@Shay, nou daz lekker k#t zeg! snap dat je daar nu niet op zit te wachten! tja en dan zal je wel verplicht moeten solliciteren, maar ja je wordt waarschijnlijk toch nergens aangenomen....wat suf zeg! @ Daantje, GEFELICITEERD! lekker pril nog, lijkt hier al weer zo lang geleden. Mijn reumatoloog heeft het niet echt gehad over de prednison, die kon ik dan wel afbouwen, maar het hoefde niet bij zo'n lage dosering. volgens mij is het wel zo dat je niet in 1 keer stopt, maar dan altijd afbouwt, daar heeft hij het in het verleden wel eens over gehad, maar dat staat los van de zwangerschap. ik hoef pas 15 mei weer naar de reumatoloog en dan heb ik pas ook weer bloedtest. toen ik de sulfa nog slikte moest ik wel om de zoveel weken bloed prikken. @ Linneke, spannend hoor, morgen de test dan wel goed doen he! @ Emma, ik ken dat van de placenta voorliggen toen ik zwanger was van mn dochter, echt irri soms, voelde haar ook pas met 21 wk. Maar ja je hebt het hartje wel gehoord daz het belangrijkste, alleen dat maakt het wel weer even spannend als ze het eerst niet kan vinden. @ Stephanie, veel plezier op de 9 mnd beurs, ik ga niet, is niks voor mij! Groetjes van een uitbuikende Dai!
Hey meiden, hoe is het hier? Hoe gaat het met de klusbabes? Blijft moeilijk he om geduldig te zijn. Ik duim voor jullie allemaal! @ Shay: balen van je werk meid! Probeer je niet al te druk te maken. Er komt vast wel weer iets op je pad. En als je echt omhoog zit wat geld betreft, kan je altijd het uitzendbureau proberen. Geen ideale situatie maar er is altijd een weg! @ Emma: Jammer dat je geen echo hebt gehad. Maar je zit nu wel in de fase dat een pret echo mogelijk is! @ Staphanie: jeetje meid wat ga jij hard! Je zit al op 22 weken! Mooie buik heb je al. Wij gaan donderdagavond met de moeders naar de beurs. Gewoon ff neuzen. Ik heb het vandaag op mijn werk verteld. Iedereen was super enthousiast! Dus daar kan ik nu ook lekker van genieten. Hier is het verder rustig. Ik ben nog wel heel erg moe en ik heb af en toe knallende koppijn. Echt tegen migraine aan :x Dus ik probeer zo veel mogelijk uit te rusten. Ik krijg een ieniemienie klein bobbeltje op m'n buik. Ik kan 'm nu écht niet meer helemaal inhouden. Vind het maar een rare fase nu. Niet meer misselijk, nog niet echt een groeiende buik....ben blij als ik volgende week woensdag de echo weer ter bevestiging heb gehad Ik vergeet steeds mijn meds in te nemen. Dus slik ze nu al een paar dagen om de dag. Ik voel me wel een beetje down maar de terugslag valt dit keer mee. Als de zon straks weer mee gaat schijnen denk ik dat ik even helemaal met Zoloft kan stoppen. Verlang er naar om weer écht te voelen. Al is het voor een paar maanden. Daarna zien we wel weer verder. Knuffels!
Ik ga na onze vakantie als ik dan nog niet ongi ben naar de HA toe, al hoop ik natuurlijk dat ik ergens de komende 3 weken spontaan ongi zal worden...
Shay, wat vervelend zeg dat je contract niet wordt verlengd. Ik denk inderdaad dat je ww moet aanvragen voor de komende maanden.... Malleboe, leuk dat je een klein buikje krijgt... Linneke, wat spannend zeg... Daantje, ik kan je geen advies geven helaas... Emma, jammer dat je geen echo kreeg, maar je hebt wel het hartje gehoord...
Hey allemaal, Shay wat ontzettend k#t... ](*,) . Wat gemeen. Voel je je eindelijk beter en dan dit weer . Ze mogen je niet ontslaan in de ziektewet, maar helaas hebben ze wel het recht om je contract niet te verlengen (hebben ze bij mij ook gedaan). Maar je krijgt toch wel een ziektewet uitkering? Die krijg je toch max 2jaar? Ik zal hard met je meedenken om een oplossing te bedenken. Dikke knuffel! Charpi ik hoop het met je mee! Knuffel! Emma, jammer van de echo, maar gelukkig wel het hartje gehoord. Wat super dat je je kindje al voelt! Linneke ik hoop dat je vandaag een posi test in handen mag houden! Ik duim voor je! Daantje mijn reumatoloog zei dat ik rustig een lage dosering prednison tijdens de zwangerschap zou mogen gebruiken, omdat het een lichaamseigen stof is. Over het in één keer stoppen weet ik de consequenties niet. Ik moet pas weer in maart heen dus kan het ook nog niet vragen. Malleboe ik ben blij dat het zo goed met je gaat!
