Zwanger willen worden met medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door stoetel, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Emma, die BMR is met 14 maanden, ze krijgen er 1 in de arm en 1 in het been. dus die zal hij nu dan wel krijgen lijkt me.

trek me er verder ook weinig van aan moet ik zeggen, wel hebben we Celine gisteren laten huilen toen we naar bed gingen, wel een schone luier omgedaan en een flesje water aangeboden, maar dat wilde ze niet, dus gewoon weg gelegd....wel drie kwartier 'plezier' aan beleefd maar toen was en bleef het stil na 8-en.

Stoetel hoest daar? Morgen uitgerekend....en al vanaf de 14e geen reactie.....

Groetjes!
    dai

2. Daiquiri

NOD:
    Duckertje:

Zwanger:
    Stoetel 17-10-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:
    Stephanie 20-06-2009 Dochter, Esmee
    Annemarie 02-07-2009 Dochter, Evalien
    Shay 22-07-2009 Dochter, Jailey
    Danabelle 22-07-2009 Dochter, Nadine
    Emma 26-07-2009 Zoon, Daan
    Daiquiri 01-08-2009 Dochter, Celine
    Malleboe 03-09-2009 Zoon, Justin
    Sanneke78 15-09-2009 Zoon, Jelle
    Sunshins82 08-01-2010 Zoon, Jurian
    Deebie 11-02-2010 Zoon, Stijn
    Stephanie 25-07-2010 Zoon, Stijn

Afspraken:

19-11: Dai naar reumatoloog
    30-11: Stoetel naar neuroloog
    09-12: Dai naar naar CB met Mirte (ogentest, 3e keer, 3x is scheepsrecht?)
    03-02: Dai naar CB met Celine

3. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Haha, alles nog rustig hier. Wel lief hoor dat je zo meeleefd!:D

Liefs

4. Daiquiri

en nieuwsgierig he

5. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Wat is het hier stil?!

Stoetel, is er al iets aan het gebeuren??!! :D

Hier gaat het redelijk rustig...
    Er zit alweer bijna een week foliumzuur op :)

Verder is een vriendin uit Oostenrijk voor twee weken over, dus dat is ook reuze gezellig. En ik ben druk aan het solliciteren, maar ik krijg maar niets gevonden wat me echt ligt...

Groetjes, Duckertje

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hé Duckertje, leuk dat je band met je schoonmoeder wat beter lijkt te worden. Ik schrok wel een beetje toen ik las dat je nu pas met foliumzuur begonnen was.. je had toch de afgelopen maand geen anticonceptie gebruikt? Het is echt belangrijk op tijd te beginnen met foliumzuur hoor, gelukkig ben je nu begonnen :) Ik ben trouwens nooit gestopt met dat spul, gebruik Gravitamon. Eerst vóór de zwangerschap, toen tijdens de zwangerschap, toen ben ik het blijven gebruiken ivm de borstvoeding en dat loopt naadloos over in onze wens voor een tweede kindje. Ben recent voor de tweede keer ongesteld geworden, hoop het niet al te vaak meer te worden zeg maar ;)

7. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Danabelle!

Ik gebruik op het moment nog steeds anticonceptie hoor...!!
    Geen nuvaring meer, maar nog wel condooms zeg maar.....
    We willen eind november pas de rubbertjes weg gaan laten, dus geen paniek! ;)
    Maar bij jullie is het ook spannend he! Dat we maar snel niet meer ongesteld mogen worden... :)

Met m'n schoonmoeder gaat het idd steeds beter. We zijn er van het weekend nog geweest en het was zelfs gezellig...

Groetjes, Duckertje

8. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    #48 Emma2, 20 okt 2010
    Laatst bewerkt: 20 okt 2010
    Danabelle, ik ben zelf ook een paar maanden van tevoren begonnen met slikken en hele zwangerschap doorgegaan. Wetenschappelijk is namelijk ook aangetoond dat het absoluut zinvol is om na de 12e week gewoon door te gaan met foliumzuur. Dit vanwege de voordelen voor het zich ontwikkelende zenuwstelsel. Ik slikte geloof ik een multivitamine voor "zwanger worden" en daarna "zwanger zijn". En toen iets voor tijdens de borstvoedingsperiode. Maar ben het ook alweer een beetje vergeten welke het was. Ik geloof van de Mama-lijn. Ik heb daarnaast ook visolie genomen bij beide zwangerschappen. Dit ga ik de volgende keer precies weer zo doen.

