Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Gefeliciteerd :D:D

1000 berichtjes al.. Wie had gedacht dat we zo'n gezellig clubje zouden krijgen?

2. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Jeetje shay, wat een vervelende reactie. Zoiets verwacht je toch eigenlijk niet van je zus. Maar zolang jullie gelukkig zijn met z'n tweetjes (eigenlijk 3tjes) is dat het allerbelangrijkste. Veel sterkte! Wij vinden het met z'n allen wel helemaal geweldig voor jullie!

Wat betreft inwendige echo, dat doet geen pijn. Ik heb er afgelopen maand een stuk of 6 gehad. Het is alleen gaan vrouw vriendelijke houding haha. Ik heb een mannelijke gyn, dus was best gespannen, maar hij vertelde telkens wat hij ging doen. Dat was erg prettig.

3. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Woensdag om 9:40 is de afspraak bij de gyn dus erg spannend... En het goeie nieuws vriendlief gaat mee...
    Ik heb schijnbaar ook een mannelijke gyn had ook liever een vrouw gehad maar ja die man ziet en doet niet anders dus...

Wat betreft me zus thnx voor jullie bemoedigende woorden.. Het is en blijft toch je zus dus het blijft wel door je hoofd spoken maar stress heb ik er niet van heb me eigen leven en wij zijn heel gelukkig zo... En nu ben ik de laatste tijd erg moe en me leverwaardes die iets verhoogd zijn.. Dan maakt me vriend zich alleen maar zorgen en is ie zooo lief voor me... was ie al ik weet zeker dat dit goed zal gaan... En als je er samen achter staat moet het toch lukken al ga je net met elkaar of 10 jaar dat zegt tegenwoordig ook niks...

Liefs

4. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Je hebt helemaal gelijk Shay! Wel fijn dat het je in elk geval geen stress o.i.d oplevert. Maar wat je zelf zegt: het is en blijft je zus, dus wel heel vervelend dat het nu niet zo goed gaat tussen jullie. Maar ik denk dat het echt wel bijtrekt hoor, geef haar de tijd.
    Nu is het ook nog hopen dat je leverwaardes de komende tijd verbeteren he... Wat balen dat je steeds zo moe bent. Hopelijk voel je je gauw weer wat energieker. Verwachten ze dat dat door je lever komt, die moeheid? In elk geval speelt de zwangerschap natuurlijk ook mee. Wie weet gaat het na het eerste trimester beter. Maar ja, duurt natuurlijk nog even. Ik duim voor je!

@Debbie: Wat lollig, het 1000e berichtje! we zijn goed bezig!

@All: Bedankt voor de reacties op de inwendige echo. Misschien ben ik ook wel vooral bang dat het misschien niet goed is ofzo, dat ze het hartje niet kunnen vinden oid. Wat natuurlijk ook kan, aangezien ik dan pas 6 weken ben. Maar goed. Door de medicatie ben je volgens mij ook een stuk onzekerder....kweenie....

5. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    He, zullen we trouwens ook een 'afspraken' lijstje bij ons bestaande lijstje voegen? Zo wordt overzichtelijk wie wanneer wat heeft en kunnen we elkaar lekker moed inspreken en zo.
    Wat vinden jullie?

6. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Hij weet eigenlijk niet waardoor die waardes omhoog zijn... ben al een tijdje stabiel dus wel opvallend dat het nu ineens verhoogd is... Maar mijn ziekte heeft ook te maken met hormonen dus ja en aangezien mijn hele lijf aan het veranderen is leek het me al wel logisch... hoop dat het volgende keer weer wat beter is zodat ik niet omhoog moet met de medicatie.. Die moeheid weet hij ook niet het kan aan allebei liggen... Ben zoiezo al sneller moe als een ander en dan nu dit er nog bij val gewoon steeds in slaap op de bank enz maar ja geef er ook wel aan toe want heb het gewoon nodig...

Van dat lijstje is een goed idee... 26 nov moet ik naar de gyn... 22 dec nieuwe uitslagen van me leverwaardes...

7. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    NOD

Danabelle: 28 nov
    Nessy: 30 nov
    Hope 1982: 30 nov
    Debbie: 2 dec
    Daiquiri: 7 dec
    Happybest: 15 dec
    Sanneke: 17 dec
    Mijleentjuh: ?
    Linneke: ?
    Malleboe: rond de jaarwisseling

Danitjuh: ?

Zwanger:

Stephanie 18-06-2009
    Shay 20-07-2009
    Annemarie 26-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 30-07-2009

Afspraken:

26-11: Shay gyn
    01-12: Emma echo
    02-12: Emma gyn
    22-12: Shay bloeduitslagen

8. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

@ Shay, wat een vervelende reactie van je zus....hoop voor je dat ze bijtrekt, maar dat zal wel lijkt me....ik weet verder niet wat jullie leeftijd is en die van je zus, maar dat kan ook wel eens meespelen. ik weet nog (heel ander verhaal) dat mijn nichtje eerder trouwde en ik....en (zo raar) daar baalde ik zo enorm van! Wij hadden al langer een relatie en dan trouwt zij eerder, vond ik gewoon belachelijk! hihi maakt me nu niet meer uit hoor, maar op dat moment zie je dat anders, en misschien heeft je zus ook gewoon een baal moment.

