Bekijk bijlage 165240 Dan maar even een buikfoto! Dit is mijn buik bij 19 weken (vorige week op vakantie genomen).
Daar ben ik ook weer eens! Dai, lief dat je het vraagt! Maar de begrafenis viel voor mij wel mee. We zijn alleen naar de mis geweest en zijn wat achter in de kerk gaan zitten. Op deze manier was het voor mij goed te doen! Emma, hoe was de info-avond in het ziekenhuis? Enne.... mooi buikje! Hoe is het met de rest? Danabelle, gaat alles nog goed daar? En Chelleke, jij bent er bijna is het niet?! Hier gaat alles wel goed! Alleen last van maagzuur... Vorige week suikertest gehad en was ook helemaal in orde... En net lekker met m'n moeder geshopt voor de kleine. In Belgie is het nu allemaal grote solden. Toch nog wat leuke dingetjes gevonden! Groetjes, Duckertje
heey girls... zomervakantie zeker hier...... Afgelopen zaterdag testen besteld, dus hopelijk heb ik die morgen in huis. het voelt sinds vorige keer al vreemd. zelfde verschijnselen had ik toen ik zwanger raakte van celine. tja we hebben alleen niet voorzichtig gedaan op dag 9. normaal gesproken veels te vroeg bij een cyclus van 28/29 dagen, dus ging er ook niet van uit....maar ja een test zal uitsluitsel geven. Duckertje, best lekker shoppen zo in belgie he.....tijd geleden dat ik daar geweest ben, maar kan me herinneren dat ik het allemaal net even leuker vond dan hier. Emma, mooie buik! Groetjes, Dai
Thanx Dai en Duckertje! Dai, wat enorm spannend, ben razendbenieuwd! Wanneer ga je de eerste test doen? Duckertje, de info-avond was erg leuk, kon alleen mijn gedachten er niet helemaal bijhouden. Moest ineens een vraag beantwoorden in een volle zaal, en ik had heel die vraag niet gehoord maar zat lekker voor me uit te dromen haha! Verloskamers nog even gezien, altijd fijn. Ze doen hier in het slotervaart aan aromaverneveling, dat is me de vorige keer erg goed bevallen en dat wil ik dus echt weer! Vanmorgen 20 weken-echo gehad. Alles lijkt goed te zijn! Had ik al verteld dat we een 3e jongen krijgen? Als jullie nog een leuke jongens naam weten..... Moet 1 lettergreep zijn, en liefst beginnen met een R of T of G. Ik had zelf al iets van Roy, Ray, Ties, Gijs.... Ik vind Roy wel stoer. Maar kan zomaar weer veranderen. Andere suggesties zijn van harte welkom! Het moet overigens ook bij Daan en Mick passen uiteraard
Heey, testen zijn binnen, nu even wachten tot mn mannetje thuis is, en dan gooien we er gewoon even 1 in, heb er toch 5 besteld.... uh...namen.... heb je lange achternaam? en met welke letter begint die, dat is ook belangrijk. Mick, Daan en Cas Mick, Daan en Tom Mick, Daan en Thijs Mick, Daan en Luuk nu nog even een R en een G: Mick, Daan en Rick/Rob/Roel Mick, Daan en Gijs (andere leuke korte zag ik niet met een G)
Dankje Dai! Onze achternaam begint met een S, inderdaad ook een hele belangrijke, vandaar dat een naam met een S bij ons afvalt helaas. Oeeeeeh spannend! Hou ons op de hoogte van de uitslag!
