Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Spannend Chapri, ik hoop het voor je!

Meiden als ik jullie zwanger banners zie denk ik echt; jeetje wat gaat die tijd snel!

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames! Ik had weer aardig wat bij te lezen. Shay, begrijp ik het goed en ga jij je eindelijk weer iets beter voelen? Ik hoop het voor je! Leuk dat je het kamertje al besteld hebt enzo! Wij hebben op wat websites gekeken, maar wij hebben geen auto en ik ben op het moment nog te beroerd om naar zo'n winkel te gaan dus dat komt over een paar weken wel. Kan nog wat worden want wij hebben een heel klein kamertje dat de babykamer moet worden!
    Stephanie, iemand schreef dat je de baby al bijna gaat voelen, maar misschien voel je hem/haar al? Kan heel goed met 18 weken!
    Happybest, ik was ook altijd heel licht ongesteld. Op een gegeven moment werd ik weer ongesteld, dacht ik, maar het bleef bij een paar druppels en dat was zelfs voor mij lichter dan normaal. Toen bleek ik dus zwanger te zijn! Ik heb die eerste weken wel flink buikpijn gehad.
    Charpi een dun lijntje.. spannend! Ik heb 28 dagen ná mijn laatste normale menstruatie getest, er kwam toen helemaal geen lijntje. Een paar dagen later wel! Dus ook voor jou is er nog hoop :)
    Hier kwam zaterdag een brief van het UWV over de ziektewet, ik moest ze bellen.. blijkt die mevrouw er niet te zijn op maandag, nou belt ze me morgen terug. Er stond ook bij dat ik tot 18.00 uur thuis moet blijven iedere dag en als ik niet zelf de deur open kan doen, moest er maar iemand bij me zijn. Ja, als het zo makkelijk zou zijn.. Maar als ik slaap of onder de douche sta, kan ik toch echt niet de deur open doen he?
    @ de zwangere meiden, wanneer kochten jullie positiekleding? Ik heb twee broeken gekocht. Niet dat mijn buik al groeit (niet echt, je ziet t 's avonds een klein beetje) maar niet-stretch kleren zitten niet lekker meer. Het viel nog niet mee om kleding in mijn maat te vinden! (kleine maat).
    Fijne dat iedereen!

3. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    @Danabelle, ja ze kunnen nogal overdrijven bij het uwv he, zou me er niets van aantrekken en gewoon je eigen ding doen..
    Leuk dat je al positiekleding hebt gekocht.... hopelijk volg ik je snel...

Het ene moment voel ik me hartstikke zwanger en het andere slaat de twijfel weer toe... afijn, nog geen ongiklachten en een vaag gevoel in mijn buik, en lichte misselijkheidsverschijnselen...
    Nog ruim anderhalve dag, dan ga ik weer testen.......

4. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hey meiden!

Sharpi wat een spanning! Duimen blijven draaien hier, al heb ik goede hoop.

Danabelle, ik had met 8 weken al positiebroeken aan. Zit gewoon een heel stuk prettiger. Die moeten ze verplicht maken, ook als je niet zwanger bent hahaha. Van 't weekend nog een gave spijkerbroek erbij gekocht.
    Heb trouwens de beebie volgens mij al wel gevoeld. Van de week, nu weer bijna niet, of wel, maar niet duidelijk genoeg.

Malleboe, ik heb wel eens gehoord dat katten idd voelen als een vrouw zwanger is. Dat zal die van jou ook wel hebben :D

Pas op ego!
    Hier alles niet zo oke een keertje.
    Gisteren de hele dag wegrakingen gehad. Voor vandaag dus maar ziek gemeld en de neuroloog gebeld. Ben zo bang dat de medicijnen hoger moeten, dat ik weer een jaar niet mag autorijden, dat ik een grote aanval krijg of dat het invloed heeft op de beebie.
    Morgen gesprekje met leidinggevende op het werk hoe nu verder. Misschien 50% ziektewet in en dan alleen de middagen werken of op de meerzorg spelletjes en koffie doen met de bewoners.
    Nu nog erg watterig in het hoofd en koppijn. Ach ja, wat wil je met kortsluiting in je hoofd hahaha

5. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    @ Dana zo denk je idd dat het minder wordt en zo wordt ik vanmorgen weer wakker en hang ik weer boven me emmer... Voelde me gelijk weer zoals ik me al die weken al heb gevoelt en had een afspraak op me werk maar die heb ik net afgebeld... Ik baal er echt van zit alweer op 14 weken en nog gaat het zo door...
    Ons kamertjes is ook klein hoor we moesten ff kijken hoe het allemaal zou passen... De meubeltjes passen er precies in... Maar een baby heeft ook geen grote kamer nodig toch? Als die kleine wat groter is willen we toch verhuizen en dan krijgt ie een grotere kamer... En wie weet komt er dan nog een klein kamertje voor een tweede... Hoewel ik de laatste tijd denk een tweede ECHT NIET...

