@ SSV dat klinkt erg zwanger! Ik moest in het begin van mijn zwangerschappen ook altijd heel veel plassen, kleine beetjes en ik had een erg gevoelige blaas. Ook de krampjes en de misselijkheid ken ik. Het is nu misschien niet te vroeg om te testen. Ik testte zelf met 5 dagen voor NOD positief, maar wel met de gewone clear blue test, deze schijnt wat gevoeliger te zijn dan bijvoorbeeld Pridictor. Succes hoor. Ik duim voor je! [-o< @ Esther, Welkom! Heb jij toevallig ook PCO omdat je primolut krijgt en lange cyclussen hebt? Hopelijk gaat het afvallen je lekekr snel af! @ Anniek, nou das ook toevallig, ik denk er hetzelfde over als jij. Ik wil liever niet van december tm mei bevallen. Tenminste als ik de keuze heb! Want als het er echt op aan komt maakt het me niks uit. Ik ben een keer begin april bevallen maar dan ben je de hele winter zwanger terwijl mij het zo fijn lijkt om een keer in de zomer/najaar hoogzwanger te zijn. Toevallig willen we toch pas in het najaar beginnen, dus ik hoop dat het dan binnen een aantal maanden gaat lukken, zo niet jammer dan maar dan maakt het me niet uit welke maand ik beval
jah wij beginnen denk ik zodra we in ons anders huis wonen of/en ons huis verkocht is... maar de vorige keer had ik er niet echt rekening mee gehouden dat het ook wel eens heel snel kon gaan {idem met de bevalling, 3 uurtjes haha} ik ben de vorige keer 1 keer ongesteld geweest en toen was ik zwanger... dit keer hou ik daar dus wel rekening mee! maja voor hetzelfde geld duurt het heel lang... toch hoop ik niet uitgerekend te zijn in maart... bah lijkt me niks aan 3 verjaardagen na elkaar! nopie nopie! maar zoals je zegt als het erop aankomt dan maakt het niks uit
Hoi meiden, daar ben ik weer Ik spring er gewoon ff in hoor.. ben de draad helemaal kwijt Het lijkt mij ook heerlijk om in de zomer zwanger te zijn, ik heb het sowiezo heel snel koud..dus in de winter als een mus binnen zitten heb ik nu wel ff gehad lekker pronken met je buik in een mooi zomerjurkje hahaha maar goed.. de kans zit er in dat ik aan het einde van het jaar zwanger ben.. maar wie zal het zeggen he.. Heb trouwens van de week 2 boeken gekocht "zwanger" van anja de grient-dreux en mama! van stephanie lampe (geloof ik dat haar naam was ) toch best eng om ze te kopen.. wordt toch wel erg serieus haha wordt er een beetje nerveus van hadden jullie dat ook?
jah spannend wordt het dan allemaal opeens he?! Ik heb wel pas een boek gekocht toen ik in verwachting was van Kyana... maar hiervoor wel al tijdschriften van een vriendin geleend hihi heerlijk om zo te fantaseren... Ik fantaseer nu ook vollop! heerlijk is dat! maja nog geen bod dus geen hoop meer..... Denk dat we een open dag voor ons huis gaan organiseren met de hoop dat daar iets uitkomt!
Oh eindelijk een onderwerp waar ik me wel bij aan kan sluiten. Ik, lonneke, wil namelijk ook supergraag zwanger worden maar moet echt nog even wachten want anders pas ik straks niet in mijn trouwjurk. 8-8-2008 (nog 4 maanden dus) dan is het zover. En ik wil ook wachten om nog even door te sparen. Maar ik kan echt niet wachten en zit nu volop berekeningen te maken en naar buiken te kijken of we toch niet eerder kunnen beginnen en ik vind dat je met 9 weken wel nog in een trouwjurk kan. Maar dan het volgende dilemma.. Straks ben ik hartstikke misselijk op mijn trouwdag mocht het toch lukken binnen 1 of 2 rondes. Wat vinden jullie? Groetjes Lonneke
Je zegt het zelf al..dalijk ben je hartstikke misselijk of moe op je trouwdag.. terwijl je nu nog een keuze hebt om het even uit te stellen..