Fijn dat de 20 weken echo goed was Emma! En wat leuk, nog een jongetje! Bij jullie is het een lekker mannengezinnetje! Ik vind zelf Gijs ook wel leuk... Wel een stoere naam... En die aroma verneveling, klinkt interessant! Dai, fijn dat de testen binnen zijn... en, en, en....?? Groetjes, Duckertje
vanmiddag wastie zo negatief als wat. dus we wachten het nog maar even af. deze testen horen eigenlijk ook pas iets later gebruikt te worden, dus misschien was ik te ongeduldig > of gewoon niet zwanger... nu me klaar maken voor een verjaardagsfeestje! xx Dai
Wat jammer Dai, maar wie weet over enkele dagen????? Ik stond vanmorgen met 2 kinderen in school, alles verlaten...ik dacht ik mis hier iets. Weer zo'n verdraaide studiedag, bleek, want de juffen zaten in de koffiekamer en die moesten grinniken toen ze mij zagen, doorweekt van de regen. Grrrr. Die kinderen hoeven nooit meer naar school zeg! Heb ik me daarvoor giga lopen haasten vanmorgen.....
Balen Dai, maar idd misschien te vroeg getest?? Emma, zoiets is ook frustrerend zeg! En dan nog met dat rot-weer! Hebben ze niet bijna vakantie? Groetjes, Duckertje
Wat suf zeg Emma, en dan nog een beetje grinniken.....daar heb je weer een doorweekte moeder.....wat heb je nu gedaan dan? of was het geen werkdag voor je vandaag? Kan zijn dat ik te vroeg getest heb, tja....kan...normaal test ik braaf pas als ik een week overtijd ben, maar nu had ik gewoon zo'n idee. Vandaag op het werk echter weer het idee dat ik ongesteld was geworden, dus ik naar de wc, maar helemaal niks. Zal vandaag of morgen vast wel gebeuren lijkt me. We wachten het maar af.
Nou, we blijven duimen hoor Dai, je weet maar nooit! Ik werk al een tijdje niet meer (sinds ik mijn opleiding gestart ben) en nu mijn opleiding afgerond is neem ik een pauze tot ik weer kan werken zeg maar. Ivm mijn overspannenheid en depressie van een tijd terug wil ik ook gecoached worden als ik weer ga starten. Ben nog steeds erg bang om weer terug te vallen doordat ik in een soortgelijke werksituatie terecht kan komen. Even nog een vraagje ...hoeveel zijn jullie al aangekomen tijdens de zwangerschap of hoeveel was je aangekomen bij je andere kindje(s)? Ik ben nu 21 weken en ben al iets van 8,5 kilo aangekomen, ik vind dat behoorlijk veel eigenlijk, gezien het feit dat er nog flink wat kilo's bij gaan komen (las net 500 gram per week!!!). Bij mijn vorige kinderen was ik zo'n 12 kilo/13 kilo aangekomen in de hele zwangerschap.
Laat de duimpjes maar los, vandaag ongesteld geworden. Emma, ik was bij Mirte geloof ik 12 aangekomen en bij Celine onder de 10 gebleven.....maar ik ben niet representatief voor de gemiddelde gewichtstoename...ben bij beide ook eerst aardig afgevallen, dus vandaar dat het lijkt dat ik niet veel was aangekomen. Dat je niet werkt, was dan nu wel even makkelijk als je kinderen ineens een dagje vrij zijn.... . Zo, vandaag lekker druk geweest. Door het regenachtige weer toch genoodzaakt binnen te blijven, dus dan maar hier en daar de boel gedaan... morgen nog even een dagje werken en dan weer lekker weekend! Ohja, Danabelle, mijn man heeft vorige week een registratiekastje 'ingebracht' gekregen die een afwijkend hartritme opslaat, dus dat ze achteraf kunnen zien als hij een hartritmestoornis heeft gehad. En ook leuk nieuws, afgelopen weekend gehoord dat mijn broer een kleine krijgt, dus ik wordt nu officieel tante! groetjes, Dai
