In de zw.beha's zitten 'vakjes' waar je ze zo in kan schuiven, dus blijven ze gewoon zitten, alleen als je ze uit doet, dan vallen ze er wel eens uit. Wat leuk van die stickers om zindelijk te worden, wat een idee zeg! Hier zijn we al vroeg begonnen met het potje (ze is nu 20 maanden), maar gebruiken het potje al een maand of 2, gewoon om te laten wennen. Zo af en toe plast ze er op en ook wel eens niet. Daarna gaan we het plasje uitzwaaien in de wc en mag zij op de knop drukken (met een beetje hulp van ons natuurlijk). @ Stephanie, ik heb bij de 1e bv gegeven en ga dat nu ook zeker weer doen, als het lukt natuurlijk. Ik vond het erg bijzonder! Ben het alleen wel gaan afbouwen toen ik weer ging werken, dat vond ik veels te veel gemartel om dan overdag te moeten kolven. Groetjes, Dai
@Shay: Sja, ik heb wel een echo laten doen! Niet op de beurs (echt snoeiduur) maat in mijn dierenartspraktijk waar ik werkte! Ik heb mezelf ge-echoed en................we weten wat het wordt!!!!!!!!!!!! Een knul! Verder heb ik gezien dat het middenrif mooi gesloten is, maagje en blaas gevuld en niet te groot, vingertjes en teentjes geteld..........alles llijkt normaal. We zijn zo blij! Wat een gedoe met het UWV he? Zo belachelijk met dat zwangerschapsgerelateerd ziek-zijn. Je moet maar denken: het zijn allemaal formaliteiten. Gewoon even het nummer van je Gyn geven of een briefje laten schrijven als ze je niet geloven. Bij mij geloofden ze me gelukkig op mijn woord, maar het gaf erg veel stress dat zulke instanties je blijven achtervolgen. Ik zou zeggen: haal alles eruit wat erin zit, want daar heb je gewoon recht op! @Stephanie: Ik heb 11 maanden borstvoeding gegeven. Toen is het mijn omgeving toch gelukt om me ervan af te praten. Een spijt dat ik daarvan gehad heb joh! Het was iets wat ontzettend goed ging, waar ik trots op was, waar Mick van genoot en wat voor zijn gezondheid het beste was. Ondanks de medicijnen had ik het volgens de artsen (achteraf) gewoon door mogen blijven geven. Deze keer dus weer bv voor ons! De eerste weken zijn erg slopend en vermoeiend, maar daarna is het enkel genieten en supergemakkelijk! Je kan het ook nooit vergeten onderweg! En het is goedkoop! @Desmo; Ik slik 150 mg Zoloft per dag. Ik kon veilig zwanger worden en bv geven volgens alle artsen. Ik zit ook onder controle bij de pop-poli. Geen problemen dus hier! Afbouwen zou wel schadelijk zijn, dus vandaar dat het belangrijk is een voldoende hoge dosis te blijven slikken tot minstens 6 mnd na de bevalling. @Dai: lollig he, zo'n potje. Hij doet het af en toe idd wel en dan weer niet op het potje. Op zijn huidige potje met sticker is het nog niet gelukt. Het is hier gekkenhuis, ambulances rijden af en aan onder politiebegeleiding............Vanwege dat neergestorte vliegtuig. Is hier heel dicht in de buurt. Echt vreselijk........
Dank je wel voor je antwoord Emma en gefeliciteerd met je kleine knulletje! Ik heb wel geprobeerd af te bouwen maar ben daarvan nu zo ziek geworden dat ik dat snel heb terug gedraaid. Volgende week naar de HA om eens te horen wat de risico's zijn.
