Zwanger willen worden mét medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Deebie, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Dai, ik ga voor je duimen hoor meid!

Angèl, leuk dat jullie in de tweede helft van het jaar voor een tweede gaan... blijf gerust hier meekletsen! Fijn dat alles met Damian nu weer goed gaat... Ik hoop dat het afbouwen goed gaat...

Hier alles nog steeds rustig, ga nu lekker winkelen!

2. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Angèl, okè dat vindt ik toch wel fijn om te weten.Ik ben namelijk sinds okt 2007 gestopt met enbrell en de MTX had ik laten staan sinds maart'07. Met mij gaat het ook niet goed, heb veel pijn en ook de ontstekingen zijn veelvuldig aanwezig. Volgens mijn reumatoloog kan ze niet meer doen dan de diclofenac, paracetamol/codeïne en de prednison. Maar het is wel fijn om in het achterhoofd te houden dat dit misschien ook nog een mogelijkheid is. Ik wacht nog even af wat er uit het onderzoek komt deze maand.
    Wel fijn dat het met je zoon goed gekomen is. Het zal wel schrikken geweest zijn in het begin.

Dai gelukkig blijft het ondanks dat het een hele belasting is ook nog heel erg leuk haha!
    Ik duim voor je gesprek!

Charpi winkelse! Geniet er maar lekker van!

3. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    @ Charpi:
    Dank je wel en winkel ze :thumup:

@ Happybest:
    Ja het is ontzettend pittig. *knuf*
    In die 20 mnd zwanger proberen te worden en zwanger zijn heeft dat inderdaad ook veel van mijn lichaam gekost.
    Nieuwe schouders en dan vooral eerst rechts is dan ook zeker niet uitgesloten, maar ik weet nog niet of ik dat voor of na de 2e wil.
    Nieuwe polsen heb ik al, maar echt veel heb je er niet aan.
    Ik kreeg ook regelmatig depomedrol injecties, dat gaf soms even een maandje rust aan pijn. :D
    Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn van een lief wondertje [​IMG] (iedereen trouwens hoor ;) )

4. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Hoi meiden,

Ik ben er een dag niet en we zijn weer een pagina verder hahahaha.

@ Happy: ook ik duim voor je!

@ Angèl: Leuk dat je even komt buurten. Altijd goed te horen dat medicatie geen belemmering hoeven te zijn.

@ Shay: Goed te lezen dat de gyn positief is. Is toch weer even een hart onder de riem! En fijn dat je leveruitslagen goed waren!

@ Charpi: Ik weet dat het moeilijk is maar klus gewoon lekker wanneer je zin hebt. De eerste 3 rondes was ik geforceerd bezig en genoot ik ook niet echt van de sex. De 4e ronde was ik dat zat en hebben we misschien 4 keer sex gehad....en toen was het raak ;)

Hoewel ik nu weer een beetje kalmeer, heb ik de afgelopen dagen ineens last van 'cold feet'. WE KRIJGEN EEN BABY aaaaaaaaaaah :confused:

Wat nou als we het niet eens worden over de opvoeding? Wat nou als we niet weten hoe we een luier verschonen? Wat nou als ons kindje moet huilen en we weten niet wat er is?

En dan moet ik weer om mezelf lachen :rolleyes: Maar volgens mij dringt het nu pas echt door en omdat we het hier en daar aan mensen verteld hebben wordt het ook ineens heel 'echt'. En nu vind ik het toch wel heel erg spannend allemaal hahaha.

Pffff wat een muts hè :oops:

5. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    NOD
    Charpi: ?
    Hope 1982: ?
    Sanneke: 7 feb
    Linneke: 12 feb
    Happybest: 15 feb

Zwanger:
    Stephanie 18-06-2009
    Annemarie 14-07-2009
    Shay 20-07-2009
    Emma 28-07-2009
    Sunshine 01-08-2009
    Danabelle 06-08-2009
    Daiquiri 16-08-2009
    Malleboe 09-09-2009

Afspraken:
    16-02: Emma gyn
    20-02: Happybest gyn (hopelijk met goed nieuws)
    24-02: Happybest oogarts
    25-02: Malleboe 2e afspraak VK + 2e echo
    26-02: Daiquiri 2e afspraak VK
    03-03: Happybest reumatoloog
    15-05: Daiquiri reumatoloog

6. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hai allemaal,

Ben ik heel effies! Hier is alles weer een beetje in rustiger vaarwater gekomen. Enkel Mick heeft behoorlijk last van zijn astma. Gister waren we bij de kinderarts en die zei dat zijn longen toch weer vreselijk vol slijm zitten en dat hij echt een piepende ademhaling heeft. Ze was niet zo tevreden met de resultaten van de huidige medicijnen en nu hebben we een nieuw medicijn erbij, Singulair. Ik hoop dat het hem gauw helpt.

