Hier weten we het niet meer...... Ze hebben maandag ook bloed laten prikken voor m'n HCG... 1 februari was dit 153, 3 februari 323 en 14 februari dus 11.700.... Maandagavond mochten we bellen voor de uitslag en kregen we van die mevrouw te horen dat dit een goede waarde was en dat het bij het echo beeld aansluit. Er was niets aan de hand. We moesten alleen dinsdagavond nog eens naar onze eigen gynaecoloog bellen en zij vond de waarde veel te laag voor een goed verlopende zwangerschap. Er was een miskraam op komst en als ik ging bloeden kon ik er 24 uur/dag terecht. Voor volgende week staat curretage gepland. M'n vriend had alleen berekend dat als HCG om de dag verdubbeld we op 10.000 zouden zitten. Dus het zou kloppen. Volgens haar moest het dan weer 150.000 zijn omdat het iedere dag moet verdubbelen????? Maar als we dat gaan berekenen komen we op 640.000 uit..... Snappen jullie het nog? Wij namelijk absoluut niet! Volgens de een ben ik zwanger, volgens de ander zou ik nu al gecurreteerd moeten worden.... Groetjes, Duckertje
Ow meid wat een verwarring! Maar zou je niet gewoon nog iets langer kunnen afwachten? Waarom moet die curettage zo snel dan? Als je wat langer kunt afwachten weet je het zeker toch? Dan kan de echo herhaald worden en zou je wel wat moeten zien! Waarom hebben ze zo'n haast! Wat een ellende dat ze je zo in onzekerheid laten zitten met zulke tegenstrijdige berichten! Ik heb ergens gelezen dat ze na 2 weken de echo meetsal herhalen en dan pas besluiten wat ze doen.... Misschien groeit dit vruchtje gewoon wat trager.... Tjemig, wat moet dit vreselijk moeilijk voor jullie zijn, deze situatie. ik denk alleen maar: second opinion en niets overhaast doen..... ik wens je alle kracht toe en duim dat alles gewoon goed is...dat moet gewoon!
Ik heb m'n huisarts gebeld en hij was echt heel blij voor me! Kom ik weer met een maar....... Ik heb het verhaal uitgelegd en volgens hem verdubbelde HCG ook om de dag. Maar nu ging hij aan zichzelf twijfelen! Hij vond het allereerst raar dat ze steeds HCG prikt, is alleen maar onrust zaaien! Heel vreemd vond hij heet. Het echo beeld wat ik beschreef klopte ook volgens hem bij 4 weken na bevruchting. Er kan nog geen hartactie zijn! En als het niet goed is moet je eigen lichaam dit oplossen en zeker geen curretage gaan doen. Dit is alleen een middel om het vloeien te laten stoppen na een miskraam. Hij had het er zelf moeilijk mee..... Hij heeft nu voorgesteld dat hij een nieuwe verwijsbrief klaar legt en dat ik voor over 2 a 3 weken een nieuwe afspraak maak in een ander ziekenhuis. Op een termijn dat er wel iets te zien kan zijn! Die van volgende week snel afzeggen en als het mis gaat merk je het vanzelf echt wel.... Is de natuur. Ik ben blij dat hij me zo serieus nam. Ik heb de helft van z'n telefonisch spreekuur in beslag genomen! Groetjes, Duckertje
Wat goed van je huisarts! Klinkt heel goed, zijn verhaal en heel plausibel. Het leek mij ook zo vroeg allemaal voor al dat soort uitspraken die gedaan zijn. HcG meten vond ik ook best wel apart, maar ik dacht dat ze dat deden gezien je voorgeschiedenis, onzekerheid etc. Maar het was wel heel goed gestegen toch? Meid ik ben superblij dat het niet meteen foute boel is. Super dat je gebeld hebt! Liefs en hou vol!
Jeetje Duckertje, wat een verhaal zeg. Wat ik ervan weet: - vier weken NA JE EISPRONG kan het zijn dat er idd nog geen hartactie is. Bij een cyclus van 28 dagen spreken we dan over een zwangerschap van 'zes weken' (omdat je die twee weken voor je eisprong cadeau krijgt he). Dat is dus: nu. voor jou. - Vier weken NA DE INNESTELING zou er wel hartactie moeten zijn. De innesteling is gemiddeld een week na je eisprong, maar kan ook zeker een dag of vijf later zijn. Dat kan het geval geweest zijn bij jou! En, belangrijk: voor een eventuele curretage altijd vragen om een laatste echo! Normaal gesproken wordt dat echt wel gedaan. Je weet dan zeker hoe en wat. Een curretage hoeft helemaal niet zo snel als je zou 'aanpraten'. Shay, wat leuk, jullie hebben het huis! Gefeliciteerd!
