Goeiemiddag dames! Shay, het lijkt me duidelijk dat jij in aanmerking komt voor 100% doorbetaling (door het UWV). Je bent tenslotte ziek door je zwangerschap, en je bent ziek voorafgaand aan je verlof. Ik duim voor je dat het UWV eens opschiet! Ze zijn niet altijd even duidelijk en snel daar.. Fijn dat je buikje ook zichtbaar groeit nu! En gelukkig maar dat je nu al een week niet gespuugd hebt. Hier kan ik er nog geen peil op trekken; de ene keer blijft het bij 's ochtends twee keer spugen en verder een misselijk gevoel, de andere keer is het weer 24 uur per dag drama. Nouja, nog een paar weekjes (hoop ik). Stephanie, even een vraagje over de negenmaandenbeurs.. Loont het de moeite onze boodschappentrolley mee te nemen? Of is het praktischer gewoon met tassen te sjouwen? In het laatste geval komt alles op mijn man aan want ik kan niet zwaar tillen.. Dus hm, misschien sowieso de trolley mee.
Hoi Meiden, Gisteravond naar de beurs geweest. Was erg leuk! Gelukkig was het niet al te druk, alleen bij de stands met kinderkleding in de uitverkoop was er geen doorkomen aan hahaha. We hebben onze ogen uitgekeken bij de fisherprice stand! Wat een leuke spullen hebben ze daar zeg! We zijn er samen over uit dat een een wiegschommelding willen en een speelmat van de jungle collectie. We vonden het alleen nog een beetje te vroeg om het nu al te kopen. Ook hebben we een keuze gemaakt voor de kinderwagen. het wordt de Buggaboo Chameleon. Echt een super handig systeem! Wij gaan vaak met de auto weg en vinden het dus belangrijk dat het niet teveel gedoe is met inklappen en zo. En verder hebben we wat kleertjes gekocht en gekregen van de oma's. Waaronder de kleertjes die ons kindje als eerste aan krijgt als het geboren wordt. Nou jullie horen het, kben er helemaal vol van Knuffels!
Ik hoop idd dat ze eens opschieten van het uwv want hun moeten nu contact met mij opnemen dat heeft dat vrouwtje gezegd en dat weet ik tenminste waar ik aan toe ben... En dana ik had dat ook dat je de ene dag niks binnen hield en de andere dag spoog je weer wat minder... Maar ik heb nu al 1 hele week niet gespogen weet niet wat me overkomt haha... Maar ik blijf nog steeds misselijk en heb nog vaak dat ik bijna moet spugen maar ik denk dat ik dit gewoon me hele zwangerschap blijf houden maar zo als het eerst was was het echt niet een hele zwangerschap vol te houden... Maar zo gaat het wel het is nog niet op een roze wolk zitten maar ja dat komt pas na mijn zwangerschap denk ik... Dana ik hoop dat het bij jou ook met 17 a 18 weken minder wordt of over gaat... En wanneer ga je naar de beurs? kan je niet vragen of ze ook thuis bezorgen als je zoveel gaat kopen haha... Veel plezier... Malleboe hoe was het? heb je je roze wolk daar misschien gevonden?
Haha Shay, ik zat net hardop te lachen om je thuisbezorg-opmerking.. Zou een gat in de markt zijn, hoeven al die mannen niet te sjouwen en kunnen al die hormoonbommetjes met zwangere buiken toch naar hartelust shoppen! We gaan zondag naar de beurs Ik heb er zin in! Is mijn eerste lange uitje sinds ik zwanger ben (vanwege het spugen weinig weggeweest). Ik ben nu ook een beetje bang dat ik mijn hele zwangerschap misselijk zal blijven. Maar inderdaad, zoals het een paar weken geleden was, was écht geen doen ook dus ik ben blij voor ons dat we ons in ieder geval al íets beter voelen
Ik zou op zich ook wel naar die 9 maanden beurs willen hoor maar voor ons is het gelijk echt een eind rijden dus daarom maar besloten om niet te gaan... Tja dana ik moet zeggen op den duur zat ik er ook echt doorheen hoor toen ik me zo voelde... Zat ik echt te brullen van ik kan dit niet meer volhouden ik weet niet meer wat ik moet doen... en twee weken geleden op een zondag was echt me ergste dag toen wist ik echt niet meer waar ik het moest zoeken... Zakte gewoon door me benen omdat ik totaal geen energie meer had en ik lag maar op de bank helemaal versuft dat zelfs me vriend naar me toe kwam wordt asjeblieft beter want ik vind dit zo erg kan niks voor je doen en vind het verschrikkelijk om je zo te moeten zien... kwamen ze ouders die dag langs nou die mensen schrokken zich rot waren gelijk ik paniek... We zijn van de week ff naar de stad geweest zelfs een beetje kibbeling gegeten van de markt... Was gewoon raar om weer buiten te zijn omdat ik al zo lang binnen zit...