Met mij gaat het wel weer goed. Wel erg moe, maar ik pak zoveel mogelijk mijn rust. Wel moeilijk soms, omdat ik met studeren erg achter loop, maar gelukkig heb ik alsnog mijn afgelopen examen gehaald.

10 februari, volgende week dus, wordt mijn man geopereerd aan zijn keel. Ik probeer maar steeds lekkere dingetjes voor hem te koken, want de 2 weken volgend op de OK kan hij vrijwel niets eten. Reserves aanleggen dus ;)

Shay, wat fijn dat de gyn je wat gerust kon stellen. Ik blijf het zo verschrikkelijk voor je vinden dat je zo weinig kan eten... Wat zul je je slapjes voelen meid! Ik hoop dat je een beetje rustig aan kunt doen de komende tijd, zodat je je energie wat kunt sparen. Ik denk veel aan je.

Malleboe: wat lollig om te lezen dat je je af en toe realiseert dat je echt echt zwanger bent! Zoveel vragen, zo weinig antwoorden... Maar je zult straks zien, hoe snel je alles leert en je je kindje steeds beter leert kennen. Dat gaat helemaal goed komen!

Happybest; wanneer moet je precies bloedprikken? Ik duim voor je!

Heb verder niet alles teruggelezen maar voor iedereen: dikke knuffels!

7. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Hoi Allemaal,
    Ik heb hier al een tijdje wat berichtjes gelezen van jullie. Erg leuk en interessant. En het roept bij mij toch heel wat vraagjes op.
    Hoe staan jullie er tegenover, zwanger worden/zijn met medicatie? Of beter gezegd, hoe ervaren jullie dat? Heeft het voor problemen gezorgd voor/tijdens of na de zwangerschap?

Ik heb zelf altijd de instelling gehad dat ik nooit zwanger wilde worden met medicatie, maar er zijn genoeg situatie waarin je er niet aan ontkomt. Ik zit zelf ook in zo'n situatie en vind dit best moeilijk.
    Ik ben namelijk reumapatiente en heb door de jaren heel behoorlijk wat medicijnen geprobeerd. Nu op dit moment gebruik ik 'alleen' prednison en de daarbij behorende tabletten voor de botopbouw.

Zijn jullie daarvoor ook in behandeling bij een gynaecoloog ipv een verloskundige? Want ik denk dat extra controle toch geen kwaad kan als je medicijnen neemt tijdens een zwangerschap.
    Ik moet zelf a.s. vrijdag naar de gynaecoloog, omdat ik geen 'normale' menstruatie meer heb gehad. Ik ben in augustus met de pil gestopt. Ik heb wel een paar keer wat bruinverlies gehad. En in december dacht ik dat het weer zou doorzetten, maar dit was maar 1 dag, verder wat bruinverlies. Sindsdien niks meer gehad. Wel allerlei vage en rare symptomen, maar of dit nu tot de menstruatieklachten hoort of misschien toch iets anders.... Ik heb een aantal tests gedaan, maar allemaal negatief. Maar goed, ook dat zegt niks.
    Ik wacht maar af tot vrijdag....

In ieder geval bedankt voor jullie luisterend oor!

8. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Dai: succes met je solli

Angel: gezellig altijd leuk om positieve verhalen te horen.

Malleboe: dat je ineens in paniek raakt komt ook wel omdat je het aan andere mensen verteld... En die vragen weer heb je dit al en hoe ga je dat doen en dan begin je ineens te denken... Ik heb ook wel eens last van paniek aanvallen maar ja hoort bij de hormonen denk ik....

we hebben al lang niks van emma en stephanie gehoord....

