@ Lammetje, Fijn inderdaad als je die voor dezelfde prijs kan doorverkopen, maar dan moet je hem wel kwijt kunnen want in 'tweedehands kinderwagenland' is al altijd veel meer aanbod dan vraag.. Ik ken helaas een aantal mensen die met een kinderwagen zijn blijven zitten of hem moeten verkopen ver onder de prijs die ze er eigenlijk voor terug zouden kunnen krijgen. Maar hopelijk kun jij die straks gewoon gebruiken en hoef je er nog niet eens aan te denken die te verkopen! Gisteren met mijn man overlegd wanneer we er precies voor willen gaan, en wanneer het 't beste uit zou komen als er een derde kindje komt. We hebben dat natuurlijk niet in de hand, de natuur moet het bepalen. Maar begin juli volgend jaar zou wel heel ideaal zijn, omdat kort daarna de kinderen lekker zomer vakantie hebben.. Het is niet te plannen, ik weet het... maar het valt altijd te proberen Denken jullie ook wel eens in dat soort idealen?
ja hoor ik begin ook volgende maand omdat we dan goed uitkomen met de bevalling ivm werk van mijn man maar ja bij mij is niet te plannen omdat ik eerst een cyclus moet hebben .. ben voor de gein alvast is gaan temperaturen kijken hoe het gaat... hoop dat ik snel een cyclus heb en het snel wil lukken zou zo leuk zijn voor Romy een kleintje om mee te spelen
milla ik zou wel even aanhouden voor de zomervakantie Romy is geboren in de kerstvakantie maar ik was zo blij toen hij om was gewoon weer een ritme voor mijn eerste zijn eigen schema en lekker kunnen spelen en vooral ZIJN ENERGIE KWIJT KUNNEN op school want de eerste tijd is het toch moeilijk voor die kleintjes en gaan ze zich toch afzetten nou dat mag van mij liever op school smile
hallo allemaal! sinds vandaag gaan wij ook even wachten met zwanger worden, we hebben geheel onverwacht een ander huis gekocht vandaag, en willen nu eerst ons huis verkopen... 1 juli krijgen we de sleutel en als ons huis dan nog niet verkocht is, zitten we tijdelijk met een dubbele hypotheek. niet echt een goede situatie om zwanger te worden en een kindje te krijgen... aan de ene kant jammer, omdat ik eindelijk ongi was geworden en de tweede ronde in kon! aan de andere kant fijn, kan mijn cyclus rustig op gang komen! maar we weten waar we het voor doen, in ons nieuwe huis zal een kindje ontzettend welkom zijn! groetjes Ellen
Hallo allemaal Blijkbaar ben ik hier ook al de oudste op dit forum... en ben ik de enige die nog geen kindje heeft. Het wordt dus stilaan tijd om daar verandering in te brengen... Milla, ja ik hou iedereen op dit forum zeker op de hoogte van wat er gebeurd... Ik kan je wel niet verzekeren dat ik elke dag hier een berichtje plaats... Ik lees heel graag mee wat jullie bezighoud maar heb niet steeds de inspiratie om mee te gaan schrijven... Allé, vele groeten op deze toch wel zonnige lentedag...
Hoi hoi, @ SSV, de oudste?ik ben bijna 28, dus zo veel schelen we niet... Ik was wel vrij jong moeder, ik was 22 toen ik zwanger werd en 23 toen ik beviel. Maar na gemiddelde landelijke maatstaven ben jij met een eerste kindje heel netjes gemiddeld Leuk dat je meeleest, en schrijven, ach, het is geen verplichting toch? Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt! @ Ellen, Welkom hier! Gefeliciteerd met je nieuwe huis, heerlijk he, zo'n vooruitzicht! Ik hoop dat je jullie huis lekker snel verkocht krijgt, dan kun je weer verder met zwanger worden. Moet er nog veel aan het nieuwe huis gebeuren of kun je er zo in? Ik kan me voorstellen dat je ook niet zwanger wilt schilderen e.d. @ Lammetje, wat je termijn wens betreft; misschien kuurtje primolut halen bij de huisarts. Dit is een kuurtje dat je ongi opwekt en als het goed is heb je daarna weer een gewone cyclus. Mij lijkt voor de zomervakantie juist fijn omdat ik in de vakantieperiode met de andere kinderen niet zo klok gebonden ben (eten, opstaan, halen en brengen) en dus voornamelijk alleen met het ritme van de baby hoef rekening te houden anders moet ik van de ene op de andere dag ineens alles tegelijk, terwijl het in de vakantie periode voor de andere kinderen niet uitmaakt of we nu smorgens om half 8 eten of om 9 uur. En het lijkt me heerlijk de andere kinderen wanneer er net een baby is, lekker thuis te hebben. Fijn om dan met het gezin een paar weken samen te zijn.