Wel heel leuk om er weer eventjes uit te zijn toch Shay? En kibbeling blijft lekker! Ik eet nu gewoon waar ik trek in heb. En als ik het weer uitspuug is dat even niet anders. Voor ons is de negenmaandenbeurs ook niet echt naast de deur, maar wij gaan met de trein (wij hebben geen auto - die gaat er wel komen hoor de komende maanden) en dan valt het reizen wel mee, hoop ik.
@ Shay: ik voel me nu beter dan de afgelopen weken. Geloof dat ik eindelijk een beetje kan gaan genieten van het zwanger zijn.
Hey meiden! Hier helaas slecht nieuws. Het blijkt dat we al 1,5 jaar voor jan l#l bezig zijn. Ik kan namelijk nu helemaal niet zwanger worden , want ik maak veel te weinig progesteron aan. En dat terwijl ik een jaar geleden ook al heb aangegeven dat het niet klopte met mijn menstruatie en alles. Nu blijkt dat ik gelijk heb. Ook vertelde hij doodleuk dat het deze maand ook overgaat want ik was net te laat voor de clomid ! Daar was ik wel even heel boos en verdrietig om. Ze luisteren gewoon niet en daarom heb ik nu alleen maar schade door opgelopen. Ik kan nu niet eens meer gewone schoenen aan. Sorry voor deze ego trip maar ik moest het even kwijt. Shay wat fijn dat het nog steeds goed met je gaat Ik ben blij dat de 9mnd beurs leuk is geweest.
Hoi meiden! @ Happybest, wat een kl#tenieuws zeg! heel fijn dat je achteraf gelijk blijkt te hebben, maar daar heb je geen ene drol aan...hadden ze toen maar geluisterd...zucht.....terecht van je ego berichtje, ik zou er ook behoorlijk pissig van zijn @ malleboe, wij hebben ook de bugaboo en vinden hem echt helemaal geweldig, super handig gewoon en makkelijk in en uit te klappen. en dat van die kleine wieltjes voor is ook echt helemaal geen probleem, ook niet bij stoepje op of af. Fijn weekend verder allemaal! Dai
Leuk dat iedereen, (nou ja velen) naar de beurs toe gaan. Misschien moet ik ook wel gaan, want ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ben nu 9 dagen over tijd. Heb dinsdag wel een test gedaan maar die was dus negatief. Ik denk te vroeg getest. Morgen gaan we weer een test doen. ' Weet je ik moet jullie iets stoms vertellen en vragen. Hebben jullie dat nou ook dat je om de stomste dingen al in paniek raak, dat ik nu misschien wel zwanger ben. Bijvoorbeeld het kleertjes kopen en de kamer gaan maken en het snachts moeten voeden en ook al voor verjaardagsfeestjes me zo druk maak. Hebben jullie dat nou ook. Ik denk gewoon dat ik het allemaal niet kan enzo.... Misschien heeft het ook te maken met dat ik last heb van een beetje depressiviteit, maar hoe ervaren jullie dit?
Zoooo ik ben weer bijgelezen... Happy, meid, een dikke knuffel! Ik leef met je mee..... Linneke, misschien nog maar een testje? En je kan natuurlijk altijd naar de 9 maandenbeurs gaan, ik ben ook geweest en ook (nog) niet zwanger... Malleboe, fijn dat je nu een beetje toekomt aan genieten... Shay wat fijn dat je al een week niet meer hebt overgegeven... Danabelle, veel plezier op de beurs morgen! Stephanie, leuk dat je woensdag weer naar de gyn mag... Hier alles nog steeds onveranderd... maar lichtpuntje, onze vakantie komt nu lekker dichtbij....
