Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

@ Stephanie.....ooh, te erg...maagzuur....als ik er weer aan terugdenk komt het zo weer opzetten.....ik had het op een gegeven moment zo erg....wist gewoon niet meer wat ik er aan doen kon....hopelijk gaat het bij jou zo weer over.

@ Shay, dan zal het van je zus wel door d'r levenswijze komen idd....zij is natuurlijk al lang samen, maar hebben nog geen gedachten over kinderen en dan komt haar zusje ineens met dit nieuws.....tja niet iedereen is hetzelfde! Komt vast wel goed!

@ Happybest, wist niet dat jij ook bij de reumatoloog liep? welke vorm heb jij dan?

Groetjes allemaal, hier verder geen nieuws....wachten is zooooooo saai... ;)

Dai

2. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Mijn NOD is 14 dec.

Hoi Danna, Wat slik jij. Als je zoloft slikt net als ik, dan kan je dat gewoon blijven slikken hoor. Kan geen kwaad voor de vrucht.

3. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    hallo stephanie

Ja ik vind het ook spannend, maakt het een stukje meer werkelijkheid. ben erg nieuwsgierig. zie er ook wel weer tegenop. wat als ze het hartje niet horen.
    ik heb alleen sochtends last van een weeig gevoel. maar dat is ook alles.

groetjes

4. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Ik heb ook eigenlijk nergens last van! Ja, nu zijn m'n sinussen weer aan het opspelen dus erg hoofdpijn, maar verder geen zwangerschapskwaaltjes! Ik weet niet wat me overkomt! Maar ja, wie weet komt het nog. Ik geniet er in elk geval maar van dat ik niet misselijk ben ofzo. Ik eet echt allemaal calorierijke dingen, pizza, marsepein, pepernoten, koekjes....
    Gister at ik al om 11.30 2 van die mini-pizza's. En daarna nog een bak noodles. Niet normaal toch :confused: Ben als de dood dat ik deze zwangerschap ontieglijk veel aankom. Vorige keer was dat 13 kilo, maar vrees dat ik daar nu VER overheen ga.....

@Dana: Hangt ervan af wat je slikt. Ik zou altijd afraden om af te bouwen op het moment dat je zwanger wilt worden, tenzij het een middel is dat schadelijk is voor de vrucht. Het beste zou dan zij eerst af te bouwen en te kijken of je een tijdlang stabiel blijft zonder medicatie. Als dat goed gaat dan evt. zwanger worden. De kans om terug te vallen tijdens zwangerschap is namelijk al 80% en als je dan ook nog eens gaat afbouwen vergroot je die kans alleen maar. Dus ik zou het afraden. Ikzelf slik trouwens 150 mg Zoloft per dag, al een jaar nu.

5. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    NOD
    Danabelle: 28 nov
    Nessy: 30 nov
    Hope 1982: 30 nov
    Debbie: 2 dec
    Daiquiri: 7 dec
    Linneke: 14 dec
    Happybest: 15 dec
    Sanneke: 17 dec
    Mijleentjuh: ?
    Malleboe: rond de jaarwisseling

Danitjuh: ?

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Shay 20-07-2009
    Annemarie 26-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 30-07-2009

Afspraken:
    26-11: Shay gyn, Sunshine 1e afspraak HA
    27-11: Annemarie gyn + echo
    01-12: Emma 1e echo
    02-12: Emma gyn, Happybest gyn uitslagen en reumatoloog
    Stephanie gyn 12 weken controle drukke dag!
    09-12: Sunshine gyn, Sanneke naar reuma consulent
    22-12: Shay bloeduitslagen

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben! Shay, Sunshine, heel veel succes vandaag! Laat even weten hoe het ging!

6. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    @ daiquiri, ja dat klopt ik heb athritis psoriatica, maar heb alleen last van mijn gewrichten en pezen/spieren. Gelukkig geen huidpsoriasis (alleen nagels die verkleuren en dikker worden) .
    Helaas gaat het niet goed zonder medicijnen nu ik er een dik jaar af ben. Ben benieuwd wat de gyn en reumatoloog 2 dec zeggen.
    Hoe gaat het met jou? Wat voor vorm heb jij ook al weer?

