maar eigenlijk alleen bij hogere dosering (4gr), tja en dat heb ik niet. Ze adviseerde me eerst mn ogen maar weer eens te laten testen. @ Debbie, spannend zo'n eerste schooldag! Ben benieuwd hoe ze het heeft gehad! @Malleboe, tja huisartsen hebben altijd zo hun eigen mening...maar je laat de kans zo te lezen niet aan je voorbij gaan! Lijkt me een goede positieve instelling! @ Linneke, ben toch wel benieuwd hoe het nu met jou is hoor! Groeten! Dai
En wanneer laat je je ogen testen Dai? Spannend weer joh! Emma vond het geweldig op school. De juf zei dat het leek alsof ze er weken bij hoorde. Ze speelde lief met iedereen en deed heel netjes mee met de opdrachten. Top he? Ben zo'n trotse moeder. Met mijn onzekerheid gaat het wat beter, voel me ook iets beter. Heb niet het idee dat er raak geschoten is, maar ik ben allang blij dat ik zo goed als van die onzekerheid af ben. @Stephanie...hoe gaat het met jou?
Middag kletstantes! Pagina 60 alweer voorbij Eerst even... Emma gefeliciteerd!!! Fijn he, zo onzeker zijn En Malleboe, welkom! Fijn dat het intussen beter met je gaat en vreemd dat die artsen zo tegenstrijdig zijn in veel dingen. Debbie, wat zal jij een trotse moeder zijn! Je kleine meisje wordt al groot. En zo leuk om te horen dat ze zo lief met iedereen samen speelt. Weer een grote zorg minder of niet? Daiquiri, al bij de opticien geweest intussen? Of wacht je nog even mee? Zou best kunnen dat je hoofdpijn daarvanaf komt. Hoor het iig wel vaker. En anders eens de goede raad van hier opvolgen.... sauna, massage En dat geldt voor Sanneke natuurlijk net zo! Linneke, waar ben je? Danabelle, wat goed dat je weer aan het werk bent. Voel je je weer wat nuttiger of niet? (lijkt mij zo tenminste) We blijven ook voor jou duimen, het is een goede maand Iedereen ligt te puffen in de hitte hahhaa Hier alles goed. Drukke dienst gehad. Wel lekker! Zo even een soepje eten, hou het niet vol zonder eten tot vriendje thuis is om 19:30! En de hondjes moeten eruit, ga ik ook maar eens doen. Trouwens... 10 weken vandaag! Even kijken wat m'n banner zegt..
Hey deebie. Fijn dat de kleine meid het zo leuk heeft gehad. Kan me voorstellen dat je dan trots bent. Emma gefeliciteerd. Had het al gedaan maar nu helemaal van harte. Malleboe welkom, en laat je niet door de arts van de wijs brengen. groetjes
NOD Linneke: 15 nov SPANNEND... Sunshine: 23 nov Malleboe: 23 nov ? Dannabelle: 28 nov Nessy: 30 nov Hope 1982: 30 nov Debbie: 2 dec Daiquiri: 7 dec Happybest: 15 dec Sanneke: 17 dec Mijleentjuh: ? Danitjuh: ? Zwanger: Stephanie 18-06-2009 Shay Annemarie Emma 28-07-2009 Wie volgt?
heb de opticien al een mailtje gestuurd, ken hem dus daz makkelijk....en dan ben ik benieuwd wat het wordt. Laatste keer was 2001, dus weer een tijdje terug. Wat betreft de sterktes heb ik haast niks, maar heb in beide ogen cilinder-afwijking en denk dat dat het hele euvel is.. @ Debbie, fijn dat je dochter het zo leuk gevonden heeft!
Hey Stephanie Ja hier gaat het goed. niet misselijk en geen pijnlijke (.)(.). dus mag niet klagen. heb alleen last van knieen en heupen. Hoop dat dat snel over is. weet niet wat ik prettiger vind, volgens huisarts hormonen, ik denk ook wel een beetje spanning. volgende week donderdag naar ziekenhuis voor de gyn, heb gisteren gebeld en krijg daar vlak voor een echo om te zien hoe ver ik heen ben. weten jullie trouwens of je met 7 weken het hartje kan zien kloppen? als ik al 7 weken ben dan. groetjes
Hoihoi, Ben er heel even, want moet eigenlijk weg. Vanaf 5 weken gaat het hartje kloppen, maar enkel met een inwendige echo zou je het kunnen zien, maar als je het niet ziet zegt het niets! Het is nog zo klein! Ik heb mezelf ge-echo-ed met 10 weken (uitwendig) en zag het toen wel. Heb nooit en inwendige echo gehad. De 1e echo heb ik dus zelf gedaan, in de dierenkliniek. Was supergaaf! Doei tot snel!
goeiemorgen meiden, ik ben met 6wkn en 2 dagen een echo gehad, een inwendige....en daar was het hartje op te zien. prachtig gewoon! hoe gaat het verder met iedereen?
Middag! Ook hier met 6 weken inwendige echo en een hartje zien kloppen. Met 8 weken zelfs op een uitwendige echo al. Anne, Fijn dat je je goed voelt op die benen na. Over drie dagen de volgende NOD's alweer. Ben benieuwd of er deze maand nog wat bij komt!