Hmm, jammer zeg, van het huis Moest er teveel gebeuren nog of was de prijs niet aantrekkelijk? Echt balen. Bloemen zijn vast wel snel geregeld, tenminste als je goed idee hebt hoe je het wilt hebben. Veel rondkijken en plaatjes meenemen hoe je het wilt is misschien wel handig. Wij hadden een supergoeie bloemist, het was exact zoals we wilden. IJsbruidstaart, nooit van gehoord! Lijkt me wel heel speciaal! Mijn schoonvader is banketbakker, die heeft toen de taart gemaakt. Was wel ideaal!
Ha dames, Emma, ik vind t niet erg dat je ernaar vraagt hoor, heb liever dat mensen dingen vragen dan dat ze dingen voor me invullen (hoe het met me gaat, hoe ik denk over zwangerschap/geboorte/kindjes.. etc. nu!). Maargoed, er is vanuit het ziekenhuis geen begeleiding aangeboden. Ik heb er ook niet om gevraagd. Toen ik in het ziekenhuis lag zijn er wel verschillende artsen wezen vragen hoe het met me ging, ik heb telkens aangegeven dat ik, onder andere, verdrietig was. De artsen reageerden daar professioneel op, door te benadrukken dat ik een soort rouwproces doormaak, en dat dat op míjn manier gaat en dat ík bepaal hoe dat loopt en hoe lang dat duurt, en niet iemand anders. Mogelijk hadden ze wel iemand beschikbaar om mee te praten, maar ik heb er niet om gevraagd en ze boden het niet uit zichzelf aan. Ik ben begin vorige week nog wel naar de huisarts geweest, ik heb een goede band met haar en heb even met haar gesproken over hoe ik me voel. Heb ook gevraagd of het wenselijk/nodig zou zijn om met een professional te gaan praten. De huisarts gaf aan dat zij uiteraard wil doorverwijzen als ik dat wil, maar ze dacht dat ik het voorlopig zelf wel af zou kunnen. Ze vond het niet meer dan normaal dat ik verdrietig ben en zei dat dat ook best een tijdje kan duren. Pas als ik na langere tijd zelf vind dat ik nog niet goed kan functioneren door het verdriet om ons kindje, zou ze psychische hulp echt aanraden. Ik ben het ook wel met de huisarts eens. Ik heb ook niet zo'n zin in een hele intake en weet ik het allemaal, alleen maar om even mijn verhaal te vertellen. Want daar komt het toch op neer! Het gaat nu trouwens wel hoor! Ik ben nog wel verdrietig, maar het kindje dat we verloren hebben beheerst niet meer mijn hele dag, mijn hele leven.
Danabelle, wat fijn dat de artsen niet aan je gevoel voorbij gingen en ook benadrukten dat jij bepaalt hoe je je voelt en niet iemand anders hoe je je zou moeten voelen. Denk dat je het heel goed doet door naar je eigen gevoel te luisteren. Knuffel! Morgen ga ik testen. Ik voel me echt niet zwanger, maar heb wel een wat opgeblazen buik en ik word maar niet ongesteld, terwijl ik eigenlijk al zo'n 8 dagen geleden ongsteld had moeten worden. Mijn cyclus is wat in de war, dus mijn banner klopt ook niet helemaal. Ik hou jullie op de hoogte Oja....hoeraaaa, ik ben vandaag jarig 34 jaren jong geworden.
Gefeliciteerd Emma! Hier: gisteren controle bij de gyn. Ze zag een eisprong op de echo zei ze. En wat littekenweefsel bij de baarmoeder, maar dat kon geen kwaad zei ze. Maar vandaag bij toiletbezoek opeens een flinke plons bloed! Dus ik geschrokken.. ziekenhuis gebeld, maar volgens de dienstdoende gyn had de gyn gisteren zeker het corpus luteum (wat je lichaam verlaat met de menstruatie) aangezien voor een eisprong en ben ik gewoon ongesteld. Nouja, het zal wel?
