Zwanger willen worden met medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door stoetel, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Hallo dames,

Hier weer even een update van mij en jailey.
    We hebben sinds vrijdag de sleutel van ons huis en moeten daar heel veel in klussen dus voorlopig wonen we er nog niet maar ik moet nog 1 week werken en ben dan 4 weken vrij om te gaan klussen en mijn man ook... Omdat we anders dubbele kosten draaien zitten we bij mijn schoonouders in huis... JAJA zo kan het ook hahaha... Nee ik heb gelukkig hele goeie schoonouders die er altijd voor ons en jailey zijn dus het is hier wel gezellig en makkelijk en jailey moest even wennen maar slaapt hier nu ook gewoon goed gelukkig... en ze hebben hier een bad wat ze helemaal geweldig vind...

Met jailey gaat het voor de rest hartstikke goed ze is doorlopend verkouden en raakt maar niet van haar ontstoken ogen af ondanks de druppels... Ze eet nog niet geweldig alleen bami, rijst en macaronie vind mevrouw heerlijk maar om nou te zeggen dat ze veel eet nee dat echt niet maar voor de rest eet ze wel goed fruit en brood en weet ik het wat niet allemaal..
    Ze praat heel duidelijk en goed en voor ons is dat erg makkelijk want ze kan precies zeggen wat wil... als je niet in beeld bent roept ze mama waar ben je dan? en ze zegt gewoon wat ze wil van brood tot drinken en wat er op het brood moet enz... De kinderen op het kinderdagverblijf kent ze bij naam ( nou ja de makkelijke namen dan)..

Zoals jullie lezen gaat het dus gewoon goed

2. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Shay, wat leuk weer even van je te horen en hoe het met Jailey gaat! Veel succes ook met jullie huis, wel fijn dat je op je schoonouders kunt terugvallen.

Dai, wat geweldig! Gefeliciteerd! Spannend hoor!

Duckertje, ik had gelezen dat jullie een nekplooimeting gaan doen toch? Moet je die niet zelf betalen? Of was er een indicatie. Las dat net namelijk op internet. Hoe gaat het verder met je?

En hoe het hier gaat.........het is bijna niet meer geheim te houden, want mijn buik is flink aan het groeien....NU AL!!!! :$ Enkel mijn ouders weten het (en jullie :p ).
    Morgen naar de VK (1e afspraak). Hopelijk krijgen we een vroege echo om de termijn te bepalen want we hebben geen idee!

3. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Emma, we hebben de nekplooimeting net achter de rug! :)
    Wat was dat afzien zeg.... De kleine moet dan op zijn/haar rug liggen, maar we waren natuurlijk weer eens eigenwijs. Ja, het is er een van ons hoor! ;)
    Eerst heeft die man heel hard lopen duwen, deed echt heel zeer! En wij maar voorzichtig doen! ;)
    Vervolgens nog eens inwendig gekeken, lag hij/zij nog niet goed....
    Toen de opdracht gekregen om een kwartier te gaan wandelen en anders moesten we over een paar dagen terug komen.
    Gelukkig, ik had genoeg gehuppeld! :)

Maar alles zag er netjes uit. Hij heeft naar de beide hersenhelften gekeken, het hartje, de maag, de wervelkolom, de neusbeentjes. Zag er allemaal heel goed uit!
    En oja, de nekplooi.. ;)
    Vanuit de waarden in m'n bloed was er een 1 op tienduizend kleinere kans dan normaal bij mijn leeftijd en dan nog vermenigvuldigd met de nekplooi kwamen we op een kans van een op tienduizenden! Heel klein dus! :)

Emma, we hebben dit gedaan, omdat in mijn familie syndroom van down voorkomt. En niet met het idee om het weg te laten halen, maar dan weet je in ieder geval iets. Het had net zo welkom geweest hoor!

En oja, ik ben verzekerd bij CZ en daar wordt het ook vergoed onder de 36 jaar.
    Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb hoor! Toch een algemene check gehad! :)

Verder alles goed hier. Nog 3,5 week tot de bruiloft, de zenuwen beginnen nu langzaam te komen.... Wel heel leuk!
    Deze week ook eindelijk tegen m'n vader en broertje vertellen. Voor de schoonfamilie toch besloten niets te zeggen. We willen eerst een mooie trouwdag hebben!