Emma: kan je niet even een echo bij mij doen haha Ik moet nog helemaal tot dinsdag wachten... Maar nog een knulletje erbij gefeliciteerd... Dat zal mick ook wel leuk vinden kan die later als grote broer uitleggen hoe dat werkt met die sticker om te plassen... Ik denk dat het hier een meid wordt omdat iedereen zegt dat het een jongen wordt en omdat ik zo misselijk ben en ben geweest... terwijl ik tot week 12 heb geroepen dat het een jongen werd... we zullen het zien volgende week hopelijk... Kan jij alweer gewoon eten emma? ik heb nog steeds moeite met eten vooral warm eten is echt een strijd... Vandaag heb ik ook totaal geen honger ook nog bijna niks gegeten hmmm Over de borstvoeding kan ik niet mee praten ik moet flesvoeding gaan geven vanwege me medicijnen... Dai: mag jij wel borstvoeding geven met je prednison?
Hai Desmo, wat slik je als ik vragen mag? Er zitten hier nog meer meiden die aan de AD zitten overigens. Goed dat je naar de huisarts gaat. Vaak is het wel zo dat huisartsen over het algemeenniet op de hoogte zijn van de huidige stand van zaken vwb de anti-depressiva en zwanger worden/zijn en bv geven. Je kunt op de volgende site ook up-to-date info vinden; http://www.poppoli.nl/smartsite.dws?id=poppoli In de linkerkolom kun je medicatie aanklikken, dan zie je wat hun adviezen zijn. Ook zou je een consult met een psychiater kunnen aanvragen. Groetjes, Emma
Hihihihi! Ben wel benieuwd hoe Mick straks reageert op zijn broertje. Ik eet vrij weinig warm, omdat ik dat ook niet zo goed verdraag en de lucht me misselijk maakt. Dus we eten ook vaak een broodje 's avonds, dat gaat altijd goed. Mijn misselijkheid valt reuze mee. Volgens mij was het de vorige zwangerschap veel erger! Ik ga ff Mick van het kdv halen, hij moet zijn meds om 17.00 hebben, dus ben al vrij laat Tot snel! Knuf, Emma
Bedankt voor de tip Ik slik 20mg paroxetine pd en heb aanleg voor depressie. Heb nu 2x een depressie gehad in de afgelopen jaren. De eerste was vrij ernstig (suicidaal) en de tweede een stuk minder. Ik heb vrijdagochtend een afspraak bij de HA. Ben wel benieuwd wat ze me kan vertellen.
Hoi! Net vriendinnetje uitgezwaaid dus kwam weer even bijlezen. Emma, gefeliciteerd met je knul! Ben jij nu eigenlijk de eerste, enigste die weet wat het wordt? Shay, twee collega's van mij waren 9 maand misselijk en spugen en hebben alleen maar jongens gekregen. Blijven bakerpraatjes! Wel balen dat je nog steeds niet goed eten kan. Bedankt voor de bv verhalen tot nu toe trouwens! Ga me er maar eens meer in verdiepen. Tot nu alleen nog flesjes gehaald, maar zal toch ook eens naar voedingsbh's en zo moeten gaan kijken. Jeetje, gaat zo weer een nieuwe wereld voor me open!
Wat een leuk idee emma, zo'n plassticker! Desmo, ik slik ook Zoloft net als Emma. Volgens mijn artsen kan dit ook gewoon tijdens de zwangerschap.
NOD Happybest: 16maart Linneke: 22maart Charpi: ? Hope 1982: ? Zwanger: Stephanie 18-06-2009 Verrassing! Annemarie 14-07-2009 Shay 20-07-2009 Emma 28-07-2009 Een jongen! Sunshine 01-08-2009 Danabelle 10-08-2009 Daiquiri 16-08-2009 Malleboe 09-09-2009 Sanneke 17-10-2009 Afspraken: 26-02: Daiquiri 2e afspraak VK 03-03: Happybest reumatoloog 17-03: Happybest oogarts 24-03: Stephanie versloskundige 15-05: Daiquiri reumatoloog
NOD Happybest: 16maart Linneke: 22maart Charpi: ? Hope 1982: ? Zwanger: Stephanie 18-06-2009 Verassing! Annemarie 14-07-2009 Shay 20-07-2009 Emma 28-07-2009 Jongen! Sunshine 01-08-2009 Danabelle 10-08-2009 Daiquiri 16-08-2009 Malleboe 09-09-2009 Sanneke 17-10-2009 Afspraken: 25-02: Stephanie controle gyn 25-02: Malleboe 2e afspraak VK + 2e echo 26-02: Daiquiri 2e afspraak VK 03-03: Happybest reumatoloog 03-03: Shay 20 wk echo 17-03: Happybest oogarts 19-03: Shay afspraak gyn 06-04: Shay uitslagen lever 09-04: Daiquiri 20 wk echo 15-05: Daiquiri reumatoloog Heb even deze lijst gepakt want dit is degene met de laatste aanpassingen...