HALLO Danabelle: gefeliciteerd met je zwangerschap en ik hoop dat deze zwangerschap wat minder spugerig zal verlopen alhoewel ik al lees dat je alweer vriendschap met de wc pot hebt gesloten... Sterkte meid Emma: dat verloopt prima zo te lezen.. en je begint alweer goed te groeien... om je vraag te beantwoorden ik viel er 8 af en kwam dat op den duur weer aan plus 3 extra dus in totaal dan 11 kilo maar de dag na de bevalling waren er alweer 6 af. Chelleke: Alweer bijna de laatste loodjes succes meid.. Dai: Succes met de tweede ronde... Jailey en ik melde ons weer vanuit ons nieuwe mooie huisje... Het heeft allemaal nog al lang geduurd maar sinds een week wonen we nu op het nieuwe adres en heeft jailey een fel roze kamer en is ze al helemaal gewend... We hebben nu vakantie dus gaan gezellige dingen met jai doen in de hoop dat het weer hier in het zonnige zeeland mee wil werken... Met jailey gaat het perfect... Ze praat alleen maar en doet het allemaal heel goed... Eten is s avonds nog steeds een drama maar ik weet niet meer wat ik moet doen ze eet het echt niet of spuugt het net zo hard weer uit... Sinds een maandje geleden heeft jailey problemen met poepen aangezien mevrouw op het potje had gepoept en daar nu toch wel zo bang van is dat ze het gewoon ophoud... dus vandaag weer naar de dokter om advies en we moeten gewoon doen wat we nu doen en zakjes vezels geven... De dokter vond het ook wel opvallend dat ze er al zo mee bezig omdat ze daar ook zei poepen eng.. buikje auw overrrr... Dus de dokter zei normaal zijn ze er op die leeftijd nog niet heel erg mee bezig waar het vandaan komt en dat soort dingen... Verder gaat hier alles goed volgende week wordt ze alweer 2...
Dai, balen.... Maar met frisse moed naar de eerste echte ronde!! Wel leuk trouwens dat je nu ook tante wordt! Gefeliciteerd! Emma, ik ben 8 kg afgevallen en er zijn er nu weer 8 bij.... Groetjes, Duckertje
Ahneeee Dai, ik had zo gedacht dat het raak was! Op naar de volgende ronde dan maar en dan duimen we gewoon verder hoor! Shay wat leuk je weer te horen! En wat fijn dat Jailey het zo goed doet! Wel vervelend dat jullie meisje zo geschrokken is van poep en dat ze er nu wat bang voor is. Daan heeft dat ook, eigenlijk al een maand of 4. Hij heeft toen een paar keer in bad gepoept en is zo vreselijk geschrokken dat hij helemaal hysterisch wordt als hij een pluisje in bad ziet drijven. Dan wil hij zsm het bad uit en is bijna niet te troosten. Ook heeft hij het nu en dan als hij voelt dat hij moet poepen, dan raakt hij in paniek en roept POEP POEP!!! En wil hij tegen mijn man aanliggen. Moet wel zeggen dat hij vanaf zijn geboorte darmproblemen heeft. Lijkt de laatste tijd ietsjes beter te gaan met de angst. Hopelijk bij jullie meisje ook binnenkort want het is zo zielig! Wel superstoer dat het op het potje al een keer gelukt is zeg! Hier alleen nog maar nepplasjes. Goh, dat jullie bijna allemaal eerst zo flink afgevallen zijn zeg! Van Shay wist ik het nog wel, maar de rest wist ik niet meer! Ik ben nooit afgevallen tijdens een zwangerschap. nou moet ik wel zeggen dat ik na de bevalling wel snel kilo's verlies en meer dan dat. Mijn nromale gewicht was zo'n 68 kilo en na de geboorte van Daan bleef het maar dalen en mijn gewicht voor deze zwangerschap was 61 kilo! Nu weeg ik alweer bijna 71 kilo en daar blijft eht vast niet bij.......... Maar goed, ik hoop straks weer borstvoeding te geven, dus dat komt vast wel weer goed. Ik heb trouwens een schapenvachtje via internet besteld (bij de babywalz). Lijkt me heerlijk voor die kleine straks in de winter in de kinderwagen of in de autostoel. Schijnt ook dat ze er erg rustig van worden. BEn zeer benieuwd! He en wat een ommekeer he, met het weer! Gister zo vreselijk noodweer en vandaag een en al zonnenschijn! Of is dat alleen in Amsterdam??