Even een vraag voor jullie allemaal... Heeft jullie arts ook nog gezegd dat er door het gevolg van je ziekte of het gebruik van je medicijnen het kindje bepaalde problemen kan hebben tijdens de zwangerschap of na de bevalling?
    Mijn arts heeft namelijk gezegd dat ik een wat grotere kans heb op vroeggeboorte... En dat hebben al 4 verschillende artsen nu gezegd... Dus ik ga volgende keer ook maar eens vragen wat hun verstaan onder vroeg geboorte... moet ik rekening houden met 2 weken te vroeg of misschien wel 6 ?

9. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Shay, ja het is inderdaad handig om te weten wat ze onder vroeggeboorte verstaan, als ze het al weten? Zelf heb ik tot nu toe alleen maar gehoord dat de kans dat ons kindje aangeboren afwijkingen heeft iets groter is met mijn meds als wanneer ik ze niet slik, maar dan word ik zeer waarschijnlijk depressief en dat zou ook weer niet goed zijn voor het kindje en de kans op angststoornissen in het latere leven vergroten...

Sunshins82, wij hebben heel lang gedacht dat we niet zwanger mochten raken met mijn meds, maar de psychiater zegt dat het wel mogelijk is, alleen dat de risico's wat vergroten. Het is voor mij in ieder geval beter ze te blijven slikken en daarom doe ik dat ook. Tuurlijk denk ik er wel over na dat het extra risico's inhoudt maar de wens naar een kindje is zo groot dat we die voor lief nemen....
    Ik ben benieuwd wat er uit je afspraak met de gyn komt vrijdag, laat je het ons weten? Ik hoop dat de gyn je verder kan helpen!

Emma, ik hoop dat de extra meds voor Mick zijn astma gaan helpen.
    Fijn dat het met jou goed gaat, pak inderdaad maar zoveel mogelijk rust!
    Gefeliciteerd met het halen van je examen! Op naar de volgende!

Malleboe, heel begrijpelijk hoor dat je last hebt van "cold feet", het is ook niet niets allemaal. Maar ik denk dat je stap voor stap groeit in het proces.
    Nog even over het klussen, door de meds die ik slik heb ik geen libido meer, dus het klussen is voor mij zoiezo een beetje een verplicht nummertje. :oops:

Zooooo ik ben terug van het winkelen en goed geslaagd. 2 broeken een paar shirts en een paar sportieve schoenen, allemaal voor onze vakantie begin maart.... ik heb er zin in! :D

10. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Hier ook reumapatient en moest diverse medicijnen laten staan.
    De prednison kan geen kwaad voor het ongeboren kindje.
    Ik stond wel onder behandeling van een gyn, maar dat kwam omdat het zwanger worden niet lukte, maar door mijn schilklier moest ik geloof ik ook bij de gyn onder behandeling. En voor de medicijnen tegen mijn angstklachten.
    Voor de reuma weet ik eigenlijk niet.
    Heel veel suc6 ;)

Shay
    Hier niks verteld over vroeggeboorte, alleen toen ik zware blaasontsteking en urineweginfectie had, daar ben ik ook voor opgenomen geweest.
    Damian is wel wat vroeger gekomen, met 36 weken en 6 dagen.
    Maar hij was groot zat; 3065 gr en 48 cm ;)

11. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    @Shay,: Ik had bovenaan al eventjes gereageerd hihi ;) maar was wel lang geleden ja! Maar hier alles oke hoor!
    Even over jouw vraag: Bij mij zeiden ze dat er nog niet zoveel bekend is over de lange termijn effecten bij het kind, maar voor zover ze nu weten is er geen verhoogd risico op aangeboren afwijkingen of leerproblemen. Wel is er na de bevalling een kans op afkickverschijnselen bij de baby door de Zoloft. Maar doordat ik bv wil gaan geven kan dat risico ook verminderd worden. Mijn hoge dosering medicatie schijnt geen hoger risico hierin te hebben. Dus of ik nou 50 mg of 200 mg slik, dat maakt niet uit. (ik slik 150 mg).

@Charpi: Dankje wel, ik vind het wel spannend, weer extra medicatie. Hij krijgt al zoveel.... Maar hopelijk helpt het inderdaad. Ik hoop zo dat het kindje in mijn buik al deze problemen niet heeft. Gezondheid is zo belangrijk, maar dat weten alle meiden hier maar al te goed. Heb vanmorgen bij de apotheek weer een hele taas meds gehaald voor mijn man en Mick. Mijn man heeft ook astma namelijk.
    Thanx ook voor je felicitaties! Over een paar weken het volgende examen. Ook weer spannend, want vanaf volgende week wordt het hier weer een ziekenhuisje thuis.
    Fijn dat je met winkelen lekker geslaagd bent! Altijd lekker om weer even wat nieuws te hebben! Leuk dat jullie ook in maart op vakantie gaan! (wij namelijk ook!) Waar gaan jullie naartoe?

