Wauw Sanneke, wat geweldig! Super hoor! VAN HARTE GEFELICITEERD! Krokodieltje, geen sorry hoor! En al je moet je helemaal niet schuldig voelen, ben je gek . Ik bedoel twee bevriende stellen van ons. Ik ben voor jou alleen maar blij. Wat ik heb aan het einde van de maand als ik weer ongie ben vaak twee dagen een ego alert, omdat ik dan verdrietig ben, maar ik ben altijd oprecht blij voor jullie allemaal. Ik loop wel bij de gyn omdat ik nu in ronde 16 zit, maar die wil niet echt opschieten. Hij kijkt echt heel protocol gericht en wil helaas niet zien hoe het lichamelijk met mij gaat. Maar vrijdag moet ik heen voor de uitslag en vanaf dan ga ik op mijn strepen staan (als dat zin heeft ). Ik heb trouwens gister van mijn zus en zwager een maansteen gekregen in de vorm van een hartje. Zo lief! Ze zei dat ze verder niets voor me kon doen, maar wie weet helpt dit. Lief hè! Fijne zondag allemaal!
NOD Linneke: 12 feb Happybest: 16maart Charpi: ? Hope 1982: ? Zwanger: Stephanie 18-06-2009 Annemarie 14-07-2009 Shay 20-07-2009 Emma 28-07-2009 Sunshine 01-08-2009 Danabelle 06-08-2009 Daiquiri 16-08-2009 Malleboe 09-09-2009 Sanneke 17-10-2009 Afspraken: 16-02: Emma gyn 20-02: Happybest gyn 24-02: Happybest oogarts 25-02: Malleboe 2e afspraak VK + 2e echo 26-02: Daiquiri 2e afspraak VK 03-03: Happybest reumatoloog 15-05: Daiquiri reumatoloog
NOD Linneke: 12 feb Happybest: 16maart Charpi: ? Hope 1982: ? Zwanger: Stephanie 18-06-2009 Annemarie 14-07-2009 Shay 20-07-2009 Emma 28-07-2009 Sunshine 01-08-2009 Danabelle 06-08-2009 Daiquiri 16-08-2009 Malleboe 09-09-2009 Sanneke 17-10-2009 Daantje 0?-0?-2009 Afspraken: 16-02: Emma gyn 20-02: Happybest gyn 24-02: Happybest oogarts 25-02: Malleboe 2e afspraak VK + 2e echo 26-02: Daiquiri 2e afspraak VK 03-03: Happybest reumatoloog 15-05: Daiquiri reumatoloog Heb Daantje er nog even bijgezet
@Sanneke, GEFELICITEERD! was vanochtend al een reactie aan het plaatsen, maar toen hield de laptop ermee op en daarmee was ik gelijk de tekst dus kwijt, nouja jammer dan. even over de sulfa, ben daar wel direct mee gestopt, maar volgens mij mag dat wel in een lage dosering hoor. ik vond het alleen prettig om zo min mogelijk medicijnen te slikken, maar ja wie niet? de prednison heb ik nog 2 x 5, en dat laat ik denk ik ook zo...wilde eerst helemaal ervan af als het mocht, maar voel me hier goed bij, dus dan maar lekker zo laten!
Mooie foto Stephanie ! Dat wordt al een super buik! Ff een vraagje, ik weet even niet welke dag ik als dag 1 moet nemen, omdat het bij mij altijd wat vaag is. Vrijdag werd ik al een beetje ongie maar 's avonds begon het echt te zeuren en werd het wel wat meer. Gisterochtend was het wel, maar 's middags weer niet echt. s'avonds had ik veel oud bloed en vandaag weer gewoon (een beetje). Ik heb nu gister aangehouden omdat de eerste hele dag is en het waarschijnlijk vandaag weer aan he afbouwen is en weg blijft. Is iemand het niet met me eens dan hoor ik het graag i.v.m de gyn (die wil altijd weten welke cyclusdag het is). Thanks alvast!
