Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Ohw Malleboe, gefeliciteerd meid, het is overduidelijk te zien hoor! Hartstikke zwanger! Spannend nu alleen hoever je al bent....

Wat een mooi uiteinde van het jaar meid! :D

2. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Kwam alleen even zeggen...

Iedereen een hele fijne jaarswisseling!!!!

3. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik ging vandaag even met de hond van me ouders naar het bos en het had goed gevroren dus zijn we even op het ijs geweest... Maar me vriend was heel bang dat ik zou vallen bij elke stap die ik zetten haha...

Vannacht niet zo goed geslapen had ineens allemaal buikpijn... Dan had ik steken in me zij en dan weer onder in me buik... Dus ik werd er helemaal bang van en schoot van alles door me hoofd... Misschien gaat het wel niet meer goed omdat ik zo slecht kan eten of misschien klopt het hartje helemaal niet meer... Weet ook niet maar raakte gewoon ineens in paniek...

Gister niet gespogen en vandaag gaat het best wel en ook nog niet moeten spugen dus ik hoop dat het nu gewoon steeds beter gaat want ga nu ook naar die 3 maanden waarna ze zeggen dat het beter zou moeten gaan...

Allemaal een fijne jaarwisseling en pas op met het vuurwerk...

Liefs

4. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Shay, ik kan me je zorgen goed indenken als je steken voelt, maar niet alles hoeft te wijzen op slecht nieuws he....(makkelijk gezegd vanaf hier)
    Wel fijn dat je je iets beter gaat voelen....

5. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Fijne jaarwisseling allemaal! 'Helaas' zonder champagne ;) maar wel met een paar mooie vuurpijlen voor goodluck in 2009. Heeft mijn vriend vandaag nog even gekocht 'omdat we toch wat te vieren hebben'. hahahaha de schat!

Tot volgende jaar!

6. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    GELUKKIG NIEUW JAAR ALLEMAAL!

Dat 2009 in het teken mag staan van geluk, gezondheid en vruchtbaarheid ;) Heeft iedereen een leuke jaarwisseling gehad?

Jeetje mina,

het is wel onwerkelijk hoor. Ik kan gewoon niet geloven dat het echt raak is! Ik gastraks gewoon nóg een test doen! En morgen toch bij de huisarts ook nog een keer testen hahaha.

Ik heb gisteren de clearblue test aan mijn moeder laten zien. Ik zei: nou mam ik ben nogsteeds niet ongesteld. Maar ik heb een test gedaan en ik snap de uitslag niet.

Zij die test in handen, op zoek naar haar bril, ik ondertussen grinniken natuurlijk. Staat ze naar die test te kijken. En het drong niet door. Zegt ze, ja er staat een verticale lijn doorheen en in dat andere scherm staat maar 1 streep. LOL

Dus ik zeg, ja die ene streep is de controlestreep, dat andere venster is de testuitslag. Zegt ze heel droog: ja daar staat een plusje in, maar dan ben je toch zwanger? Hahahaa dus ik zeg JA! Zij meteen in tranen hahaha. TRUT roept ze nog :)

Voor mijn broer en schoonzus heb ik wat anders bedacht. Ik heb een slabbetje laten maken met de tekst: Hoera, ik krijg een neefje of nichtje. Die ga ik volgende week bij zijn dochterje van 2 omdoen tijdens het eten :) Nu maar hopen dat mijn moeder het nog even stil kan houden! :rolleyes:

Whaaaaaaaaa ik kan het gewoon niet geloven hoor!

7. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    Hey meiden

Allemaal een super goed 2009 toegewenst met veel gezonde kindertjes. en natuurlijk veel goed nieuws dat iedereen mag zeggen dat ze zwanger zijn natuurlijk.