kan het gewoon niet laten om iets te kopen Ik moest die boeken gewoon hebben.. mijn vriend zei ook al.. jaa..dag..dalijk koop je ook alvast het kamertje omdat je toch een kindje wil.. dus toen zei ik weer; jaa...maar met die boeken kan ik me voorbereiden op wat komen gaat en ik hoef je natuurlijk niet te vertellen wie zn gelijk kreeg
Ja inderdaad is dat wel verstandiger om te wachten. Maar ik wacht al zzooo lang! Oh wat is dit lastig!
haha weet wat je mee maakt meid.. je wilt het zo graag.. maar iets anders wil je ook.. erg he zou gewoon lekker genieten van je trouwdag.. eventueel je huwelijksreis of die periode daarna.. en dan lekker genieten van het zwanger worden én zijn
Ja je hebt wel gelijk. Niet alles tegelijk. Maar schrik niet als de wieg (voor heel even, hij is zo gaaf) achter ons bed staat en boven op zolder de kinderwagen box, autostoel, maxicosi en een normaal kinderbedje al klaar staan. Oeps... Verder puilen alle kamers uit met spuugdoekjes en rompertjes. gekregen van schoonzus. Tsja, met een kinderwens van dik een jaar heb je zo een hele uitzet bij elkaar gesprokkeld. Hi hi!
@ Lonnie, welkom hier! Ik snap ook heel goed dat je niet wilt wachten, toch zou ik het wel doen, ik ben de eerste 12 weken van beide zwangerschappen altijd best ziek geweest, ik zou er niet aan moeten denken om op mijn trouwdag kotsend boven een wc te moeten hangen Mijn mening is ook dat je beter even kunt wachten, tot in ieder geval 3 weken voor je trouwdag. (tot 5 weken zwangerschap zijn de meeste vrouwen niet ziek). @ Tummetje, toen ik voor het eerst dat soort boeken kocht was ik ook nog nooit zwanger geweest, ik vond het toen heel vervelend om ermee door de winkel te lopen en ze af te rekenen. Ik was ook dol op tijdschriften (je kent ze vast wel die 2 ) Nu maakt me het niet zoveel meer uit, voor de eerste is denk ik toch lastiger. @ Anniek ik dacht dat ik snel was met mijn bevallingen van 5 uurtjes maar jij hebt het record haha, jeetje dan moet je wel uitkijken met een volgende bevalling!
Ik wil mij ook graag bij deze groep toevoegen als het mag Wil ook graag weer zwanger worden maar helaas gaat dat nog niet. Mijn man gaat vanaf augustus voor een jaartje naar school en we hebben er beiden geen zin in om tijdens zijn studie een bevalling te moeten meemaken. Dus vanaf december gaan we er weer voor! pffffff hoop maar dat die maanden snel voor bij vliegen
Lonnie, ik hoor niet meer thuis hier, maar ik zat wel met hetzelfde dilemma. Eind april trouwen wij. Ik was van plan in oktober 07 mijn pil weg te doen, maar toch gewacht tot eind december. Daarna wilden we met condoom vrijen, omdat ik niet zwanger wilde zijn tijdens de bruiloft. Maar de wens is te sterk. De condooms zijn weer opgeborgen en we zijn er meteen voor gegaan. Meestal duurt het ook wel ff voordat je zwanger wordt. En mocht ik toch al zwanger worden, wat ik nu heeeel graag wil, dan trouw ik met mijn man en mijn kindje. Over het probleem met het misselijk zijn. Niet iedereen is misselijk. IK ben trouwens altijd misselijk als ik de zenuwen heb. Dus die dag ook wel, of ik nou zwanger ben of niet . Ik wens je veel succes met je keuze en een geweldig mooie dag toe in augustus. Mooie datum trouwens!
Sucre, Oh wat is het toch lastig. In mijn trouwjurk heb ik lint laten zetten in de rug zodat hij altijd past. Ik drink bijna nooit alcohol dus daar hoef ik ook niet voor te wachten, alleen die misselijkheid he? Maar inderdaad wie weet heb ik geen last van. En het moet toevallig ook maar de eerste keer lukken. Tsja... Ik ga het gewoon laten rusten en me storten op bruidstaarten en bedankjes en een dj zoeken. Dat lijkt me nu iets verstandiger. Bedankt voor jullie reacties allemaal!
