@Shay: Ieuw, nee lijkt me niet fijn dan als je zo misselijk bent! Ik ben sinds een paar dagen ook steeds misselijker aan het worden. Ik had dat ook best wel erg tijdens mijn vorige zwangerschap. Boodschappen doen is ook echt vreselijk: al die luchtjes en dat eten, je gaat bijna over je nek. Ik ga mijn mannetje zo maar vragen om zelf wat te koken Ik heb net een schaaltje noodles op en eet zo een salade van de AH, voor de nodige groentes. Hopelijk lukt dat! Wat apart dat die frummel van mij relatief groot is dan! Ze zei tijdens de echo ook al dat ik daarom op 6,5 week geschat wordt, ipv 5 weken en 6 dagen. Maar goed, zo'n eerste echo is nog heel onbetrouwbaar qua meting. Komt wel met de 12 weken echo. Ik krijg met 9 weken nog een echo trouwens. Jij ook? Liefs, Emma
Wat 'n regenbogen Wij gaan binnenkort beginnen met het klaarmaken van Mick zijn nieuwe kamer. We willen als thema 'bos'. Dus 1 muur wordt een fotowand van een bos en de andere 2 muren lichtgroen denk ik. Als vloer iets van laminaat of kurk (vanwege zijn astma). En mijn oude bed ga ik schilderen en sjabloneren met blaadjes ofzo. Ik heb er heeeeel erg zin in! De babykamer laten we zoals het nu is, met het thema 'winnie de pooh'. Ben erg benieuwd hoe jullie babykamertjes worden!
Klinkt wel heel stoer die nieuwe kamer van Mick! En Winnie de pooh doet het altijd goed natuurlijk! Wij zijn nogal van het moderne. Beetje strak vind ik wel mooi. Maar wel met een knipoog zeg maar. Schoonzus wil onze geboortekaartjes maken. Die is fotografe dus dat word wel wat denk ik
Ik mag volgende week woensdag alweer 10 dec... Dus met 8 weken en 3 dagen... De kamer wordt bruin... nou ja bruin met creme en dan groene accesoirekleur... klinkt misschien heel donker maar wij zagen het en hadden gelijk zoiets oh dat is wel mooi...
Heey meiden! @ Danabelle, balen! als je cyclus maar een beetje binnen de perken blijft, anders weet je ook niet waar je rekening mee moet gaan houden. Nu ff een weekje rust en dan weer aan de slag! @ Debbie, spannend hoor....negatieve test kan nog alle kanten op! Hoop voor je de goede! En wat leuk in de Viva! tja en een foto, dat lijkt me zelf ook wel raar, maar je wordt dan vast helemaal mooi gemaakt met je meiske (of komt die niet op de foto?) @ Emma, fijn dat echo goed was en de foto is schattig hoor! Wat een klein frummelding zo he? @Stephanie en Happybest, ben benieuwd hoe het met jullie gaat morgen! Groetjes! Dai
zo meiden, de babykamer alweer? Dat gaat hard hier! Toen ik hier begon met schrijven was iedereen nog aan de cyclus banner, en nu al zoveel regenbogen! nou ik had woensdag voor het laatst geschreven dat ik deze maand voorbij wilde laten gaan ivm wintersport, maar daar was hubbie het niet mee eens (net als velen van van de novemberNOD topic), dus toch nog maar even doorgeklust de afgelopen week... En nu zit ik zomaar weer vol spanning op het wachtbankje Maar toch, liever klussend de kerstvakantie in dan misselijk (en volgens mijn vriend, denk ik daar over een uur weer heel anders over...)(vrouwenlogica ). @happybest en Daiquiri, (en andere mensen met reuma klachten) hebben jullie wel eens je reuma klachten naast je cyclus gelegd? Ik gebruik deze maand voor het eerst Fertility Friend, en heb een knop toegevoegd als ik een dag meer reuma klachten heb dan anders. Het lijkt zo overduidelijk dat mijn reumaklachten pas na mijn eisprong zijn verergerd, dat het geen toeval kan zijn, maar aangezien ik geen eerdere maand bewaard heb, kan ik het niet checken...
NOD Nessy: ? Hope 1982: ? Debbie: 2 dec Daiquiri: 7 dec Sanneke: 10 dec (niet eerder dan 17 testen) Linneke: 14 dec Happybest: 15 dec Mijleentjuh: ? Danabelle: ? Malleboe: rond de jaarwisseling Danitjuh: ? Zwanger: Stephanie 18-06-2009 Shay 20-07-2009 Annemarie 26-07-2009 Emma 28-07-2009 Sunshine 30-07-2009 Afspraken 02-12: Emma gyn, Happybest gyn uitslagen en reumatoloog Stephanie gyn 12 weken controle drukke dag! 09-12: Sunshine gyn, Sanneke reumaconsulent 10-12 Twee keer gyn shay 22-12: Shay bloeduitslagen 16-01: Daiquiri reumatoloog Alweer tijd voor de december ronde!
@ Sanneke, misschien beetje vreemd, maar ik had soms na mn eisprong het idee dat mijn klachten praktisch verdwenen waren (heb ik 1 keer gehad trouwens..meende later misschien ook 'pre-zwanger' te zijn geweest, maar dat het niet heeft doorgezet. De maanden dat ik gewoon ongi werd, bleven de klachten na de eisprong duidelijk aanwezig.... Maar ik moet dus toegeven, dat ik ook denk dat reuma en cyclus hand in hand gaan. Ohja en welkom op de wachtbank, zal even een stukje opschuiven!