Super malleboe echt leuk dat het raak is. gefeliciteerd

Groetjes Annemarie

8. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Malleboe wat een leuke ideeen heb je om het te vertellen!
    Ik heb mokken gekocht met gefeliciteerd opa erop :D

Iedereen trouwens gister weer overleefd?
    Ik heb een heerlijke avond gehad en lekker aan de appeltjes champagne gezeten hahaha.
    Vriendje ligt nu ziek op de bank.
    Zegt dat ie griep heeft, maar ik weet wel beter! Dikke kater dus. :rolleyes:

Zo denk ik de boom afbreken. Heb nu genoeg van alle kerstdingen. Vriendje onder de douche gooien en zeggen dat ie in bed moet gaan liggen, zo heb ik alle ruimte beneden zonder dat ik voor de tv langs moet iedere keer ;)

Ik wil trouwens iedereen hier bedanken voor alle steun en lieve woorden sinds we het clubje hebben opgericht.
    Dankzij Debbie!
    Er is alweer veel gebeurd in die korte tijd en ik ben me echt aan jullie gaan hechten!
    Dat we er samen maar een mooi en vruchtbaar 2009 van mogen maken met veel lieve beebies.

Veel liefs van mij

9. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Daar sluit ik me helemaal bij aan Stephanie!

En inderdaad een zeer liefdevol, vruchtbaar en gelukkig 2009! [-o< :baby: :whistle: :D

10. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Lieve meiden, ik wens jullie alle goeds toe voor 2009 en hoop op een zeer vruchtbaar jaar voor ons allemaal!

11. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Wat een lieve woorden Stephanie! Ook ik ben erg blij met ons clubje. Als ik straks van de meds af ben blijf ik hier mooi plakken ;)

12. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Morgen ga ik trouwens de HA vertellen dat ik zwanger ben. Daar ben ik best nerveus voor. Hij heeft me afgeraden zwanger te raken terwijl ik nog Zoloft slik. De planning was om na januari af te gaan bouwen.

Nu lees ik op internet verontrustende feiten over SSRI's tijdens de eerste 3 maanden van de zwangerschap :( Nu ben ik bang dat de meds schade aan het vruchtje toebrengen. Het liefst wil ik nu meteen beginnen met afbouwen!

Wordt vervolgd...

13. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    Hey malleboe

En hoe reageerde de dokter. hoop dat je af mag bouwen. veel sterkte.
    Groetjes Annemarie

14. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Idd allemaal een heel prettig en gelukkig nieuwjaar... En dat we allemaal maar mooie echo en baby foto's in ons album kunnen gaan zetten...
    En stephanie vindt dat je helemaal gelijk hebt want die mannen willen ook wel eens even rust van ons gezeur wat ze 9 van de 10 keer toch niet begrijpen.. En hier kunnen we ons ei kwijt en krijgen we nog nuttige adviezen ook...

Dit weekend gaan wij eens kijken hoe en wat het straks allemaal moet met die kleine met opvang en hoe dat met me werk moet... Heb een onregelmatig rooster weekend diensten avond diensten en mijn vriend weet nooit of hij over moeten werken die dag dus moeten alles eens goed op een rijtje gaan zetten... En over de baby kamer beslissen... En maandag gaan we voor het prenatale onderzoek en dinsdag moet ik weer naar de gyn...

Me werk moet ik maandag weer bellen over hoe het dan gaat en hoe het nu verder moet... Maar moet zeggen het gaat redelijk de afgelopen dagen (klopt dit nu even heel hard af)...

Oh ja en met oud en nieuw lekker aan de dubbelfris gezeten haha... Maar we gingen naar buiten om vuurwerk af te steken en toen waren er een aantal mensen met van dat zware vuurwerk... Van die lawinepijlen nou dat geeft een klap... Maar ik voelde heel me buik daardoor echt een heel raar gevoel... Maar dat was een paar keer zo en de laatste keer werd ik ook zo kwaad ze gooien het zowat voor je voeten terwijl het echt gevaarlijk vuurwerk is... Maar me buik deed er zo raar van ik snapte er niks van... Kan toch niet die baby al voelen met bijna 12 weken... ach volgens mij zie ik ze ook vliegen...

Maar hoe was jullie oud en nieuw? en nog goeie voornemens of plannen?

