Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    kHeb net de dokter gebeld en moet dus eigenlijk stoppen, maar omdat ik niet gelijk mag stoppen moet ik langskomen om af te bouwen. kBen benieuwd...

2. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Heey meiden,

@ happybest, je bent toch definitief ongi geworden? balen joh, probeer weer snel op te krabbelen voor een nieuwe ronde met nieuwe kansen. en groot gelijk dat je die prik bij de huisarts laat zetten, zou het zelf ook niet durven!

@ tinusf, welkom hier! al bij de HA geweest? wel spannend weer, want je gaat afbouwen voor de kinderwens, dan wordt het al zo 'echt'.

@ mammie, zou bijna zeggen gefeliciteerd dan maar met de :evil: :evil: .

nou vanochtend kraamzorg al geregeld, zat gewoon al vol voor augustus! de kleine ook al maar aangemeld bij de opvang en het aan de HA doorgegeven. Zo, alles weer geregeld en zelfs het kraampakket al aangevraagd...volgens mij ben ik dan niks vergeten.... :)

Dames, fijn weekend allemaal!

Dai

3. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Dan moet ik jou hebben dai... Misschien een domme vraag maar hoe moet ik in hemelsnaam die kraamzorg aanvragen? Heb deze week last van paniek aanvallen omdat ik me ineens besef dat ik nog zoveel moet regelen... (alsof ik morgen al ga bevallen)

@ happy balen van je ongi maar liever dat je dan maar gelijk ongi wordt als dat je in spanning wordt gehouden voor niks... Ook voor jou is er een positieve test weggelegd...
    Om nog even terug te komen op je vraag over of we iets hebben moeten laten vanwege ziekte...
    Ik heb totaal geen last van me lever ook niet als het slechter gaat wat op zich best irritant is... Het enige waar ik altijd last van heb is dat ik moe ben... Dus ik kreeg toen een baan voor 24 uur met de mogelijkheid meer uren te krijgen maar ik merkte dat die 24 uur precies goed is... Ik had een keer dat ik 38 uur moest werken en een week 32 uur en dan merk ik dat dat teveel is... Dus ik kan niet fulltime werken...
    En ik weet ook nog niet hoe ik dat straks met die kleine wil gaan doen want dan 24 uur werken en die kleine wordt denk ik ook zwaar maar hoeveel ik dan wil gaan werken weet ik niet...

@ tinus goed dat je naar de HA hebt gebeld...

En ik wil geen baaldagen meer ben gewoon aan het hopen dat het over gaat en morgen lekker voor de meubeltjes kijken..

4. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Kraamzorg is geregeld en het kraampakket...
    Omdat ik niet bij de vk zit had ik ook geen folders gehad dus ik heb maar even me verzekering gebeld... Van daar uit is alles geregeld... Gelukkig
    Nu die kinderopvang nog waar ik geen hol van snap...

5. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Hè meiden!

Wat goed van je shay, dat je van jezelf weet wat genoeg is en wat teveel! En je moet je volgens mij nu nog niet al te druk maken over hoe het gaat als je straks een kleine hebt met werken. Ik denk dat je dat zelf wel heel goed aanvoelt dan.

Mijn ongie is dit keer wel anders, nog minder dan anders (en dan is het al niet veel), maar wel een beetje buikpijn af en toe. Ik ga ervan uit dat het gewoon klaar is. Het lijkt me toch ook niet dat je zwanger kan zijn als je een beetje ongie bent.

Dai, ik had nooit verwacht dat je alles al zo vroeg moest regelen! Dat ze in augustus al vol zitten zeg! Jeetje.

Danabelle, ben jij alweer een beetje opgeknapt?

Mammie, dan ben ik blij voor je. Dat zeggen we hier niet zo vaak haha!

6. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    uhm happy een vriendin van mij was 3 maanden zwanger en had het niet door omdat ze gewoon ongesteld werd... Toen ze achteraf ging kijken zei ze ik was wel wat sneller moe en de ongsteldheid was minder maar er was wel bloed dus denk je gewoon ongi... En er zijn genoeg meiden die dat hebben dus even in de gaten houden...
    Wil je geen valse hoop geven dat weet je maar ik hoop dat je ook zo een geval bent haha...

Die kraamzorg moet je uiterlijk bij 4 maanden hebben geregeld... En de kinderopvang is helemaal drama wachtlijsten enz...