Die medicijnen hebben die geen invloed op de borstvoeding en mogen die gegeven worden met borstvoeding?
@ Tummetje, gefeliciteerd! @ Lammetje, dat weet ik niet! Eerlijk gezegd denk ik dat het niet met borstvoeding mag worden genomen, maar dat zou je je huisarts moeten vragen. Hier gaat alles prima, mijn jongste dochter wordt zaterdag 2 jaar, we zijn nu een leuk verjaardagsfeestje aan het organiseren!
vrees het ook milla maar ja even afwachten mischiendat de onge op gang komt omdat romy nu al een paar weken doorslaapt. Weet je al wat je gaat doen met het feestje van je kleine?
@ Lammetje, Is het niet zo dat zolang je borstvoeding geeft je cyclus sowieso niet op gang komt? Wij hebben familie en vrienden uitgenodigd. Vieren het 's morgens met ons gezinnetje in ons grote bed, samen liedjes zingen en cadeautjes uitpakken en in de middag komt het bezoek. Mijn man is afgelopen vrijdag jarig geweest dus vieren we het samen.
het hoeft niet zo te zijn er zijn vrouwen al met een maand ongie met borstvoeding er zijn er ook die er een jaar over doen als je voed geeft dat een bepaald hormoon wat de ongie tegen houd hoe minder je voed hoe lager die spiegel word en uiteindelijk word je ongesteld maar ja dat is bij iedereen verschillend. Romy slaapt nu wel door en volgende maand ga ik bij voeding geven dus dan gaat het mischien wel wat sneller
Hallo dames Vandaag begin ik weeral eens te twijfelen. Mijn verstand zegt neen liever nu niet zwanger worden want waartoe zijn die bloedverdunners instaat. Na ongeveer 20 maand zegt mijn hart van klein wondertje je bent zo grandioos welkom. En liever deze maand dan volgende maand. Het is toch zo moeilijk. Aan allen heel veel succes in wat je onderneemt...
@ SVV Ik heb zelf een kind met beperkingen, en ook al gaat het steeds beter met haar en is de oorzaak niet duidelijk, ik blijf me afvragen of de bepaalde medicijnen die ik in mijn zwangerschap MOEST slikken van gyn en huisarts niet de oorzaak zijn. Helaas heb ik niet de keuze gehad om te kiezen voor een zwangerschap omdat ik onverwacht zwanger was. En in mijn geval was ik nog slechter af zonder medicijnen, maar denk goed na, want mocht je kindje wat mankeren, ook al weet je niet of de medicijnen de oorzaak zijn, je blijft je altijd schuldig voelen, dat weet ik uit ervaring! Nu is je wens nog zo groot en dat begrijp ik echt helemaal, maar je zult het jezelf nooit vergeven als je kind voor de rest van zijn/haar leven wat mankeert omdat jij niet kon wachten... dat kan zoveel pijn doen! En dat draag je straks misschien elke dag met je mee. Een baby is zo kwetsbaar en in de eerste 12 weken waar alles in aangelegd wordt. Ik zal nooit geen enkel risico durven meer durven nemen omdat ik het heb meegemaakt. Ik dacht altijd dat een kind met een beperking alleen een ander overkwam, maar het is ons ook overkomen. Kun je je arts niet om advies vragen ?
