He Happybest, geeft niks joh dat je effe wat minder hier bent, heel begrijpelijk hoor... ben wel benieuwd hoe het verder gaat, ik neem aan dat jullie flink aan het klussen zijn... hier is het een drama wat dat betreft, had er effe helemaal geen zin in de afgelopen weken, stom ik weet het, maar het is alweer een week geleden sinds we hebben geklust... zit gewoon veel te veel op mijn ongi te wachten, denk dat ik vandaag toch maar voorstel om weer te gaan klussen, want wieweet hoe lang het nog gaat duren? Bedankt voor de beterschapswensen, ik ben weer helemaal beter!
Het sneeuwt hier helaas kan ik het nog niet aan die kleine laten zien... Of misschien kijkt ie wel stiekem door me buik mee... Me internist gaat me eind van de middag bellen over me leveruitslagen... Ben benieuwd want ik neem altijd s'avonds mijn pillen in maar dan heb ik ze net in genomen en daarna moet ik dan weer overgeven dus komen die medicijnen natuurlijk nooit in me bloed... Dus ben benieuwd... Morgenochtend belt de gyn me... Kan ik even overleggen hoe en wat nu... Hopelijk heeft hij andere medicatie of iets voor me... Voel me nu ook zo onzeker omdat ik bang ben dat het niet goed gaat met die kleine dus hoop dat ik snel langs mag komen voor een nieuwe echo... Charpi hier is ook een klusprobleem hoor... Ligt natuurlijk wel anders omdat het hier voor de lol klussen is... Maar ik ben steeds heel erg beroerd na het klussen... 9 van de 10 keer hang ik daarna gelijk boven me emmer... Lekker romantisch... Waarom ik het dan toch doe? omdat ik het wel wil en elke keer hoop dat ik me daarna gewoon normaal voel... En happy veel klusplezier ik blijf voor je duimen dat het deze maand dan gaat lukken...
Ben ook benieuwd naar je leveruitslagen Shay... hopelijk zijn ze goed! Om nog even op het klussen terug te komen.... hier is mijn libido, of beter gezegd mijn gebrek aan libido door de meds die ik slik, het grootste probleem, aan manlief ligt het niet. Ik was er gewoon van overtuigd dat ik nu ongeveer ongi zou zijn, omdat ik 2 weken geleden zo'n enorme buikpijn had 's avonds en dacht dat dat mijn ei geweest moest zijn, maar nee dus... tja grote kans dus dat we nu mijn ei (als ie er al is geweest) gemist hebben doordat we waren gestopt met klussen. En wieweet hoe lang het nog gaat duren voordat ik weer ongi word, dus misschien moet mijn ei nog komen? Tijd dus voor nieuwe actie, dus ik ga maar weer voorstellen om om de dag te gaan klussen, zal manlief verheugen! Wel vervelend Shay dat het bij jullie zo'n drama is omdat je telkens moet overgeven daarna, ik hoop dat dat snel overgaat.
Hoi dames, Ik kom eventjes snel goed nieuws melden! Vandaag had ik de echo voor de combinatietest (de nekplooimeting) en we hadden een hele goede uitslag, namelijk 1:16500 voor downsyndroom en 1:30000 voor de beide andere chromosoomafwijkingen. Verder de baby goed kunnen zien, zo leuk dat hij/zij nu al echt een gezichtje heeft en je de vingertjes al kunt tellen enzo! @ het klusprobleem: ik vind t geen klussen meer sinds ik zwanger ben, maar gewoon vrijen. Maar hoe je het ook noemt, hier gaat het niet zo best. Ik ben nog steeds vaak heel misselijk en erg moe dus dat werkt niet echt mee. Gelukkig heeft manlief daar alle begrip voor.
Gelukkig is alles goed gegaan bij de combinatietest... Is mooi om te zien he je ziet je baby ook gewoon bewegen... Die van ons was zo aan het bewegen dat het steeds niet goed lag voor die nekplooimeting... En tja automatisch zeg ik hier klussen omdat iedereen dat hier zo noemt... Hier is er ook alle begrip voor als ik niet wil of kan... Hij vindt het alleen maar heel vervelend voor mij dat ik me zo moet voelen... Gister tikt ie ineens op me buik zegt ie hey en nou moet je eens ophouden met je moeder zo te pesten... Nu is het niet meer leuk... En een paar uur later gingen we naar bed en ik zeg ik voel me echt niet goed en ja hoor weer overgeven... Dan kijkt ie alleen maar heel zielig naar me en pakt ie me vast zodat ik heerlijk in zijn armen in slaap val en weer even weet waar ik het allemaal weer voor doe.. Ik heb een nieuwe foto van me buik gemaakt aangezien het alweer 4 weken geleden was... Nou je kan het in me album zien maar er is gewoon geen verschil te zien in 4 weken tijd... Is toch een beetje vreemd? Ik ga maar eens wachten tot de internist belt... Hij zou tussen 17:00 en 18:00 bellen...