Heey meiden, ben vanaf 8 maart hier al niet meer geweest....dus nu toch maar even in de 'pen' geklommen. ben best druk geweest de laatste tijd door dat gedoe met mn man, hij mag nog steeds niet rijden, dus alles wat met de auto moet, moet ik dan ook doen, normaal wisselden we dat af en dan kan ik in huis weer andere dingen doen.....niet dat hij niks doet....maar ja zo niet dan toch... allebei jarig geweest tussendoor, en de daarbij behorende visites gehad, en natuurlijk van eht prachtige weer van de afgelopen week genoten! Emma, nog gefeliciteerd met je verjaardag vandaag! Wat me bij ons ineens opviel is dat we de kinderen eigenlijk ongeveer met dezelfde tussenpozen hebben gekregen...Mirte is van juni 2007 en Celine aug 2009.....en misschien onze derde???? Maar of die er misschien komt, weet ik pas morgenavond...heb mn man aangegeven dat ik het dit weekend wilde weten of hij nog een derde wil. Niet dat ik hem wil pushen, maar als hij toch geen derde wil, dan hoef ik die pil ook niet te blijven slikken, kan hij zich laten helpen in het ziekenhuis. Tja die pil is ook niet bevorderlijk voor bepaalde zaken zeg maar, dus liever er van af. Dus wie weet....ik zelf hoop dat hij ook nog voor een kindje wil gaan, maar je moet er met z'n 2-en achter staan, anders kan het niet. Danabelle, wat fijn dat je zo goed met huisarts er over kan praten, dat scheelt al een hoop, en denk dat alleen het praten erover ook al goed is, zeker wanneer dit voor jou misschien het beste is. Dat verhaal over die rouwkaart slaat trouwens echt nergens op! ik zou des duivels zijn denk ik..... Hemel zeg! Alsof je man Nadine alleen opvoedt en jij niet bestaat! Duckertje, jullie trouwdag begint nu wel erg dichtbij te komen zeg, nog een maand! hoop wel dat je dan niet meer zo misselijk bent, want het is wel de bedoeling dat jij die dag lekker gaat genieten. Groetjes! Dai
Spannend Dai, dat je binnenkort zult weten of jullie nog voor een derde gaan! Jammer dat het met je man nog niet zo heel goed gaat.. hoe lang mag/kan hij niet autorijden? Kan hij wel voor de meisjes zorgen enzo? En is hij weer (deels) aan het werk of niet? Ik was ook idd des duivels over die rouwkaart, of eigenlijk ben ik eerst in brullen uitgebarsten ('boeeehoeeee alsof ik niet eens besta boeeeehoeee!') en daarna heb ik geroepen 'ik ga hem sláán!' (mijn schoonvader) maar mijn man heeft me er van weerhouden naar die vreselijke Gooische villa te rijden om die hufter eens aan te pakken haha. Ik hoop nu maar, voor hun eigen bestwil, man's familie van die kant nooit meer tegen te komen zeg maar
Poeh Danabelle! Dat zal zeker even schrikken geweest zijn! Gelukkig weet je nu dat het een menstruatie is... Dai, nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen! Wat naar dat het nog steeds niet goed gaat met je man. Kunnen de artsen daar meer over zeggen of is het gewoon afwachten in hoeverre de dingen zich herstellen? Komt veel op jouw schouders terecht nu.... Ik hoop echt dat er toch gauw verbetering in mag komen en dat jij ook iets meer tijd voor jezelf krijgt. Benieuwd of jullie ook voor een derde gaan, lijkt me superleuk! ..................Ik heb namelijk net een test gedaan en die was knalpositief................................. Ik kan het gewoon niet geloven, het voelt echt of ik ongesteld moet worden. Heb ook geen idee hoelang ik al zwanger ben. Bizarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! Maar we zijn echt ZOOOOO blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Super gefeliciteerd Emma!!!! Echt geweldig! Net jarig en nu nog zwanger ook! Geniet er maar lekker van!! Heel veel liefs, Duckertje
Dank jullie wel!!!! Het is zo raar joh, ik dacht echt dat ik deze maand geen eisprong had, maar stiekem toch dus! Wat een geweldig verjaardagscadeau! Mijn buik was al een paar dagen opgezet, maar vorige week had ik buikgriep en dus dacht ik dat het daarvan kwam....nu weet ik beter! Maar....als ik nu al een opgezette buik heb, dan is het over enkele weken niet meer geheim te houden uiteraard!