@ Milla Ja, het wordt gewoon even allemaal te lang en te moeilijk. We worden een beetje van her naar der gestuurd. In Leuven zeiden ze dat het beter was om niet zwanger te worden omdat de medicijnen de moederkoek aantasten. Vanaf het moment dat we weten zwanger te zijn, moeten we meteen stoppen met de bloedverdunners en overstappen op prikjes tegen trombosen. Sinds oktober, toen ik het cmv-virus, longembolen en venaportatrombose kreeg, hebben we niet meer geklust. Manlief houdt niet van condooms en om eerlijk te zijn ik ook niet. De laatste twee weken vakantie en we hadden er allebei wel even enorm veel zin in. Ontspannend in de Ardennen, weekendje weg, ik moet er geen tekeningetje bij maken zeker. In al die tijd, 20 maand is het steeds niet gelukt. Hierdoor hadden we zoiets van we wagen het er maar op. Het zou natuurlijk nu heel erg zijn, mocht het raak zijn en mislopen... Daarnaast weten we sinds juli dat het met de zaadcellen van manlief niet zo denderend zijn. Hierdoor zijn we al richting Gent getrokken voor verder onderzoek. Daar hebben ze in februari gezegd dat we beter inschrijven voor IVF. Hierdoor staan we op de wachtlijst tot oktober van dit jaar. Ik hoop dat je dit een beetje begrijpt. En dat je het me niet kwalijk neemt
Hoi SSV Allereerst: Ik neem je niets kwalijk en je hoeft ook geen verantwoording af te leggen, het spijt me als ik je dat gevoel gegeven heb! Iedereen moet zelf haar keuzes maken. En ik begrijp je ook wel, misschien dat ik vroeger hetzelfde gedaan zou hebben. Mijn reden waarom ik het heb opgeschreven is omdat ik anderen probeer te behoeden en beschermen tegen het verdriet en onzekerheid die wij ervan hebben gehad en nog steeds met regelmaat ervaren. Begrijp me niet verkeerd, ik hou ziels veel van onze dochter en ze is voor ons 100% goed genoeg zoals ze is, maar het doet erg veel pijn dat ze misschien zonder medicijnen nu veel gezonder was geweest. De afweging die een ander maakt is altijd een eigen keuze, dat is niet te veroordelen en dat doe ik ook niet, enkel waarschuwen. Ik hoop oprecht voor je dat je zwanger bent en dat achteraf blijkt dat je je zorgen om niks hebt gemaakt!
Hallo dames Blijkbaar durft niemand hier nog te reageren... Ik ben vandaag een test gaan kopen (voor de derde keer in die 20 maanden tijd). Nu ik hem in huis heb gehaald, kan ik haast niet meer wachten om te testen. Alhoewel het natuurlijk veel te vroeg is. Ik vind het weggegooid geld als ik nu al zou testen en het zou negatief zijn. De laatste twee dagen heb ik weer last van misselijkheid en kleine krampjes. Het is net of ze een uitstrijkje aan het nemen zijn, een heel erg raar gevoel dus. Zou ik nu testen of niet. Ik heb er alle belang bij om het resultaat zo vlug mogelijk te kennen. Ik laat jullie even reageren. Wat denk je? Testen of niet testen. Ik heb een heel raar gevoel aan de vagina, net alsof de gynecoloog een uitstrijkje aan het nemen is... Ik moet veel vaker naar wc maar zonder pijn. Mijn weegschaal heeft de laatste tijd telkens aan dat er gewicht is bijgekomen ondanks het feit dat ik let op wat ik eet. De misselijkheid is ook weer toegenomen. Onder mijn wenkbrauwen krijg ik last van eczeem en doordat ik er niet kan afblijven dus ook korstvorming. (niet goed dus) Mijn tepels lijken opgezwollen en borsten doen pijn bij aanraking... Oh een vrouwenlichaam toch, niets dan miserie mee. Hadden we maar een luikje die we konden openen om te kijken wat er al of niet aan de maak is.
haijj Hier ook 1 die voorlopig ff wacht met de kinderwens. Mijn man en ik willen eerst flink gaan afvallen. En daarna gaan we weer proberen zwanger te worden. Mijn cyclussen lopen ook niet zoals ze horen, alleen de gyn wil niet helpen tot ik afgevallen ben. Dus jah ik heb geen keus.
hey lady's ik wandel ook weer ff binnen.... Mila hier ook iemand die idealen probeerd op te zoeken... wij ofjah ik zou het ideaal vinden om in november december zwanger te worden.... hihi ik wil niet in maart bevallen en niet in december de rest maakt me niet zoveel.. maar het lijkjt me fijn om in de zomer zwanger te zijn en na de zomer een keer te bevallen waarom? al sla je me dood is gewoon een gevoel.... maar we hebben het er hier ook over gehad en we gaan eerst klussen enzo en verhuizen en diut huis verkopen en dan zien we verder en ik woon idd in gemeente rm hahahaha o verder nog nisk van de kijkers gehoord, heb hun nu een mail gestuurd. estherenronald... wel een goede reden om af te vallen joh! go for it girl ssv spannend hoor en idd ik zou ook ff wachten... anders idd geld weggooien