Hoi dames, ik had een hoop bij te lezen.. Begreep dat Sanneke en Daantje zwanger zijn, van harte gefeliciteerd meiden! En Shay je contract wordt niet verlengd? Wat rot zeg Je kunt inderdaad WW aanvragen bij het UWV. Zorg je er wel voor dat je ziek uit dienst gaat, want anders heb je veel minder rechten op WW. Je hebt bij de WW inderdaad sollicitatieplicht voor het aantal uren per week dat je werkte. En nee dat is niet zo nuttig als je zwanger bent, maarja het moet maar toch? Ik heb er zelf voor gekozen niet dat hele traject in te gaan, zag het niet zitten. Gedurende je zwangerschaps- en bevallingsverlof (16 weken) heb je geen sollicitatieplicht. Heb verder even de puf niet om uitgebreid te reageren op jullie verhalen.. hier gaat het nog niet zo goed, tot halverwege de middag ben ik nog constant aan het overgeven. Daarna wordt het vaak iets minder, maar ik kan er niet echt op rekenen want soms is het weer 24 uur per dag. En het misselijke gevoel blijft, helaas.
Allereerst: Daantje: Supergefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Had ik volgens mij nog niet gedaan en anders maar dubbel (zw. schapsdementie??) Even een vies verhaal tussendoor: Ik zat vanmiddag aan de telefoon en mijn zoontje was lekker aan het struinen door de kamer, achter mijn rug. Na het telefoontje ging ik naar Mick toe en guess what: Had hij echt giga diarree gehad, wat beide broekspijpen was uitgelopen en waar hij eens lekker mee door de kamer was gaan sjouwen........................ IEUWWWWWWWWWWWWWW En het ergste komt nog: WE HEBBEN VLOERBEDEKKING! Wat nu? Ik zit maar te denken om weer een stoomreiniger van de bouwmarkt te huren om het hele tapijt (weer) te doen. Getver! Hij zat er tot in zijn nekharen onder en zijn slofjes waren ook helemaal volgelopen en overstroomd. Mijn hemel, zoveel poept een volwassene niet eens! En wat een zwijnestal hier! Sorry meiden , even opgekropte frustratie, moest er ff uit..... Ik hoopte namelijk op een rustig avondje
hihi emma wat erg! sorry maar maar moest wel ff lachen hoor toen ik het las.. ook al snap ik dat het zeker niet om te lachen is voor jullie. zou idd ook zo'n reinigings ding halen, maar misschien handig om toch je verzekering ook ff te checken of het toevallig misschien verzekerd zou kunnen zijn, dan worden de schoonmaakkosten betaald. (hihi hoor mij even in functie praten)... Groetjes! Alina
Hihi, thanx! We kunnen er nu ook wel om lachen Gelukkig hebben we bruine vloerbedekking en mijn man en ik hebben gisteravond flink staan schrobben en je ziet er niets meer van gelukkig. Zo'n stoomreiniger was geloof ik maar 18 euro, dus valt wel mee. Ik ga zometeen trouwens naar de 9 maanden beurs met m'n moeder! Heb er zin in! Even kijken of ze nog leuke dingetjes hebben. Hopelijk ga ik niet teveel uitgeven. Wie weet staan ze wel weer met een echo, dan ga ik kijken of ze het geslacht ff willen bepalen. Ik ben ZO benieuwd! x, Emma Ps: ik heb trouwens ook even mijn fotoalbum ge-update!
