@ Shay, ik vind het advies van je arts om sportdrankjes te geven een heel slecht advies. Die drankjes zitten boordevol suiker (tenzij je SportWater drinkt, daar zitten alleen mineralen en zouten in, maar dat drink je vast niet?) en daardoor gaat je bloedsuikerspiegel heel erg fluctueren. Met als gevolg dat je nog veel misselijker wordt. Dit effect krijg je bijvoorbeeld ook als je druivensuiker eet. Ik verzin dit echt niet zelf ofzo, de verloskundige heeft me dit uitgelegd. Als je dan toch iets wilt drinken waardoor je meer vocht vasthoudt, probeer dan ORS. En, tenzij je een hoge bloeddruk hebt, mag je best regelmatig iets zouts eten. Bijvoorbeeld een stukje kaas of een paar zoute stengels. Succes! Overigens, wij hebben een Angelsounds gekocht zodat we zelf ook het hartje van de baby kunnen beluisteren. Als ik voor de zoveelste keer boven de emmer heb gehangen en dan het hartje kan horen, weet ik echt weer waarvoor ik het doe en heb ik het er allemaal voor over, heel fijn!
Hai allemaal, Ben ik ook weer even! Ik las net jouw stukje Danabelle, over de sportdrankjes, ik ben het met je eens. ORS zorgt er ook nog ens voor dat die mineralen goed opgenomen worden door de glucose die erin zit. Het is isotoon, net als sportdrankjes, maar dan met een minimale hoeveelheid suiker. Het zorgt juist voor die aanvullingen die je met braken/diarree zo erg verliest. Ik denk ook dat dit veel gezonder is dus! Het is niet echt lekker, maar je hebt het tegenwoordig ook met citroensmaak en die vallen wel mee (van CarePlus of zoiets). Ikzelf eet ook gewoon zoute dingen hoor, Zoute stengels of Japanse mix of zo, juist een beetje lichter verteerbaar. Mijn bloeddruk is er ook echt niet door verhoogd, je moet gewoon een beetje opletten dat je niet te extreem doet met zout, drop etc. Ik heb hier zelf ook een bloeddrukmeter in huis en zo is het eenvoudig te checken als ik me zorgen maak. Wat super trouwens van die Angelsound Danabelle! Ikzelf maak me ook regelmatig zorgen of het allemaal wel goed gaat, zeker als je zo'n tijd geen controle hebt gehad en je ziek bent geweest bijv. Ik had tussen 9 weken en 16 weken geen controle en vond dat best lang. gelukkig mag ik volgende week. Als ik maar eenmaal het hartje hoor, ben ik weer gerustgesteld. Dikke knuffels voor iedereen! En Malleboe, veel sterkte meid, denk goed aan jezelf en probeer die nare emoties achter je te laten hoor! Mijn 1e zwangerschap heb ik ook geen roze wolk gekend, maar alles is dubbel en dwars goedgekomen!
hey dames hier een update bij mij vandaan. vrijdagavond had ik bloedverlies. en heb zaterdag utrecht gebeld.mochten we smiddags even naar toe. hebben een echo gehad en gelukkig is alles nog springlevend (wat een drukte makertje zeg) kon het nog niet voelen maar hebben het hartje zien kloppen en armpjes en beentjes zien bewegen. wij waren erg opgelucht zeg. Shay Ik ben het met dannabel eens en zou ook aan de ors gaan. dit wordt nl veel angeraden bij ernstige vorm van diaree(sorry) en vochtverlies door braken. hiermee kun je je zouten en mineralen op peil houden. ik zou dit eerder gaan doen als de sportdrankjes die de HA advieseerde. verder nog niet echt terug gelezen dus sorry dat ik geen reactie heb gegeven. heb nog 2 datums voor op de lijst. 27 februari 20 weken echo+ gynecoloog 3 maart hart echo Groetjes Annemarie
Ik probeer extran energie te drinken maar toevallig elke keer als ik dat drink ga ik overgeven... Zoete troep... Het was de assistent van de dokter die me het advies gaf maar ze bedoelt volgens mij idd die sportwater drankjes die niet te drinken zijn... Maar dat gaf ze niet echt duidelijk aan... Ik wilde ook graag een angelsound maar heb het toch niet gekocht... Heb de baby al lang niet meer gehoord of gezien dus ben blij als het dinsdag is... Me vriend gaat mee want hij is hoopvol dat de gyn misschien kan zien wat het is haha Ik heb heel de tijd gedacht een jongen tot een paar weken terug dacht ik ineens nee het is een meid... Waarschijnlijk denk omdat iedereen zegt als je zo misselijk bent krijg je een meid... We zullen zien... Als het goed is ga ik het straks ook voelen spannend hoor misschien dat het dan wat echter wordt... Ik heb nog steeds niet het gevoel van ik ben zwanger... Meer het idee dat ik al wekenlang griep heb... stom he