Het feit dat ik over die 24 uur twijfel is omdat ik wil kijken hoeveel uur opvang we nodig hebben... En dat is heeeeeeel moeilijk aangezien ik geen vaste dagen werk enz enz

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames, goed dat jullie me er hier aan 'herinneren' dat ik ook nog kraamzorg moet aanvragen! Dat moet hier vóór 12 weken dus ik ben nog op tijd, heb het net geregeld. Verder voel ik me beroerd. Heb nog niet veel binnen kunnen houden vandaag en ben ook snipverkouden. Straks even naar de apotheek voor een neusspray die mag bij zwangerschap (een zoutoplossing dus..).
    Kinderopvang, ook zoiets. Zoals jullie inmiddels weten stop ik voorlopig met werken. Toch vraagt iedereen 'of de crèche al geregeld is?' Nou nee, en die gaat niet geregeld worden ook want ik ga voorlopig niet werken. Wat kijken mensen daar toch gek van op soms!
    Ik ga even mijn bedje in..

8. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Hey dana

balen dat je nog steeds zo voelt... Ik moet zeggen ben met die pillen gestopt want die hielpen toch niet en hadden alleen maar bijwerkingen maar ik geef niet meer over alleen als ik warm ga eten ofzo... Dus er is hoop voor je... nu moet ik nog vechten tegen die misselijkheid die volgens mij komt omdat ik 24 uur per dag honger heb...

Hier ook over die opvang als ik zeg ik wil minder gaan werken 24 uur kijken mensen zo van huh dat doe je tegenwoordig toch niet meer... Ik weet echt niet wat ik ermee moet hoeveel uur werken? hoeveel uur opvang? pffff

9. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Hè shay,
    Dan is het inderdaad wel lastig om het te bepalen met werk en opvang.
    Laten we hopen dat ik nou ook eens een apart geval ben haha! Ik maak gewoon een afspraak bij de gyn voor dag 12 en dan zien we wel. Wat zou je dan raar opkijken denk ik als het dan wel zo is, hihi! Misschien dat ik voor de zekerheid nog een test doe volgende week i.v.m met bepaalde oogdruppels en de diclofenac. Baat het niet, dan schaad het niet, zullen we maar zeggen.

Danabelle rustig aan meid en beterschap!

10. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    @Happybest, rot meid dat je ongi toch heeft doorgezet, al is het minder dan anders (misschien toch maar effe in de gaten houden)...kan me voorstellen datje die spuit door je HA laat zetten, ik zou dat zelf denk ik ook niet doen...
    Om op je vraag terug te komen.... ik heb al jaren lang last van terugkerende depressies, de laatste is nu weer een jaar geleden, dus statistisch maak ik veel kans om er binnenkort weer eentje te krijgen, maar ondertussen ken ik mezelf redelijk goed en hoop ik een nieuwe te kunnen voorkomen. Ik werk momenteel niet, zit in de WAO, maar verwacht een deze maanden wel een herkeuring en dan moet ik misschien weer gaan werken. Wel doe ik vrijwilligerswerk, waarin ik nu net wissel van het een naar het andere werk. Ik ga vanaf volgende week beginnen 3 middagen in een verzorgingstehuis op de afdeling PG met dementerende ouderen en helpen met de activiteteitenbegeleiding.... wat me erg leuk lijkt om te doen, maar het is nieuw voor me, dus ben benieuwd.

@Shay lastig meid, die afweging die je moet maken hoeveel je straks wilt blijven werken en de oppas die daarbij komt kijken.

@Danabelle, beterschap meid, enne groot gelijk hoor dat je stopt met werken, als ik tegen die tijd werk, stop ik ook als het kindje er is, want het is voor mij gewoon te zwaar om dat te combineren.... je moet weten waar je grenzen liggen.

@Dai, goed dat je alles al geregeld hebt, kan maar gebeurt zijn.

@Tinusf, dan wil ik je alvast veel succes wensen met afbouwen en hopelijk blijf je je goed voelen.

@Mammie, fijn voor je dat je ongi bent geworden...

Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje..... heb alleen erge last van mijn hormonen en ben daardoor emotioneler en daarbij ben ik erg moe....
    Het kan van mij niet snel genoeg maandag zijn.....

11. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Hoi girls,

Vandaag ff geen zin om terug te lezen sorry ;)

Vandaag ben ik geslaagd voor mijn examen! Ik had een 9,2 voor de theorie! En praktijk was ook goed beoordeeld. Een lange en zeer vermoeinde werkdag met aansluitend familie te eten ivm mijn vriends verjaardag.

Maar nu is iedereen weg en heb ik eindelijk een moment voor mezelf. Ik ga lekker vroeg naar bed en heeeeeel lang slapen. Het was een slopende week, maar ik voel me nu weer wat rustiger. De misselijkheid neemt wel nog steeds toe, maar ik hoef nog niet te spugen dus mij hoor je vooralsnog niet klagen.