Stephanie: Het blijven idd praatjes maar ik had heel de tijd het gevoel het wordt een jongen en ineens veranderde dat en dacht ik het wordt een meid... Gewoon een gevoel... me vriend zegt een jongen net als iedereen... Maar wat zegt jou gevoel eigenlijk? je moet alleen nog wat langer wachten op het antwoord maar toch... emma: had jij ook gedacht dat dit weer een jongentje werd?
Eigenlijk wel, soort voorgevoel. Mijn schoonouders krijgen straks dus hun 6e(!) kleinzoon en mijn ouders hun 2e kleinzoon. Nog geen kleindochters geboren. Statistisch (kom ik weer aan... ) schijnt het ook zo te zijn, dat als je meer broers dan zussen hebt, je ook meer kans hebt op een jochie. Mijn man heeft 2 broers en 1 zus en ik een broer. In de familie heb ik geen nichtjes, enkel neefjes. Heel typisch. Ik wist dus wel dat het moeilijk zou worden voor ons om een meisje te krijgen Het maakte mij niets uit overigens, als deze kleine maar gezond is en niet zoals Mick astma heeft. De tijd zal het leren....... En als het maar net zo'n knuffelkont wordt als Mick! Ik ga gauw koken, heb net geschilderd en hoor mijn man al thuiskomen
Geeeen idee! Heb ook geen enkel voorgevoel oid. Bij vriend worden bijna alleen meiden geboren. Hij is de enige kerel. Bij mij wordt er van alles evenveel geboren. Bakerpraatjes zeggen een meid. Chinese horoscoop zegt een jongen. Zoals jullie zien ook echt 50% kans op jongen of meid! (ben dan wel erg benieuwd wat het is hoor hahaha)
Voor zover ik van de reumatoloog heb begrepen mag dat gewoon, zeker in de lage dosering die ik slik. @ Emma, wat een gedoe he met dat vliegtuig. Als je er dichtbij woont, lijkt het me op 1 of andere manier ook wat 'enger', dat je er de kriebels van krijgt zeg maar. Denk dat we de verrassingskleur in het lijstje maar een andere kleur moeten geven, deze zie je haast niet...groen of zo? en dan mag er bij ook verrassing komen te staan... Enneh, geen verassing Stephanie....hihi....
Zal 'm even aanpassen! hahaha r vergeten, zie het nu ook. Ach ja, hormonen he Weet je het ook echt niet, of willen jullie het niet weten?
NOD Happybest: 16maart Linneke: 22maart Charpi: ? Hope 1982: ? Zwanger: Stephanie 18-06-2009 Annemarie 14-07-2009 Shay 20-07-2009 Emma 28-07-2009 Sunshine 01-08-2009 Danabelle 10-08-2009 Daiquiri 16-08-2009 Malleboe 09-09-2009 Sanneke 17-10-2009 Verrassing! Knul! Meid! Afspraken: 26-02: Daiquiri 2e afspraak VK 03-03: Happybest reumatoloog 03-03: Shay 20 wk echo 17-03: Happybest oogarts 19-03: Shay afspraak gyn 06-04: Shay uitslagen lever 09-04: Daiquiri 20 wk echo 15-05: Daiquiri reumatoloog We blijven 'm er even bijpakken hahaha.