Hoi meiden, ik ben vandaag naar het UMC utrecht geweest vanwege mijn angio oedeem.. wederom weer geen aanwijsbare reden kunnen vinden voor mijn oedeen( ben zowat op alle allergische stoffen getest) en nu gaan ze voor de 3e keer testen of ik hereditair angio oedeem heb ( dan heb je een erfelijk tekort aan het bloedeiwit, C1 esteraseremmer. Soms is ook het C4-bloedeiwit verminderd aanwezig) verder mag ik de prednon afbouwen omdat ik daar geen baat bij heb omdat ik nog steeds oedeem krijg ondanks de prednison. Ook heb ik erge haaruitval en acne van de prednison. (iemand meer erge haaruitval voor de prednison?) Ik slik ook Xyzal ( antihistamine) ik vroeg of dit veilig was tijdens een zwangerschap.. daarop zei hij '' niet bepaald, stap maar over naar Fenistil druppels 3x daags 15 druppels Nu kom ik thuis met de medicijnen en lees de gebruiksaanwijzing van de Fenistil en daarop staat ; Vermijd het gebruik van Fenestil tijdens de zwangerschap nou ja! dus ik de apotheek opgebeld en die zeggen dat Fenistil absoluut niet veilig is, en ik dan veel beter Xyzal kan gebruiken.. dus morgen belt de dermatoloog van het UMC me terug.. zal het hem eens even flink duidelijk maken.. zeg je dat je een zwangerschapswens hebt en de meest veilige medicijnen wil, geeft hij je 1 van de meeste '' slechte'' medicijnen.. Hoe is het verder met jullie meiden? er zijn trouwens veel zwangeren hier zeg! een vruchtbaar topic is dit haha
Hihi, dan kan het niet anders of ik krijg een jongen. Maar volgens de chinese tabel hebben wij het meeste kans op een meisje. Het blijgt afwachten!
Hallo allemaal, Hier weer eens een berichtje van mij. Gister is mijn Mirena verwijderd, het viel me heel erg mee. Voel me zo bijzonder, ik kan nu gewoon zwanger gemaakt worden Maar eerst nog even wachten tot mijn medicijnen uitgewerkt zijn. Ik heb trouwens aan de huisarts gevraagd of ik een verwijzing naar de gyn mocht voor vruchtbaarheidsonderzoek, gezien het gezondheidsrisico wat ik loop zonder medicijnen. En dat vond ze geen enkel probleem. Er is zelfs al bloed bij mij geprikt en mijn vriend krijgt een semenanalyse. Met de uitslagen hiervan gaan we naar de gyn toe. Heel snel dus en dat is een fijn gevoel. Nu ik daadwerkelijk gestopt ben met de medicatie, vind ik het toch wel beetje eng......
de dermatoloog heeft me vanmorgen teruggebeld en ik mocht na overleg idd de fenistil niet gebruiken en krijg nu tavegil voorgeschreven. en gister zei ik nog dat dit een vruchtbaar topic was, en ik kon me vanmorgen niet meer inhouden om een zw test te doen omdat ik al een paar dagen krampen heb en emotioneel ben, en wat denk je? er verscheen gewoon een tweede streepje op de test ( zie album) kan het nog niet geloven en ben zo bang en onzeker.. maar het streepje is weldegelijk rose, en in het echt nog beter te zien.. hoop het zo.. en hoop ook dat als het zo is, alles goed blijft gaan liefs daantje
Hey meiden, Hier van mij ook eens een ego alert! Ik moet even spuien. Mijn komen eraan. Ik snap er niets van. Zo vroeg ben ik anders nooit! Ik heb dinsdag pas bloedgeprikt en woensdag 1 druppel en gister een heel klein sliertje roze/rood slijm (sorry ). Maar vandaag wat zeurderig in de buik en ja hoor het lijkt te komen . Ik heb zelfs gedroomd dat ik twee streepjes had, dat heb ik nog nooit gehad (niet dat dat wat zegt natuurlijk ). En het voelde zo goed! Sorry hoor meiden maar ik weet het even niet meer. Ronde 16 dan maar weer. Daantje, dat lijkt er tenminste op! Alvast een voorzichtige gefeliciteerd!
