Shay, fijn dat je wat krijgt tegen de misselijkheid, nu maar hopen dat het ook helpt.... ik duim voor je! Danabelle, wat ga je nu doen? Je ziekmelden of toch nog niet? Malleboe, het is te hopen dat het bij een vlaag van misselijkheid blijft meid.... Emma, duim nog maar niet te hard hoor, want het duurt nog anderhalve week voor ik mijn NOD heb, hihi... maar bedankt! Daiquiri, naar wat voor functie ben je aan het solliciteren? Hier gaat alles zijn gangetje, vanmorgen bij een vriendin geweest die 20 weken zwanger is.... dinsdag mocht ik mee naar de echo, wat is dat speciaal om te zien zeg.... Daarna ben ik even het dorp ingegaan en heb ik mijn eerste zwangerschapstestjes gehaald, dus ik ben nu voorbereid op mijn NOD, al denk ik dat ik niet gelijk ga testen hoor, want het is pas mijn 1ste cyclus dus ik weet niet of die maar 28 dagen duurt.... Verder heb ik een rib uit mijn lijf uitgegeven aan nieuwe bh's... het was echt nodig, want ze sneuvelden een voor een de laatste tijd, maar wat zijn die krengen duur.....
Shay, je kan je buikje echt gaan zien hoor, leuk! Malleboe, dat kan geen toeval meer zijn, dus de jongensnaam is al besloten begrijp ik, hahahaha....
@ Charpi: De meningen over een jongensnaam is hier nog verdeeld. Maar het zet mijn favo naam wel kracht bij natuurlijk
@Malleboe, wij hebben het ook al over namen gehad en ik denk dat we (als het eenmaal zo ver is) het over een jongensnaam wel snel eens zullen worden, maar meisjenaam vind ik toch moeilijker hoor... er zijn zoveel mooie namen.... *staat eens op van het wachtbankje en loopt een rondje*
@ Shay, die pillen helpen mij wel ja, alleen ik neem er nu maar 1 per keer. Gewoon als het nodig is. Als ik doe wat er op het voorschrift staat: 3 per keer, dan word ik beroerder.... maar het betekent nu niet dat ik helemaal niet meer misselijk ben hoor, kan best wel even een slechter moment hebben, maar dat is prima vol te houden. @ Charpi, je bent helemaal voorbereid zo te lezen! Ik had altijd maar 1 test in huis en die wilde ik dan gebruiken als het een positieve zou worden, en dat is me weer gelukt. Bij de maanden dat het niet raak was, besloot ik altijd met 5 wk te testen en meestal was ik dan inmiddels al ongesteld geworden, dus scheelde weer testen. Heb gesolliciteerd naar communicatiemedewerker, dus ben benieuwd; zit nu op de commerciele binnendienst bij de rabo. @ Malleboe, altijd leuk hoor namen bedenken, ik begon er altijd al vroeg mee....dan opschrijven, ook in combi met achernaam, want ja het moet wel lekker lopen natuurlijk....en dan liet ik het ff bezinken. de naam van onze dochter is op deze manier bedacht zeg maar...ik vond hem al leuk, maar mn man moest het ff laten bezinken, dus gewoon af en toe de naam roepen enzo....jaja hele taferelen speelden er zich bij ons af hihi! Fijne avond verder dames! Dai
@Daiquiri, hou je ons op de hoogte hoe je sollicitatie verder verloopt? Ach ja, ik heb nu 4 testen in huis, maar hoop eerlijk gezegd er niet meer nodig te hebben hoor.... ben dan ook niet van plan om snel te gaan testen en verwacht ook voordat ik aan testen toekom al ongi te zijn.... maar dat zeg ik nu, wieweet verandert dat nog wel? Deze maand heb ik in ieder geval niet het idee dat het raak is, dus ik zal zeker niet gelijk de 19de gaan testen als de ongi wegblijft.....