Emma, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Dames, jullie hebben mij met jullie lieve berichtjes gesteund de afgelopen tijd, maar ik weet niet of ik het trek om vaak te reageren op jullie berichtjes over zwangerschappen. Misschien ook wel hoor, maar als ik me dus iets minder laat horen de komende tijd ligt het daaraan. Ik blijf in elk geval wel meelezen hoor!
Emma, van harte gefeliciteerd met deze prille zwangerschap! Bijzonder verjaardagskado! Met mn man gaat het op zich wel goed en hij gaat ook al weer naar zijn werk (nog niet volledig),dus ik hoef niet alles meer in mn eentje te doen gelukkig, dat was de laatste tijd wel anders...alleen 3 maanden niet mogen rijden is al lastig zat, en hij begint nu pas minder last van zijn rugpijn te krijgen, daardoor kon hij ook niet zo veel. Gewoon balen, omdat we niet weten waar het nu door gekomen is. hebben op 13-04 afspraak bij cardiologie staan; dit mede doordat zijn vader ook hartpatient is. Willen graag dingen uitsluiten. Danabelle, begrijpelijk dat je niet enthousiast reageert op deze berichtjes, dat is gewoon onmogelijk in jouw situatie (ook al ben je natuurlijk wel blij voor de zwangeren, maar jij had gewoon ook nog zwanger moeten zijn, en dat speelt je dan door je koppie), Geeft niks! En je frustraties kan je ook aardig kwijt richting een Gooische Villa... , aan je eerdere berichtje te lezen, is natuurlijk ook wel eens lekker.... Groetjes, Dai
Dai, fijn dat het redelijk gaat met je man. Wel lastig idd dat hij nog niet mag autorijden! Mijn man is ook hartpatiënt, hij krijgt binnenkort de uitslag van een griezelig onderzoek. Nouja, ik denk maar zo, als het heel ernstig was geweest hadden ze hem toch wel direct gehouden? En idd wat je schrijft, ik ben blij voor de zwangere meiden, gun het ze echt van harte, maar denk dan idd telkens aan mijn eigen tweede zwangerschap die niet goed verliep. En dat is niet altijd even prettig. Frustraties richting de Gooische villa haha, ach, die mensen weten niet eens dat hun zoon het aan zijn hart heeft, laat staat dat hun schoondochter een bbz heeft gehad.. oh wacht, ik ben hun schoondochter niet, want ik stond niet op die kaart
Hai Danabelle, tuurlijk is dat te begrijpen. Voor jou spelen er zulke andere emoties momenteel. Ik vind het ook wel dubbel om te vertellen, ten eerste omdat het bij ons zo supersnel en onverwachts is gegaan, terwijl anderen er jaren op moeten wachten. Maar ook omdat jij net een kindje verloren bent. Het heeft mijzelf ook behoorlijk met de pootjes op de grond gehouden door wat met jou is gebeurd. Het kan zomaar fout gaan en ook kan het niet goed zitten terwijl je niks in de gaten hebt. We moeten het allemaal eerst maar eens afwachten hoe alles loopt. Denk dat ik na de eerste echo pas wat geruster kan zijn.
Hé meiden, jullie reageren allemaal zo begripvol dat ik het dus niet over mijn hart kan verkrijgen niet te reageren haha. Emma, tja, die eerste echo blijft spannend natuurlijk! Ik had nóóit gedacht aan een bbz - wel soort van rekening mee gehouden dat het hartje niet zou kloppen, want ik had wel eens gehoord dat dat iemand overkomen was - maar tja, die echo was dus niet goed. Maar hij gaat bij jou wel helemaal goed zijn natuurlijk! En dan komt er eind dit jaar gewoon een brusje voor Mick en Daan! Chelleke, hoe is het met je? Binnenkort de twintigwekenecho? Happybest, tijdje niets van gelezen, hoe is het met je?
Chelleke, woeaahhhh! Wat super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd meid, wat een goed nieuws! Ben heeeeel blij voor je! Wat een lief wipneusje.... Danabelle, wat lief en dapper dat je reageert ondanks al die zwangerenpraat hier. We blijven aan je denken hoor...knuf meid