En me kleren kan ik allemaal nog aan... Aangezien ik al 6 kilo afgevallen ben... Me buik groeit ook niet begin me ook wel zorgen te maken of alles wel goed is... Aangezien het niks binnen krijgt of vrij weinig iig...

Happy ik ben benieuwd wat de gyn vandaag zei... Je zou vandaag toch gaan?

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Stephanie wat leuk dat je de baby al gevoeld hebt!
    Shay vervelend dat het nu weer even niet zo best gaat :( Ik denk soms ook een paar uurtjes dat het wat beter gaat - en even later hou ik dan weer geen glaasje water binnen.. Ik ben trouwens ook afgevallen, 5 kilo, maar dat is er vooral op mijn benen af geloof ik. En ik riep weken geleden al tegen mijn man: ik wil maar één kind hoor! Dit wil ik niet nog eens meemaken! En zeker niet als ik een kleintje rond heb lopen. Maargoed wie weet, maar laten we eerst maar eens met eentje beginnen he.
    Wij hebben nog een 'werkkamer' waar de baby eventueel na een paar jaar naartoe kan verhuizen.

7. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Trouwens, sharpi kun je niet een foto maken zodat we mee kunnen kijken?

8. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hey Charpi, wat spannend zeg, nog 2 daagjes en je weet meer! Ook ik heb goede hoop en blijf lekker duimen draaien!

@STephanie: wat vervelend dat je je zo slecht voelt meid.... Ik hoop echt dat je je gauw wat beter voelt, dit is toch ook geen doen zo.

@Danabelle: Vorige zwangerschap ben ik volgens mij met zo'n 16 weken zw. schapskleding gaan dragen. Daarvoor eerst nog weken een elastiekje om de knoop van mijn gewone broeken gedaan.
    Momenteel is mijn buik echt flink aan het groeien, gebeurde eigenlijk al enigszins met 8 weken, maar dat kwam volgens mij mn. door mijn darmen. Mijn buik groeit nu duidelijk sneller dan de eerste keer. Ik heb een paar weken terug al een mooie zw. schapsspijkerbroek gekocht en wat shirts. Die shirts draag ik al een tijdje en sinds vandaag heb ik ook mijn buikband om. Blijft mijn buik lekker warm ;)

Mijn mannen zijn nog steeds ziek :( Mick houdt maar hoge koorts, al 1,5 week nu. En veelal boven de 39. Ik ga me nu wel een beetje zorgen maken om zijn longen. Hij ademt namelijk ook erg snel en hij hoest erg met veel slijm erbij. We geven nu wat extra medicatie, hopelijk helpt dat. Zo zielig.... Hij eet ook al 2 weken nauwelijks. Avondeten sowieso niet en brood maar 1 hapje per maaltijd..... Morgen misschien toch maar de kinderarts weer bellen.

9. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Emma, wat vervelend zeg dat Mick maar hoge koorts houdt, misschien inderdaad een goed idee om de kinderarts te bellen voor advies...

Stephanie, ik kan wel een foto maken, maar wat je nu ziet telt bij deze test van het kruidvat niet meer mee.... je mocht veranderingen na 10 min namelijk niet meer meetellen en daarna is pas de streep (streepje) duidelijker geworden, daarvoor was ie maar heel vaag....
    Fijn trouwens dat je de baby al hebt gevoeld meid, moet iets heel speciaals zijn....

Shay en Danabelle, dat gevoel dat je nu hebt nu jullie zo misselijk zijn kan in de toekomst weer veranderen en misschien willen jullie dan toch nog een tweede kindje...

Hier nog steeds geen ongie, nog anderhalve dag, zucht waarom heb ik ook gezegd dat ik woensdag pas weer ging testen....

10. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

nog ff volhouden Charpi, nog maar 2 nachtjes slapen en dan hopen dat je een veel duidelijker streep krijgt....je geduld wordt misschien wel beloond!

@ Danabelle, wat suf dat uwv, ja als je aan het douchen bent wordt het lastig....dus moet je ff iemand bellen als je gaat douchen dat er iemand in huis is, of als je langdurig op de wc zit, moet je ook maar ff hulp inroepen, want ja....anders denken ze dat je niet thuis bent en de boel zit te flessen.....duh....wat een geneuzel, maar ja zo zit dat in mekaar.....