Zo Emma jij hebt ook al een mooie buik? Ik ben blij voor je dat alles weg is, haha, werd je er niet ale: van? En was het gezellig gister, heb je toch nog veel gekocht of valt het mee . Hier alles zijn gangetje
@ Emma: mooie buik heb je al zeg! Bij mij is er nog niks zichtbaar....nou ja, ik geloof een heeeeel klein hobbeltje te zien net onder de navel Mijn vriend en ik zijn het niet eens over waar we willen gaan wonen. Nu wonen we in Capelle aan den IJssel maar ik kom uit Den Haag/Delft. Ik wil echt heel erg graag terug naar Delft. Dat heb ik vanaf het begin van onze relatie gezegd. Mijn ouders wonen daar en mijn broer woont met m'n nichtje in Wateringen. Nu moet ik steeds op en neer rijden. Mijn moeder gaat straks ook oppassen dus practisch gezien is het ook een logische keuze. Het is ook dichterbij Scheveningen waar mijn roots liggen en dichterbij mijn salsadanslessen die ik nu niet meer volg omdat het 3 kwartier rijden is... Nou dacht ik dus dat Delft altijd ook een optie zou zijn. En nu zegt hij ineens glashard dat hij niet in Delft wilt wonen. En daar ben ik echt heel verdrietig over. Ik wil het al zo lang (met mijn ex woonde ik ook in R'dam) en nu wordt het ineens niet meer in overweging genomen. We werken beiden in Rotterdam en om de één of andere reden denkt mijn vriend dat het ver reizen is vanuit Delft. Terwijl het misschien net 5 km verder is dan vanaf ons huidige adres. Sterker nog, met de auto doe ik er sneller over vanuit Delft! BOEHOE Zo dat is er uit! Hoe is het met jullie vandaag?
@malleboe: afstand Delft Rotterdam hangt natuurlijk ook erg af van waar je in Rotterdam moet zijn voor je werk en of je met de auto of met de trein gaat. Is er niet een mooie tussenoplossing voor jullie te vinden: Schiedam, of Berkel en Roderijs? Schipluiden of Den Hoorn zijn ook leuk De file op de A13 's ochtends is niet echt ideaal. buiten de spits is het inderdaad heel dichtbij... @Emma, wat een verhaal, gelukkig is het allemaal weer schoon. Fijn dat je man daarbij helpt, want ik kan me zo voorstellen dat je tijdens je zwangerschap niet echt veel trek hebt om uigebreid de vloer te schrobben. Weet een van de lezers hier trouwens of je met medicijn gebruik ( sulfasalaside) gewoon mee mag doen aan moeders voor moeders?
Emma, wat een toestand zeg, alles onder de strond. Gelukkig heb je alles schoon gekregen! Ik ben nu 6 dagen over tijd. Ik heb gisteren een test gedaan, maar die was negatief. Weten jullie of ik het misschien te vroeg heb gedaan? Ik ben altijd regelmatig ongesteld dus.
Hey Linneke, Volgens mij heb je het niet te vroeg gedaan. Je hoort wel eens dat sommige vrouwen weinig hcg aanmaken en daarom vrij laat testen. Dus je kunt altijd over een paar dagen nog eens een test doen. Ik duim voor je! Liefs
Malleboe, wat vervelend meid! Wil hij helemaal niet ergens anders heen? Hij zal toch ook een beetje rekening met jou moeten houden toch? Ik hoop voor je dat jullie er samen uitkomen! Ik denk aan je! Knuffel
@ Linneke, sluit me aan bij happybest, de ene vrouw kan al heel vroeg positief testen en de andere niet. dus rest niets anders dan geduld hebben en nog een paar dagen wachten. @ Malleboe, idd wat vervelend, maar ik ga er van uit dat jij en je vriend er wel uitkomen, laat het gewoon even rusten, dat lijkt me beter, straks zeg je nu dan weer dingen die je later niet zo bedoeld had....enneh....stress is niet goed voor de kleine, dus pas op je zelf! @ Stephanie, hoe was de 9 mnd beurs? Hier verder geen nieuws, groetjes! Dai
Hoi meiden, Ik laat het onderwerp huis kopen idd gewoon even rusten. Misschien moet hij gewoon even aan het idee wennen...net zoals hij aan het idee moest wennen om te stoppen met de pil We gaan vanavond naar de 9 maanden beurs. Op zich erg leuk, maar ik baal een beetje dat ik de 2e controle nog niet heb gehad. Ik heb voor mezelf nog geen groen licht om dingen te kopen en dat is erg frustrerend. Ik voel me deze week ook een beetje raar. Het 'ben ik wel zwanger?' gevoel Ik ben ook niet misselijk meer en m'n boobies doen ook niet zo'n zeer meer. Ik vraag me af of dat wel normaal is....om ineens niks meer te voelen. *zucht* @ Emma: hoe was het op de beurs??