En shay heb je al uitslag? En je misselijkheid moet toch echt een keer ophouden ja! Wat vervelend zeg. Knuffel (een mega) En het is wel logisch dat je niet veel verschil ziet op de foto, je moet zo vaak overgeven dat je wel moet afvallen. En dan zie je helaas je mooie buik niet groeien (ik die van mij wel helaas, maar dan van de medicijnen bleh). Sterkte meid! Wat klussen betreft, het was inderdaad een druk klusweekend haha ! Ik hoop zo dat mijn ei gesprongen is, want dat zou betekenen dat alles wel klopt! Kan ik eindelijk hulp vragen. Maar ja dat zien we morgen wel.
Danabelle, dat zijn nog een mooie testuitslagen, daar word je nog eens vrolijk van... leuk hoor dat jullie de baby weer lekker hebben kunnen zien. Vervelend dat het klussen, euh vrijen ook bij jullie niet lekker gaat door de misselijkheid. Hopelijk snel verbetering... Shay, ik ben benieuwd wat de internist zei? En dat je buik (bijna) niet gegroeid is komt natuurlijk doordat je al je eten er uit gooit. Happybest, ik duim met je mee dat je ei gesprongen is, hou me op de hoogte! Hier heb ik het er daarstraks met manlief over gehad en we gaan inderdaad weer om de dag klussen, want wieweet hoelang het nog duurt voor ik ongi word en misschien moet mijn ei ook nog komen? Mijn geduld wordt in ieder geval wel op de proef gesteld...
FF kort me leveruitslagen waren goed.... Nu ga ik afwachten tot de gyn belt nog een heel uur wachten... Ga vragen of ik niet iets anders kan krijgen en dat ik me zorgen maak... Ik hoop zo dat hij me kan helpen...
Nou de gyn heeft gebeld... Vooral geen zorgen maken komt wel vaker voor... Hij neemt aan dat het over 2 weken echt wel minder gaat worden of weg gaat... Dat ik afgevallen ben is ook niet erg en dat me buik nog niet dikker wordt al helemaal niet want dat is nu echt nog niet aan de orde zei die... Dus ik zei maar waar leeft die baby dan van als ik misschien maar 1 cracker op een dag binnen houdt... Hij zegt je wil niet weten hoeveel reserves je lichaam heeft daar leeft je baby van dus maak je daar maar geen zorgen om... Probeer gewoon kleine beetjes te eten en vooral niet druk maken over dat je gezond moet eten... Dat komt allemaal wel weer als je het weer kan dat maakt voor die baby echt niet uit... Al leef je de hele dag op vla dan vind ik het best... Hij vroeg wel of ik genoeg dronk... Dat is wel heel belangrijk als je maar genoeg drinkt... Over 2 weken moet weer langs komen... Ik dacht eigenlijk dat ik wel andere medicijnen kreeg maar dat zag hij toch niet zitten... Ben wel weer even gerust gesteld nu... Dus ik blijf weer van dag tot dag leven dat het over gaat...
goeiemorgen dames! Shay, fijn dat de leveruitslagen goed waren. Ik zie op je foto's wel een klein beetje verschil hoor! Bij mij zie je nog helemaal niets. Maar het schijnt dat je bij slanke vrouwen juist vaak héél laat (20 weken is geen uitzondering) iets gaat zien hoor, dus we moeten ons daar maar niet druk over maken. Ik hou, denk ik door de Emesafene, wel wat eten binnen (ongeveer de helft van wat ik op eet) maar drinken is een drama. Tot een uur of drie 's middags gooi ik het er allemaal weer uit, met als gevolg dat ik met barstende koppijn op de bank zit/in bed lig. Daarna doe ik mijn best zoveel mogelijk te drinken want dan blijft het vaker binnen. Nouja, niets aan te doen. De echoscopiste moest ons kindje wel wakker maken gisteren, het lag te slapen. Eenmaal wakker zwaaide het naar het echo-apparaat en kreeg het de hik! Happybest, ik hoop dat je ei inderdaad gesprongen is! Charpi, wij klusten op een gegeven moment op de momenten dat de ovulatietesten het 'aangaven'. Dat leverde niet het gewenste resultaat op, maar toen we besloten het dan maar vanaf dag vijf om de dag te doen werd ik prompt zwanger (na bijna een jaar proberen!). Dus wie weet
Hey dames, Shay wat fijn dat de uitslagen goed zijn en dat de gyn je gerust heeft kunnen stellen. Mijn ei is gesprongen, hij kon zien dat het blaasje leeg liep. Ik hoop dat we lang genoeg doorgeklust hebben, (zondag laatste keer). Nu moet ik volgende week nog bloedprikken en dat vindt ik wel spannend omdat het daar de vorige keer niet goed ging. Mijn hormoonspiegel was toen te laag. Nou we zien wel . Afwachten maar weer!