Ohja, een curretage is niet alleen een middel om het vloeien na een mk te stoppen hoor Het is ook een oplossing voor een missed abortion, dwz het vruchtje leeft niet (meer) maar je lichaam stoot het niet zelf af. En soms blijven er na een mk resten achter in de baarmoeder en kunnen die dmv een curretage verwijderd worden. Maar.. we gaan er maar even vanuit dat het toch goed zit bij jou toch?
heeyladies, ff heel kort, ben hier niet geweest omdat zaterdag mn man is opgenomen in het zkh, gelukkig heb ik hem vanmiddag weer mee naar huis kunnen nemen. kwam met dochter thuis en toen lag hij in de kamer, ogen wijd open, geen contact niks...zware ademhaling, hartslag enorm hoog...ik 112 gebeld, pas toen die er waren was hij weer een beetje bij. uit scans en foto's is niets gebleken, heeft iig een hersenschudding (tijdens zijn val tegen de tafel aan gevallen), verder weet hij ook niet alles meer. Het lijkt het meest op een insult. ben blij dat ie nu weer thuis is, lees binnenkort weer bij! Dai
Dat is schrikken Dai...sterkte! en knuffel Shay Gefeliciteerd met jullie huis! Duckertje Dikke knuffel, dat jullie snel meer zekerheid hebben
Ik wilde jullie even laten weten dat ik vandaag weer een echo gehad heb en het hartje klopt! Liefs, Duckertje
Dai wat vreselijk schrikken zeg....mij hemel. Hoe is het nu inmiddels met hem? Duckertje: wat een super nieuws! Van harte gefeliciteerd!!!!!!! Bizar allemaal hoe het gegaan is zeg....zoveel stress bij jullie door allerlei voorbarige uitspraken waarbij er zelfs al bijna een afspraak gemaakt was voor curettage. Ik heb er eigenlijk geen goed woord voor over (al ken ik natuurlijk niet het exacte verhaal). Hoop dat die lui niet onnodig bij andere meiden gezonde vruchtjes hebben laten weghalen door te vroege echo's. Verder hoop ik dat jullie inmiddels alle last van jullie schouders hebben kunnen laten afvallen en nu gewoon lekker kunnen genieten van dat groeiende wonder in je buik! Liefs, Emma
Hey jullie zijn er nog wel!!!!! Ik was jullie al heel lang kwijt... Hoe gaat het met jullie? Dai wat verschrikkelijk schrikken zeg!!!
Hey Emma, Naar omstandigheden goed! We zitten weer op dat verrekte wachtbankje Ha ha. Ik ben nog nooit zo gespannen geweest, stom he! Maar ik voel elke keer wat en dan ben ik zo bang dat het negatief is, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn natuurlijk. Kan ook komen omdat ik nog maar op 1 diclofenac zit. Ik heb het afgebouwd omdat het er toch een beetje op begon te lijken dat dit misschien weleens de boosdoener kon zijn. Maar de laatste eraf lukt niet, maar toch 2/3 eraf. En nu maar wachten wachten en nog eens wachten ha ha. Zelfs mijn man is nu gespannen. Maar genoeg over mij hoe is het met jou en je kleine bengels . X
Een verdrietig berichtje van Danabelle (ze kan zelf even niet posten) hoi chelleke, ik kan via mijn telefoon geen berichtje plaatsen op zwangerschapspagina bij ons clubje 'zwanger worden met medicatie', zou jij namens mij iets willen plaatsen? het is helaas verkeerd gegaan met mijn zwangerschap. gisteren gingen we, met 7 weken en 5 dagen, voor de termijnecho. de echoscopiste zag direct dat het mis was. het hartje klopte, maar de vrucht zat in mijn eileider. een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus. ik ben direct doorgestuurd naar de gyn en met spoed geopereerd, waarbij het vruchtje en een eileider verwijderd zijn. morgen mag ik naar huis. het komt zeer zelden voor dat een bbz geen klachten geeft en zo lang intact blijft - het vruchtje was 3,5 cm groot dus de eileider stond op springen. we zijn erg verdrietig en mijn buik doet pijn. het is maar goed dat we gisteren al een echo hadden, langer doorlopen had erg gevaarlijk kunnen zijn voor mij. maarja, geen kindje dus.. als je dat zou willen plaatsen, ik wil graag dat de meiden het weten.. liefs danabelle Dikke knuffel en heel veel sterkte!!
Jezus, zit hier met kippenvel..... Heel veel sterkte Danabelle!! En natuurlijk ook voor je partner.... Weet niet wat ik moet zeggen.... Verschrikkelijk.... Duckertje
Jeetje wat een verschrikkelijk nieuws!!!!! Wil je danabelle een hele grote dikke mega knuffel geven als je haar spreekt? Ik zal een kaarsje voor haar branden.
Wat een vreselijk bericht, ik krijg er kippenvel van.... Wat verschrikkelijk! Er leek niks aan de hand en zo zie je maar. Wat ontzettend verdrietig allemaal...... Lieve Danabelle, jullie zijn in onze gedachten...... Ontzettend veel sterkte meid