Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Hallo!

Annemarie, Malleboe en Stephanie hoe was het vandaag?

@ charpi, hoest bij jou dan. al tekenen van ongi?

Hier ging de solli voor mn gevoel wel goed, maar ja, je weet het niet he. volgende week hoor ik meer. dus ben benieuwd! Gesprek liep iig soepeltjes.

Groetjes!
    Dai

2. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Kwam even melden dat alles goed is hier :D:D:D:D
    Ik ben helemaal in de wolken!
    Zal zo de foto's in album zetten voor de liefhebbers.

3. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    foto's gaat 'm niet worden. heb ze wel op de site gekregen, zie link hieronder.
    Vergeet je loep niet!

4. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Gelukkig is alles goed stephanie alleen jammer dat die foto's zo klein zijn haha...

Dai spannend nu alleen nog wachten of je de baan krijgt...

Malleboe en annemarie hoe waren jullie echo's

Emma hoe is het nu met je?

Danabelle gaat het al iets beter?

Ik moest gister naar de bedrijfsarts... Ik moest bijna janken zo kwaad dat ik was...
    Ik het hele verhaal uitgelegd over wat er nou aan de hand is... Komt er een opmerking van waarom moet je dan naar de gyn (moet er wel even bij zeggen de manier waarop het gevraagd werd was al niet leuk) Dus ik uitleggen van de ziekte hij keek alsof ie er nog nooit van gehoord had... Dus ik zeg daarom mag ik ook niet zomaar alle medicijnen en ik heb emafasene gehad van de gyn tegen de misselijkheid zegt ie huh daar heb ik nog nooit van gehoord en keek me aan alsof ik het verzon...
    Toen zei die nou je komt anders niet ziek op me over je zit hier zo te vertellen... Dus ik zeg dat u me nou een paar minuten ziet wil niet zeggen hoe ik er de rest van de dag bij zit... Ik lig heel lang op bed en begin s'ochtends te spugen en voor de rest lig ik op de bank... Ik loop de hele dag hand in hand met me emmer door het huis... Denk je nou dat ik dit loop te verzinnen ben echt niet iemand die niet wil werken hoor... Tja je hoort het wel vaker dat vrouwen misselijk zijn tijdens de zwangerschap en iedereen gaat er anders mee om... De meeste gaan gewoon werken zegt meneer dan... oftewel ik stel me aan...
    En de misselijkheid moet volgens hem na die 12 weken over gaan dus komt het dan niet ergens anders vandaan... Van me ziekte... Nee meneer daar heb ik nooit last van gehad... Dan zijn het spanningen/stress... Nee meneer heb ik geen last van... Gaat het thuis wel allemaal goed? meneer ik zeg net dat ik geen spanningen of stress heb...
    Tja dan blijf je nog maar ziek gemeld dus ik zeg ok moet ik nog een vervolg afspraak maken nee alleen als je leidinggevende dat wil...

Sorry voor dit eeuwen lange EGO verhaal maar ik moest het echt even kwijt... Zit me echt dwars...

5. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Jeetje Shay, je hebt er ook echt een flapdrollen tussen zitten hoor. Kan me voorstellen dat je hier pissig over bent.

Zo kreeg ik een brief van het uwv. Ben nu 50% ziek gemeld en ze verwachtten dat ik me zo spoedig mogelijk weer beter zou melden.... Ehm mensen, ik ben zwanger!

6. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    oh je wordt dus ook al lastig gevallen door het uwv.. ze mogen blij zijn dat je nog werkt...

7. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Hoi meiden,

Gisteren bij de VK geweest. Het hartje klopt! :D Ik ben wel iets minder ver dan gedacht. Maar het leuke daaraan is wel weer dat ik nu uitgerekend ben op 09-09-09 :) Maare....had niemand me even kunnen waarschuwen dat je de eerste keer bloed moet prikken :( Mensen, ik heb een naaldenfobie ieeeeeeeeeh. En uiteraard ging in bijna van mijn stokkie :x boehoe.

Maarrrrrrrr, het hartje klopt!

8. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Malleboe gefeliciteerd met het goede nieuws :D

Maargoed ook dat je niet wist dat je moest bloed prikken, anders had je je vantevoren al veel te druk om gemaakt en dat is niet goed voor je baby!