Hoi meiden! Emma en Happybest, weten jullie al meer? Wij zijn terug van de gyn. Alles is goed Beebie is goed gegroeid en is lekker beweeglijk. Alle controles zijn ook goed. Morgen op de 12 weken dus ik ga proberen te genieten!
ik heb vandaag getest....zag een vaag streepje, maar na een half uur was deze verdwenen. zal dus wel vals alarm zijn geweest. heb er nog wel een foto van kunnen maken, maar duidelijk op de foto zie je het niet. het was zeker duidelijk te zien. heb ik weer whahahahahaha...ach het hoort bij deze dag, wat een ochtend heb ik achter de rug. alles van zijn plek en lekker soppen maar!
Zolang er nog geen bloed te zien is houden we hoop! Anders morgen nog eens testen? Kruidvat schijnt erg goed te zijn en maar 5 euro voor 2 tests. Sop ze!
zoals ik vele meiden adviseer, nog even geduld hebben. (heb al een tijd het idee gehad dat ik zwanger zou kunnen zijn) nou van het soppen komt niet meer veel terecht whahahahahahahaha
Hoi meiden, Alle uitslagen waren goed, hij heeft alleen twijfels bij mijn eisprong. Hij denk dat ik hem de vorige keer toch eerder heb gehad en dat wat ze daarna zagen een blaasje gevuld met bloed was. Mijn progesteron prik was ook te laag, maar die kunnen ze daardoor ook te laat geprikt hebben. Hij wil het weer opnieuw bekijken een maand lang. Gelukkig was alles bij mijn man goed en ook de samenlevingstest was goed. Helaas gaat het met mijzelf helemaal niet goed. Ik heb van de reumatoloog vandaag 4prednison spuiten gehad voor de pijn. Ik hoop zo dat het niet lang meer op zich laat wachten! Maar ja, je dwingt het niet af. @Sanneke, ik heb eigenlijk geen idee. Ik voel mijn eisprong niet, maar ik zal er eens op letten of er ook binnen een cyclus verschil inzit. Wel grappig een natuurlijke ovulatietest . @Stephanie Fijn dat alles goed gaat met je frummel. @deebie, het lijkt wel een streepje. Ben benieuwd, ik duim nog steeds voor je!
Ohhh Debbie, wat onwijs spannend zeg! Wie weet, wie weet........ Ik duim ontzettend voor je dat het raak is! Ik zie 'm wel echt op je foto trouwens! Wat leuk ook dat je in de VIVA komt. Echt super dat je het toch doet. Weet je er al iets meer over? Stephanie: wat fijn dat alles goed was bij je controle! Wat gaat het hard met je, je bent al bijna 12 weken! Happybest: Wat vreselijk naar van die prednisoninjecties zeg pfffff, da's niet niks. Hopelijk duurt het voor jou niet lang meer, want dit wordt wel erg zwaar meid. Hele dikke knuffel voor jou! Liefs, Emma
Ik was vandaag in het ziekenhuis voor de intake (oa bloedonderzoek enzo). Het blijkt dat ik toch bij de verloskundige (klinisch verloskundige in het ziekenhuis) onder controle kom. Ik moet er even aan wennen. Vandaag was ik dus ook ingepland bij de verloskundige, geen gynaecoloog gezien dus. Ik hoop dat het allemaal klopt zo, want ik ga me nu juist nog meer zorgen maken om de invloed van Zoloft op mijn kindje, in die zin dat ze het misschien niet goed in de gaten houden. Ik moet namelijk pas weer terug als ik 16 weken ben! Ik krijg alleen nog een termijnecho op 9 weken en that's it, daar moet ik het mee doen. Is dit normaal? Zo lang wachten om het hartje even te horen.... Ik weet niet of ik dat 10 weken volhoud. Wat denken jullie hiervan? Of is dit gebruikelijk? Liefs, Emma
Hoi Emma, Het zal wel gebruikelijk zijn. Ik sta ook onder meer controle en ze hebben in drie keer tijd nog niet gevraagd naar de epilepsie. Moet ook naar de verloskundige toe. Die hebben wel veel verstand van dingen hoor!
@ emma ik krijg dus ook niet meer controles ik krijg er over 1 week nog 1 en dan moet ik waarschijnlijk ook een eeuwigheid gaan wachten... Voel me er ook niet echt prettig bij... Ik krijg alleen meer controles als er reden toe is... Schijnbaar is een zieke moeder niet genoeg... @ happy best wat balen meid van die injecties... Is dat dan eenmalig of moet dat dan weer vaker... @ stephanie geweldig dat alles goed is nu kan je er van gaan genieten meid en hoe groot is die kikkervis nu? @ debbie duim duim... Die van kruitvat zijn goede testen..
Dank jullie wel voor jullie warme reacties. @ shay, ik moet nu elke 5-6weken terug komen om injecties te halen. De gyn wil nog niet helpen dus moet de reumatoloog het een beetje onder controle krijgen van de gyn dmv medicijnen.