Malleboe: van hart gefeliciteerd met je zwangerschap! Welkom Loe, praat maar lekker mee hier, iedereen heeft hier wel iets van medicatie, en als jij er eenmaal bij zit, misschien dat er dan ook snel iemand anders met hartmedicatie ook aansluit. Volgens mij hebben we hier nu bijna alles in paren. Het was een tijdje dat de NOD's steeds in paren liepen. Toch niet toevallig de 19de net als Charpi? Ik zag dat jullie allebei nog 12 dagen tot testen hadden staan in de banners... En het lijstje NODérs is toch wel erg kort geworden de laatste tijd (gelukkig vooral door de vele zwangeren in dit topic!). Hier ook lekker geschaatst. Wilde vandaag eigenlijk ook nog gaan, maar de zon is helaas een beetje weg, dat is wel jammer. Nog 1 weekje op het wachtbankje, maar heb me voorgenomen pas op 17de te gaan testen. En vriendin van me vertelde vorige week dat ze zwanger is. Van ons groepje vriendinnen is zij de laatste die gestopt is met de pil en de eerste die het gelukt is. Hopelijk volgen ik en de anderen ook snel. Groetjes
Hoi dames! @ Dai, ik voel me inderdaad een vaatdoek! Verschrikkelijk. Ik heb het heus wel over voor de baby, maar vaak weet ik even niet hoe ik het heb.. @ Charpi, dankje @ Anne, bazen kunnen inderdaad erg moeilijk doen zeg! @ Malleboe, pas maar op hoor! Bij mij begon de misselijkheid bij vijf weken en één dag. De eerste paar dagen bleef het nog bij 's ochtends een keertje overgeven, maar het ging van kwaad tot erger. Mijn zwangerschap zelf verloopt verder, voor zover ik daar zicht op heb, goed. @ Shay, inderdaad als er uit de combinatietest een verhoogde kans komt, kun je kiezen voor verder onderzoek. Wij zouden dat wel doen in ieder geval. @ iedereen: gisteren intake bij de VK gehad. Ze was erg aardig en heeft een zwangerschapsverklaring geschreven voor mijn werk, en mij advies gegeven over het werk. Mijn HB-gehalte was goed, de waarde zat zelfs boven de bovengrens. Bloeddruk was ook ok. Mijn gewicht is nu 3 kilo minder dan mijn normale gewicht maar ik hoef me daar geen zorgen over te maken, tenzij ik weer verder ga afvallen. Kreeg allerlei foldertjes en magazines mee, best handig en leuk natuurlijk. Alleen dat met die kraamzorg he.. ik ben daar eigenlijk een beetje huiverig voor. Die foldertjes zijn heel betuttelend, zo van: de kraamverzorgster doet je baby in bad en leert je hoe je een luier moet verschonen. Pardon, ze léért je dat? Heb ik al wel eerder gedaan dus dat kan ik al wel. Ik vind het ook niet zo prettig dat iedere professionele zorgverlener die bij je thuis komt tegenwoordig maar iets 'kan vinden' van de situatie, met dat kinddossier op komst enzo.. Door mijn ziekte zal ik niet altijd in staat zijn zelf optimaal te zorgen voor de baby en het huishouden, ik zit er helemaal niet op te wachten dat 'de instanties' daar iets mee doen! Nouja, misschien zie ik wel te veel, en te vroeg, beren op de weg
@ Loe: Welkom! Het is zowieso fijn om met meiden te kletsen die ook meds gebruiken. En dat het allemaal andere meds zijn, maakt geen verschil! @ Sanneke: dank voor de felicitaties Ik hoop dat jij je ook snel bij de zwangeren kan voegen. Hoe is het verder? Ik ben vanochtend op mijn werk lichtelijk ingestort. Het wennen aan het idee zwanger te zijn en het afbouwen van de meds werd me even te veel De kramp in mijn nek en schouders was weer duidelijk voelbaar. Daar is het vorig jaar allemaal mee begonnen..dat verkrampte gevoel. Gelukkig heb ik een hele lieve chef en kon ik de rest van de dag vrij nemen. Morgen ook vrij, dus heel even rust! Ik schaam me wel een beetje. Ik werk daar nog niet zo lang en je wilt geen negatief beeld van jezelf neerzetten. Ik ga vandaag het extra kamertje opruimen. Dit wordt straks de babykamer. Dan doe ik iets nuttigs wat toch ook met het zwanger zijn te maken heeft. X Cyn
Wat vervelend Malleboe, maar wat fijn dat je naar huis mocht! Probeer het maar van je af te zetten meid! Je kan hier niets aan doen, of je er nu kort werkt of niet. Ik snap wel dat je schuldgevoelens hebt, maar probeer gewoon lekker je zinnen te verzetten en inderdaad lekker dat kamertje op te ruimen, met een leuk muziekje aan ofzo. Probeer er maar niet teveel over na te denken, maar concentreer je op jezelf en doe nu dingen die je leuk vindt, dan kun je wat ontspannen. Misschien straks nog even een stukje buiten lopen in de zon? Take care! Emma
Ik heb een gedichtje geschreven wat ik met jullie wil delen Pril geluk Ik kan bijna het niet geloven Je bent ook nog zo klein Groei maar in mijn buikje Tot het moment daar zal zijn Negen maanden zal het duren Voordat je klaar bent voor het leven Ik tel de maanden, dagen en uren Totdat ik mijn liefde kan gaan geven Ik zal heel goed voor ons zorgen Wat niet mag dat laat ik staan Extra fruit en verse groente Maar met filé is het gedaan Doe maar rustig lieve schat Want ik geniet van deze tijd Waarin je heel dicht bij me bent Stoere knul of fijne meid!
