Duckertje, zo met de twintigwekenecho kun je echt nog niet zeggen of jullie kindje zich eerder zal melden dan de uitgerekende datum hoor en een flink gewicht zegt daar ook niet alles over.. dus ik zou er niet vooraf op rekenen! Bij ons werd met de pretecho gezegd dat ik juist tien dagen later uitgerekend zou zijn. Onzin, want zo laat in de zwangerschap veranderen ze dat niet meer - en bovendien was ik met de termijnecho al 5 dagen teruggezet, en wist ik zeker wanneer mijn eisprong was geweest, dus in totaal twee weken.. dat kon gewoon niet! Ik had gewoon een vrij klein kindje. En jij hebt een groot kindje! Ga je het nu al goed zien of nog steeds niet zo duidelijk? Toen ik zwanger was van Nadine ging je het zo rond 21 weken wel zien. Bij de tweede zag je niets - maar die zat dan ook niet in de baarmoeder dus die groeide niet ook - en nu heb ik het idee dat mijn buik 's avonds erg is opgezet, maar dat kan de baby nog niet zijn natuurlijk. Emma, zal eens Traumeel halen bij de DA dan! Nog gefeliciteerd met het behalen van je diploma trouwens! Kun je mij behandelen voor de zwangerschapsmisselijkheid? De nieuwe medicijnen lijken in zoverre aan te slaan, dat ik niet meer telkens moet overgeven. Wel voel ik me nog heel misselijk en 'niet lekker'.
Danabelle, gefeliciteerd met de goede echo, is toch wel geruststellend he. Emma, je bent wel op alles voorbereid in ieder geval met die jongens van jou, hier gebeurt ook altijd van alles met de meiden, vooral de jongste is de rebel in huis. en gelukkig gaat het idd meestal goed, daz dan weer de mazzel. Duckertje, fijn dat de 20wk echo goed was en je lijkt dus voor op schema te liggen. ga er alleen maar wel van uit dat je WEL overloopt, ipv dat ie eerder komt, anders kunnen die evt laatste weken errug lang duren. Hier heerlijk genoten van weer zo'n zonnige vakantiedag....vrijdag maar even wat boeken voor volgende week...we wachten even de weersverwachting af.... groetjes Dai
Emma, 28 juni heb ik een suikertest, deze stond eigenlijk al gepland. Doen ze in Belgie standaard. En met een week of 30 inderdaad nog een echo. We denken niet dat hij eerder komt hoor, maar dat de uitgerekende datum gewoon vroeger is. Deze was gebaseerd op een echo met 6 weken en bij de nekplooi was eigenlijk al een eerder datum vastgesteld, vertelde hij gisteren. Vanuit de nekplooi meting is de groei precies zoals hij zou moeten zijn. Maar Emma, heb jij al eerder zwangerschapsdiabetes gehad, of zijn het gewoon joekels?! Ik zal in ieder geval gewoon van 14 oktober uitgaan, kan het ook niet tegenvallen! Dus Dai en Danabelle, bedankt voor de tip! Danabelle, je ziet het nu inderdaad goed! Sinds een weekje of drie twijfelen mensen ook niet meer. En ik heb nu hele leuke zwangerschapsshirtjes via internet besteld, dus de nadruk ligt lekker op m'n buik! Balen dat je zo misselijk bent, maar wel een goed teken natuurlijk! Dai, geniet van je vakantie!! Liefs, Duckertje
Zo ineens weer behoorlijk wat geschreven! Moet zo even teruglezen! @ Danabelle: Thanx voor de felicitaties ivm mijn diploma! Inderdaad zwangerschapsmisselijkheid is goed te behandelen met acupunctuur, maar je zou het ook met acupressuur kunnen proberen. Een goed punt is Kringloop 6 (wordt ook gebruikt tegen wagenziekte). De ANWB verkoopt hier polsbandjes voor, die druk geven op dat punt. Het punt ligt in het midden van de pols, 3 cm vanaf de polsplooi, dus waar je horlogebandje ongeveer zit. Je kunt het ook masseren beiderzijds. Bij mij hielp het niet afdoende en moest er ook nog andere punten voor gebruiken. Maar wie weet geeft het verlichting Nog een algemene tip voor alle zwangeren: mocht je tegen het einde van de zwangerschap een stuitligging hebben, probeer dan eens een acupuncturist! Ik heb mbv moxa (warmte) op punt Blaas 67 (kleine teen) mijn kindje kunnen draaien in week 38!!! @Dai: Same here! De jongste is echt een dondersteen! Gelukkig gaat het inderdaad ook vaak gewoon goed @ Duckertje: nee, ik heb geen zw.schapsdiabetes gehad, maar ben beide zwangerschappen wel steeds getest. Bij mijn familie zijn het allemaal enorme baby's, ikzelf was ruim 11 pond. Dat mijn moeder gewoon thuis bevallen is vind ik nog steeds een wonder, maar ook dat ging natuurlijk niet van een leien dakje. Wel goed dat ze jou ook goed in de gaten houden!!!