Duckertje, lekker idee en spannend ook he, dat je er nu al zo goed mee bezig bent met slikken van foliumzuur. Eind november is al heel snel. Ook fijn om zonder rubbertjes te stoeien ;) Ik kijk er ook al naar uit eigenlijk. Baal nog steeds dat ik ws. nooit meer iets hormonaals kan nemen en dat we na de 3e dus goed moeten beslissen wat we doen. Definitief is wel echt definitief als je begrijpt wat ik bedoel. Heel heel moeilijk.

Stoetel, ben heel benieuwd of er al wat gaande is........

Dai: nog iets gemerkt van bijwerkingen van de BMR? Ik zag dat zowel de BMR als de meningococ C gegeven wordt. Maar ik splits het en geef eerst alleen BMR. BEn nu al bezig met een Thuja-kuur van VSM omdat ik geen tijd meer had om naar de homeopaat te gaan. Hopelijk komt hij er ook een beetje goed doorheen. Over 2 maanden doe ik de Meningococ C.

HIer alles oke. Mick is erg onze grenzen aan het aftasten en Daan moet het daarbij vaak ontgelden. Door de hectiek hier heb ik nu al 1,5 week niet gesport. LIjkt wel of mijn conditie ineens ook achteruit gaat. Hopelijk komt het er morgen van. Moet het wel iets beter weer worden!!!!!!!!!!!!! Daarna een paar daagjes naar mijn ouders in Friesland en woensdag............wortelkanaalbehandeling. BEn gister namelijk bij de endodontoloog geweest en die constateerde een onsteking rondom de wortelpunt van 2 kiezen (die er overigens al 3 jaar zit sinds mijn verstandskiezendrama). Maar de ontsteking werd duidelijk erger en nu is er geen ontkomen meer aan. Overigens zijn er toendertijd dus al 2 wortelkanaalbehandelingen gedaan, maar de ontsteking is nooit echt weggegaan. Sinds deze toestanden heb ik echt een bepaalde angst voor tandheelkundige handelingen gecreeerd. Bleh!

9. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Even melden, er gebeurt hier nog helemaal niks.:(

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Arghh, Emma, vreselijk, wortelkanaalbehandeling.. Ik heb het niet zo op de tandarts. Ik heb ooit, jaren geleden, twee gaatjes gehad en daarna niet meer (dus waarom heb ik het nou eigenlijk niet zo op de tandarts..?) maargoed, ik was begin dit jaar bij de tandarts en toen bleek ik dus een gaatje te hebben.. brr, zal het dan toch waar zijn dat je gebit achteruit gaat door een zwangerschap? Enfin, gaatje is niet gevuld maar dat zal nu binnenkort wel moeten denk ik.
    Duckertje, oh dan had ik je verkeerd begrepen! Ik dacht dat je had geschreven dat het spannend was of je al dan niet ongesteld zou worden laatste, maar dat heb ik verkeerd gelezen denk ik, sorry. Goed dat je nu dan met foliumzuur bent begonnen!
    Ik gebruikte trouwens ooit net als Emma die zwanger-worden en zwanger-zijn-lijn (van Etos), daar zit ook visolie in trouwens, maar zodra ik zwanger was kon ik dat niet meer binnenhouden. Mijn homeopaat zei toen dat dat ws. juist aan de visolie lag - dat in combinatie met mijn misselijkheid was niet zo'n handige keuze.
    Stoetel, jammer dat de baby nog op zich laat wachten! Wel regelmatig iets van je laten horen hier he :)

11. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Haha, zo leuk hoe iedereen meeleeft! Hier in mijn omgeving ook. Soms lijkt het net of zij zenuwachtiger zijn dan ons.;)

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Haha, mooi dat jij niet zo zenuwachtig bent ;) Maar moet jij niet eens gaan bevallen in plaats van hier op het forum rond te hangen :p

13. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Even uppen die handel, we zakken weer enorm in de lijst.
    Ja, ik weet niet precies hoor wat ik toen voor merk slikte, in elk geval een multivitamine waar in elk geval geen visolie in zat, dus ik deed dat erbij. Bij de tweede heb ik volgens mij een alles in 1 tablet geslikt dus dat zal die zwanger-lijn van de etos wel zijn. Vandaag de dag superveel keus. Ik heb destijds alle merken naast elkaar gelegd en de samenstelling bekeken. Heel veel verschilt het niet. Soms zijn bepaalde dingen wel eens in de aanbieding. Wel handig als je toch een tijd slikt.