@Sunshins82: Welkom hier! Ikzelf had ook altijd zoiets van: ik wil geen enkel risico voor mijn kind. Maar nu ik weet dat de risico's superkein zijn en omdat ik niet nog jaren wil wachten (geeft ook weer meer risico's) zijn we er toch voor gegaan.

12. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Hè Emma, wat gezellig dat je er weer even bent! Ik moet dinsdag bloedprikken, dus ik hoop zo dat mijn hormoonspiegel wel goed is nu. Thanks voor het duimen.
    Ik zal duimen voor je man (verwen hem idd maar lekker) en dat de medicijnen voor Mick nu wel aanslaan. Het lijkt me zo vreselijk als je je kleine hummel zo hoort piepen. Knuf. Gefeliciteerd met je examen en succes voor volgende week. Houd je ons wel op de hoogte?

Angèl, jeetje zeg, dan is het voor jou idd ook erg pittig geweest. Wij zijn nu 15maanden verder en ik loop ook op mijn tandvlees. De gyn en de dokter zeggen dat diclofenac niet goed zijn (vanwege innestelingsproblemen), maar de reumatoloog en apotheek (heeft alles uitgezocht) zeggen weer van niet. Altijd leuk als iedereen wat anders vindt *zucht*. Maar ik vindt je heel dapper en ook dat je ondanks alles voor een tweede gaat (maar ik snap je wel).

Malleboe alles komt goed hoor! Ik ben neg niet eens zwanger, maar heb vanaf de geboorte van mijn neefje al op hem gepast en je doet het zo!

Hè Sunshine, ik wou nooit medicijnen hebben als we besloten om voor een kindje te gaan. Helaas is het anders uitgepakt, want de pijn was niet te doen en ik kon/kan soms haast niet lopen. Dan kom je er wel op terug (althans ik wel). Wel in goed overleg natuurlijk. Mijn echte reuma medicijnen moest ik laten staan. Ik denk dat je doet wat goed voelt.
    Ik loop bij de gyn omdat het zwanger worden niet lukt.

Shay, bij mij hebben ze niets gezegd. Alleen dat MTX absoluut niet mocht omdat daar ernstige bijwerkingen voor het ongeboren kindje kunnen optreden. En de Enbrell moest ik stoppen omdat ze daar niet genoeg over weten. Van de rest zeggen ze niets (behalve innestelingsproblemen, maar niets over vroeggeboorte). Ben benieuwd wat ze zeggen bij jou en wat ze idd onder vroeggeboorte verstaan.

Charpi, wat fijn dat je geslaagd bent met winkelen. Wat een lekker vooruitzicht die vakantie, waar ga je heen?

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hoi meiden,

ik ben hier al eens een keertje geweest, maar toen niet meer..

maar ik slik nu 10mg prednison per dag, en 10mg xyzal per dag..

ze zeggen dat de prednison geen kwaad kan tijdens de zwangerschap, maar voel me er toch niet lekker bij.. ( over xyzal weet ik niet veel, maar de dermatoloog zei dat het ook geen kwaad kan)

zijn er meer meiden die prednison en/of xyzal slikken/slikten en zwanger zijn/willen worden?

ik heb namelijk Angio oedeem, en als ik mijn pilletjes niet slik dan zwellen mijn lippen/ogen/wangen op, en mijn maag-darmkanaal kan ook van binnen helemaal opzwellen zodat het mijn organen verdrukt..

ze zijn er nog steeds niet uit waardoor ik deze reacties krijg ( hebben al op alles getest) en volgende week ( wo 11 februari) moet ik naar het AMC Utrecht om te kijken of ze iets kunnen vinden waaraan het kan liggen.