@ Shay, volgens mij is in het begin afvallen nog niet zo heel erg, maar ja wel even in de gaten houden natuurlijk, teveel is nooit goed.

@ Emma, ik zou er ff achteraan bellen, een week lang eigenlijk vaak boven de 39, dat duurt te lang.

@ Stephanie, ego bericht mag hier! Fijn he.....hoop dat alles voor je goed komt en dat je alles gewoon mag blijven doen!

Hier gaat alles eigenlijk steeds beter, misselijkheid bijna weg, alleen met vlagen. de honger is er nog wel, maar ja dan eet ik gewoon wat en dan is het ook weer goed. Buikje komt steeds vaker overdag al opzetten. wordt al steeds echter!

Groetjes!
    Dai

11. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Wat een verhalen allemaal weer hier. Ik heb het er erg moeilijk mee eerlijk gezegd. Al die zwangerschapverhaaltjes. Maar mijn tijd komt nog wel, hoop ik....

Mijn NOD is op 12 februari

12. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Hè Shay, Ik kan volgende week maandag bij de gyn terecht, dan is het dag 12 (denk ik). Ik had nu een assistent. Ik ben benieuwd. Ik vindt het zo rot voor je dat je je zo beroerd voelt. Knuffel!

Linneke hou moed meid! Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is! Ik had ook nooit verwacht dat ronde 15 alweer aan de beurt is. Onze tijd komt heus, geloof me!
    En ze zeggen toch ook altijd; goed oefenen, daar komen mooie kinderen van ;) ! Maar ik snap je wel hoor. Zolang je maar oprecht blij kan zijn voor een ander, is een beetje jaloezie niet erg hoor! Kop op :D !

Emma sterkte! Heb je de dokter al gebeld?

Chapri nog 1 nachtje slapen!

13. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    NOD

Charpi: 19 jan
    Hope 1982: 28 jan
    Sanneke: 7 feb
    Happybest: 16 feb (wordt mijn man 30, zou leuk kado zijn ;) )

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Annemarie 14-07-2009
    Shay 20-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 01-08-2009
    Danabelle 06-08-2009
    Daiquiri 16-08-2009
    Malleboe 06-09-2009

Afspraken:

15-01: Daiquiri 1e intake + echo
    15-01: Annemarie immunoloog
    16-01: Daiquiri reumatoloog
    26-31: Happybest gyn
    29-01: Malleboe 1e afspraak VK + termijn echo
    29-01: Annemarie gynecoloog
    02-02: Sanneke reumatoloog
    03-02: Happybest oogarts
    16-02: Emma gyn
    03-03: Happybest reumatoloog

Er missen nog wat data geloof ik, dus roep maar als ik er nog wat tussen moet zetten.
    Oja, welke daten zetten jullie in de NOD lijst, de test datum of de dag ervoor?

14. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hey meiden,

Voor de meiden die nog niet zwanger zijn. Ook jullie tijd komt nog! Alleen is het zo balen dat je niet weet wanneer precies en dat het wachten zo ontzettend lang kan duren..

Ik ben vanochtend op gesprek geweest bij mijn leidinggevende. Ga vanaf nu 50% de ziektewet in. Blijf wel gewoon 32 uur werken, maar dan de helft boventallig en in de late diensten krijg ik er een hulpje bij zodat ik alleen nog medicijnen hoef te doen.
    Hopelijk ga ik het zo nog wel even volhouden! :)

15. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    NOD

Charpi: 19 jan Spannend!
    Happybest: 16 feb (wordt mijn man 30, zou leuk kado zijn ;) )

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Annemarie 14-07-2009
    Shay 20-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 01-08-2009
    Danabelle 06-08-2009
    Daiquiri 16-08-2009
    Malleboe 06-09-2009

Afspraken:

15-01: Daiquiri 1e intake + echo
    15-01: Annemarie immunoloog
    16-01: Daiquiri reumatoloog
    26-01: Happybest gyn
    27-01: Stephanie neuroloog
    29-01: Stephanie 20 weken echo

Er missen nog wat data geloof ik, dus roep maar als ik er nog wat tussen moet zetten.
    Oja, welke daten zetten jullie in de NOD lijst, de test datum of de dag ervoor?
    Dag dat je ongesteld moet worden.

16. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Hoi Meiden,

Hier is het echt spannend! Zal blij zijn als het morgenochtend vroeg is en we weer gaan testen....
    Was net boodschappen aan het doen en had eigenlijk nergens trek in, maarja we moeten toch wat eten.... heb ik al een paar dagen last van, dan begin ik eigenlijk met tegenzin te eten, maar als ik eenmaal eet gaat het wel weer.... af en toe ben ik ook licht misselijk, zo nu ook weer, al wijt ik dat ook deels aan de spanningen....
    Pffffff was het maar morgen......