@ danna Welkom bij deze inmiddels grote clan ;)

@stephanie, Bah wat vervelend meid. Ik weet ook geen middeltjes of hulpjes waardoor het wat aangenamer wordt. Ik kan alleen voor je duimen dat het snel opknapt.
    Ik krijg zo langzamerhand eelt op mijn duimen van het duimen haha! Maar voor jullie heb ik het over. :D

7. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    @Stephanie: Wat vervelend he die maagzuur! Ik had er vorige zwangerschap ook erg last van. Heb toen eerst rennies gebruikt, daarna Maalox (met citroensmaak hihi) en dit laatste werkte een stuk beter. Ik heb ook een keer Gaviscon suspensie gebruikt en dat werkt ook goed.
    Gebruik jij nog niks dan, of mag je het niet?

8. sanneke78

sanneke78 Lid

21 okt 2008
    95
    0
    0
    hoi allemaal, daar ben ik weer!

@danna, welkom op dit forum

Leuk die afspraken lijst erbij. Ik moet 9 december naar de reuma consulent.

Ik heb via fertility friend denk ik mijn ei gevonden vandaag, dus dat zou betekenen dat mijn cyclus deze maand weer op orde is. Mijn NOD dag kan dus bijgesteld worden van 17 naar 10 december. Maar dat zal dan daarna wel weer januari worden, want ik heb deze week helemaal geen zin om te klussen. Ik wil namelijk zo graag wintersporten in februari, dat het beter is als we nog 4 weekjes wachten (mijn vriend wil eigenlijk wel, die vind het zonde als we deze maand laten schieten...). En op een of andere manier wil ik liever een september beebje dan een augustusbeebje (vrouwenlogica volgens hubbie). Ach ja, we zien wel...

9. sanneke78

sanneke78 Lid

21 okt 2008
    95
    0
    0
    NOD
    Sanneke: 10 dec

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Shay 20-07-2009
    Annemarie 26-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 30-07-2009

Afspraken:
    09-12: Sunshine gyn, Sanneke reumaconsulent

10. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hallo!
    Zo, even lekker broodje eten achter de computer :)

hahaha Emma zo vroeg al aan de snaaierij? Ik weet hoe je je voelt! Eet de hele dag het liefst allemaal ongezonde dingen.

Tegen de maagzuur eet ik rennies en vla. Volgende week maar eens aan de gyn wat tips vragen.

Sanneke, fijn dat je je ei gevonden hebt!
    En ja... wat je nou deze maand moet doen blijft moeilijk denk ik.
    Moest wel lachen om de reactie van je vriend.. Vrouwenlogica. Hoor ik hier ook vaak!

Fijn dat de meeste zwangere dames nergens last van hebben! Geniet ervan :)

Ik ga zo even m'n eerste buikfoto in m'n album zetten. Kon het niet laten vanmorgen.

11. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    "grappig dat die teksten onder de banner iedere week weer kloppen"

12. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Mooie foto Stephanie! Ik zat al zo te wachten totdat je je buikje een keer zou showen! Mooi hoor! En zo goed te zien al! Leuk!

13. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland

Dank je :oops:

14. Daiquiri

@ Stephanie, diez goed duidelijk hoor die buik....maar nog wel mooi bescheiden.

@ Happybest, ik heb reumatoide artritis, voornl last in mijn vingers en in mindere mate bij mijn tenen.

@ Danna, welkom!

@ Sanneke, ik zou het gewoon laten komen zoals het komt.....wij hebben de maand juni 2009 in principe ook voorbij laten gaan, omdat mijn dochter dan jarig is...maar het is niet zo dat we niks gedaan hebben. Denk dat je voor jezelf moet afwegen hoe graag je andere dingen wilt en hoe graag/snel een kindje. Als je nog niet zo lang bezig bent, dan maakt een maandje eerder of later ook niet veel uit denk ik.

Hier geen nieuws verder, dus we wachten weer verder af.
    Ohja, ik heb ook een afspraak staan bij de reumatoloog, maar is pas 16-01.