En bij jou? Ik ben benieuwd hoe ver je bent!
    Dat je buik al zo begint te groeien! :$
    Hier nog niets, ik heb nu broeken aan die twee maten kleiner zijn als normaal!

Veel plezier morgen bij de Vk!

Groetjes, Duckertje

4. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Spannend Duckertje! Nog eventjes en de grote dag is daar! Wat een verschil dan he, qua grootte van buiken. Ik kan nog net mijn eigen broeken aan. Mijn baarmoeder zit al wel vrij hoog, rechts in mijn lies, heeft de VK vanmorgen gevoeld. Zij schat mijn zwangerschap dan ook op 10-12 weken!!!!!!!!! :$:$:$ En ja met een 3e kindje (na 2 erg zware baby's) is mijn baarmoeder wel erg uitgelubberd blijkbaar :D.
    Dinsdag krijgen we een echo. Ben nu al zenuwachtig, want als ik nu al zo ver ben zou ik dat echt heel heel apart vinden. Dan ben ik gewoon 2 maanden zwanger geweest zonder het te weten.

5. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

dat zou wat wezen Emma, zomaar een maand langer zwanger....nou volgende week weet je het in ieder geval...!

wij gaan hier in ieder geval de zolder verbouwen, die is nu nog 1 grote ruimte echt mega en dat worden dan twee kamers, een halletje en een vliering, dakkapel voor en achter. Dit wilden we sowieso al wel hoor, ook altijd weer handig bij verkoop, dus doen we het nu maar....dan zijn we in ieder geval op tijd, mocht het lukken met zwanger worden....

verder hier geen nieuws, hebben jullie ook niet dat het allemaal zo stiekem voelt..? zo van: wij hebben een geheimpje en niemand die het weet wat wij van plan zijn?

Groetjes

Dai

6. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Ha Dai, zo jullie zijn nogal wat van plan! Gaat wel supermooi worden denk ik zo!
    Ja, ik had en heb zeker dat stiekeme gevoel. Niemand weet nog dat wij zwanger zijn, alleen jullie en mijn ouders. Voelt heel gek. Dan denk ik: jullie zouden eens moeten weten!!!! Haha! :D

7. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Zou wel heel apart zijn Emma, als je al zo lang zwanger bent!
    Dan lopen we bijna gelijk! :)

We zullen het dus dinsdag zien! ;)

Dai, grootse plannen dus! Leuk!

Groetjes, Duckertje

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames!
    Dai, wat leuk dat je man ja heeft gezegd tegen een derde kindje! Moest je drie maanden van die medicatie af zijn voordat je het mag gaan proberen? Hoe gaat het nu met je man? Leuk, huis verbouwen! Ik ben zelf de keukenvloer helemaal zat, heb een nieuwe geregeld en die komt 21 april al. Mooie laminaattegels in leisteen-look. Mag wat kosten (inclusief leggen, mijn man zag dat niet zitten..) maar dan ben ik in elk geval van die vloer waar ik me nu dagelijks aan erger af ;) en we hebben zonwering besteld voor ons huisje, rolluiken en een uitvalscherm, ook wel prettig.
    Emma, apart dat je al zo ver zou zijn! Je zou toch denken dat je bij een derde zwangerschap wel snel iets zou merken (hoe je je voelt, niet dat je met vier weken al een buik moet hebben hoor)! Ben benieuwd naar je echo binnenkort, laat je het hier weten?
    Duckertje, veel plezier met het vertellen aan je vader en broertje!
    Hoe is het nu aan het schoonfamiliefront? Na het telefoontje 'als we in onze kist liggen hoef je niet meer langs te komen' nog iets gehoord?
    Shay, fijn dat het zo goed gaat met Jailey en dat jullie zo'n mooi huisje hebben gevonden! Ik hoop dat jullie er heel gelukkig zijn met z'n drietjes, zodra jullie erin kunnen. Mooi dat je schoonouders zo voor jullie klaarstaan!
    Happybest, hoe ver ben jij nu eigenlijk? Hebben we eigenlijk nog een 'lijstje', dan wil ik daar ook wel weer op met mijn NOD..