Haj haj ik ben ook zwanger geworden en geweest met medicijnen (voor reuma, schildklier en angsten) Sommige medicatie moest ik stoppen, maar anderen moest ik door slikken/spuiten (thyrax, enbrel, prednison, foliumzuur, paroxetine) Ik wil jullie heel veel suc6 wensen! Liefs Angèl
Danabelle, das wel toevallig dat jullie toen wel meteen zwanger raakten... Hier reken ik daar niet op hoor, bedoel we zijn pas net begonnen... Zelf ben ik voorlopig nog niet van plan om ovutesten te gaan gebruiken, maar wieweet verander ik nog van gedachten.... Wel grappig dat jullie kindje de hik kreeg bij de echoscopie! Shay, fijn dat je leveruitslagen goed zijn en dat de gyn je wat gerust heeft kunnen stellen. Happybest, fijn dat je ei is gesprongen, nu is het dus duimen draaien! Ik duim met je mee hoor! Hier alles nog steeds rustig....
Dank jullie wel! Ik kan jullie steun wel gebruiken. Angèl, leuk dat je even komt buurten. Fijn dat alles goed gegaan is en dat je een gezonde zoon hebt gekregen. Maar mocht jij Enbrell doorspuiten? Dat is juist het medicijn dat ik moet laten staan! Wat apart.
NOD Charpi: ? Hope 1982: 28 jan Sanneke: 7 feb Linneke: 12 feb Happybest: 15feb Zwanger: Stephanie 18-06-2009 Annemarie 14-07-2009 Shay 20-07-2009 Emma 28-07-2009 Sunshine 01-08-2009 Danabelle 06-08-2009 Daiquiri 16-08-2009 Malleboe 06-09-2009 Afspraken: 16-02: Emma gyn 20-02: Happybest gyn (hopelijk met goed nieuws) 24-02: Happybest oogarts 26-02: Daiquiri 2e afspraak VK 03-03: Happybest reumatoloog 15-05: Daiquiri reumatoloog
De Enbrel is eerst gestopt toen we onze kinderwens hadden, samens met de MTX. Maar omdat het nog best lang duurde voordat ik zwanger raakte en de reuma ontzettend actief was mocht ik de Enbrel weer gebruiken icm prednison. Maar zodra ik zwanger zou zijn moest ik daar mee stoppen omdat ze nog te weinig info hebben over het gebruik tijdens de zwangerschap. Maar na een goede maand Enbrel weer te hebben gebruikt raakte ik zwanger (na bijna 2 jaar klussen) Wat ik wel even nog wil zeggen is dat ik er van overtuigt ben dat door het gebruik van de Paroxetine, Damian een matige start had en zware tremoren (trillingen) met zware spierspanning en overstrekkingen. Dat is uiteindelijk allemaal wel weggetrokken hoor, maar af en toe overstrek hij zich nog steeds. Wij willen in aug weer stoppen met de pil en heb besloten zsm dan af te bouwen met de paroxetine. Maar verder gaat alles toppie met hem
Heey meiden, even kort hoor! Shay, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. had hier al wel rekening meegehouden dat het niet zo heel veel uitmaakte dat je niet al te veel binnen hield, zeker in het begin. Maar het is toch wel even lekkerder als een gyn dat zegt. Happybest, jullie hebben je best afgelopen weekend iig gedaan en het eitje is gesprongen, dus het goede moment was het dus wel! En meer dan je best kan je niet doen, behalve dan er plezier in blijven houden. Morgen heb ik tweede gesprek voor de soll, dus ben benieuwd! Spannend! Dai