Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Mijn NOD is 12 feb. Ik sta er niet bij nl.

2. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    NOD
    Charpi: 19 jan Spannend!
    Hope 1982: 28 jan
    Sanneke: 7 feb
    Linneke: 12 feb
    Happybest: 15feb

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Annemarie 14-07-2009
    Shay 20-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 01-08-2009
    Danabelle 06-08-2009
    Daiquiri 16-08-2009
    Malleboe 06-09-2009

Afspraken:
    26-01: Happybest gyn
    27-01: Stephanie neuroloog
    29-01: Malleboe 1e afspraak VK + termijn echo
    29-01: Annemarie gynecoloog
    29-01: Stephanie 20 weken echo
    02-02: Sanneke reumatoloog
    03-02: Happybest oogarts
    03-02: Tel. afspraak gyn Shay
    16-02: Emma gyn
    03-03: Happybest reumatoloog

3. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Happybest, jeetje meid, ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat het lang duurt, zeker door de pijn die je ondertussen ook nog moet verduren, ik ga dan ook echt voor je duimen dat het komende maand wel raak is en dat de gyn je maar mag gaan helpen, het wordt tijd!

Shay ik begrijp je bezorgdheid meis...dikke knuffel!

En het is al bijna morgen, hihi, ondertussen raak ik er meer en meer van overtuigd dat het raak is, ben vandaag weer bij vlagen misselijk en tijdens het etenkoken kon ik de geur van de spekjes niet verdragen, mijn manneke heeft het toen maar overgenomen, helaas smaakte het eten daarna ook nog eens niet... Ga nu maar sporten, een beetje afleiding zoeken....

4. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hoi Shay,

Ik heb echt EXACT hetzelfde gehad. Het heeft me echt heel erg boos gemaakt toen en ze dreigen inderdaad meteen. Ik heb toen ook vrij snel daarna opgebeld en gezegd dat ze het verkeerde nummer belden. Toen was het wel weer opgelost. Maar ze blijven dit soort dingen doen, heel vervelend. Ik had ook een keer de crisisdienst over de vloer en kon toen uiteraard ook niet opnemen, omdat ik met suicidale gedachten rondliep. Komt het UWV aan met z'n stomme regeltjes. Ik heb toen weer heel boos opgebeld en zat huilend aan de telefoon. Daar schrokken ze toen wel van.
    Maar je krijgt om de 2 weken (of zo leek het) weer een brief hoe lang je al ziek bent en wanneer je denkt beter te zijn etc etc. Bah!

Sterkte meis, ik weet hoe je je voelt. Maar ze blaffen meer dan dat ze bijten, en daarmee bedoel ik: ze kunnen wel dreigen, maar stopzetten van je uitkering doen ze niet zomaar.

5. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Met Mick gaat het sinds vandaag weer een stuk beter! Alsof hij wist dat ik anders de arts zou bellen.... Hij heeft nu rond de 38 en is een stuk liever en levendiger. Ik kreeg de hele dag kusjes en knuffels, de schat.

@ Linneke: Veel sterkte meid, het zal verschrikkelijk moeilijk zijn om zoveel zwangeren om je heen te zien/horen en van alles te lezen. Erg confronterend en maakt je soms echt moedeloos lijkt me. Ook voor jou blijf ik duimen!

@Happybest: Ook voor jou is het zo moeilijk dat je al zo lang hebt moeten wachten..... Ik hoop zo dat je je mannetje straks een positieve test cadeau kan doen! Ik vind dat je je erg sterk houdt gezien de tijd die jullie al wachten, dat bewonder ik heel erg, want het lijkt me vreselijk. Ik blijf duimen meid!

6. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    @Charpi; Ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht ;) Superspannend zeg! Hou ons morgen niet te lang in spanning!

7. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ik ben benieuwd Charpi!

8. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Charpi wat spannend!!!! :)

9. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

NOD
    Charpi: 19 jan Spannend!
    Hope 1982: 28 jan
    Sanneke: 7 feb
    Linneke: 12 feb
    Happybest: 15feb

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Annemarie 14-07-2009
    Shay 20-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 01-08-2009
    Danabelle 06-08-2009
    Daiquiri 16-08-2009
    Malleboe 06-09-2009

Afspraken:
    26-01: Happybest gyn
    27-01: Stephanie neuroloog
    29-01: Malleboe 1e afspraak VK + termijn echo
    29-01: Annemarie gynecoloog
    29-01: Stephanie 20 weken echo
    02-02: Sanneke reumatoloog
    03-02: Happybest oogarts
    03-02: Tel. afspraak gyn Shay
    16-02: Emma gyn
    26-02: Daiquiri 2e afspraak VK
    03-03: Happybest reumatoloog

@ Shay, wat stom van dat UWV zeg! lekker geregeld allemaal! hebben ze de brief vrijdag ook niet voor 19 uur op de bus gedaan anders kan je hem toch nooit vandaag pas krijgen....sowieso al absurd allemaal, maar ja....instanties......