Hier: tja.. wat zal ik er eens van zeggen.. 2011 is niet echt ons jaar, tot nu toe. Gisteren met manlief naar de cardioloog geweest. Manlief heeft een ernstige afwijking aan zijn hartkleppen, maar heeft, gelukkig, nauwelijks klachten. Daarom wordt hij doorgestuurd naar het EMC voor verder onderzoek. De verwachting is wel dat hij dit jaar nog geopereerd moet worden.
    Met mij gaat t wel. Ik vind het nog steeds best moeilijk om bepaalde dingen te lezen/horen, bijv. van Duckertje, Emma en Happybest, we zouden zo rond dezelfde tijd zijn uitgerekend.. maarja, íemand moet die stomme statistieken hoog houden en helaas ben ik dat. Ik had het niemand toegewenst, en niemand had het mij toegewenst (nouja.. mijn schoonfamilie misschien?) maar zulke dingen gebeuren. Neemt niet weg dat ik het er, zoals gezegd, soms best moeilijk mee heb. Maar we gaan 'gewoon' door en hopen op een nieuwe zwangerschap - al is dat natuurlijk geen 'vervanging'.

9. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Danabelle, wat een lange reactie....had je er zin in? ;)

2011 moeten we dan (voor jullie) maar snel voorbij laten gaan....wat naar voor je man, zit je weer in zo'n soort medische molen, get daar wil niemand in zitten, soms lijkt alles wel ineens toevallig bij jou te gebeuren ipv telkens bij een ander.
    Je bent volgens mij wel iemand met zelfspot, zo uit je stukje te halen; maar daar zal je het allemaal misschien dan ook wel door volhouden....en wie weet gaan wij straks samen?

Lijkt me wel lekker iets aan het huis verbouwen, hebben het als nieuwbouw gekocht en is opgeleverd in 2004. Dus we zitten hier in april al 7 jaar...dus dan is het ook wel leuk om weer eens wat te doen, en als je dan toch niet gaat verhuizen, kunnen we het beter zo aanpakken.

Met mn man gaat het aardig. we hebben 1 april afspraak met cardioloog en aansluitend moet hij bij de functieafdeling ook het 1 en ander doen; dus dat wachten we dan maar weer af.

groetjes,
    Dai

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Dai, man is naar voetballen :p (ja dat mag gewoon met zijn hart.. maf he?) dus ik dacht ik ga even typen :D En idd, wie weet lopen wij (weer!) ongeveer gelijk op straks!

11. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Danabelle wat eng, die hartafwijking bij je man. Echt een slecht jaar voor jullie inderdaad. We gaan allemaal positiviteit naar je toesturen en duimen dat het vanaf nu beter met jullie mag gaan. Dat moet gewoon!

Dai, ook voor jullie spannend zeg wat er uit gaat komen bij je man. Ook naar jullie moet een boel positiviteit en duimen dat de uitslagen gewoon goed zijn.

Brr, echt naar en verdrietig om te lezen dat dit bij jullie speelt. Lijkt me erg angstig! Hou vol meiden, dikke knuffel voor jullie!

12. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Daar sluit ik me helemaal bij aan!!!
    Danabelle ik mag toch echt hopen dat je schoonouders je dit niet toewensen:$ wat een akelige mensen zeg!!
    Je vroeg hoever ik was, nou iets langer dan we dachten, want ze rekenen vanaf de punctie. Dus mijn onderschrift is aangepast en is nu 9w1d.

Hier gaat alles goed. Ben net begonnen met het verkopen van nieuwe trouwjurken vanuit huis. Ben ik toch lekker bezig.

Dikke knuffel aan jullie allemaal!
    Xxxxxxxxxxxxxxxxx

13. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Danabelle, wat een gedoe allemaal zeg met je man! Het zit jullie niet echt mee! Heel veel sterkte, ook voor je mannetje!

Wat m'n schoonouders betreft, gister belde toevallig m'n schoonmoeder. Van te voren had ik dit gesprek al heel vaak gevoerd en gedacht dat ik heel boos ging worden, maar het was juist het tegenovergestelde....
    Ik heb gewoon uitgelegd dat ik de laatste weken me echt niet voel en we echt niet hebben kunnen komen. Ze leek het te begrijpen....
    Volgende week is ze jarig, dus ik ben benieuwd!