Sanneke: Gefeliciteerd meis Happy: volgens mij is het de dag dat je helder rood verliest de eerste dag... Dai: hoe lang slik jij die predni eigenlijk al? Krijg jij geen last van je botten? en vocht vasthouden? Ik slik het niet meer hoor maar ben benieuwd
@Sanneke: Tjemig!!!! Van harte gefeliciteeeeeeerd!!! Wat super meid!!!!!! @Charpi: wat een teleurstelling voor je zeg, getver. Wat een onzekerheid ..... Ik hoop dat er echt snel duidelijkheid komt want dit is toch geen doen zo! Heel veel sterkte meid, ik denk hier aan je. Goed van je trouwens om de testen maar ff te laten liggen... @Stephanie: mooie buik zeg! Leuk dat jij en je mannetje het getrappel samen lekker kunnen voelen! Ik voel de kleine al wel, maar nog niet door de buikwand heen zeg maar, dus mijn vent moet nog even geduld hebben @Malleboe: Schrijven hoeft niet altijd hoor, het is al superleuk dat je er bent! Lekker meelezen! Hoop dat het goed met je gaat.... @Shay: Wat fijn dat je nu eindelijk wat buik krijgt meid, voor jou ook wat meer geruststelling dat die kleine ook doorgroeit ondanks jouw spugen ed. Gebruik jij ook van die Knorr-Vie sapjes? Je weet wel met groente en fruit erin. Ik walg namelijk al een tijdje van warm eten en wordt al misselijk bij voorbaat. Ik eet daardoor echt weinig groenten. Met die vitaminedrankjes heb ik het idee dat ik wat meer gezonde dingen binnenkrijg. Is dat niet wat voor jou? Ik vind het zelf niet echt lekker maar goed, het is voor het goede doel. Wie weet hou je dit namelijk wel binnen? Knuffels, Emma Ps: morgen moet ik weer voor controle, EINDELIJK! Kan ik weer even horen of die kleine het nog goed doet. Ik heb er echt zin in!
Hoi Meiden, Sanneke van harte gefeliciteerd meid! Geniet er maar lekker van! Emma, pfff het is hier inderdaad behoorlijk frustrerend , maargoed het veranderd toch niets aan de situatie... ik zal geduld moeten hebben. Ben benieuwd hoe je controle morgen gaat meis... Malleboe, knuffels terug! Happy je moet de dag dat je helder bloed verliest als eerste dag tellen... Groot gelijk dat je vrijdag op je strepen gaat staan bij de gyn meis, ik hoop dat deze naar je wil luisteren... Shay wat fijn dat je vrijdag helemaal niet gespuugd hebt, en leuk dat je een buikje begint te krijgen meis... Ik duim mee voor je contractverlenging meis....
volgens mij vanaf april, maar dan 2 x 5mg, dus praktisch de laagste dosering. Daarnaast neem ik 's avonds altijd 1 calci chew tablet. Omdat het zo'n lage dosering is, heb ik voor zover ik weet helemaal geen bijwerkingen....ohja....de huid wordt wat dunner en dat vind ik bij de benen niet zo mooi, want dan zie je de aderen zo goed lopen.
Dai: oh gelukkig zit je op een lage dosering... Ik zat op den duur nog maar op 2,5 mg predni maar toch bleef ik er last van hebben toen heb ik voorgesteld om er mee te stoppen en een tijdje nadat ik er helemaal vanaf was voelde ik me stukken beter... De medicijnen die ik nu heb hebben precies dezelfde werking maar minder bijwerkingen waardoor ik eigenlijk nergens meer last van heb nu... En die calci vond ik zo vies haha maar je moet wel... Emma: Mensen kunnen me buikje nog niet echt zien maar me vriend en ik zien het natuurlijk elke dag en dan zie je dat het wel groeit gelukkig... Maar ik krijg nog steeds de opmerkingen meid wat ben je afgevallen en dat ik er slecht uitzie naar me hoofd van mensen die niet weten dat ik zwanger ben... Ach ja komt vanzelf... Die knorr vie vind ik echt heeeel vies maar de gyn en ha hebben ook tegen me gezegd dat gezond eten komt wel weer als het kan ga het niet forseren als het niet gaat die kleine groeit toch wel... Hoe was je echo vandaag? Ik mag gelukkig morgen weer... Hoe is het met de mannen thuis? Happy: ondanks alles was het een beetje leuk de verjaardag van je man? Meiden ik heb al 3 hele dagen niet gespogen af en toe wel de neiging maar ik hou het nog binnen dus hopen dat ik het ergste gehad heb... De kleine schopt hier ook al af en toe en me vriend is zo benieuwd maar hij kan het nog niet voelen helaas... Morgen naar de gyn voor de echo spannend eindelijk... Nu ga ik naar me werk kijken of me contract verlengd wordt duimen jullie voor me... Liefs
Hey meiden, Hier alles weer helemaal goed ! Shay wat super fijn voor je dat je al 3 dagen niet gespuugd hebt. Wat zul jij blij zijn. De verjaardag was gezellig maar wel heel vermoeiend. Hij is vandaag echt jarig maar vieren het altijd in het weekend. En hij is 30 geworden, dus dat moet je uitgebreid vieren haha! Heel veel plezier bij de echo morgen. En Emma hoe was het bij de echo? Ben heel benieuwd. Charpi hoe is het bij jou? Ik weet niet meer of je dat al gezegd had, maar ga je ook nog naar de HA als het nog langer duurt? Ik heb dat ook gedaan toen ik niet ongie werd en ben toen doorverwezen naar de gyn. Ik bleek cyste te hebben, maar die zou vanzelf weggaan. Uiteindelijk werd ik na 60 dagen weer ongie, maar ik was wel gerustgesteld. Dikke knuf..
