Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Wat balen Malleboe ik ken het gevoel dat je je schuldig voelt... Ik zou ook echt wel willen werken maar ik kan het ook echt niet nu... Ik heb ook een stagiare maar die kan ik nu amper begeleiden natuurlijk... Vorige week ben ik voor d'r langs geweest om het 1 en ander door te nemen en vandaag zou ik langs komen maar het gaat gewoon niet... Heb weer een ... dag...
    Waarschijnlijk moet ik de begeleiding maar aan iemand aners gaan overdragen want ik weet niet wanneer ik weer kan werken...
    De laatste tijd begin ik steeds meer te denken gaat dit wel over? of hou ik dit die 9 maanden lang? hoe moet dat dan met me werk want zo kan ik echt niet werken?
    Ok weer genoeg van mijn gezeur...

Stephanie: Wij willen wel weten wat het wordt... Maar we willen het dan wel voor onszelf houden... of dat lukt weet ik ook niet haha...
    Als ik avonddienst heb is het maar tot 20:30 en me moeder wil s'avonds wel oppassen als me vriend moet overwerken... Daarnaast heb ik nog me schoonmoeder die kan en wil oppassen als ze vrij is... Dus we moeten nog even kijken naar het aantal uur opvang dat we nodig hebben per week... Dus ik ga vanmiddag even bellen met het kinderdagverblijf en het maar alvast inschrijven...

2. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Welkom krokodieltje

Helaas kan ik je niet helpen... Maar ik snap wel dat je je zorgen maakt...
    Het enige wat ik ook had is dat me cyclus heel erg onregelmatig was voordat ik aan de pil ging... soms was is het om de 3 weken en dan duurde het weer 6 weken... Heeft bij mij waarschijnlijk ook met me ziekte te maken maar ik heb maar een jaartje aan de pil gezeten en toen ik stopte 1 keer ongi gehad precies na 28 dagen... Daarna was ik al zwanger dus je weet het nooit met je cyclus...
    Succes ermee

3. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Welkom Krokodieltje!

Wat een verhaal zeg. Zwanger worden lijkt in de ogen van anderen vaak zo gemakkelijk, maar dat is het dus helemaal niet.
    Dus vanaf Maart mogen jullie voor het 'echie' gaan proberen.. Spannend!

Over je cyclus. Ik was ook al 10 jaar aan de pil toen ik stopte, ging aan de pil door zeer onregelmatige cyclus. Was wel binnen 2 maand zwanger, dus het hoeft niks te betekenen!

Trouwens net terug van de neuroloog. Moest prikken om de spiegel van de medicijnen te laten controleren. Maandag hoor ik meer.
    Nu op naar donderdag, voor de echo!

4. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @Stephanie: Spannend! Je 20 weken echo! Veel plezier/succes!

Alleen is het voor het echie gaan pas vanaf juni, vanaf maart stop ik met medicatie.
    Hoor zoveel verhalen over onregelmatige cylci. Maar gelukkig ook goede:) Geen reden nog om te denken dat het bij mij niet zou lukken:)

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Krokodieltje, welkom hier! Heb je precies aan je arts gevraagd hoe het zit met je medicijnen en zwanger worden? Mijn arts gaf namelijk ook in eerste instantie aan dat ik niet zwanger mocht worden zolang ik mijn medicijnen (div. antibiotica) gebruikte. Hij heeft echter verder onderzoek gedaan (naar de medicijnen) waaruit bleek dat ik wel zwanger mocht worden ermee, maar dat ik direct moest stoppen zodra ik zwanger zou zijn. Aldus geschiedde ;) Maargoed je hebt vast al nagevraagd hoe en wat.
    Als ik inderdaad éérst met mijn medicijnen had moeten stoppen voordat we mochten beginnen aan onze kinderwens, had ik er wel voor gekozen om direct alles op alles te zetten om zo snel mogelijk zwanger te worden. Dus had ik ook om onderzoeken gevraagd (en waarschijnlijk ook gekregen). Ook bij mijn aandoening is het zo dat een zwangerschap de klachten kan onderdrukken. Ik ben nu twaalf weken zwanger (dus acht weken van de medicijnen af) en mijn 'oude' klachten zijn niet teruggekeerd. Overigens heb ik wel last van de zwangerschap (overgeven, vermoeidheid), maar dat kan volledig los staan van mijn ziekte.
    Hier trouwens weer zo'n dag dat ik niets binnen kan houden.. vervelend en erg lastig.

