Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Emma en Stephanie leuk om te weten wat jullie doen. En in Emma d'r geval...leek te weten wat je deed hahahaha
    Stephanie veel plezier bij je moeder. Ik ga even de administratie doen van mijn man's bedrijfje.
    Fijne dag verder!
    Liefs!

2. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Zo ben even een paar uurtjes weg en weer hele verhalen...

@ puzzcat aha vandaar die blonde baby... Wij krijgen als het goed is juist een donkere baby allebei donker haar en bruine ogen...

@ Danabelle wat naar voor je maar wel goed dat je positief blijft... Op naar de volgende ronde dan maar... En die baby's en zwangere vrouwen zijn echt overal... Ook op me werk dan kijk ik naar die buik en ben ik zo jalours haha

@ debbie Ik voel me weer een stuk beter als van het weekend... Af en toe van die zeurende buikpijn en veel minder honger maar komt van het ontpillen denk ik... Voordat ik nu ga testen duurt nog wel even zodat ik mocht ik zwanger zijn genoeg hcg in me urine heb zitten.. En mag niet alleen testen (vriendlief wil er bij zijn) dus moeten ff wachten tot we er allebei een keer s'ochtends zijn...
    En debbie je valt ons niet lastig met je verhalen alleen maar gezellig... Hoop dat je ook snel aan je rondes mag beginnen en in spanning kan zitten.

@ de werkvraag ook ik werk in een verzorgingstehuis daarom heb ik ook wisselende diensten... En werk partime kan niet fulltime werken is te vermoeiend helaas...

@ stephanie tja het griepje heerst dus pas maar op... En die rooie kinderen zou best wel kunnen haha maar mooi rood is niet lelijk...
    En val je vriend niet teveel lastig want die heb je toch echt nog nodig hahaha

Vraagje weet familie van jullie dat jullie bezig zijn voor een baby?

Liefs

3. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Mijn man is donkerblond en ik heb donkerhaar en Emma heeft donkerhaar...maar idd mooi rood is niet lelijk!
    @ Shay Nou in mijn geval weten ze het nu niet. Een paar goeie vriendinnen wel hoor. Bij Emma wisten ze wel dat we "bezig" waren! En bij jou?

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ Shay01, we hebben niet echt verteld aan familie dat we bezig zijn. Mijn ouders weten wel dat we graag kinderen willen, maar niet wanneer. Aan goede vrienden hebben we het wel verteld.

5. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Mwa niet veel mensen... wil het me ouders en schoonouders echt pas vertellen als het zo ver is en als ik al een paar maandjes ben want het schijnt dat ik meer kans heb op een miskraam door die rot pillen dus wil echt even wachten tot ik zeker ben... Zou het me ouders heeeeel graag vertellen en voel me soms ook schuldig als ik met me moeder praat en we het over baby's hebben...
    Een vriendin van mij weet het en vrienden van ons die ook bezig zijn en me schoonzusje... dus kan het er nog wel met een paar mensen over hebben haha

6. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    @ hihi dan is het inderdaad erg leuk zo'n blonde beeb

@danabelle, wat balen meid. Succes in je nieuwe ronde, daar duimen we weer voor!

@Emma, wat fijn dat het zo geod voelt dat je ontslag hebt genomen, dan is het een goede keuze geweest.

@Deebie, ik ben afgestudeert als fysiotherapeut, maar door mijn vorm van reuma kan ik helaas niet werken. Nu helemaal niet zo zonder medicijnen, helaas.

@shay, ik heb twee weken geleden mijn zus verteld dat ik gestopt ben met mijn medicijnen vanwege onze kinderwens. Omdat ik hoorde dat ze zich erg veel zorgen maakte omdat ik zoveel pijn heb. Dat is ook de reden dat als we deze maand bij de gyn geweest zijn en ik niet zwanger ben, het ook aan mijn ouders vertellen. Ik zie dat het hun verdriet doet dat ik last heb (en dat terwijl ik bijna niet vertel waar ik last van heb, maar ja ouders zien alles ;) ) en dat is niet de bedoeling.
    Voor de rest vertellen we het liever nog niet.

7. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    @Shai: Bij ons weet niemand het, behalve mijn moeder. Ik was namelijk zo benieuwd hoe snel zij destijds zwanger werd en dat bleek toen echt HEEL snel te zijn. Maar we hebben het er eigenlijk nooit over. Ik denk ook dat we het dit keer lang geheim houden mochten zwanger raken. Al weet ik nog wel dat dat bij de eerste niet echt gelukt is :oops:

8. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    @ werkvraag : Ik zit in de WAO maar volg nu een opleiding tot jongerenwerkster of iets in die richting. Aangezien ik toch volgend jaar weer wordt herkeurt en zoals het er nu naar uitziet weer helemaal afgekeurt zal het bij mij tegen die tijd wel druk zijn.. Dialyse en een kind naja ik heb het er allemaal voor over 8)

@ familievraag : Alleen mijn moeder en mijn 2 beste vriendinnen weten dat wij straks voor het echie mogen gaan. Als ik straks wel zwanger ben willen wij het toch pas vertellen als ik zeker 3 maanden ben. Misschien wel als ik pas 4 maanden ben :oops:

9. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hoi!