Emma, die bandjes heb ik in huis, want gekocht toen ik zwanger was van Nadine & ook heel misselijk. Gelukkig hoef ik nu, dankzij de medicijnen, niet zo heel vaak te spugen. Maar ik voel me wel flink beroerd, en dat is niet echt handig als je een peuter hebt rondhobbelen - ze slaapt overdag ook niet meer trouwens, dus ik kan dan niet even gaan liggen. Maargoed, het is niet anders.. Mijn alternatief arts doet ook acupressuur trouwens, maar hij stelde voor mij met alternatieve middelen te behandelen - en dat hielp destijds ook niet, dus ik ben bang dat dat nu weer niet helpt. Nouja, het is maar even niet anders, is voor het goede doel! Mijn man moet trouwens, zoals ik al eens schreef, geopereerd worden aan zijn hart. Dat gaat dit jaar gebeuren, maar we weten nog steeds niet wanneer precies. Ik hoop niet te laat in het jaar, want het zou fijn zijn als hij ruim voordat de baby komt weer op de been is natuurlijk! En er staat drie maanden revalideren /niets mogen doen voor..
even kort berichtje, morgen gaanwe voor een midweekje weg...dus tot volgend weekend! Danabelle, spannend jaar dus voor jullie met die hartoperatie in zicht. Zou graag meer willen weten (als je wilt), omdat wij in een soort van zelfde schuitje zitten. Het houdt mn man nu weer enigszins tegen om voor een derde te gaan, hoe lag dat bij jullie? Maar wij gaan nu eerst even verder de boel in pakken, morgen naar Zeeland, kom ik voor het eerst sinds 19 jaar weer eens op vakantie... Groetjes Dai
Danabelle, wat balen dat acupunctuur niet echt lijkt te werken bij je. Ik heb me ook suf gegeten aan dingen met gember erin, maar dat hielp bij mij helaas niet. Toch uitzitten dus..... Wel lastig inderdaad dat je niet even kunt gaan liggen, ik ken het gevoel. Bij mijn jongens lijkt het wel of ze drukker zijn dan ooit. Hoe moeier ik ben, hoe meer ruzie zij maken. Dan denk ik weleens: OMG waar zijn we aan begonnen met een derde. Maar goed, komt uiteindelijk wel goed. Het is nu eenmaal een feit dat je fysiek en mentaal wat minder sterk bent met de zwangerschap. Ik duik er 's avonds dan ook maar wat vroeger in. Wat spannend om te horen wanneer je man geopereerd gaat worden, hopelijk inderdaad ruim voor de bevalling.... Sowieso ontzettend spannend natuurlijk, zo'n ingrijpende operatie. Dai, wat heerlijk, even er tussenuit, het is je gegund!!! Dit lees je vast niet meer voor die tijd maar: fijne vakantie!!!!!!!!!!!
Emma, toen ik zwanger was van Nadine heb ik idd ook gember(capsules) geprobeerd, dat hielp ook niet. Nouja, het is niet anders. Het gaat nu de ene dag beter dan de andere dag, en het kan zelfs per uur verschillen. Nadine en ik gaan regelmatig naar mijn oma, en hoewel ik er dan ook gewoon bij ben (dus niet ga liggen ofzo) scheelt dat wel iets. We zijn ook wel regelmatig bij mijn ouders, maar die moeten overdag vaak werken. Dai, wat leuk een midweekje weg! Zeeland is mooi! Waar kom jij eigenlijk vandaan (als je dat wilt zeggen), van Emma weet ik dat ze uit Amsterdam komt, verder heb ik geen idee waar jullie wonen.. wij wonen in Dordrecht. W.b. de twijfels van je man, ik kan me wel voorstellen dat zijn hartproblemen nu een drempel vormen voor hem om voor een derde te gaan. Is al bekend of de afwijking erfelijk is? De hartproblemen van mijn man zijn 'in principe niet' erfelijk, voor zover bekend. En wij waren al een tijdje bezig voor een tweede kindje (sinds juni vorig jaar), toen wisten we nog niet dat manlief dit jaar geopereerd zou moeten worden (we dachten eerder aan 'over tien jaar' ofzo). Dat de operatie op redelijk korte termijn moet plaatsvinden, hoorden we toen ik net de bbz achter de rug had. En eerlijk gezegd.. ging ik er al min of meer vanuit dat een volgende zwangerschap pas zou lukken als manlief geopereerd was. Enerzijds omdat we bij Nadine en de tweede zwangerschap ook ruim een half jaar bezig waren, anderzijds omdat manlief's hartklachten hem toch wel belemmerden, zeg maar. Maar zo zie je maar! Ik hoop nu wel dat het een beetje een gunstig moment wordt waarop de operatie plaatsvindt. Dat ik niet straks met een man op de IC en een pasgeboren baby zit ofzo.