Liefs

15. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    NOD

Nessy: 26 dec
    Hope 1982: 28 dec
    Debbie: 28 dec
    Sanneke: 14 jan
    Happybest: 14 jan
    Charpi:19 jan
    Linneke:(
    Danitjuh even niet...

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Shay 20-07-2009
    Annemarie 26-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 01-08-2009
    Danabelle 06-08-2009
    Daiquiri 16-08-2009
    Malleboe

Afspraken:
    02-01: Sunshine hematoloog
    05-01: Shay prenatale onderzoek
    06-01: Shay gyn
    06-01: Sunshine neuroloog, gyn + echo
    06-01: Danabelle intake VK
    06-01: Stephanie controle gyn + echo?
    09-01: Annemarie gyn
    13-01: Happybest reumatoloog voor prednisonspuiten en oogarts
    15-01: Daiquiri 1e intake + echo
    16-01: Daiquiri reumatoloog
    02-02: Sanneke reumatoloog
    16-02: Emma gyn

16. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb net de HA aan de telefoon gehad en ik mag de AD afbouwen! Normaal gesproken staat daar 6 weken voor maar omdat ik zwanger ben mag ik het in 3 of 4 weken proberen. Stiekem was ik er vandaag al mee begonnen, door een halve dosering te nemen :) Nu maar hopen dat ik niet al te veel last krijg van de afbouw beijwerkingen :rolleyes:

Ik heb vandaag ook nog even een Clearblue digitest gedaan, en nu kan ik er echt ech echt niet meer omheen ;)

17. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Malleboe, wat fijn dat je mag gaan afbouwen :D en dat de ha niet moeilijk deed.

Shay, fijn dat je je weer beter voelt!

Wij moeten ook eens achter dagopvang aan. Ook wij draaien allebei onregelmatige diensten, dus ben benieuwd hoe dat geregeld kan worden. Maar zijn niet de enigen dus moet goed komen!

Bij jullie trouwens ook zo glad? Ik ging vanmorgen al glijdend naar m'n werk.

Fijn weekend allemaal!

18. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Hoi Meiden,

@Malleboe, fijn he dat je er echt niet meer omheen kan en lekker kunt genieten van je zwangerschap nu.... Goed dat je gaat afbouwen meid, ik hoop dat de ontwenningsverschijnselen zullen meevallen....

@Malleboe,Stephanie en Shay, tja het is een heel geregel om de oppas goed geregeld te krijgen, hopelijk lukt het jullie alledrie snel, want dat geeft ook weer rust....

@Shay, ik heb nog wel een goed voornemen: 10 kilo afvallen. Ik ben vorig jaar 20 kilo afgevallen en er kan nog best 10 kilo meer af, liefst nog voordat ik zwanger raak, maar dat is natuurlijk afwachten.... ik ben vandaag dan ook weer begonnen met gezond en verantwoord eten.

Hier niet veel spannend te melden, we zijn volop aan het klussen :D en het kan me niet snel genoeg 19 januari zijn.....

19. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    @ Stepganie: Mijn geluk was dat dde HA bij wie ik onder controle ben er niet was. Dus ik heb mijn andere HA gesproken aan de telefoon. ;)

20. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Goedemorgen meiden,

even een vraagje...heeft één van jullie verstand van afbouwen van AD? De HA heeft het gisteren aan de telefoon uitgelegd, maar ik snap het nog niet helemaal.

Ik ben gisteren van 50 naar 25 mg gegaan en dit moet ik 4 dagen achtereen slikken. Dit is de laagste dosering van Zoloft. Moet ik na die 4 dagen dan om de dag gaan slikken? Of 2 dagen wel 1 dag niet? En wanneer kan ik dan de meds helemaal staken?

De HA wil dat ik in 3 tot 4 weken afbouw.

Hier slaat trouwens de vermoeidheid ineens in :rolleyes: ik heb avonddienst tot 23:00 en ik zie er een beetje tegenop :oops:

Hoe is het bij de andere girls? Jullie zijn zo stil! Even laten horen hoe het gaat hoor! ;)

x Cynthia

Deel Deze Pagina