Heey meiden, Daantje, van hier ook een voorzichtige gefeliciteerd, maar ik zie toch echt een streepje! Happybest, ik hoop dat je ongelijk hebt met je duivels, maar als het helaas wel zo is, dan snap ik dat je weer baalt! Krokodieltje, je schrijft het grappig, nu kan ik gewoon zwanger gemaakt worden... gek idee he....en idd ook een beetje eng. Annemarie, dat was wel even schrikken, maar gelukkig zag je even later jullie woelwater! Nu nog steeds alles goed? hier alles ook helemaal goed, alleen heb af en toe last van duizeligheid. vanochtend ging ik een stukje wandelen, maar ben een heel kort blokje gegaan en wist niet hoe snel ik weer naar huis moest, dacht dat ik achter de wandelwagen nog ter plekke neer zou vallen. Thuis eerst maar even neergeploft in de gang...mn dochter zat me echt aan te kijken van, mammie alles goed daar? maar ja thuis is het snel over, ga je ff liggen en dan is er niks aan de hand, maar ja als je buiten bent, dan kan je voor je gevoel nergens heen. ohja wat betreft de solli, weet niet meer wie het vroeg, maar waren allebei even geschikt, ander paste beter in het plaatje....tja.....wat moet je nu met zo'n reden he... Groetjes! Dai
Daantje: ziet er idd goed uit... Hoop dat ie over een paar dagen nog duidelijker is... Dai: wat een stomme reden daar heb je ook niks aan... Happy: ik weet niet wat ik moet zeggen Ik hoop echt dat het niet doorzet... Ik gun het je zo Malleboe: volgens die chinese kalender krijg ik een meisje...
@ Happy: potverdorie meid, wanneer ben jij nou eens aan de beurt hè! Wees maar heel lief voor jezelf deze week! Dikke knuffel! @ Daantje: over een paar dagen nog een keer testen, spannend hoor! @ Kroko: spannend hè als het ineens voor het echie is @ Shay: ik ook, ben benieuwd of het uitkomt! Ik voel me vandaag verrassend goed. Heb behoorlijk huisgehouden en ben niet eens moe! Steeds meer mensen weten ook dat ik zwanger ben. Misschien voel ik me nu wel beter omdat de druk een beetje van de ketel gaat. Of gewoon omdat ik inmiddels ook alweer 10 weken ben Volgende week donderdag gaan we 's avonds samen met onze moeders naar de 9 maanden beurs. Gewoon even neuzen. Mijn schoonmoeder is wel een beetje hysterisch. Ze heeft gister gewoon een enciclopedy erbij gepakt om voor te lezen hoe een bevruchting plaats vindt En ze komt nu al met goed bedoelde adviezen waar je eigenlijk niet op zit te wachten. Straks ga ik lekker naar mijn eigen moedertje, die is er ook vol van, maar dan meer op mijn manier hahaha. Dikke kus voor jullie!