Volgen jullie trouwens Babyboom? Ik heb het gister weer gezien en sommige dingen hebben me echt heel erg aangegrepen, zeker nadat ik de Blog had gelezen op de website. Heb echt tranen met tuiten gehuild. Ik trouwens niet alleen, mijn man ook. Verder gister weer controle gehad bij de VK en op zich was alles weer goed, maar bij voelen van mijn buik bleek mijn baarmoeder best wel groot en voelden ze mogelijk een myoom op mijn baarmoeder (vleesboom). Hopelijk ga ik er geen last van krijgen, maar ze verwachten het niet gelukkig. Vindt het toch wel een beetje eng omdat er iets zit wat er niet hoort.
Ha meiden! Emma, ik volg babyboom niet. Ik heb het zelfs nog nooit gezien, is het wat? Vervelend dat je mogelijk een myoom op de baarmoeder hebt, klinkt niet prettig. De vk dacht toch aanvankelijk ook dat je verder in je zwangerschap was trouwens? Was dat ook omdat je bm groot aanvoelde neem ik aan? Ik heb vanmorgen ons kindje nog even kunnen bewonderen.. dacht alleen voor medicatie-controle naar de gyn te gaan, maar ze zei 'zullen we even kijken?' en natúúrlijk wilde ik even kijken! Beebje was goed gegroeid. Ik zit nu volgens mijn eigen berekening op 7w1d en volgens de groeilijn op 7w5d, maar daar mocht ik geen conclusies uit trekken, want pas met de termijnecho wordt de precieze termijn vastgesteld. W.b. de medicatie tegen het spugen, ik heb nu al ruim een week Primperan ipv Emesafene. Het helpt wel iets, maar ik spuug toch nog meerdere keren per dag. Nouja, beter dan 50 keer .
Heey meiden, inmiddels weer een paar dagen terug uit zeeland en we hebben het heerlijk gehad....mooi weer gehad en veel wind, dus het verkleuren ging wel lekker... danabelle, ik kom uit Nunspeet, en we zijn dan nog redelijk vlak in de buurt geweest dan. zijn ook nog een dagej naar R'dam geweest, daar woont mn mans broer. Hartproblemen van mn man lijken niet erfelijk te zijn, daar heeft hij 3 wk terug een test voor ondergaan, dus die kunnen we van de lijst af strepen zeg maar. Maar toen jullie voor een 2e gingen, had je man zijn hartproblemen dus al? wij (mn man meer) heeft echt het gevoel dat ie nu niet oud zal worden door afwijkend hartritme en lekkende hartklep. en dat wil hij mij niet aandoen zeg maar. Emma, ik volg babyboom ook. wat erg dat verhaal van die Vivian he! zit je zo ineens met 4 kleine kinderen als man....ik hield het wel droog, maar ik vond het intens verdrietig om te zien. Groetjes Dai
@Danabelle, wat vreselijk dat je elke dag moet overgeven joh, lijkt me echt zwaar en onhandig ook. Kun je de deur wel makkelijk uit dan?? @Dai, ja ik vond dat zo verdrietig van die Vivian en ook hoe het allemaal gebeurd is, door zoveel fouten in een buitenlands ziekenhuis. Ze had geen ziekte, maar een complicatie van een maagband. Zo zinloos allemaal. Zoiets mag gewoon niet gebeuren.... In de uitzending hielden ze het vrij oppervlakkig, maar die Blog van haar man is echt ongelooflijk heftig. Hoe die kindjes ermee omgingen en dat ze op de kleuterschool de kist beschilderd hebben enzo...poeh Hier gaat alles wel aardig, ik heb alleen erg last van keelpijn en heb een buikgriepje opgelopen, dus ren continu naar de wc. Wel lastig allemaal, want de kids zijn ook beiden thuis ivm een week Pinkstervakantie. Leuk feitje is trouwens dat ik de kleine sinds 6 juni voel schoppen, superleuk!