Verder alles z'n gangetje hier! :)

Happybest, leuk trouwens dat je trouwjurken verkoopt vanuit huis!
    Ik ben gelukkig al voorzien! :) Werd anders wel heel kortdag! ;)

Groetjes, Duckertje

14. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Haha inderdaad! Ik heb vanmorgen mijn eerste jurk verkocht, dus dat is erg leuk!
    Wat voor jurk heb je?

Xx

15. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Happybest, ik heb er niet heel veel verstand van, maar het is een Ladybird!

Morgen weer voor het eerst passen! :)

Leuk trouwens dat je de eerste verkocht hebt! Heb je een soort winkel aan huis? Lijkt me echt heel leuk en vrolijk werk! :)
    Je hebt groot gelijk!

Groetjes, Duckertje

16. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    He meiden!
    Happybest! Wat leuk dat je trouwjurken verkoopt! De eerste dus al verkocht, super!!!

Duckertje, wat spannend, alles komt nu heel dichtbij, de weken vliegen om! Leuk hoor!
    Fijn trouwens ook dat het gesprek met je schoonmoeder meeviel en dat ze toch wat begrip toonde.

Onverwachts krijg ik toch morgen mijn echo al! Ik had eigenlijk stage, maar mijn begeleider belde af. Ik vind het niet heel erg moet ik zeggen ;)
    Maar wel superspannend, de echo. Ik denk dat ik verder ben dan ik denk, want we hebben gisteravond de kleine voelen schoppen, echt enorm duidelijk, zelfs mijn man heeft het gevoeld. Ik heb echt de zenuwen. Had mijn banner ook al aangepast, maar het is nog steeds een gok.

17. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Spannend Emma!! Ik zal morgen aan je denken! :)

Maar de kleine al voelen schoppen! :$
    Ik denk ook vaak, voel ik al iets, maar ik weet echt niet hoe het zou moeten voelen....

Maar heb je wel enig idee wanneer je laatste menstruatie was toch?
    Ik vind het allemaal maar spannend.... Nog een nachtje slapen dus! ;)

Liefs, Duckertje

18. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn laatste menstruatie....geen enkel idee! Ergens in februari meen ik. Maar ik denk dat ik toch (gezien de verwachting dat het toch minimaal 12 weken is) dwars door de pil heen zwanger geworden ben. Ik slikte een wat minder betrouwbare pil namelijk, die wat beter voor mijn gemoedstoestand zou zijn. Maar ja, dat 'ie minder betrouwbaar was blijkt nu wel! Ik werd ook halverwege de strip ongesteld, dus ja, dan denk je ook: is dit nu een menstruatie of een doorbraakbloeding or what?! Ik was volledig de kluts kwijt en nu helemaal!
    Morgen 8.30 uur weet ik meer, ik hou jullie op de hoogte!

Ja, die schopjes waren superduidelijk, als je eenmaal weet hoe het voelt, zul je het niet meer vergeten. Bij een 2e kindje herken je het vaak daarom ook eerder. Maar nu had ik het uiteraard nog echt niet verwacht. Pffff, hopelijk slaap ik vannacht!

19. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    En Emma?? Apart hoor! :)
    Lijkt me inderdaad geweldig, dat gevoel van schopjes!

Hier is me ook iets aparts overkomen, ik weet nog niet helemaal hoe ik er tegenover sta... Maar ik word er wel vrolijk van.

Ik ben benaderd om een praktijk hier in de buurt over te nemen.
    Ze zoeken iemand die niet alleen aan geld denkt en zachtaardig is en vooral aan de dieren denkt. Toen moesten ze aan mij denken, dus ik ben de eerste die ze benaderen...... Voelt ergens echt wel als een compliment, want dat is inderdaad de manier waarop ik wil werken....
    Maar pfoe.... ergens ook wel eng!
    Ik heb gezegd dat ik er het weekend eens goed over na wil denken.

Wat denk jij van zoiets Emma?

Groetjes, Duckertje

20. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Wat super duckertje!!!
    Is het een goedlopende praktijk?
    Lijkt me echt het einde, helaas was ik niet goed genoeg in natuur en scheikunde om dierenarts te worden.
    Wat gaaf zeg!

Emma spannend zeg!!!

Xx

Deel Deze Pagina