Ze verlengen mijn contract NIET... Terwijl ze een maand geleden nog tegen me zei dat het verlengt werd enz maar wegens bezuigigingen Kan ik met een paar andere collega's weg... En nu weet ik echt totaal niet meer wat ik moet doen... Het uwv moet schijnbaar wel mijn verlof betalen maar me verlof gaat pas in juni in... En in maart loopt me contract af dus wat moet ik dan van maart tot juni? volgens mij moet ik dan een ww gaan aanvragen en dan heb ik vast een sollicitatieplicht maar alsof ze iemand gaan aannemen die 5 maanden zwanger is dus snap het nut er niet helemaal van... Ik weet het nu ff niet meer oh ja en als ik me beter bleef voelen kon ik nog wel gewoon komen werken tot het einde van me contract want ze zitten nog steeds zo omhoog =; Sorry van de ego trip maar moest er even uit
Hey sanneke gefeliciteerd meid. echt super. emma ik ga vrijdag avond naar de 9 maanden beurs heb er echt zin in. ben best nieuwsgierig Groetjes Annemarie
@Shay: He? Contract niet verlengd? Wat vreselijk voor je meid, kan me voorstellen dat je hier echt door in de put zit. Getver! Niemand mag jou ontslaan als je in de ziektewet zit, maar hoe het zit met wel of geen contract verlengen weet ik niet. Ben je dat al nagegaan? Wat ontzettend kl.te voor je meid.... Je hebt al zo'n zware tijd en een hoop zorgen en nu dit er ook nog bij. Ik denk met je mee wat je straks het beste kunt doen ter overbrugging maart-juni of wellicht hebben de andere meiden tips. Ben je aangesloten bij een vakbond? Of kun je niet naar een wetswinkel of zo (roept mijn man) om te kijken wat jouw rechten hierin zijn? In elk geval een hele dikke knuffel van mij en ik denk aan je....... Ikzelf ben vandaag voor controle geweest. Geen echo helaas, maar toch nog even het hartje gehoord. Het was weer vreselijk moeilijk te vinden met de dop-tone. Ik heb namelijk een voorliggende placenta, en daardoor is het onwijs moeilijk te vinden. Wel begreep ik dat die plopjes die ik met 13 weken voelde toch echt de baby was! Dat betekent dat ik al 4 weken de baby voel trappelen! Niet dagelijks hoor, maar toch wel heel regelmatig. Mijn bloeddruk was verder ook goed.
Hoi meiden! Ik kan helaas niet al teveel typen,etc want ik typ dit op mijn tel Maar ik maak me druk om iets.. Ik heb vandaag de dermatoloog opgebeld van het umc Utrecht en gezegd dat ik zwanger ben en hoe het nu verder moet met de prednison ( ik ben sinds deze week aan het afbouwen omdat het niet meer echt nodig is) Nu had hij overlegt met zijn meerdere, en die zegt dat ik direct mag stoppen omdat het niet bekend is wat het met de vrucht tot 3 mnd doet. Ik vroeg aan hem of dat niet slecht is om in een keer te stoppen omdat de bijnieren dan niet uit zichzelf meteen werken. Volgens hem was dat niet zo bij een dosis van 10 mg of lager. Ik vertrouwde het niet zo en belde de apotheek op. Die zei ook dat ik meteen mocht stoppen ivm zwangerschap, en dat het niet bekend was of het schadelijk was bij een zw schap onder de 3 mnd. De apotheek zei zelfs dat je in de zw schap niet mag afbouwen met prednison maar daarvoor een ander middel krijgt. Maar naar mijn weten is het erg gevaarlijk om zomaar met prednison te stoppen. Wat zeiden jullie artsen hiervan? Ik gebruik nu 7,5 mg sinds een paar dagen. Daarvoor 10 mg.. Maak me nu best zorgen. Controleren ze jullie bijnierfunctie weleens dmv een bloedtest ivm prednison gebruik ? Nu heb ik een lamme smstyp hand haha. Heel veel liefs en een knuffel daantje
Sanneke van harte gefeliciteerd! Zelf ben ik 4 dagen over tijd. Ik heb net een test gedaan, maar dit niet helemaal goed gedaan. Waardoor ik nu nog niks weet. Morgen ga ik nwe testen kopen.