En die datum vind ik geweldig!
    (schoonzus en ouders zijn op 09-09 getrouwd)

9. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Hallo allemaal,

Ik ben hier altijd wel wat stillletjes. Ben in het echt ook niet zo'n prater.
    Maar ik lees wel degelijk mee en geniet van jullie verhalen hoor. Weet alleen vaak niet wat ik moet zeggen. Maar jullie weten dat ik er dus wel altijd ben.

Shay, wat een vervelende vent zeg die arts

Stephanie, wat een mooie echo heb je op je site staan.

Ik ben nu bezig met ovultietesten. Heb er al 2 gedaan, maar jammergenoeg negatief. Vandaag ga ik er weer 1 doen en als het nodig is morgen en overmorgen ook. Hebben jullie ook van die testen gedaan en hoe vaak deden jullie die dan. Ik doe het 2 weken na mijn eerste menstruatiedag.

10. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Hoi Meiden,
    Hier ben ik ook weer even, eerst maar even op jullie reageren....

Emma, wat een drama zeg, maar begrijp ik het nu goed dat je toch geen vleesboom hebt... hoop dat je snel weer helemaal opgeknapt bent.

Happybest, fijn dat de gyn tevreden is hoe het nu gaat met de groei van je eitje... hou me op de hoogte!

Dai, fijn dat je sollicitatie goed ging voor je gevoel, ik duim voor je!

Stephanie, fijn dat de echo goed is gegaan, wel kleine fotootjes....

Shay, wat een lompe bedrijfsarts, je zou m toch!

Malleboe, wat fijn dat het hartje klopt! En het was maar goed dat je niet van het bloedprikken afwijst, had je alleen maar gestressed gemaakt!

Linneke, ben je dan niet wat laat begonnen met de ovutesten, maar dat ligt natuurlijk aan je cyclus wanneer je moet beginnen. Ik weet er het fijne niet van, want ik begin pas net en doe nog geen ovutesten...

Hier alles ok, ben nog steeds niet ongi en wacht het rustig af wanneer het komt.... ik voel verder ook niets dus ook geen spanningen van zou het dan toch.... nee, ik moet gewoon ongi worden, de vraag is alleen wanneer... vandaag alweer dag 40....
    Maar vandaag is ook de dag dat we onze voorjaarvakantie hebben geboekt, we nemen het er nog maar even van en gaan 28 feb naar de caribiën toe. Lekker een week relaxen op de Dominicaanse Republiek op een 4sterren resort voorzien van alle mogelijke gemakken....

11. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb ook ovu testen gedaan. Maar volgens mij moet je een paar dagen eerder beginnen. Op dag 9 van de cyclus of zo? Het ironische bij mij was alleen dat ik in de maand dat ik geen ovu testen heb gedaan zwanger ben geraakt ;)

@ Shay: laat je niet gek maken door de arbo hoor. Ze zijn altijd wantrouwend omdat ze natuurlijk vaak met mensen te maken krijgen die niet wíllen werken, en daar zijn wij de dupe van. Maar laat een ander nooi over jouw gezondheid beslissen. Volgens mij heb je zelfs recht op een second opinion als je er echt niet uit komt met deze arts.

@ Stephanie: gefeliciteerd meid! Fijn dat alles goed is. Leuk dat er nu een mini mensje te zien is op de foto's hè! Ik heb alleen nog maar een vlek met een stip hahaha.

@ Happybest: fijn dat de artsen positief zijn. Dat geeft hoop. Dikke knuffel voor jou.

@ Charpi: vervelend dat je cyclus nog niet op gang komt. Ik weet nog hoe blij ik was toen ik de eerste ronde eindelijk ongi werd. Nooit gedacht daar blij van te kunnen worden ;)

Verder is bij mij de misselijkheid minimaal. Met vlagen komt en gaat het. Maar ik houd vooralsnog mijn eten binnen. Wel had ik gister ineens een 'waar is mijn roze wolk' moment. Ik voel me helemaal niet euforisch of zo. Terwijl ik dat wel verwacht had. Ik vind het ook helemaal nog niet leuk om kadootjes te krijgen of om spullen te kopen. Ach het zal wel komen doordat ik zoooooooo moe ben :rolleyes:

12. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Malleboe, ik weet niet waarom je geen roze wolk gevoel hebt. Je moeheid kan daar inderdaad veel mee te maken hebben. Misschien komt het omdat je nog niet zover bent in je zwangerschap? Misschien kan je nog niet genieten van de cadeautjes omdat je misschien bang bent dat het alsnog mis kan gaan en dat je nog niet durft te genieten? Ik roep ook maar wat, heb natuurlijk geen ervaring en voel niet wat jij voelt.