@ Linneke, dat soort dingen vraag je je altijd af hoor, dat had ik ook toen ik van mn dochter in verwachting was, maar ja bij een tweede vraag je je dat weer af....heb ik net alles met 1 kind helemaal under control, komt er een tweede....hoe moet ik dat nu allemaal regelen. Ik ga er maar vanuit dat ook dat wel op z'n pootjes terecht zal komen... @ Charpi, wanneer gaan jullie op vakantie? Hier alles goed.....verbeeldde me vanavond, toen wel lekker relaxed een filmpje zaten te kijken dat ik een 'ploep' voelde....tja het zou kunnen en ik meen het te herkennen als de goede ploep.... Bij mn dochter voelde ik het pas echt met 21 wk en vanaf week 18/19 misschien een soort van ploepjes....we wachten het gewoon maar af! Groetjes! Dai
@happybest: wat een vervelend nieuws zeg. Echt balen dat ze niet eerder naar je hebben geluisterd, zeker niet met je medicatie... Volgende maand aan de clomid en dan gewoon er heel snel voor gaan! We duimen voor je! Negenmaandenbeurs? nee, dat vind ik echt te vroeg. Ik moest van de week zo lachen om het gezicht van mijn vriend toen ik vertelde over wat dat is (en dat het uberhaupt bestond): er kwam echt zo'n paniek uitdrukking op zijn gezicht van "ONEE, moet ik daar heen?" Dus als ooit al naar zoiets toe zal gaan, dan is het met moeders of met vriendinnen, maar niet met hem, daar wordt hij echt doodongelukkig van... Had ik al verteld dat ik toch mee mag doen aan MvM? Sulfa en Reuma hebben geen effect op het hormoon dat ze uit de urine halen. Ik ben vandaag begonnen met verzamelen. Wel even lastig, in de kan mikken (zeker midden in de nacht), maar ik denk dat het wel went de komende 10 weken.
Ik heb een test gedaan, maar weer negatief. Ik snap het niet. Nu al 10 dagen over tijd en dat ben ik nooit. Ik ben nooit overtijd. Morgen maar naar de dokter.
Hoi lieve meiden, Kom eventjes bijlezen en schrijven. Malleboe, zo te horen heb je je roze wolk gevonden! Leuk dat jullie de wagen hebben uitgezocht en wat fijn dat het niet zo druk was bij jou op de negenmaandenbeurs. Shay, dikke knuffel! Wat moet het vreselijk zijn om je de hele tijd zo beroerd te voelen. Hopelijk gaat het binnenkort wat beter en kan ook jij gaan genieten van je zwangerschap. Happybest, wat een rotnieuws! Wat is nu de bedoeling? Zal wel een flinke klap zijn als je dit ineens te horen krijgt. Linneke nog steeds niet ongesteld? Heb je vaker zo'n lange cyclus? En om je vraag te beantwoorden. Nee, heb ik niet zo'n last van, maar kan het me wel voorstellen als je het wel hebt. Ik ben nogal nuchter in alles geloof ik. Zie wel wat er op m'n pad komt en als zooooooooooveel andere mensen het kunnen kunnen wij het ook wel! Charpi alweer op dag 63 zie ik? Ben je er nog veel mee bezig? Ook voor jou een dikke knuffel hoor! Dai, wat leuk dat je de eerste 'ploep' hebt gevoeld! Ze zeggen wel dat dat al vroeg kan bij een tweede. Inmiddels al vaker gevoeld? Sanneke, fijn dat je mee kan doen aan mvm Hoe voel je je verder? Hier alles oke. Baby beweegt al lekker en ik voel me prima. Binnenkort maar eens beginnen aan het kamertje. Heb trouwens nieuwe foto op de onderstaande site gezet.