vanaf nu ga ik jullie verhalen weer lekker volgen en meeposten

liefs Daantje

14. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wat zijn jullie spraakzaam vandaag! Shay, het kindje is 'op tijd' tussen 37 weken en 42 weken. Dus alleen vóór 37 weken is er sprake van een vroeggeboorte. Ik denk niet dat je er echt rekening mee kunt of moet houden. Je hoort natuurlijk sowieso al te zorgen dat vanaf ca. 7 maanden alles klaar is voor het kindje (hoewel lang niet iedereen daarvoor zorgt).
    @ Sunshine, volgens mij ben ik een van de weinigen hier die naar een verloskundige gaat, de rest is voor zover ik weet onder controle van de gynaecoloog. Maar ik gebruik nu dan ook geen medicijnen meer, moest ik mee stoppen zodra ik zwanger was.
    Gisteren weer bij de verloskundige geweest en het hartje gehoord! Zo leuk.

15. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Hey Daantje,

Leuk dat je er weer bent. In principe kan prednison geen kwaad, omdat het een lichaamseigen stof is. Alleen weet ik niet hoe het zit met de hoeveelheid. Xyzal ben ik mee gestopt, dus dat weet ik niet precies. De dermatoloog zal het wel weten en vaker vrouwen met kinderwens hebben begeleid. Ze kunnen geen risico lopen.
    Succes volgende week!

16. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Xyzal heb ik nooit gehad, maar de prednison heb ik tijdens de kinderwens en zwangerschap gebruikt.
    Voor zover ik weet heeft Damian daar nooit last van gehad.

Het is inderdaad zo vervelend en frustrerend als de 1 dit zegt en de ander dat :rolleyes:
    Met bv heb ik lang getwijfeld van wel of niet. Zowel de kinderarts als de gyn zeiden dat het mocht met al die medicatie...ik ben er achter gekomen dat Damian veel last had van de paroxetine en ben na 2 weken gestopt (ook omdat ik zsm weer aan de reuma medicijnen moest omdat het zo slecht ging) maar dan lees je hier in een topic dat meiden met dezelfde medicijnen absoluut geen bv mochten geven :rolleyes:
    Zal toch fijn zijn als de medische wereld op 1 lijn zitten hoor :rolleyes:

17. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Sunshine:
    Ook ik weet dat je met de prednisolon gewoon zwanger kan/mag raken... En die calcium is volgens mij ook helemaal niet schadelijk versterkt alleen je botten ( heb je die vieze kauw tabletten?)
    Ik heb zelf ook 7 jaar lang aan de predni gezeten en toen was er nog geen zwangerschapswens maar ik zou nooit met die medicijnen mogen stoppen dus vroeg ik me wel af of ik dan wel ooit kinderen kon of mocht krijgen... En dat kon gewoon er zijn schijnbaar heel veel vrouwen die met predni zwanger zijn geworden en gezonde kinderen hebben gekregen...
    Ik slik het nu niet meer omdat ik er vorig jaar mee moest stoppen omdat ik er zelf ziek van werd... Had erg last van me botten en voelde me gewoon slecht... Daarom kreeg ik imuran wat dezelfde werking heeft maar veel minder bijwerkingen...

En die medicijnen slik ik nu nog steeds en daarom zit ik bij de gynaecoloog en hoef ik niet naar de vk..

Ik ga weer verder op de bank hangen want het is weer is zo een dag dat ik niks binnen houdt en me zoooo misselijk voel...

18. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Beterschap [​IMG]

19. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Shay, he wat vervelend meid, hopelijk morgen een betere dag!

Daantje, leuk dat je er weer bent, klets gezellig mee! Ik hoop dat ze iets kunnen vinden volgende week woensdag!

Happybest, ik zal voor je duimen aanstaande dinsdag!

Emma, succes met de voorbereiding voor je volgende examen, zeker met je man volgende week in de lappenmand.... verwen hem nu nog maar lekker met eten....

Ik heb vandaag kleren gekocht met de zon in mijn gedachten, want we gaan namelijk zaterdag de 28ste voor een week naar de Dominicaanse Republiek toe om ons heerlijk te laten verwennen op een resort... Gelukkig kon ik al wat vinden met korte mouwen....

20. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Woehaaaaa Charpi, wat heerlijk zeg! Lekker genieten! Aftellen maar, het is al bijna maart ;)
    Wij gaan een weekje naar Landal, hopelijk ook een beetje lekker weer! Heb er ook enorm veel zin in, lekker beetje zwemmen en wandelen...hmmmmm!

Deel Deze Pagina