Ben gister bij de gyn geweest... Aangegeven dat ik me maar zo beroerd blijf voelen... Dus toen zei die ik ga eerst je leverwaardes weer controleren en als die goed zijn krijg je gewoon medicijnen want dit is ook niet leuk meer voor jou... Hij zei ik ben ook geen voorstander van medicijnen maar ben er ook geen tegenstander van want het is ook niet de bedoeling dat je je zo beroerd voelt.. Me moeder was meegweest en hij ging nog even naar het hartje luisteren en dat vond ze natuurlijk helemaal geweldig ze roept nu alleen maar tegen iedereen ik heb het hartje gehoord haha... Als het goed is belt ie me morgenochtend voor de uitslag van me lever en of ik dan meds krijg...
Malleboe wat een mooi gedichtje. hoe kom je er aan. shay blij voor je dat je iets kan krijgen voor je misselijkheid. wanneer krijg je de lever uitslagen. Pfffft ik ben best zenuwachtig. vrijdag weer naar de gyn hoop dat alles goed is. Groetjes
Hoi Meiden, @Stephanie, knuffel terug! @Spannend Anne, het is gelukkig zo vrijdag... @Shay, ik hoop dat je leverwaardes goed zijn, zodat je aan de meds kan tegen de beroerdheid. @Malleboe, wat een mooi gedicht, prachtig geschreven! Ook fijn dat je even vrij bent en even aan jezelf kan denken... en je bent idd nuttig bezig geweest in het kleine kamertje! @Danabelle, fijn dat je een goede intake hebt gehad bij de VK. En tja over de kraamzorg, ik zou me er nu nog maar niet al te druk om maken, al is dat door mij nu makkelijk gezegd... je bent altijd nog baas in eigen huis meid, hou dat voor ogen! @Sanneke, van mij mogen er nog wel wat meiden bij komen met nieuwe NOD's, al is het natuurlijk hartstikke fijn dat er al zoveel zwanger zijn hier! Hier is alles rustig, vandaag de kerstboom opgeruimd, wat geeft dat weer een ruimte in huis. Verder zit ik nu aan de goede kant van de cyclus, ik ben over de helft, het aftellen is begonnen.... wie komt er bij me op de bank zitten?
Heey! Malleboe, mooi gedichtje hoor, nu nog een 'paar' maandjes wachten op jullie mooie wondertje! Verder geen nieuws, moet ff een solli schrijven (intern dat wel), maar wil hem vanavond nog even doorsturen naar PZ. Groetjes! Dai
@Malleboe: Mooi gedichtje! Prachtig! Ben ook benieuwd hoe je eraan komt. @Shay: Veel succes morgenochtend, ben erg benieuwd. Ik duim voor je dat alles goed is meid! @Charpi: Wat een klus, die kerstboom weer helemaal aftuigen he? Ik heb het eergister gedaan, ben er zowat de hele dag mee bezig geweest, want Mick hielp mee haha. We hadden een echte boom, dus da's altijd een hele toer om die weer buiten te krijgen. Nu aftellen.....spannend hoor! Ik ben in elk geval alvast voor je aan het duimen! @Stephanie: Knuffels terug! Voor de andere meiden ook trouwens @Annemarie: Heel veel sterkte vrijdag! @All: Komt Debbie voorlopig niet meer? En Linneke en Nessy? Hoe is het met hen?