Morgen lees ik weer terug en zodat ik weer helemaal bij ben 8) Dikke dikke dikke knuffel allemaal!

12. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    Hey meiden

maandag om 9 uur moet ik voor een hart echo
    19 januari moet ik ook nog naar de cardioloog

dit even om het lijstje snel bij te werken

ik ga snel slapen
    spreek jullie wel weer
    groetjes

13. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hier een ped. med.! (pedagogisch medewerker kinderopvang ;) )
    Ik werk bij een grote organisatie en ben bekend met wachtlijsten.. wat ik zou doen is op alle dagen inschrijven, hoe meer dagen je inschrijft, hoe eerder je een plek krijgt. Het is makkelijker om dagen te schrappen dan te wisselen of meer dagen erbij te krijgen.
    Veel succes!

Liefs, Huimus

14. Mammie1978

Mammie1978 Actief lid

22 apr 2008
    149
    0
    0
    Apeldoorn
    ;)

15. anne13528

anne13528 Actief lid

11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    Hey huimus

nog een vraagje kun je ook als je 3 weken van te voren je rooster weet wisselen van dag of kan dat niet en moet je steeds dezelfde dagen hebben. heb nl geen vaste dagen al lijkt de praktijk er niet op.
    maar toch zekere voor het onzekere

Hoe gaat het verder met iedereen?

shay al van je misselijkheid af? en het spugen?

emma hoe gaat het me je en je man? al bekend wanneer hij geopereerd gaat worden?

Malleboe GEFELICITEERD goed cijfer zeg

Happybest balen van je ongi mischien toch in de gaten houden omdat het minder is dan normaal. wie weet is het toch raak iedereen is verschillend zeggen ze

Mammie fijn dat je toch ongi bent geworden.
    groetjes allemaal

16. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hai meiden!

Hier alles weer redelijk rustig. Enkel Mick is nog wat aan het bijkomen. Hij slaapt nog erg veel (relatief gezien) en is wat jengeliger dan normaal. Mijn man is ook wat meer (behoooorlijk) chagrijnig dan normaal trouwens. Alleen ikzelf zit goed in m'n vel haha! Mijn man z'n operatie is trouwens verplaatst naar 10 februari, lief dat jullie ernaar vroegen!

We gaan dit weekend wat aan het huis doen, beetje verbouwen en zo. Wel een hele klus en ik moet eigenlijk ook studeren maar goed. Ik vind het ook wel gezellig om samen wat te schilderen, op te ruimen enzo.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Hoop dat het allemaal weer wat beter gaat.

Groetjes, Emma

17. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Kamertje is besteld... Wordt over ongeveer 9 tot 11 weken bezorgd... Voor de rest gaat het wel ik moet eigenlijk niet meer over geven behalve als ik warm ga eten... Dus dat doe ik dan ook maar niet totdat ik me weer helemaal goed voel...
    Vanmiddag maar even shoppen bij de hema... Heb voor 80 euro aan bonnen hier liggen... Alvast shoppen voor de babykamer...

18. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Hallo, hier ben ik eindelijk weer even. Ik ben gisteren weer ongesteld geworden. Het wordt nu wel ik tijd dat het bij ons ook gaat lukken. In mei ga ik naar de dokter, als het dan nog niet raak is....

19. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Heey meiden,

Shay, zo te lezen is de kraamzorg al rond, kinderopvang had ik bij de 1e al redelijk vlot geregeld, toen ik er in sep 07 de dinsdag bij wilde, kon dat per apr 08, en als ik de wo of do willen kon dat pas per jan 09! idioot he! Scheelt nu dat we er al 1 hebben zitten dus dan gaat de 2e meestal ook wel goed. Zou gewoon met een kinderopvang in de buurt opbellen en de situatie uitleggen, meestal kan je niet om de zoveel weken wisselen qua dagen, dan kan je beter kiezen voor een gastouderopvang. Denk er rustig over na en maak je er niet al te druk over, het komt altijd wel goed!
    Shopse vanmiddag!

Malleboe gefeliciteerd met je mooie cijfer!

20. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Hoi Meiden,
    Hier ben ik ook weer even.... wil jullie even laten weten dat ik morgenochtend ga testen.... heb namelijk heel erg het gevoel dat ik zwanger ben.... gisteravond ging ik namelijk bijna over mijn nek toen ik de gehakt aan het rullen was, het rook heel zurig, maar mijn moeder rook helemaal niets... ;)

Malleboe wat een mooi cijfer zeg, leuk dat je geslaagd bent!

Deel Deze Pagina