@Emma, fijn dat het met Mick beter gaat!

@ Charpi, succes morgen met testen!

@ Linneke, kan me voorstellen dat het niet leuk is om al die zwangerschapsverhalen hier te lezen, gelukkig staat er ook wel eens gemopper over het UWV in... ;) Hoop dat je je snel bij de zwangeren mag voegen en dat wens ik de andere meiden ook toe!

Groetjes,
    Dai

10. sanneke78

sanneke78 Lid

21 okt 2008
    95
    0
    0
    nou nou dat was weer even bij lezen (internet deed een paar dagen een beetje raar dus ik liep wat achter).

@Linneke, ik snap je gevoel wel hoor, hier ook een beetje last van. Maar aan de andere kant vrolijkt het ook wel weer op dat zoveel meiden ondanks hun medicatie toch zwanger kunnen worden. Dat geeft moed!

Ik heb me deze maand wel bij jullie opgegeven, maar niet op het februari NOD forum. Ik ben dan toch op wintersport, dus kan toch niet echt reageren. En ik dacht een maand wat minder ermee bezig zijn, is vast ook heel goed.

En meiden, maak je over het UWV maar niet te veel zorgen. Ze zetten inderdaad niet zomaar een uitkering stop. Ze hebben mij ooit een jaar lang te veel doorbetaald (zat voor 40 uur in uitkering, en begon geheel volgens eigen keus aan een baan voor 32 uur, dus kreeg ik nog 8 uur per week doorbetaald. Ik heb wel 20 keer moeten bellen om het stop te zetten. Want als je te veel krijgt moet je terug betalen. UIteindelijk hoefte ik echter maar 3 maanden terug te betalen ipv een heel jaar: mijn 5de telefoontje werd geteld als de officiele afmelding. Heeeeeeeeeeel raar.

Maar je moet wel even bellen en uitleggen dat ze een verkeerd nummer hebben gebeld. En als ze langskomen en je doet niet open, dan bel je ze toch op en zeg je dat je onder de douche stond en de bel niet had gehoord... Laat hun maar eens bewijzen dat je niet thuis was.

Je eigen gezondheid en die van je beeb gaan voor alles.

@Charpi, spannend hoor, het zal toch wat zijn, gelijk de eerste keer raak!

@happybest, ik hoop echt dat de gyn je nu wel kan helpen. Ik zou echt pisnijdig zijn als twee artsen naar elkaar wijzen en zich alleen maar aan protocollen willen houden. Ieder mens is ben bijzonder en dat past niet in een standaard behandel protocol. En regels zijn er om van af te wijken in bijzonder situaties.

@ danabelle en shay en de andere meiden met klachten: het kan iedere zwangerschap weer anders zijn zeggen ze. Dus bij de tweede heb je weer net zoveel kans om niet misselijk te zijn.

Oh ik ben zo blij dat internet het gewoon weer doet....

Groetjes

11. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Dank jullie wel lieve meiden! Door jullie kan ik het makkelijker volhouden. Dat lijkt misschien makkelijk gezegd maar het is echt zo. Jullie zijn vreselijk lief!

En...... Chapri ! Wat laat je ons in spanning!

12. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    @ Lineke: Ik snap het ook heel goed hoor. Laatst dacht ik er nog aan om een topic voor de zwangeren te maken in het zwanger forum. Maar dan trek je de groep uit elkaar terwijl we juist dagelijks steun bij elkaar zoeken en vinden. We duimen hier met z'n allen gewoon heeeel hard dat je snel je banner kan veranderen! *knuffel*

Dat het in het begin ook fout kan gaan werd gister ook weer even duidelijk. Een oud klasgenootje van me heeft eergisteren bij de eerste echo te horen gekregen dat het hartje niet klopt. Het vruchtje was met 8 weken gestopt met groeien. Deze week moet ze naar het ziekenuis voor de curritage :( Echt erg. Zij was net iets verder als ik en we waren vroeger hartsvriendinnen dus we vonden het erg grappig tegelijk zwanger te zijn....