@ Steph: knuffel terug! Lief dat je toch even aan ons denkt terwijl je het druk hebt! @ Shay: ik duim voor je dat je leverwaardes goed zijn! @ All: Ik heb het gedicht zelf geschreven Verder voel ik me weer wat beter geloof ik. Ben wel heel erg moe! Ongelovelijk. Ik dacht dat het wel mee zou vallen met vermoeidheid, maar ik val gewoon spontaan op de bank in slaap tijdens het lezen hahaha. En gisteravond had ik ineens een vlaag van misselijkheid Ik had de kachel lekker aan en lag onder een dekentje en ineens krijg ik het heel erg warm en werd ik echt ff niet lekker. Snel het raam open gezet en wat frisse lucht opgesnoven en dat werkte gelukkig. Ik hoop dat het niet doorzet, de 6 weken grens is in de buurt Fijne dag allemaal
Malleboe wat een mooi gedichtje heb je geschreven! Bedankt voor je belangstellende vraag naar de VK. Zij adviseerde me te doen wat mijn hart me ingeeft. Als ik denk er baat bij te hebben voorlopig te stoppen met werken, moet ik dat gewoon doen. Ik kan ook in de ziektewet blijven voor die paar maanden, maar dat geeft een hoop rompslomp (controles e.d.) en ze was het met me eens dat het niet opschiet als ik straks de ene dag wel zou kunnen werken, en de andere dag niet.
Groot nieuws: Ik krijg de medicijnen me leverwaardes zijn goed dus hij stuurt me recept op... Ik ben nog nooit zooooo blij geweest om medicijnen te krijgen... Ik weet ook wel misschien helpt het helemaal niet maar erger kan het niet worden... De laatste dagen heb ik niks anders gedaan dan spugen en huilen... Wil zo graag van me kindje kunnen genieten maar dat kan ik gewoon nu niet door alles... Ben ook blij dat er niemand op bezoek komt ofzo verdraag echt niemand om me heen nu... Alleen me vriend die zo graag wat voor wil doen maar zich zo machteloos voelt..
@ Shay, wat een goed nieuws om te horen! aan de andere kant een beetje raar he dat je blij bent dat je aan de medicijnen mag, maar ja als je je daardoor weer beter gaat voelen, dan wist ik het ook wel! @ Malleboe, frisse lucht knap je altijd van op. als je ziek bent kun je volgens mij ook altijd het beste (als het kan) toch even naar buiten gaan, van de hele dag binnen zitten ben ik tenminste nog nooit echt beter geworden... en nu is het buiten fris genoeg! Maar hoop dat het bij een vlaag misselijkheid blijft voor je, anders zou ik zeggen welkom bij de club!
ja stom he we zitten hier omdat we het moeilijk vinden omdat we aan de medicatie zitten en zwanger zijn/willen worden... En ik wil niets liever als medicijnen... Maar als het niet had gehoeven had ik het niet gedaan maar moet nu echt wel... Het lijkt alleen maar erger te worden raar he... Kan nu ook geen drinken meer binnen houden terwijl ik dat eerst wel kon... Maar dai hoe is het met jou en de misselijkheid helpen die vsm pillen een beetje? En malleboe ik begon met 6 en een halve week pas misselijk te worden met vlagen en pas een week daarna begon ik er ook bij te spugen... Dus ik hoop echt voor je meid dat je ook niet hand in hand met je emmer moet gaan lopen...
@ Shay: meid ik hoop zo voor je dat de medicijnen zullen werken! Zo kan je toch ook niet van je zwangerschap genieten! Soms is het nou eenmaal beter medicijnen te slikken, daar verander je niks aan. Vandaag weer last van soort stroom schokjes in mijn zenuwstelsel. Niet iets om me zorgen om te maken maar wel ongemakkelijk...en vreemd...dan schiet ineens m'n arm een stukje omhoog Gelukkig voel ik me nog steeds goed vandaag. Alleen die vermoeidheid hè! Morgen om 7:00h beginnen en normaal is dat geen punt, maar nu zie ik er vreselijk tegen op Vanavond ga ik extra vroeg naar bed. Vandaag ook leuke dingen. Ik ben met lief voor het eerst samen naar Prenatal geweest. Gewoon voor de leuk. Schattig om te zien hoe hij bij de jongens kleertjes kijkt Oh ja...sta ik met een boek met baby namen in mijn handen, zeg ik tegen lief: ik sla dit boek open en we kiezen een naam op die bladzijde. Komt ie op een pagina met een naam voor een jongen die ik echt heel erg leuk vind Kan geen toeval zijn hahahaha. Zo...ik ben uitgerateld