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Dan voor je reactie, Danabelle! En wat fijn dat je zwanger bent (los van de kwaaltjes dan).
    Mijn neuroloog heeft gezegd dat er een mogelijkheid bestaat dat mijn medicijn misschien niet zo heel schadelijk is voor de foetus en dat je misschien pas hoeft te stoppen op het moment dat je het gaat proberen. Maar dat is allemaal misschien en omdat dit zo lastig te testen is (je kan moeilijk aan vrouwen met een kinderwens vragen de medicijnen door te gebruiken om te ontdekken of er eventueel schade bij je baby zal ontstaan), zegt hij dat ik het beste de veilige marge van 3 maanden kan aanhouden. En dat doe ik met alle liefde! Ik zou het niet anders willen, zolang er niet meer bekend is over de schadelijke gevolgen.
    Ik hoef denk ik ook niet alles op alles te zetten om zo snel mogelijk zwanger te worden. Want de natuur werkt nou eenmaal niet zo snel. Ik wil alleen weten of ik een normale ovulatie hebt en normale zwangerschapskansen. Dan ben ik gerustgesteld om het rustig aan te proberen. Ik wil alleen niet heel lang aanmodderen als er iets is wat de zwangerschapskansen in de weg staat. Het is een lastig dilemma. Gewoon wachten tot de natuur zijn werk doet, of meer zekerheid. Want stel dat ik wacht tot we een jaar bezig zijn, dan duurt het ook nog eens een hele tijd voordat alle onderzoeken opgestart en afgerond zijn. En dan ben je denk ik zo weer nog een half jaar verder. Ik weet het nog niet. Ik ben in ieder geval al begonnen met een BTC te maken, want dan hoef ik dat niet meer te doen als het niet lukt. Nu vind ik het nog leuk om te doen (lekker tuttelen voor een goed doel), maar mocht het zwanger worden niet lukken, dan wil ik er denk ik helemaal niet meer mee bezig zijn. En ja, mocht die BTC nou helemaal niet bifasisch zijn, dan heb ik natuurlijk een reden om sneller naar de gyn te gaan. Dus ik denk dat ik eerst maar kijk hoe mijn BTC en straks mijn cyclus is, voordat ik andere stappen overweeg.
    Wat een druktemaker ben ik toch.....

7. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Hey Krokodieltje, welkom hier.

Ik kan je helaas ook niet helpen. Ik hoop voor je dat je niet zo lang hoeft te wachten. Wij zitten nu in ronde 15 en bij ons wou de gyn absoluut niet eerder testen dan na een jaar proberen. En dat terwijl ik zonder medicijnen heel veel problemen heb met ontstekingen en pijn. Maar ze houden zich in mijn ziekenhuis helaas strak aan het protocol. Maar daar moet je niet teveel mee bezig zijn hoor. Zoals je bij de andere meiden ziet, kan het ook heel snel raak zijn. Stapje voor stapje bekijken is mijn advies!
    En mocht je wel de mmm in gaan dan weten ze in ongeveer 1 maand of alles goed is of niet.

8. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Krokodieltje, welkom hier! Ik kan je ook niet verder helpen... wel vraag ik me af of je al binnen het jaar door de gyn geholpen zal worden, al begrijp ik best waarom je dat zou willen. Ik hoop met je mee dat je snel zwanger zult zijn...

Hoe gaat het nu Happybest?

Danabelle, vervelend dat je je zo rot voelt vandaag weer...

Stephanie, Hopelijk hoor je maandag dat de spiegel van je meds goed is.... nu op naar donderdag, leuk hoor een echo!

Shay wat vervelend dat je niet kunt werken, maar daar kan jij niets aan doen.... jij vraagt er niet om om je zo beroerd te voelen.... Dat je je schuldig voelt naar je stagiare toe kan ik best begrijpen, maar het is overmacht...

Malleboe, bij jou gaat het ook niet makkelijk he... dikke knuffel!

9. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Welkom krokodieltje!
    Tjee jij hebt wel iets om naar uit te kijken, zo wordt die 25 juni bijna een speciaal moment... :) En dan maar hopen dat de natuur snel z'n werk doet, maar ja dat heb je helaas niet in de hand.

@ Malleboe vervelend dat je je weer thuis moest blijven, maar dat komt echt niet van dat dagje uit hoor! Dat maak je mij niet wijs...

Nou ik ben weer weg, sollicitatie vast voorbereiden...(is donderdag)

Groeten!
    Dai

10. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hallo dames,

Welkom Krokodieltje!
    Eindelijk kom ik weer even om een hoekje kijken. Ik ben uiteindelijk zelf ook flink ziek geworden sinds 5 dagen. Ik moet het toch even met jullie delen, want ben toch wel flink geschrokken van alles.
    vrijdagmiddag begon het met continue harde buiken, die maar niet weggingen. Alles geprobeerd, in bed blijven liggen met een kruik op mijn buik en paracetamol, niets hielp. De volgende dag toch maar het ziekenhuis gebeld omdat ik zo misselijk werd van de krampen in mijn baarmoeder. We mochten direct komen. Eerst gingen ze met de doptone luisteren, maar konden ze geen hartje vinden. Mijn man kreeg al tranen in zijn ogen en bij mij brak het zweet uit. UIteindelijk vond ze toch een kloppend hartje! Mijn hemel, het leek wel een kwartier te duren voor ze het hartje vond. Vervolgens werd er iemand bijgehaald omdat mijn buik zo groot was. Ik zou een baarmoeder hebben vergelijkbaar met iemand van ruim 20 weken zwanger! :confused: Of ik wel zeker wist dat ik nog maar 13,5 weken zwanger was.....duh.....
    Toen werd me verteld dat ik wellicht een vleesboom had, vanwege de grootte van mijn baarmoeder. De vk deed een echo en wees de vleesboom aan. :( Wij vreselijk schrikken natuurlijk, want welke gevolgen zou dit hebben voor de bevalling straks? Er zou nog een andere vk komen echoen die nog meer ervaring had om dit alles te bevestigen.
    Die zei vervolgens dat er NIETS aan de hand was! :confused: Voor niks dus vreselijk in spaning gezeten..... Maar wel blij met de goede afloop. De krampen in mijn baarmoeder komen ws. van mijn darmen die geirriteerd zijn door obstipatie en spastische darmen. Ik slik nu lactulose en ben nog steeds vreselijk misselijk, braken diarree...... Ik eet ook bijna niks en lig nu al 4 dagen op bed. Ik voel me wel iets helderder in mijn hoofd, want sinds vandaag is er een boterham in gegaan en erin gebleven. Ik voel me een vaatdoek, maar ik probeer maar veel te rusten. Mick is bij mijn ouders gelukkig.

Ik heb nog niets teruggelezen, maar hoop dat het met jullie allemaal goed gaat......
    Shay: hoe voel jij je nu?
    Malleboe: al bij de vk geweest?
    Stephanie: bijna 20 weken echo zeker?

Poeh eerst maar even teruglezen, voordat jullie van alles voor me moeten herhalen ;)

Knuffel, Emma :pale: (nog altijd misselijk..bleh..)

11. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Kzie het nu! Stephanie succes voor donderdag!

12. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Malleboe: succes overmorgen!

13. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Dat is idd wel even schrikken emma...
    Ik hoop dat je je snel beter voelt...
    Maar wat voel je eigenlijk als je harde buiken hebt? misschien een domme vraag maar ik lees het wel vaker hier op het forum maar kan me er geen voorstelling van maken...

Hier gaat het nog steeds hetzelfde... Loop nog steeds hand in hand met me emmer...
    maandag krijg ik uitslagen van me leverwaardes en dinsdag belt de gyn en kan ik eindelijk vragen hoe nu verder want zo kan het ook niet...

@ dai al zenuwen voor morgen?

@ charpi hoe is het eigenlijk met je vrijwilligerswerk?

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hoi Emma! Tjee, wat schrikken zeg! En wat naar dat je je zo voelt. Heel veel sterkte!