Hey, Bedankt meiden! Stephanie wat een leuke foto's (leuk om er een gezicht bij te zien en mooi kapsel ). Het was idd een beste klap en was er erg verdrietig en vooral boos over. Dan kun je gewoon echt zien dat het puur protocol is en dat het ze niet uitmaakt, hoe het met de persoon erachter gaat. Maar ja het helpt allemaal niet . Ik hoop gewoon dat april echt onze maand wordt ! Liefs
@ Stephanie, verder nog niks gevoeld, maar ja dat kan ook, gewoon maar 1 keer per dag of zo...tja en als je overdag gewoon bezig bent, dan merk je het sowieso al niet. @ happybest, wat een balen dan dat protocol! zal best dat ze zich eraan moeten houden, maar aan de andere kant, dan is het afgelopen jaar helemaal voor niets geweest, en hoeveel kost dat de medici wel niet, kunnen ze het toch beter in 1 keer goed doen? Tja kan kletsen wat ik wil, maar daar heb je ook helemaal niks aan natuurlijk! Knuf vanaf hier! @ Linneke, succes morgen bij de dokter, ben benieuwd wat er daar uitkomt. Groetjes! Dai
@ Happy: wat een vervelend nieuws zeg! Kan me goed voorstellen dat je er erg boos om bent geworden. Maar hoe dan ook, ik blijf gewoon héél hard voor je duimen! @ Shay: Blijft het overgeven nu goed weg? Ik hoop dat ook jij je steeds beter gaat voelen en er lekker van kan gaan genieten. @ Stephanie: leuke foto's heb je! Ik moet toch ook maar eens wat kiekjes gaan maken @ Charpi: Hoe gaat ie nu met je? Al enige signalen van de duivels? @ Linneke: Ben benieuwd wat de dokter morgen zegt. Inderdaad wel vreemd dat je overtijd bent en negatief test. Houdt ons op de hoogte! Hier is alles rustig. M'n buikje begint eindelijk te groeien. Ik had gisteren een jurk aan, en daaring is ie al duidelijk zichtbaar! Wel last van een opkomende verkoudheid. En dat terwijl ik echt nooit ziek ben! Ik eet me gek aan fruit maar dat mag niet baten ben ik bang. Verder komen lief en ik er nog steeds niet uit wat de woonplaats betreft. Maar ook daar zal vast wel een oplossing voor komen. Ik ga een poging doen mijn meds te laten staan. Heb ze nu twee dagen niet genomen en ik voel iets down. Maar dat komt ook door het weer. Morgen ga ik maar weer eens achter de lichttherapie lamp zitten. Ik hoop dat ik een eventuele terugval op kan vangen! Slaap lekker allemaal! Knuffels.
Hoi allemaal, Hier eindelijk weer een berichtje van mij! Ik moet alles nog teruglezen, ben echt gigadruk geweest (en nog, want zit vlak voor een examen weer). Linneke heb wel even jouw berichtjes gelezen en ik wil je heeeeel erg veel sterkte toewensen bij de huisarts. het is inderdaad heel vreemd dat je zover overtijd bent. Hoe voel je je verder? Wel gerommel in je buik? Die onzekerheid herken ik van je, maar geloof me: je groeit overal vanzelf in, dus kijk niet te ver vooruit, want je leert alles echt wel. Ikzelf had eigenlijk pas na ruim een jaar zoiets van: ja alles valt nu wel in een soort patroon, we krijgen er handigheid in. Toen pas. Maar ook dat kwam denk ik door mijn depressie. Geef jezelf ook die tijd om alles te leren, want de baby wordt echt zonder gebruiksaanwijzing geleverd Toen ik in het ziekenhuis beviel van Mick, en ik kreeg hem mee naar huis dacht ik ook van: ojee, ik mag hem echt meenemen, hij is van mij! Ik ben verantwoordelijk voor hem! Straks kan ik het niet! Maar weet, om je heen zijn er altijd mensen die willlen en kunnen helpen meid! Dikke kus voor jullie allemaal, en ik ga binnenkort alles even teruglezen om op jullie te reageren en mijn verslag uit te brengen van de 9-maandenbeurs (want ik heb zulke leuke dingen 'gescoord'hihi)