Celine poept nog lekker van zich af, maar ben benieuwd hoe dat straks gaat, want bij mirte ging eerst ook alles van een leien dakje totdat ze ook een keer 'per ongeluk' op het potje had gepoept, daarna ging ze het ophouden. En eerlijk gezegd is het nu nog niet top, en ze is net 4. Gelukkig doet ze het inmiddels wel op de mini-wc. grote wc is weer even taboe, heeft ze een maand wel gedaan, maar ja, er hoeft maar 'dit' te gebeuren of ze schakelen weer terug. Ben allang blij dat ze het niet echt meer ophoudt, al gebruik ik nog regelmatig lactulose. Emma, ik had ook dat ik na de zwangerschappen onder mn gewicht kwam van voor de zwangerschap...blijft gewoon niks over. maar je hebt een mooi buikje hoor, en misschien kom je nu verder weinig aan, dat kan toch ook, gaat toch altijd met stappen. Hier verder geen nieuws, wacht even rustig af tot het begin van de cyclus weer voorbij is en we weer mogen. vanochtend even eerste stuk van babyboom van vorige week gekeken....tjeee, toch wel erg hoe die vrouwen in afrika er aan toe zijn. Is natuurlijk niks nieuws, maar als je dat dan weer ziet, dan hebben we het hier echt super! groetjes Dai
Hoi meiden, Ik ben weer terug van vakantie, was heerlijk! Shay, bedankt voor je felicitatie. Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben in jullie nieuwe huis, en mooi dat Jailey het zo goed doet! Ze wordt vrijdag ook alweer twee he, net als Nadine, hoe gaan jullie het vieren? Wij krijgen gewoon overdag wat visite en ik heb een fototaart besteld. Emma, ik was bij Nadine ook eerst afgevallen, een kilo of vijf dacht ik (weet t niet meer precies) maar zodra ik weer mijn eten wat beter binnenhield vloog dat er weer aan. Vanaf mijn normale gewicht geteld was ik toen nog 8 kilo aangekomen. Nu ben ik ook al aangekomen hoor, terwijl ik bij Nadine in deze periode alleen maar afviel! Er zit nu een kilo bij (met 13 weken al!) dus ik ben benieuwd. Ik spuug nu ook wel, maar stukken minder, en ik heb ook gewoon wel echt honger dus eet normaal. Dai, jammer dat t niet raak is, op naar de volgende ronde! Wil je nog ovulatietesten hebben trouwens? Of iemand anders? Ik heb er nog een stuk of 8 liggen die ik dus niet meer nodig heb. Emma, een naam voor bij Mick en Daan: Tijn! vind ik echt leuk klinken. Tom of Tim ook wel, al klinkt Tim dan weer vrij veel als Mick zeg maar. Wij zijn al helemaal uit de namen Ik blijf trouwens bij de gyn onder controle voorlopig, krijg ook een speciale 20-wekenecho in verband met de hartafwijking van mijn man. Mogelijk kunnen ze dan al zien of ons kindje die ook heeft, want het schijnt toch wel erfelijk te kunnen zijn. Met Nadine gaat het trouwens heel goed. Ze is de afgelopen maanden opeens enorm veel gaan praten en maakt nu zinnen van zes woorden, zo leuk en handig! Over een paar weken gaat ze naar de peuterspeelzaal, ik ben benieuwd hoe dat gaat!
danabelle, als je er toch niks mee doet....heb ze zelf nooit gebruikt trouwens, maar dat wijst zich van zelf wel lijkt me. wat moet je er voor hebben? lekker altijd weer he een vakantie, alleen jammer dat het zo snel gaat, maar ja is niet anders. Ik merk bij celine ook een enorme sprong qua praten....het is allemal nog wel brabbelen, zoals dinken (drinken), boeke (boeken), maar wat maakt het uit, we komen er wel uit. wel extra spannend dan die 20wk echo, maar ja als het kindje het dan wel heeft, dan kunnen ze er ook eerder wat aan doen? Groetjes Dai