voorzichtig gefeliciteerd Happybest *knuf* Malleboe Fijn dat je je vandaag goed voelt ************************************************************************ Vandaag bij de reumatoloog geweest. Ik was helemaal vergeten dat het vandaag was. Ik had Damian lekker eten gegeven en verzorgt en ging toen met mijn thee achter de pc zitten en bedacht me dat ik eigenlijk weer niks te melden had op het forum en dat ik wel weer wat te babbelen heb als ik bij de reumatoloog ben geweest....oeps dat is vandaag...het was iets over 10 en ik moest 10.45 uur er zijn....het is 45 min rijden. -vies woord- opschieten, Rob zijn bed uit geschopt, mijn ouders op getrommeld en als de bliksem naar Nijmegen gereden, even gebeld en we waren een 15 min te laat. Viel nog mee. Maar Mijn schouders waren nog meer achteruit gegaan. Het kraakbeen tussen kop en kom zijn weer minder en de 2 hapjes die eruit gegeten zijn door de reuma zijn ook weer wat groter. Het is echt de artrose wat zo'n pijn doet en vooral nu door veel gebruik en getil. Maar we konden er wel even nieuwe schouders in hangen Welja dat is ook heel normaal. Maarja nu moet ik dus weer naar de orthopeed, hele leuke man, heeft mijn polsen ook vervangen. Of dat voor of na een 2e kind moet, moet ik met dr. de Vos bespreken. Dus dat wachten we dan nog maar even af. We zijn ook nog niet zo ver. Verder met Damian alles prima, zit heel de dag achter zijn kont aan in de woonkamer, alles is leuk en interessant, behalve zijn eigen speelgoed. Lekker ding
Tjee Daantje, dat lijkt er toch echt op! Die 2e streep is echt niet te missen! Wat onwijs spannend zeg......poeh! Van mij ook voorzichtig alvast gefeliciteerd! Happybest, wat ellendig zeg, wanneer is het nou eens jouw beurt. We gunnen het je allemaal zo enorm. Niet de moed laten zakken hoor, we blijven hier allemaal aan je denken en we duimen vanaf nu dubbel zo hard. Dikke knuffel voor jou! Malleboe, hmmm, erg herkenbaar, de goedbedoelde adviezen van schoonmoeders Alles lekker op jullie manier blijven doen hoor en trek je er echt niets van aan. (maar moe word je er wel van grr). Fijn dat je eigen moeder tenminste zo denkt zoals jij! Leuk dat je naard e 9-maandenbeurs gaat! Ik ga ook, ws. de woensdag. 2 jaar geleden was ik er ook, heb toen mijn buik laten beschilderen. Hier gaat alles redelijk. Met mij gaat het goed, behalve wat slaaptekort. Maar Mick heeft nu flinke buikgriep en is kotsmisselijk. Verder heeft hij een fikse oogontsteking. Vorige week was hij ook al ziek, toen had de apotheek hem een verkeerde dosering gegeven van de nieuwe medicijnen voor zijn astma. 2,5 keer overgedoseerd en dat voor bijna een week! Toen pas kwam ik zelf erachter. Arme knul, hij had zo'n hoofdpijn en was zo duizelig, hij viel steeds daardoor. Ik heb vreselijk gehuild bij de apotheek, ben ook mijn vertrouwen grotendeels kwijt, maar ze namen mijn klacht wel serieus en Mick heeft een leuk cadeau gekregen vand e apotheek. Mijn arme mannetje, hij werd dus alleen maar zieker van de medicijnen. Verder zou mijn man geopereerd worden, maar hij heeft alleen een scopie gehad van zijn keel. Volgende week praten we verder wat we nu doen, door een andere chirurg laten opereren of een ander type operatie dan gepland. We zien wel. Fijne avond meiden!
Thanks meiden als ik jullie niet had! De moed komt morgen wel weer. Mijn man wordt 30 dus het huis zit zaterdag weer vol. Afleiding genoeg. Emma, wat een gigantische blunder van de apotheek zeg! Wat goed dat je er zelf achter bent gekomen. Sterkte met alles! Malleboe fijn dat je je zo goed voelt! Houden zo ! Chelleke vervelend dat je schouders achteruit gegaan zijn. Ik weet hoe pijn dat doet. Fijn dat het met je kleine man zo goed gaat. Dai, ik vroeg dat idd van je soll. Wat een flut reden. Daar moet je het dan maar weer mee doen, wat flauw! Vervelend dat je steeds zo duizelig bent.
Hoi meiden, Even een kort berichtje van mij, om jullie te bedanken voor alle lieve woorden die jullie altijd voor me schrijven. Jammer genoeg heb ik niet altijd de tijd om uitgebreid te reageren, ik ben net zoals nu vaak laat thuis van werk, moet nu nog koken en heb gister een zware nachtdienst gehad (3x mijn bed uit gebeld). Maar ik lees al jullie berichten en leef met jullie mee. Jullie ook heel veel succes, geluk en plezier met alles! En er komt vast een tijd, als ik door zwangerschap geen diensten meer hoef te doen, of tijdens zwangerschapsverlof, dat ik wat meer tijd heb om me achter de comp te installeren Dikke kus!
hihi krokodieltje.....jullie zijn heel wat van plan aan je banner te zien... Gelijk maar een tweeling?