Volegende week donderdag ga ik voor de eerste echo en nu ben ik ineens nerveus :(

13. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Goeiemorgen meiden,

Ik heb vanmorgen negatief getest :cry: en snap er de ballen meer van... ben weer hartstikke misselijk... als het dan niet raak is, ok, maar laat me dan gewoon ongi worden en niet deze verschijnselen hebben....
    Voel me momenteel zo beroerd dat ik zelfs twijfel of ik vanmiddag wel ga werken, pfffff, wat kan je lichaam je voor de gek houden.... of moet ik mijn lichaam blijven geloven?

Malleboe, wat erg voor je vriendin... kan me voorstellen dat je zelf nu ook stikky nerveus bent, maar blijven geloven in een goede echo hoor...

Emma, fijn dat het met Mick weer beter gaat, hopelijk zet dit zo voort....

14. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Charpi, wat een dikke baal voor je zeg!
    Maar zolang je nog niet ongesteld bent houden we moed hoor!
    Ik hoop zeker dat je zwanger bent, maar vergeet niet dat je door ontpillen (als je aan de pil was natuurlijk) ook zwangerschapsverschijnselen kan krijgen.

Liefs

15. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Ja ik ben jaren (ruim 15) aan de pil geweest dus het kan zijn dat het daarvan komt.... ben nu gewoon heel erg in de war, weet niet meer wat ik moet geloven..... :cry:

16. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Kan ik me heel goed voorstellen! Vooral omdat je je de laatste paar dagen al zo zwanger voelde.
    Je lichaam moet er gewoon even aan wennen om het zonder de pil te moeten doen, die is na al die jaren even de weg kwijt.
    Kijk eens op topics die over 'net gestopt zijn met de pil' gaan. Misschien heb je er iets aan.
    Enneh... vooralsnog ben je niet ongesteld!

Dikke knuffel voor jou!

17. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Nieuwe foto in album. (had iets charmanter gekunt, maar komt volgende keer wel goed)

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames!
    Shay, de brief die ik van het UWV kreeg was gedateerd op de 13de en ik kreeg hem de 17de (zaterdag). Dat belt ook wat lastig binnen vijf dagen, zeker als je dan maandag belt en de mevrouw van de brief niet werkt op maandag. Maar het is goedgekomen hoor ;) Van mij hadden ze helemaal geen telefoonnummer, schreven ze! Dat is toch raar?
    Ik heb gisteren nog aan de huisarts gevraagd of ik nu geen tekorten heb aan vitamines en voedingsstoffen, maar ze zei dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken. Dus dat probeer ik dan ook maar niet te doen..

19. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Balen chapri maar geen bloed geeft moed...

Stephanie: jij groeit tenminste goed...

Danabelle: hoe is het nu met je?

Ik heb het uwv gebeld... Werd ik doorverbonden met het uwv kantoor in Groniningen want daar is mijn zaak in behandeling ofzo... Dus ik zeg Groningen? Zegt die man ja zucht dat is nou eenmaal zo bla bla... Dus ik zeg nou ok...
    Vind het nogal raar als ze mijn zaak daar helemaal behandelen groningen is helemaal in het noorden en ik woon helemaal in het zuiden dus verder weg kan niet...
    Maar ik heb alles uitgelegd en ze begreep het en ze belt me over 4 weken pas weer terug over hoe het dan gaat...

Ik baal echt dat ik pas 3 feb een afspraak met die gyn heb want ik maak me echt zorgen of het allemaal nog wel goed gaat met die kleine...

20. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Shay, het gaat hier nog steeds niet zo goed. Soms denk ik een paar uurtjes: hé, ik voel me bijna normaal, en ik hoef niet over te geven! En dan volgen er weer een paar dagen waarop in van vier uur 's ochtends tot zes uur 's avonds boven de emmer hang. Warm eten kan ik niet zelf klaarmaken, want ik moet spugen van de bereidingsluchtjes. Soms eet ik iets wat mijn man maakt of we eten bij mijn ouders, maar meestal eet ik 's avonds fruit en Turkse joghurt (= lekker veel calorieën) of geroosterd brood. Ik drink nu ook cola, dat hou ik soms binnen. Wel kindercola want dat zit geen cafeïne in en minder suiker. Wel weer aspartaam en dat is ook niet zo goed, maarja je kan niet alles hebben en je moet toch wat he?
    Ik weet niet of jij nog foliumzuur slikt? Ik hou dat de helft van de tijd niet binnen, maakte ik me ook zorgen over. Maar daar is nu eenmaal niets aan te doen. Ga morgen wel de huisarts bellen om te vragen of ik Domperidon mag, dat middel wordt ook wel eens voorgeschreven bij zwangerschapsmisselijkheid. Wie weet helpt het beter dan Emesafene.
    @ Stephanie, mooie buik :)
    @ Charpi, heb je wel een regelmatige cyclus normaal gesproken?

Deel Deze Pagina