Weten jullie toevallig ook waar je leuke zwangerschapsshirts en buikbanden kunt vinden (winkels/webshops)? Ik weet dat het natuurlijk best wel persoonlijk is, maar het is altijd wel lekker om een extra tip te krijgen
ik heb altijd de 'saaie' buikbanden gehad, dus kan je niet helpen. Gebruikte ze altijd onder mn shirts dus zag je alleen de onderste rand. Emma, babyboom weer gezien....ze hebben nu elke week wel iets ergs er in zitten lijkt het wel....als ik dan nu naar dat jochie zit te kijken, dan denk ik...tjee, misschien ben je er over een paar maanden al niet meer...en dan te bedenken dat Celine bij wijze van nu net zo oud is....echt erg Verder niet zoveel nieuws, nouja vandaag een sloot geld uitgegeven voor mirtes nieuwe grote bed (had ng peuterbed, maar die gaat naar celine). bed gaan we morgen ophalen. Leuk! (jammer dat het geld kost, maar toch leuk) En dan volgende week mn NODje...toch stiekem spannend, al hebben we het deze maand nog wel veilig gedaan. En manlief houdt de boot toch even af wat betreft een derde. Groetjes en alvast een fijn weekend! Zondag wordt Mirte alweer 4!! groetjes Dai
Hier loopt niet alles even lekker... De oom van m'n man is van de week verongelukt, dus maandag begrafenis. Een schoonmoeder die erbovenop zit dat m'n man dan naast haar staat.... Een hoop geruzie, bah! Maar Emma, ik heb shirtjes besteld bij zwangerschapsshirt.nl Bevallen heel goed en zijn heel stoer! Buikbanden vind ikzelf niet zo fijn zitten.... Dai, alvast gefeliciteerd en veel plezier zondag! Groetjes, Duckertje
Emma, ik had toen ik zwanger was van Nadine een paar buikbanden besteld op www.buikbanden.com en was daar tevreden over. Vooral de maatvoering is fijn, je kunt daar ook XS en S bestellen en dan valt het niet zo groot als bijv. de banden van Miss Etam. Ze hebben geloof ik ook juist grote maten! Shirtjes heb ik her en der gekocht destijds, had een paar fijne van Mamalicious. Dai, mijn man had idd al hartproblemen toen we voor een brusje gingen. Ook al toen we voor Nadine gingen, maar pas rond Nadine's geboorte werd duidelijk wat er aan de hand was (lekkende hartklep en hartritmestoornis). Ik heb mijn man er eerlijk gezegd nooit over gehoord dat ie bang is niet oud te worden.. had er zelf ook niet bij stilgestaan. Nou kom ik misschien heel oppervlakkig over hoor maar wij gaan er gewoon vanuit dat het klopt wat de dokters zeggen en dat manlief gewoon oud kan worden met zijn hart, als de hartkleppen maar gerepareerd worden.
Heey meiden, vandaag begint het verjaardagsfeest voor Mirte al, nu de ene kant van de familie en morgen de andere kant. Al wel alles in huis, dus dat scheelt....en we laten het lekker over ons heen komen. Ook net ongesteld geworden, denk alleen dat het hem deze maand sowieso niet wordt....denk eerst even het gesprek met de cardioloog afwachten maandag. Zal er wel eens naar vragen...tja als hij zegt dat het geheel niet verstandig is om te doen.....we zien wel. Duckertje, dat is heftig zeg! de dood is al verschrikkelijk, maar dan ook nog met een ongeluk, dan is het allemaal zo plotseling. Sterkte maandag met de begrafenis en ook met je schoonfamilie. Fijn weekend allemaal! Dai
Meiden, bedankt voor de tips! Ik ga eens rondkijken! Duckertje, wat een vreselijke situatie, heel veel sterkte morgen meid....
Heey meiden wat een rust hier... Duckertje hoe was de begrafenis afgelopen maandag? Afgelopen vrijdag extra naar de reumatoloog geweest ivm stoppen met mtx. Hij adviseerde toch nog maar een halfje prednison erbij te doen. Dus dat doen we dan maar....hoop zelf ook maar dat de reuma niet vervelender gaat worden dan nu. Dit is wel zo'n beetje dezelfde status als toen ik zwanger wilde raken van Celine. En toen werd het ook niet erger dus daar gaan we nu ook maar even van uit. Deze maand doen we alleen nog niet echt mee, maar we gebruiken ook geen extra bescherming. Fijne zondag nog allemaal en geniet lekker van het mooi weer! Dai
Zeker rustig hier zeg! Wij zijn net terug van een weekje vakantie in Brabant (Vennenbos) van Landal Greenparcs. Echt een aanrader, wat is dat super zeg! Met de huisjes moet je het net treffen, maar goed, wij waren toch bijna de hele tijd de hort op (zwemmen, Puk en Pelle shows bekijken, wandelen etc). Nu snel koken, want zometeen gaan we naar een info-avond over bevallen in het ziekenhuis. Onze 3e keer, want zijn er bij onze andere kinderen ook geweest, maar toch altijd fijn om weer even dingetjes te horen en of er nog nieuwe pijnmedicatie is, veranderingen aan de verloskamers etc. Heb er wel zin in!