Hier een dagje rustig aan, vandaag onwijze diarree gehad en wat verhoging, voel me verre van fit.

13. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Maar een nieuwe wachtende banner uitgekozen charpi... Balen dat je nog steeds niet ongi bent...

Malleboe als je die roze wolk gevonden hebt moet je het me even vertellen waar ik die kan vinden want ik ben er ook nog naar opzoek...
    Wij zijn maar begonnen met spullentjes te kopen... Maar om nou te zeggen dat ik het leuk vindt... nee ik geniet er totaal niet van hoor... Wil het liefst zo snel mogelijk die baby winkel weer uit...

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hallo allemaal!

We hebben de oplossing gevonden voor mijn druktemakerij. Ik ga tegelijkertijd met het stoppen van mijn medicatie ook de Mirena laten verwijderen en dan stappen we voor 3 maanden over op condooms. Dan heb ik 3 maanden langer om te zien wat die cyclus van mij doet. Geeft een hoop rust in de kop:) Voorlopig ff geen gyn of testen, gewoon ff zien hoe het uitpakt. Voel me hier een stuk beter bij:)

15. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

@ Charpi, weer opgeknapt?

@ Krokodieltje, daz ook een slimme optie en dan heb je na 3 maanden wel een idee van je cyclus waarschijnlijk!

@ Malleboe, je roze wolk is wel onderweg hoor, kan niet anders, meestal voel je je in het 2e trimester helemaal top, en daz vanaf een week of 13...probeer er niet te veel mee bezig te zijn, het begin is gewoon echt niet leuk. vandaag heb ik het bv weer vreeslijk koud, mn bovenbenen zijn al twee dagen een stuk lood en vanaf vandaag heb ik besloten om ook maar weer duizelig te worden....helaas allemaal een herhaling van de vorige zwangerschap, dus ik weet waar het vandaan komt, maar ik voel me liever gewoon super fit... :) en wie niet?

Groetjes!
    Dai

16. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ik snap er niks van. Ik doe al dagen een ovu-test en allen negatief. Waar blijft die eisprong?

17. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ik snap er niks van. Ik doe al dagen een ovu-test en allen negatief. Waar blijft die eisprong?

18. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Linneke, ben je wel op tijd begonnen met je ovutesten dan? Want je zei volgens mij dat je pas 14 dagen na je eerste menstruatiedag bent begonnen en dat is volgens mij te laat.... of wat ook nog kan is dat je een veel langere cyclus hebt en dat je ei nog moet komen...

Dai, ik ben weer redelijk opgeknapt gelukkig, al ben ik nog niet de oude, maar ik doe het ermee.... de diarree is gelukkig gestopt en ik heb ook geen verhoging meer...
    Vervelend dat je last hebt van zwangerschapskwaaltjes, hopelijk verdwijnen die snel..

Shay, ik heb inderdaad maar een andere banner uitgekozen, deze past beter nu....
    Wat vervelend dat ook jij de roze wolk kwijt bent meid, maar kan het me wel voorstellen als je je zo beroerd voelt...

Krokodieltje, das inderdaad een goede oplossing, dan kan je alvast ontpillen in die drie maanden...

19. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Hey dames,

Even gauw een update. Ik ben niet zo vaak op het forum geweest omdat ik om de dag naar het zh moest, zelfs gister. Dat is allemaal wel belastend, vandaar. Morgen moet ik weer en hopelijk is het dan de laatste keer en is mijn ei gesprongen. Daar duim ik voor, want dan klopt het wel aardig. Ik moet dan alleen nog bloedprikken en duimen dat mijn hormoonspiegel nu wel goed is. En dan is het afwachten. Wat een gedoe zeg.

Linneke ik heb geen idee hoe dat kan, ik heb ze nooit gebruikt. Succes!

Charpi en Shay, beterschap meiden!

20. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Lineke ik kan je helaas ook niet helpen... Heb ze ook nooit gebruikt... Maar misschien idd te laat begonnen?

Emma en danabelle hoe is het met jullie?

Deel Deze Pagina