@ Emma, die lijst van ons wordt zo al behoorlijk lang he...maar wel erg leuk! en die trend met zwangeren moeten we dan ook maar doorzetten....

Ik denk (hoop het voor je, Debbie), dat jij de volgende bent! Nog een weekje!

Hier is de klusperiode echt voorbij. Gisterenavond nog wel aan de slag geweest, maar merkte aan mn lichaam dat het op 1 of andere manier anders reageerde dan de dagen ervoor....denk dus dat ik zaterdag mn eisprong heb gehad....(spreekt de 'deskundige' ahum)

@ all, al weer 1000 berichtjes.....ik vind het hier echt leuk! en we kunnen lekker zeuren over medicatie etc, hier word je in ieder geval begrepen!

Groeten!
    Dai

9. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    @Dai...voor jou breekt de periode ook weer aan dat je alleen maar kunt "wachten". een lange periode...ik weet er alles van.

tsja...als je de klachten bekijkt van zondag en vandaag heb ik goeie hoop! gelukkig is de pijn in mijn rug en buik weg.....en is het zeurderig geworden. ik ga nu naar bed want ben gesloopt!

10. Sunshine29

11 okt 2008
    34
    0
    0
    Goed idee, een afsprakenlijst!

Woensdag heb ik een eerste afspraak bij de huisarts.
    9 december ga ik voor het eerst naar de gynaecoloog.

@Shay
    Hopelijk verandert de houding van je zus zodra ze een beetje aan het idee gewend is...
    En ook al gebeurt dat niet: het is jullie keuze, kies in dit geval voor je zelf (en voor je kleintje :) )

11. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    NOD

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Shay 20-07-2009
    Annemarie 26-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 30-07-2009

Afspraken:
    26-11: Shay gyn, Sunshine 1e afspraak HA
    02-12: Emma gyn
    09-12: Sunshine gyn

12. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    NOD

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Shay 20-07-2009
    Annemarie 26-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 30-07-2009

Afspraken:
    02-12: Emma gyn, Happybest gyn uitslagen en reumatloog

Spannend Danabelle nog 3 dagen! En Nessy en Hope nog maar 5!

13. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    @ dai mijn zus is 25 en heeft al 8 jaar een relatie en woont sinds een half jaar samen met haar vriend... Nog niet zo heel lang klaar met school en richt zich echt op haar carriere ze denkt nog niet eens aan kinderen had ze gezegd... Gaan ook nog bijna ieder weekend op stap..

Ik ben 22 en mijn vriend is 26 hele andere personen... wij hebben die behoefte niet om ieder weekend te gaan stappen... en alle vrienden van ons zijn ook bezig met kinderen te krijgen of hebben ze al...

Ik laat er ook gewoon doen... we zien het wel wanneer ze gewoon kan doen en zo niet dan niet...

Volgens mij heb ik maar een raar lichaam in plaats van ochtend misselijkheid ben ik s'avonds zo misselijk... lig ik heel de tijd in me bed te wachten tot ik moet spugen maar het komt niet... Het emmertje staat naast me bed...

Morgen naar de gyn zooooo spannend...

14. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Heel veel succes morgen shay! Ben benieuwd!

15. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    NOD

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Shay 20-07-2009
    Annemarie 26-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 30-07-2009

Afspraken:
    02-12: Emma gyn, Happybest gyn uitslagen en reumatloog
    Stephanie gyn 12 weken controle drukke dag!

16. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hoi meiden!

Iedereen aan het koken?
    Ik heb het al klaarstaan. Vriendje kookt zo en ik ga lekker douchen. :D

Lijstje wordt idd lang zo! Goed idee van die afspraken Emma!

Shay, ik was ook steeds 's avonds misselijk. Nu trouwens vanaf :)
    Veel plezier morgen.

Dai, weer uitgeklust zie ik? Na al dat klussen ben je ook wel weer even toe aan wat rust hahaha.
    Duimen draaien dat het wat heeft opgeleverd!

Ik droomde trouwens van de week dat we een dochter hadden gekregen. Ik noemde ze steeds Emma, maar zo heette ze niet. Toen vergat ik ze steeds te voeden. Grappig he! (was niet leuk, maar dat ik ze steeds Emma noemde is wel apart)

17. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    hey emma

Ik moet donderdag de 27e naar de gyn krijg echo en gesprek. spannend

Groetjes Annemarie

18. Danna

Danna Lid

24 nov 2008
    74
    0
    0
    Ik slik antidepresiva maar ik wil afbouwen.
    Is het schadelijk ?

19. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hey Anne,
    Spannend! Nog maar twee nachtjes slapen :D
    Die echo's zijn zoooo bijzonder. Dan weet je weer eventjes dat het echt zo is.
    Hoe voel je je verder?

Hoi Danna,
    Welkom!
    Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, maar andere meiden hier wel.
    Dus wacht even af!

20. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    "Ego"

Heb ik weer.
    Van 't weekend hard geroepen dat ik overal vanaf was. Heb ik de hele dag weer die stomme maagzuur! Word er helemaal kriebelig van :(
    Sorrie... moest 't even kwijt.

"einde ego"

Deel Deze Pagina