En ik ruim een poepbroek, dus ik ben weer weg! ;)

14. Daiquiri

Heey meiden,

Stoetel toch, ga eens even snel bevallen of zo inderdaad.....blijft maar rond lopen met die dikke buik....;)

Duckertje en Danabelle, jullie kunnen straks mooi op het NOD-lijstje....die ziet er nu zo zielig uit....

Celine leek gisteren last te hebben van de BMR prik....trouwens nooit aan de optie gedacht om ze op te splitsen, maar maakt nu ook niet meer uit natuurlijk, ze heeft ze toch al. Vandaag lijkt Celine weer gewoon, dus misschien dat het met een sisser afloopt. Maar ja heeft de 1 niet wat, dan heb je de ander wel, Mirte is weer heel erg aan het hoesten en benauwd, dus vannacht er voor haar weer regelmatig uit geweest...en we zijn er maar druk mee

Emma, hoe was de wortelkanaalbehandeling, heb je het een beetje goed doorstaan of ben je nog aan het 'nagenieten' van gisteren? oh, lees net dat het volgende week pas is....geniet eerst maar van een paar dagen Friesland dan..

Groetjes,

Dai

15. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Dai, Hoe is het met je meiden? Gaat het al wat beter?

Even ego. Vanmiddag naar de gyn geweest. Beebje vermaakt zich nog prima in mijn buik. Volgende week vrijdag weer terugkomen voor controle en een CTG. En dan inplannen! Hopelijk is het allemaal niet meer nodig.;)

Liefs

16. Daiquiri

volgende week vrijdag.....jeeemig, mag hopen dat je voor die tijd aan de slag gaat.

met de meiskes gaat het weer goed!

17. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Stoetel ik hoop ook dat je de controle bij de gyn niet eens meer haalt! Dai, ik mag idd op het NOD-lijstje.. jaja.. Ik heb het lijstje er ff niet bij, maar mijn NOD zal rond 11 november liggen. Ik weet niet of ik al een regelmatige cyclus heb trouwens. Oh, de elfde van de elfde.. het gekkengetal ;)
    Celine een beetje ziekjes van de BMR? Vervelend zeg. Nadine is er niet ziek van geweest. Ze slaapt nu alleen 's nachts slecht, wordt telkens wakker en we krijgen haar dan alleen in slaap met drinken.. niet echt de bedoeling, maar je moet wat toch?
    Emma, idd sommige vitamines zijn wel eens in de aanbieding, onder andere die van Etos zelf. Ik had destijds dus ook vrij veel ingeslagen, en toen kon ik er niet meer tegen en heb ik het weggegeven via deze site - vond het wel raar dat ik een maand later dat meisje die vitamines zag verkopen (in plaats van weggeven) in het aangeboden-deel..

18. Daiquiri

NOD:
    Duckertje:
    Danabelle: 11-11-2010

Zwanger:
    Stoetel 17-10-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:

Afspraken:

09-12: Dai naar naar CB met Mirte (ogentest, 3e keer, 3x is scheepsrecht?)

19. Daiquiri

Danabelle, je staat erin!

Celine heeft niet heel erg last gehad, maar ze was een dagje wat vervelender zeg maar...niet ziek met koorts gelukkig.

Dat is ook stom, dat zij ze dan doorverkoopt, sta je toch een beetje van te kijken dan.... maar hoeveel had je hier weggegeven dan? zo goedkoop is dat spul nu toch ook weer niet?

Groetjes!
    Dai

20. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    NOD:
    Duckertje:
    Danabelle: 11-11-2010
    Chelleke: 15-11-2010

Zwanger:
    Stoetel 17-10-2010

Verrassing!
    Knul!
    Meid!

Bevallen:

Afspraken:

17-11: Chelleke 29 jaar
    18-11: Chelleke naar gyn
    29-11: Chelleke naar orthopeed
    09-12: Dai naar CB met Mirte (ogentest, 3e keer, 3x is scheepsrecht?)
    09-12: Chelleke naar reumatoloog

Deel Deze Pagina