Over het binnen een jaar naar de gynaecoloog gaan.....
    Dat zal voor ons niet zo heel moeilijk zijn, aangezien mijn vriend en ik allebei arts zijn en we de contacten dus zelf makkelijk kunnen leggen. Mijn vriend kent de artsen op de fertiliteitspoli van het ziekenhuis waar we heen zouden gaan bij problemen ook persoonlijk. Dus daar maak ik me niet zo druk om.

15. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hoi meiden,

Emma, wat een verhaal! Wat zullen jij en je man je vreselijk hebben gevoeld. Gelukkig is het niet zo erg als ze in eerste instantie zeiden, maar dit is natuurlijk ook niet leuk.

Hier even balen... Kan de verwijsbrief voor morgen niet vinden! Moet naar een ander ziekenhuis, en ben al zo zenuwachtig en nu al helemaal met 't hart in m'n keel!
    Bah, zo late dienst.
    Heb 't niet meer!
    Sorrie hoor, maar moest 't even kwijt.

16. Daiquiri

Stephanie heb je de verwijsbrief nog kunnen vinden?

Emma, wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! Gelukkig dat het uiteindelijk niets was, want ik begrijp dat er dus helemaal geen vleesboom zat?

@ Shay, wel en niet zenuwachtig, ik laat het morgen maar over me heen komen denk ik ik. Natuurlijk ben ik de beste, tja daar moet je wel van uit gaan natuurlijk, maar als ik het niet wordt, dan niet...ben er wel redelijk nuchter in, maar eerst maar eens zien hoe het gesprek gaat!

Groetjes!
    Dai

17. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Hai dames.

Jeetje Emma wat een verhaal! Gelukkig is alles goed afgelopen. Beterschap en een dikke kuffel!

En Stephanie, heb je je verwijsbrief al gevonden? Veel plezier morgen!

Succes morgen Dai ik zal voor je duimen :thumup:

Carpi hier alles zijn gangetje. Ben vanmorgen weer in ZH geweest. Echoscopiste kon het vandaag beter zien en is tevreden. Gyn ook. Ze zien al een dominant eitje en het slijmvlies was ook al weer wat dikker. Dus dat is een goed teken.Moet vrijdag weer komen. Hoe is het met jou?

18. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    NOD
    Charpi: ?
    Hope 1982: 28 jan
    Sanneke: 7 feb
    Linneke: 12 feb
    Happybest: 15feb

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Annemarie 14-07-2009
    Shay 20-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 01-08-2009
    Danabelle 06-08-2009
    Daiquiri 16-08-2009
    Malleboe 06-09-2009

Afspraken:
    29-01: Malleboe 1e afspraak VK + termijn echo
    29-01: Annemarie gynecoloog
    29-01: Stephanie 20 weken echo
    30-01: Happybest gyn
    02-02: Sanneke reumatoloog
    03-02: Happybest oogarts
    03-02: Tel. afspraak gyn Shay
    16-02: Emma gyn
    03-03: Happybest reumatoloog

Hoe is het eigenlijk met Hope?

19. Daiquiri

NOD
    Charpi: ?
    Hope 1982: 28 jan
    Sanneke: 7 feb
    Linneke: 12 feb
    Happybest: 15feb

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Annemarie 14-07-2009
    Shay 20-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 01-08-2009
    Danabelle 06-08-2009
    Daiquiri 16-08-2009
    Malleboe 06-09-2009

Afspraken:
    29-01: Malleboe 1e afspraak VK + termijn echo
    29-01: Annemarie gynecoloog
    29-01: Stephanie 20 weken echo
    30-01: Happybest gyn
    02-02: Sanneke reumatoloog
    03-02: Happybest oogarts
    03-02: Tel. afspraak gyn Shay
    16-02: Emma gyn
    26-02: Daiquiri 2e afspraak VK
    03-03: Happybest reumatoloog
    15-05: Daiquiri reumatoloog

20. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Stephanie heb je uiteindelijk die verwijsbrief nou nog gevonden? En hoe was de echo?

Malleboe hoe was jou echo?

Dai hoe was je sollicitatie?

Ik moet vanmiddag naar de bedrijfsarts... Ben wel benieuwd naar wat hij gaat zeggen... Hij wil natuurlijk dat ik weer ga werken dus wel zullen zien wie de strijd wint

Deel Deze Pagina