Ik gebruikte al jaren medicatie tegen hoge bloeddruk Maar die mocht ik niet blijven gebruiken Ben nu over op andere medicatie (helaas kan het niet zonder) Nu moet ik 1 keer per week voor controle van de bloeddruk om de juiste dosering in te stellen Tja je moet er wat voor over hebben. Ik denk dat zwanger worden zonder medicatie schadelijker is in mijn geval dan zonder...
Hoi dames! @ Shay wat een mooi buikje krijg je al! Bij mij is er nog niets te zien. Wel is mijn buik erg gevoelig voor broekbanden. Moest gisteren weer urine inleveren bij de huisarts om te kijken of ik niet uitdroog, maar het was gelukkig nog goed. Al voel ik me verre van goed. @ Charpi, ik zit op dit moment in de ziektewet, al een maand nu. Ik denk dat ik mijn baan ga opzeggen. Ik zie er geen heil meer in te gaan werken met zo'n baas, al zóu ik me binnenkort wat beter gaan voelen. Ik wil wel met de baas overleggen hoe dat zit met die maand opzegtermijn, want ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat ik in februari nog een paar weken moet gaan werken, mocht ik me wat beter voelen.
Hey meiden Dana als je het nu al niet meer ziet zitten moet je er gewoon weg gaan... Je moet nog wel met een goed gevoel naar je werk toe kunnen gaan... Ik heb mijn leidinggevende van de week gesproken en ik zei tja me contract loopt af in maart en toen zei ze wil je door blijven werken daarna dus ik zei ja en zegt ze nou dan kunnen we bij deze afspreken dat we je contract gewoon verlengen... Ik weet alleen nog niet of ik 24 uur wil blijven werken of misschien toch minder... En tja die namen daar is het laatste woord hier nog niet over gezegd... Meisjes namen zijn vooral moeilijk want we vinden allebei niks leuk en de jongens namen zitten we allebei op verschillende namen... Ik riep nog voordat ik zwanger was dat en dat vind ik echt een leuke naam zegt meneer neeee dat wordt hem niet... En toen zei ik gister ineens die naam zegt ie hey die naam die je net zei die is leuk... (wie heeft er nou last van hormonen) Vandaag nog niet gespogen wow... maar om nou te zeggen ik voel me goed dat niet maar ja wel beter als gister... Me moeder komt zo me medicijnen brengen... Oh ja net verf wezen halen voor de babykamer 120 euro... Aangezien me vriend een muurschildering gaat maken en je overal minstens 1 liter verf van moet nemen... Dus die zit in ze hok nu... Het wordt trouwens grijs en nu denken jullie wat saai... Maar we willen ook witte meubels met grijs... En gewoon genoeg kleuren in de kamer verwerken dan wordt het snel genoeg wat vrolijker... Als de muurschildering klaar is maak ik een foto en zet ik het in me album ok... liefs
Wat leuk dat jullie al aan de babykamer beginnen Shay! Wij hebben, natuurlijk, al wel plannetjes maar willen nog een tijdje wachten met de daadwerkelijke uitvoering. Eerst die twaalf-weken-grens maar eens over en dan zien we wel verder. Grijs met wit klinkt leuk hoor! Ook wij roepen hier al regelmatig namen tegen elkaar. Voor een jongen zijn we het nu eens - maar er kan nog zó veel gebeuren, het duurt nog zó lang tot de baby er is, dat het best kan dat we nog veranderen. Voor een meisje hebben we ook al wel leuke ideetjes. Soms moet ik mezelf echt terugroepen, ik loop zo hard van stapel! Ben nog geen tien weken zwanger en denk nu al na over namen en de babykamer.. Maarja, ik denk dat je dat toch niet tegenhoudt.