Groeten,

Dai

15. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Heyyy

Daar ben ik dan eindelijk heb jullie al zoooo lang in spanning gehouden haha...
    Ten eerste heb ik de hele nacht niet kunnen slapen...
    De gyn ging alles vragen over me ziekte natuurlijk en ik krijg geen extra controles ofzo alleen als het nodig zou zijn... Moest bloed laten prikken voor de gewone controles en voor die ziektes waar je op getest moet worden ofzo en urine inleveren...
    Bloeddruk was perfect zelfs... En natuurlijk moest ik ook een inwendige echo ik zag die staaf al en toen dacht ik ohhhh dat zal wel meevallen... Alleen het in die stoel zitten voel je je zo raar haha... Ach ja met een bevalling wordt het nog wel erger...
    Maar je kan natuurlijk nog erg weinig zien... Hij wees aan waar het zat en hij zei het is er 1... Alles zag eruit zoals het eruit moest zien... Zat op de goeie plek en ik zag iets flikkeren dus ik zeg er flikkert iets en toen zei die ja dat klopt dat is het hartje.... Ik heb ook een foto mee gekregen maar je ziet het niet echt goed natuurlijk... Het is 5 mm groot nu...
    Zoooooooooooooooooooooo opgelucht nu....

Gister trouwens met me zus gepraat ze wilde met me praten ze deed heel normaal... Ze zei begrijpen zal ik niet kunnen maar accepteren doe ik wel... Ze wilde gewoon weten waarom nu al enz... en vanochtend stuurde ze ook een berichtje met succes...

En net naar me oma geweest en verteld oh ze was zo gelukkig ze zei dat ik dat nog mee mag maken geweldig... D'r eerste achterkleinkind... Tja de andere kleinkinderen zijn wel ouder als mij maar er nog niet mee bezig dus ze had het ook wel een beetje verwacht van ons en ze vond het super...

@ stephanie die onderschriften bij die banner van mij klopt nu ff niet want ik heb nog lange niet van die grote als pamela anderson hahah

16. Daiquiri

@ Shay, fijn dat alles goed was en dat je zus ook al aardig bijgedraaid is! Je oma had het in ieder geval al wel van jullie verwacht...daz dan weer grappig he!

17. Danna

Danna Lid

24 nov 2008
    74
    0
    0

Ik slik Citalopram en dan 40mg per dag. Ik heb het toen gekregen voor iets wat echt erfelijk is dus een terugval is eigenlijk bijna uit te sluiten.
    Maar ik zal wel eens ff met de dokter bellen..
    Alvast thnx

En thnx iedereen voor het welkom heten!

18. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Hai Danna!

Citalopram heb ik zelf geen ervaring mee, maar het is net als Zoloft ook een SSRI en het schijnt dezelfde effecten te hebben als Zoloft (dus niet schadelijk). Maar als het bij jou om andere redenen is gegeven, dan is het zeker een goed idee om het te overleggen met je arts. Een zwangerschap zonder medicatie blijft natuurlijk altijd te prefereren boven een zwangerschap met medicatie.

Succes!
    Emma

Ik ga maar eens koken. Helemaal geen zin, maar het moet wel! Het wordt Tikka Massala denk ik. Ik zou eerst witlof eten, maar heb daar ineens geen trek meer in. Komt morgen wel haha!
    Gister had ik lekker hutspot gemaakt met gehaktballen...njammmmieeeee!

19. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Hai Shay, wat ontzettend fijn dat het goed is gegaan allemaal en dat die kleine frummel het doet! Wat zal dat alvast een geruststelling zijn dat alles tot nog toe oke lijkt.
    En wat fijn ook dat je zus weer wat is bijgetrokken. Ik hoop dat ze ook echt blij voor jullie kan zijn, ook al begrijpt ze het niet. Accepteren vind ik namelijk nog steeds zo negatief klinken. Maar in elk geval is het al wel een stuk beter dat wat het was en is het ook lief dat ze je succes wenste met je afspraak bij de gyn!

20. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    NOD
    Sanneke: 10 dec

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Shay 20-07-2009
    Annemarie 26-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 30-07-2009

Afspraken:
    09-12: Sunshine gyn, Sanneke reumaconsulent
    16-01: Daiquiri reumatoloog

Deel Deze Pagina