lonnie heel moeilijk meid... maar goed ook jou verstand en gevoel hebben een beetje ruzie met elkaar {als ik dat zomag zeggen} beide is het een uitdaging... en als je nu stopt met de pil en gaat ontpillen? dan heb je straks eerder een cyclus en dan gaat het misschien allemaal wat sneller? dan heb je toch het gevoel al iets gedaan te hebben. Mila jep 3 uurtjes vanaf het vliezen breken en dus ook de eerste wee {tja mijn bevalling begon met vliezen breken} na anderhalf uur had ik al 6 cm ontsluiting... en idd met een volgende moet ik bij de eerste zucht bellen want de vk was bang dat ze het anders nooit zouden redden... hahaha, dus lach ik maar grappig is het niet. Madelief wat leuk! hoe is het met laura? alles goed? kom je nog eens meekletsen bij de maart mama's? liefs van mij!
@ Milla en de rest die wil meelezen...en reageren... Ja, intussen (vrijdag) heb ik al even getest met predictor van kruidvat maar gaf een negatief... Toch blijven de symptomen aanhouden. Ik moet morgen zowieso naar de huisarts om mijn ptt of INR te laten bepalen. Ik zal er onmiddellijk bijvragen om meteen wat meer bloed te trekken want ik wil het vroeg genoeg weten... Deze morgen heb ik even mijn temperatuur genomen en lijkt erop dat ik redelijk hoog blijf staan. Ik heb 's morgens meestal maar een 36,1 en deze morgen had ik 36,7... Ik ga vandaag genieten van mijn laaste vakantiedag. Gelukkig bij wat mooi weer.
@ SSV, Predictor staat er om bekent pas heel laat positief te testen. Soms zelfs pas bij een week na NOD. Deze test is pas positief na 50MuI dat is het zwangerschapshormoon. De meeste andere testen, testen al bij 25MuI positief. Ik zou testen met CLear blue en dan niet de digitale maar de gewone, deze test was bij mij 5 dagen voor NOD al positief. Hopelijk kan de huisarts je snel genoeg duidelijkheid geven! @ Anniek bij mij braken bij allebei de zwangerschappen ook eerst de vliezen, bij de tweede heeft de gyn dat gedaan, de weeën kwamen meteen in alle hevigheid op gang. Bij mijn oudste dochter was ik binnen 4 uur tot 10 cm ontsluiting en bij de jongste binnen anderhalf uur al, alleen heb ik bij haar bijna twee uur moeten persen omdat ze verkeerd lag. dus het gaat denk ik met een volgende bevalling steeds sneller!
@ Anniek Ik ben in januari al gestopt met de pil en ben nu bezig mijn cyclus in de gaten te houden en 18 maart ben ik begonnen voor het eerst met temperaturen. Kan ik toch al een beetje bezig zijn met "zwanger worden". En ik heb stapels boeken liggen waar ik de helft al van heb gelezen. Oh zo leuk! Vraagje: wat voel je als je je eisprong hebt eigenlijk?
@ Lonnie: ohhh wat erg Ik ben al helemaal verliefd op een kamertje.. maar bestellen doe ik nog niet hoor Ik wacht wel af tot ik zwanger ben. Toen mijn vriend voor het eerst ook zijn kinderwens echt duidelijk uitsprak..dat we er zeg maar aan het einde van het jaar voor willen gaan.. heb ik een mini-mini-mini rompertje gekocht met "mijn papa is de aller-aller-allerliefste!" nou..toen kreeg ie wel een rood hoofd hoor @ Milla: ohh..wat dat betreft heb ik daar echt schijt aah, hahaha gewoon gekocht.. loop natuurlijk wel wat onwennig door de prenatal heen..alsof iedereen je door heeft ofzo hahaha @ Madelief: welkom meissie Voor je het weet is het december joh Zo..net hebben we de tuin voor een groot deel leeg gehaald en omgespit.. nu nog tegels leggen en er kan weer iets van mn lijstje af.. Lijkt wel alsof ik last heb van nesteldrang ofzo.. alles moet ineens af.. wordt gewoon gek van mezelf
Ja leuk he Anniek, willen jullie ook een tweede?Waarom wachten jullie nog even en wanneer gaan jullie dan weer beginnen? Ik ben twee weken terug weer bij de maart mama´s geweest maar vind dat ik veel mis zo over de dag, gaat zo snel Maar meld we er heus wel af en toe! Met laura gaat het echt super vandaag heeft ze 3 stappjes los gelopen ben zo trots! En hoe gaat het bij jou? liefs es