Dai, wat fijn dat de misselijkheid bijna weg is.... nu kom je meer aan het genieten toe...

Linneke, ik kan me goed voorstellen dat je er moeite mee hebt, je wilt zo graag zelf zwanger worden dat het soms gewoon pijn doet iets van een ander te lezen....

Happybest, het kan zijn dat mijn geheugen me in de steek laat en je het al vertelt hebt, maar ga je naar de gyn toe om hulp te krijgen bij het zwanger worden? Ronde 15 is immers alweer een hele tijd....

Stephanie, wat fijn dat je leidinggevende met je meedenkt en dat je op deze manier wat langer door kan blijven werken, tenminste dat is de bedoeling....

17. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    NOD
    Charpi: 19 jan Spannend!
    Happybest: 15feb

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Annemarie 14-07-2009
    Shay 20-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 01-08-2009
    Danabelle 06-08-2009
    Daiquiri 16-08-2009
    Malleboe 06-09-2009

Afspraken:

26-01: Happybest gyn
    27-01: Stephanie neuroloog
    29-01: Stephanie 20 weken echo

18. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Hey Chapri,

Er is alweer een halve dag voorbij ;) ! Nog een halve te gaan!

Wat betreft de gyn, dat klopt. Vorig jaar heb ik een cyclus onderzoek gehad om te kijken of ik een eisprong heb en of ik wel de goede hormonen aanmaak op de juiste momenten. Daar is nu wat onduidelijkheid over en moet het dus overnieuw. Verder is mijn man al getest en wij samen ook en dat zag er gelukkig goed uit.
    Verder willen ze niet helpen omdat het volgens een protocol moet helaas. Het maakt dus niet uit of je gezondheid achteruit gaat en je niet goed meer functioneert. Dat vindt hij een probleem voor de reumatoloog :( ! Daarom krijg ik nu elke 5-6 weken prednison spuiten om het vol te houden.
    Helaas is 15maanden heel veel, daar ben ik soms best verdrietig over (ook door de pijn hoor! Wordt je labiel van).
    De reumatoloog zei in het begin; als we niet binnen een half jaar zwanger waren, ik naar de gyn moest voor hulp. Maar die stuurde ons toen weer naar huis, omdat het protocol zei dat we 1jaar moesten proberen. Vandaar!

Ik hoop erg voor je dat het nu raak is! Ik duim me suf haha!

x

19. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Daar was ik weer...
    Ben vandaag naar me werk geweest... Was wel leuk om me collega's even te zien... Maar ze zeiden allemaal wat ben je afgevallen en waar is je buikje? Wil ik toch al niet horen omdat ik me al zorgen maak...
    Wat denk je ik belde vandaag naar de gyn om een tel. afspraak met hem te maken over hoe het nu verder moet... Aangezien ik nog steeds niet echt vitaminen binnen krijg en ik me gewoon zorgen begin te maken... GAAT DIE MAN OP VAKANTIE...
    3 feb heb ik nu een afspraak staan maar dat duurt nog zoooo lang... Maar ik kan ook geen afspraak maken met een andere gyn want die weet weer niks van mijn situatie...

Maar ik heb net een klein stronkje broccoli en 1 aardappel en een klein stukje vlees op... Dus ik blijf hoopvol...

Chapri: Is het al morgen haha

Stephanie: Gelukkig zijn ze zo behulpzaam op je werk dat je het nu zo op kan lossen...

Emma: hoe is het nu met die mick?

Happy: Ok nu ga ik maar weer voor je duimen voor de volgende maand... Mooi cadeau voor je man ( ik had ook een positieve test op me vriend ze verjaardag)

Dai: ik ben jalours dat je niet meer misselijk ben... Maar ik ga gewoon jou voorbeeld volgen...

20. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    BINGO

Brief van uwv binnen dat ze me maar niet kunnen bereiken en dat ik me aan bepaalde regels moet houden en als ik niet binnen 5 dagen niet reageer wordt mijn uitkering stop gezet...
    Op mijn werk hebben ze gewoon mijn mobiele nummer maar hun dus niet en bellen schijnbaar naar mijn ouders (toen ik daar ging werken is het nummer van thuis toen genoteerd maar dat is op kantoor dus nooit veranderd)
    De brief is gedateerd op de 16 en kreeg hem vandaag pas binnen. En dan willen ze dat je binnen 5 werkdagen reageerd... Bel gelijk morgen ben ik net nog op tijd...
    Maar dat dreigen in zo een brief daar hou ik echt niet van...

Deel Deze Pagina