Zwanger willen worden, maar best onzeker

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Muurbloempjexo, 15 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Als de baby er eenmaal is, is het goed gelukkig. Trigger is zwangeren voor mij, niet vrouwen met een baby.

En klaag gerust! Elke maand is 1 te lang als je een grote wens hebt. Ik mopper ook nog steeds ook al heb ik 2 kinderen al en weet ik ook hoe het is om moeder al te zijn :)

2. Muurbloempjexo

15 mrt 2022
    23
    2
    3
    Vrouw
    Ja snap ik!
    Dat is het ook, elke maand is er 1 te lang en het lijkt ook echt dat iedereen opeens zwanger is. Zo gek allemaal.

3. Esther22

Esther22 Actief lid

8 feb 2022
    283
    281
    63
    Ik heb gisteren mijn gynaecologische echo gehad en ik blijkt PCOS te hebben.
    Verklaart een hoop en ik ben blij te weten waar het aan ligt.
    Vanmorgen van de huisarts een doorverwijzing gekregen voor een fertiliteitstraject, dus nu afwachten wanneer we kunnen starten.

Ik weet dat ik in vergelijking met andere niet mag klagen, maar ben er wel verdrietig van.
    Mijn man en ik hebben apart van elkaar en ook samen afgelopen jaren veel meegemaakt en ik had zo gehoopt dat dit ons dan wel gegund was op de normale weg. Maar helaas, we zullen het er mee moeten doen en gaan met postiviteit dit ook samen aan.

4. Muurbloempjexo

15 mrt 2022
    23
    2
    3
    Vrouw
    Ah! Wat balen zeg. Maar wel fijn dat jullie nu duidelijkheid hebben. Ik hoop oprecht dat het jullie door het traject wel gaat lukken! Mocht je er hoe dan ook met iemand over willen praten, ben ik altijd een luisterend oor!

5. Banghartje

Banghartje Actief lid

17 feb 2019
    177
    145
    43
    Vrouw
    Wij zitten nu momenteel in ronde 11.
    Bij ons eerste kindje waren we na 6 maanden zwanger. Dus het is wel “frustrerend” dat je over die tijd heen bent en dat het nog steeds niet raak is. Als we een jaar proberen aantikken gaan we toch eens een bezoekje brengen aan de gynaecoloog om te bekijken of alles nog oke is.

Ook praat ik veel met een vriendin die ook zwanger probeert te worden, maar ik merk wel dat ik me er rot aan erger als ze zeurt dat het na ronde 1 & 2 niet raak is.. beeld je ook eens even in in mijn plaats? Ben natuurlijk ook wel blij voor haar als ze zwanger zou zijn, maar ik zou er zelf wel enorm van balen. Je begint zo het gevoel te hebben dat het aan jou ligt..

6. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Die onzekerheid herken ik wel. Ik ben uiteindelijk in ronde 6 (of 5, één ronde niet echt goed benut) zwanger geraakt. Het was nog maar ronde 5/6, maar het voelde als een eeuwigheid waardoor ik begon te twijfelen: werkt het bij mij allemaal wel goed? Bij mij was dat al een langere tijd een angst, een angst dat eigenlijk nergens op was gebaseerd. Denk dat de meesten die angst en onzekerheid wel hebben, vooral als je zo’n sterke kinderwens hebt. Maar bedenk: er staat een jaar voor. Het is eerder uniek als mensen binnen één ronde zwanger raken. Maar goed, het is en blijft gewoon lastig als je weer eens je menstruatie doorkrijgt terwijl je in je omgeving wel zwangere vrouwen ziet.

7. Muurbloempjexo

15 mrt 2022
    23
    2
    3
    Vrouw
    Ja dat begrijp ik! Soms denk ik ook misschien zeur ik omdat wij bijna maand 6 in gaan. Maar ik begrijp je gevoel hoor! Hoop voor je dat het snel raak mag zijn.

8. Muurbloempjexo

15 mrt 2022
    23
    2
    3
    Vrouw
    Wat fijn dat je toch snel zwanger bent geraakt! Ik weet dat ik niet zo moet twijfelen, maar ik vind het gewoon lastig om het een soort los te laten, probeer het wel elke maand. En er is ook niet veel waardoor het niet zou kunnen lukken. Mijn vriend heeft vroeger dan wel een operatie aan zijn ballen gehad en hij twijfelt soms ook aan zichzelf vanwege dat. Terwijl zijn ouders zeggen dat er niks aan de hand is blijft toch die twijfels. Ik ben zelf ook niet de aller slankste en ik lees dan toch wel wat dingen..

9. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Het is ook erg lastig om het los te laten. Ik heb het op geen enkel moment los kunnen laten. Was er erg veel mee bezig. Maar dat is denk ik ook wel logisch, als je iets graag wil… Heb je wel een regelmatige cyclus? Dan zou ik mij niet veel zorgen maken. Ik heb ook flink wat overgewicht, maar had wel gewoon een regelmatige cyclus. Vaak is het ook zo dat overgewicht de cyclus kan verstoren en dat is vooral niet heel optimaal…

Ik duim in ieder geval voor je mee!

10. Muurbloempjexo

15 mrt 2022
    23
    2
    3
    Vrouw
    Lief van je!
    Ja ik heb wel een regelmatige cyclus tussen de 27 en 29 dagen. En probeer zoveel mogelijk gezond te eten en elke dag uurtje te wandelen.

11. Muurbloempjexo

15 mrt 2022
    23
    2
    3
    Vrouw
    Hai allemaal!
    Ik vroeg me af hoe het met jullie gaat?

12. MissRx

MissRx Actief lid

22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Hoi!
    Ik had eerst niet meegelezen en geschreven, dus heb jullie gesprekken nu pas gezien.
    Ik zit zelf in ronde 7 en de onzekerheid is vreselijk. De wens is zo groot he..?
    Waarom lukt het niet gewoon! Kon je soms maar even in de toekomst gluren.
    Hoe is het met jou?

13. Muurbloempjexo

15 mrt 2022
    23
    2
    3
    Vrouw
    Hai! Ja met mij wel goed! Helaas ongesteld geworden. Dus gaan nu naar ronde 7!
    Jaaa de wens is enorm. Konden we inderdaad maar even spieken. Had een hoop onzekerheid gescheelt.
    Hoe is jouw cyclus etc?
    Leuk dat je mee schrijft.

14. MissRx

MissRx Actief lid

22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Ik ben 25 jaar.
    En heb een cyclus van 30/31 dagen over het algemeen. Deze maand was het een dagje langer, maar heb ook corona gehad..
    Hoe zit t bij jou? Wanneer is je volgende nod?

15. Muurbloempjexo

15 mrt 2022
    23
    2
    3
    Vrouw
    Ah vervelend zeg dat je corona had! Wel beetje opgeknapt al?
    Mijn volgende nod is 10 mei. Heb een cyclus van toch wel 29 dagen de laatste 5 keren. Daarvoor tussen 27 en 29 dagen. Moet wel bij zeggen dat ik vorig jaar maart ben gestopt met de pil na 11 jaar slikken. Dus denk echt vanaf ongeveer januari pas 29 dagen.

MissRx vindt dit leuk.
  16. MissRx

MissRx Actief lid

22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Mooie cyclus toch!
    Toevallig is mijn nod ook 10 mei. En we zitten in dezelfde ronde! Lucky number 7..
    We hebben ook ongeveer dezelfde leeftijd. Wat een toevalligheden.
    Hopelijk hebben we 10 mei goed nieuws!!!

17. Muurbloempjexo

15 mrt 2022
    23
    2
    3
    Vrouw
    Ah echt??? Wat toevallig zeg! Fijn idee dat we gelijk opgaan! Ik hoop echt voor ons dat 10 mei onze dag word! Als je nog dingen wilt delen of iets, ik ben een en al oor hoor!

MissRx vindt dit leuk.
  18. MissRx

MissRx Actief lid

22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Mocht je interesse in een kletsgroepje op WhatsApp dan kan dat!
    Ik heb sinds korte tijd (een ruime week nu) een groepje met dames die proberen zwanger te worden. Je mag eventueel mailen naar zwangerworden22@hotmail.com met je nummer, dan voeg ik je toe!
    Maar alleen hier kletsen is natuurlijk ook goed hoor!!
    Maar wilde het toch even voorgesteld hebben hihi.

19. Muurbloempjexo

15 mrt 2022
    23
    2
    3
    Vrouw
    Oh echt? Wat leuk! Ik ga meteen aanmelden.

20. Esther22

Esther22 Actief lid

8 feb 2022
    283
    281
    63
    Hey!
    Ik heb morgen een afspraak bij fertiliteit met mijn man. Ben benieuwd hoe en wat en hoop dat ik snel met iets kan beginnen. Want ik ben dus nog steeds niet ongesteld geweest helaas. Dus lijkt toch echt niks te gebeuren nu vanzelf.
    Om me heel wel 2 goede vriendinnen die zwanger zijn. Een daarvan echt heel snel zwanger geworden, super leuk, maar dan wordt je wel weer even met je neus op de feiten gedrukt. Onze wens is er al langer en dat lukt dan niet.

Hopelijk is het bij jullie snel raak! In iedergeval wel goede cycli. Hoop dat het lucky number 7 wordt!

Deel Deze Pagina