Hey meiden, Nog eventjes kijken en dan voor 't weekend afscheid nemen omdat ze eruit gaan. Ben wel benieuwd naar de nieuwe site Sharpi, hoe hou je het op het wachtbankje? Vreselijk he! Maar je komt alweer in de buurt. Nog 10 dagen. Ik dacht dan... Als ik zwanger ben kan ik het volgende week al wel merken misschien, dan duren die 10 dagen ook niet zo lang voor je gevoel. Hier alles oke. Buik is wat gevoelig op het moment, dus zit het liefst lekker onderuit gezakt op de stoel. Lekker voor je rug ook hahaha Shay, ik zag dat ook jij van plan was om 24 uur te gaan werken, maar toch twijfelt of het niet nog minder zal worden? Ik heb het ook. 20 uur klinkt me ook wel leuk in de oren moet ik zeggen. Namen hebben wij al een paar jaar. Toevallig kregen we het erover en we waren er gelijk uit. En we vinden ze nog steeds geweldig! Zo, ik ga maar eens aan de badkamer beginnen voor de puf weg is! Fijn weekend allemaal
@Stephanie, ik hou het goed vol hoor op de wachtbank.... heb heel erg het gevoel dat het niet raak is deze maand, dus ik wacht eigenlijk gewoon op mijn ongi... en tegelijkertijd zijn we nog wel aan het klussen, want stel je voor dat je een lange cyclus hebt en een laat ei.... het is heel dubbel dus allemaal.... maar vooralsnog geen wachtstress hier te bekennen, gelukkig... al kan het me niet snel genoeg 19 januari zijn, dat dan weer wel..... Leuk dat jullie de namen al klaar hebben voor de baby... is dat tenminste al geregeld! @Danabelle, lekker laten gaan die gedachten hoor, want voor je het weet zijn die negen maanden voorbij en moet alles geregeld zijn... En wat betreft je baan, je moet niet met tegenzin ergens blijven werken, dat is niet goed voor jou en de baby... @Shay, fijn dat je contract gewoon verlengd wordt in maart, is toch een geruststelling denk ik.... tja en of je wat minder uren wilt gaan werken is het overwegen waard denk ik. Wel lastig dat jullie het nog helemaal niet eens zijn over de namen, maar gelukkig hebben jullie nog de tijd. Fijn dat je je vandaag iets beterder voelt en met de meds zal het vast nog beter worden, daar moet je vanuit gaan. Ben benieuwd hoe de muurschildering wordt meis.... @Ricmar, ik denk dat je gelijk hebt. Je eigen gezondheid is ook heel belangrijk!
Even nog goeienavond wensen en welterusten voor iedereen! Ik ga naar mijn bedje toe (morgen weer acupunctuur, net als vandaag). Had nog wel gelezen dat Shay's leverwaardes goed waren, echt superfijn zeg!!! Ik hoop dat de medicatie goed aanslaat en dat je weer wat kunt aansterken na zo'n heftige periode. Hopelijk voel je je dan ook wat energieker en kun je van de rest van je zwangerschap ook echt gaan genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En Charpi: Ik duim gewoon net zo hard door hoor! Wel fijn trouwens dat je het wat los kunt laten. Wie weet gebeurt het dan toch onverwachts..... Gewoon lekker doorklussen! Dag meiden, tot snel! Knuffels, Emma
Hey meiden Gisteren bij de gyn geweest. alles was goed. ik zag alleen niks kloppen dus begon bang te worden maar ze zei meteen ik zie het hartje kloppen en wees het ook aan. toen zag ik het ook was blij dat alles goed was. fijn shay dat je al minder gespuugd hebt. hopelijk blijft dat zo. Chapri ik duim voor je dat het raak is. wel fijn dat je er niet steeds mee bezig bent. was ik nl wel en was zeer frustrerend. wij zijn druk bezig met namen. vind het erg moeilijk. maar komt allemaal goed. we hebben nog een tijdje om door te gaan. we zijn nog niet echt bezig met de kinder kamer. beetje leegruimen verder niet echt bijzonders. Groetjes