Wij hebben het wel verteld. Aan de ouders. Vertel m'n moeder bijna alles en kan dus helemaal niet voor me houden dat we naar de neuroloog moesten drie maand terug.

En ik kan m'n mond zo slecht houden :oops:

Trouwens, vriendinnetje van me zit ook op het forum. Kunnen we mooi samen kletsen over ovutesten en alle toestanden.

Emma, waarvoor ga je je man lekprikken?
    Voor een goede vruchtbaarheid? hahaha
    Lijkt me best interresant!

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ danitjuh, je schrijft dat je verwacht weer helemaal afgekeurd te worden - maar de meeste mensen WAO-ers of Wajong-ers worden tegenwoordig steeds meer GOEDgekeurd.. Misschien moet ook jij daar rekening mee houden?

11. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Heb je helemaal gelijk in.
    Als je ook maar iets kan doen wordt je aan het werk gezet.
    (ben ik het eigenlijk wel mee eens)
    Mensen maken vaak gebruik van de uitkering. Lekker makkelijk.

Niet tegen jou bedoelt hoor danitjuh! Voel je asjeblieft niet aangesproken ;)
    Maar in het algemeen.
    Als iemand echt niet kan werken, daar is zo'n uitkering voor.
    Maar als iemand nog wel iets kan zal diegene ook moeten werken voor z'n geld.

12. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Dus als ik het zo lees heeft niemand echt ze mond kunnen houden hahah

13. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hahaha nee ik zie het!
    Je moet toch ook wel iemand hebben buiten je vriend of man om het tegen te kunnen zeggen.
    Volgens mij wordt je anders gek! (ik zou gek worden iig)

14. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    @ Dannabell : ik begrijp je reactie. Zelf had ik gewild dat ze me gaan goed keuren maar dat gaat er helaas niet inzitten. Ik moet binnen 2 jaar weer terug aan de dialyse. Dus vandaar dat ik weer wordt afgekeurd.

Ik begrijp jullie reacties hoor..maar tja ik kan er helaas niks anders van maken als ik straks 4 a 5 keer per dag aan de dialsye zit.

15. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Maar dan is het logisch dat je niet werken kan.
    Het lijkt me verschrikkelijk. Wat zal dat je hele leven bepalen of niet?

Ik bedoelde mensen die best kunnen werken, maar daar gewoon geen zin in hebben.

Ik ga zo tandjes poetsen en naar bed. Morgen weer vroeg dag!
    Oh ja, hondjes moeten er ook nog uit :(

Slaap lekker allemaal!

16. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb een uitkering...
    Ik heb de ziekte van crohn die rustig is en heb borderline per. stoornis
    Ik hoef niet te werken!

Ik zit nu al sinds 2003 bij de "soos" en ze zijn mij echt niet van plan aan het werk te krijgen

Ik val tussen wal en schip zogezegt...

Niemand wil me aannemen...

17. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    jeetje puzzcat en danitjuh...lijkt me best moeilijk om afgekeurd te zijn? ik weet nog dat ik tijdelijk afgekeurd ben tijdens mijn zwangerschap, maar voor mij voelde het toen heel dubbel. het was top dat ik thuis was maar ik was ook erg teleurgesteld in mijn lichaam. snappen jullie wat ik bedoel?
    en danitjuh best een heftig vooruitzicht zeg! Moet je dat om de 2 jaar doen ofzo?
    wat is het opeens prachtig weer he? ga ff shoppen de mexx heeft bij ons 50% korting op ALLES, dus ook de nieuwe collega...ga ff struinen hahahahahahaha
    fijne dag vandaag.
    liefs!
    PS nog een weekje JAHOOEEEEE

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik ben een paar maanden geleden herkeurd en nu 50% afgekeurd. Eerst was ik volledig afgekeurd. Ik wil heel graag gaan werken en ik kán ook wel werken, maar ik heb een aantal aanpassingen nodig (aangepaste werktijden, zeer korte reistijd i.v.m. mijn mogelijkheden) die het best lastig maken om werk te vinden. Ik hoop dat ik een baan ga vinden voor vier uur per dag!
    @ Danitjuh, toevallig gebruikte mijn keuringsarts de dialyse als voorbeeld (ik heb daar niet mee te maken maar hij legde de werkwijze uit), hij gaf aan dat zélfs mensen die een aantal keren per dag aan de dialyse moeten tegenwoordig deels goedgekeurd worden! Nou, het moet niet gekker worden he - ze willen echt dat je iedere minuut die je 'over hebt' gaat werken he.

19. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    @Stephanie: Inderdaad prik ik hem om de vruchtbaarheid te verhogen hihi! Nog maar sinds kort hoor, dus wie weet deze maand :)
    Verder heeft hij een plexus brachialis laesie rechts: dwz een grotendeels verlamde arm, door een motorongeluk. Dat schijnt goed te reageren op acupunctuur, dus dat behandel ik ook. Verder oefen ik vooral op hem ;)

20. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    NOD dag:

Danabelle: 6 okt
    Stephanie: 10 okt
    Shay: 13 okt
    Happybest: 15 okt
    Puzzcat: 15 okt
    Emma: 20 okt
    Debbie:

Ziezo, even weer het lijstje erbij gehaald ;)

Deel Deze Pagina