Hey meiden Bedankt voor jullie reacties over wat ik nu moet doen... Maar ze hebben mijn contract gewoon niet verlengd en dat recht hebben ze wel.. Dus kan het niet aanvechten... Ze vertellen het wel pas heel laat want mijn contract loopt 12 maart al af... Het uwv belde gister weer maar het wordt nu doorgespeeld naar een andere afdeling van het uwv ofzo en die nemen contact met me op... Ik heb er een beetje over gelezen en als ik ww aanvraag krijg ik 70 % maar ik sta natuurlijk nog steeds ziek gemeld dus kom je op een ziekte uitkering die is ook 70% is... Behalve bij 3 regels waaronder de regel " ziekte voor of na je zwangerschapsverlof en waardoor het ziek zijn komt door zwangerschap of door de bevalling" In dat geval krijg je 100 % uitgekeerd... Maar ja ik hoor het binnenkort wel als ze me bellen... Voor de rest ben ik al bijna een week spuug vrij... Alleen vandaag voel ik me niet zo lekker ben weer misselijk maar ja het kan niet in 1 keer over zijn he.. Volgende week komen de meubeltjes en de box spannend... Oh dinsdag zijn we naar de gyn geweest ook ik kreeg geen echo en mocht alleen even het hartje horen... Maar heb nu een afspraak gemaakt voor 3 maart de 20 weken echo... Maar ineens ben ik heeeeel bang stel dat ze dan zeggen dat het niet goed gaat of goed is... Ben heel bang dat ze gaan zeggen dat het niet goed is en dat het dan toch komt door die stomme medicijnen... Je leest gewoon te veel verhalen waardoor je jezelf eigenlijk gek maakt... Maar het is nu zo echt allemaal je ziet me buik echt groeien en we hebben het hartje weer gehoord en hij/zij laat echt weten dat het er is door flink te schoppen... Eerst was het nog wat voel ik nu maar nu weet ik het zeker en de gyn bevestigde dat dat idd de baby was die ik voelde... Me vriend voelde het steeds niet tot eergister was de baby echt druk dus hij legde ze hand op me buik en ja hoor hij voelde het je had ze gezicht moeten zien helemaal verbaasd en trots... Maar daardoor wordt het allemaal zo echt en ik wil er van genieten maar durf het gewoon niet... Gek he Lang ego verhaal... Malleboe: wees blij dat je geen last meer hebt van kwaaltjes maar ik snap wel dat je dat onzeker maakt... wanneer mag je weer voor een echo? veel plezier op de beurs... Emma: en hoe was het bij jou op de beurs? echo laten doen? Happy: hoe is het met je? weer positief voor deze ronde?
Hey Shay, Ik kan me heel goed voorstellen dat je je onzeker voelt. Je kunt niet even in je buik kijken of alles goed is. Maar het feit dat het hartje goed en dat je het voelt, maakt het vast wel iets beter. Ik ben trouwens ook heel blij voor je dat je al bijna een week spuug vrij bent ! Ik hoop ook dat ze bij het UWV een beetje goed nieuws hebben en dat je wel in aanmerking komt voor 100%. Spannend dat de meubeltjes volgende week al komen. Dat maakt het zo echt lijkt mij! Super! Lief dat je aan me denkt ! We gaan weer vol goede moed naar ronde 16. Ik moet morgen weer naar de gyn en ben heel benieuwd wat hij zegt. Ik weet alleen wel dat ik nu wel duidelijkheid wil en niet meer wil aanmodderen. Ik denk dat ik aan de progesteron moet. Maar dat hoor ik morgen wel. X
Hoi meiden, Malleboe, wat vervelend dat je vriend niet in Delft wil gaan wonen! Bij ons was het al een probleem in wat voor wijk we moesten gaan wonen, dus begrijp je wel een beetje. Zijn jullie er inmiddels wel uit? Shay, wat k*t dat je contract niet verlengt is! Ga je nu op zoek naar ander werk Leuk dat de meubeltjes al komen. Bij ons pas over iets meer dan een maand. Hebben we nog alle tijd om het kamertje op te knappen. De beurs was gister ontzettend druk! Wel leuk, maar nu nog kapot en pijnlijke voeten en schouders van het sjouwen. Verder alles oke. Baby is druk aanwezig en maakt het volgens mij wel goed. Woensdag weer naar de gyn. Liefs!