hallo meiden, @ Ricmar, welkom hier, als je tenminste wilt blijven kletsen altijd leuk nieuwe meiden! En met medicatie worden tig meiden zwanger en gaat alles gewoon goed. Mijn reumatoloog zei ook, als je geen medicijnen neemt, kan dat meer gevolgen hebben (voor jezelf) dan zonder medicijnen. Tja en wat heeft een kind aan mij als ik helemaal in de kreukels lig. @ Danabelle, best een moeilijke keuze denk ik als je er aan denkt om je baan op te zeggen....maar kan me er wat bij voorstellen hoor. Vind je het wel een leuke baan om te doen dan? Maar ja die baas heb je natuurlijk tegen he...mmmh, dan wordt de keuze ook wel wat makkelijker om op te zeggen. @ Shay, leuk buikje al hoor, had van de week al ff gespiekt, maar had er nog niks van gezegd, begint al lekker te komen. Hoest verder met de muurschildering? Is het eerste begin al gemaakt? Hier verder geen nieuws en ik zal jullie zeker op de hoogte houden van de solli. Krijg sowieso een gesprek, dat doen ze altijd bij een interne solli. dus dat zal komende week of die week daarop wel zijn. Groetjes, Dai
Eerst moesten de muren geschilderd worden en dan pas kan de muurschildering erop... Ben ook erg benieuwd... Maar hij is er druk mee bezig... Gister maar 1 keer gespogen en voelde me redelijk en vandaag gaat het ook wel dus heb de medicijnen nog niet in hoeven nemen... Trouwens ik dacht dat de site eruit ging maar nog steeds niet gelukkig..
@Emma, duim dan maar lekker door hoor meid, het helpt misschien wel... ook al durf ik er niet op te hopen deze maand, maar wieweet... @Anne, ook bedankt voor het duimen, ik moet nog even geduld hebben, nog een week te gaan.... Fijn dat alles goed was bij de gyn! Is toch een geruststelling! @Dai, ik zal voor je duimen dat je die andere baan krijgt! @Shay, fijn dat je je redelijk voelt vandaag... Hier geen nieuws, ik wacht, wacht, wacht, wacht,....
Hoi dames, ik heb niet zoveel puf om achter de pc te zitten nu dus even een kort berichtje. Gisteren dacht ik dat het wat beter ging, had mijn lunch twee uur binnen gehouden! Helaas kwam alsnog alles eruit. @ Dai, ik vind mijn werk niet super om te doen. Het is niet waarvoor ik ben opgeleid. Tot nu toe had ik het gezellig met mijn collega's en baas en het werk ach, dat nam ik op de koop toe, maar nu mijn baas zo bot en boos doet heb ik er ook gewoon geen zin meer in. Heb een oproep gekregen voor de arbo-arts. Ik moet 's ochtends opdraven (dan is het overgeven het ergste) en het is ook nog een een uur met de bus. Oh joy.. not. Ik ga maar bellen dat het a) later op de dag moet en b) bij voorkeur telefonisch of op een andere locatie. Ik werk niet voor niets zeer dicht bij huis, dat moeten ze maar snappen hoor. Ik kan, zeker op dit moment, niet zelfstandig reizen.
Danabelle, groot gelijk meid, ik hoop dat de arboarts er een beetje begrip voor heeft.... hopelijk voel je je snel wat beterder....
Hallo meiden! Wat moest ik veel bijlezen haha! Wat een gezellig geteut. Ben lekker een midweekje in brabant op vakantie geweest. Was net wintersport met al die sneeuw. Was heerlijk. En wat gezellig dat er weer nieuwe meiden bijgekomen zijn, welkom allemaal. Hier gaat alles zijn gangetje. Oog is nog ontstoken en heb voor de vakantie nog X-foto's moeten maken van mijn kaak. Is helaas ook ontstoken en al wat kraakbeen weg. Helaas, maar we blijven hopen dat het snel lukt. Het lijstje wordt al mooi kort dus ik hoop dat de laatste meiden zich snel kunnen aansluiten. X