Emma en Chelleke allebei een knuf!!!!!!!! @Danabelle, streepje blijft het zelfde, errug vaag....nouja we zien wel. misschien is het ook al achter de rug, voor deze maand zien we het wel. Kga er wel vanuit dat ik de test correct uitvoer ondertussen hebben we een ander probleem. celine hebben we nu bijna 2 weken in het peuterbed, maar het is verschrikkelijk....gisteravond ook, is ze tot 23 uur wakker en huilen en doen...en dan ben je er en dan is er natuurlijk niks aan de hand. maar ja ik ga het ledikantje natuurlijk ook niet meer terugzetten....alhoewel....de gedachte zit wel in mn achterhoofd......het kost ons ook onze nachtrust. Met mirte nooit problemen gehad met overstap naar peuterbed, maar ja de ene peuter is de ander niet zullen we maar zeggen. groetjes Dai
Dankje Dai, heel lief van je. Knuffel terug! Wat vervelend zeg dat jullie zo weinig nachtrust krijgen door het peuterbed! Zou het nog net iets te vroeg zijn? Wij hadden met Mick ook geen last toen we hem een nieuw bed gaven, hij sliep met 2 jaar in een groot bed (dus geen peuterbed). Maar voor Daan hebben we nog geen plek voor een groot bed, dus die gaat er sowieso later in. Is natuurlijk wel een grote verandering voor ze. Daan moet altijd vreselijk wennen als hij bij mijn ouders logeert, ook al slaap ik daar ook. De vreemde omgeving vindt hij heel erg eng. Misschien kun je Celine overdag gewoon wat laten spelen bij het bedje/in het bedje, zodat ze ermee vertrouwd raakt? Wij laten Daan nu ook overdag wennen op de slaapkamer bij mijn ouders, zodat hij de omgeving kent en dat werkt echt perfect. We kwamen er pas vrij laat achter dat dit wel een goed idee was. Dus wie weet werkt het voor haar??? Ik ben net bij de homeopaat geweest met MIck en stiekem een klein consultje voor mij...hopelijk werkt het goed, want heb wat korreltjes meegekregen.
@Emma, ik laat haar daar wel eens spelen, maar dan wil ze natuurlijk naar grote zus toe, en als ik de deur dicht doe, wil ze er uit...Ik doe haar nu smiddags wel naar 'bed' terwijl ik weet dat ze dat niet gaat doen, vanmiddag zat ze ook gewoon te spelen, dus dat scheelt, je hebt wel even de handen vrij. vanavond heb ik heel trouw ons bedritueel gedaan, zoals ook toen ze nog een ledikant had, ben er geen cm vanm af geweken, en so far so good. Ach, op zich mogen we niet klagen, het gaat ook wel vaak goed hoor, het is alleen zo frustrerend dat je er zo weinig mee kan als ze blijven huilen totdat je er bij komt. @Emma, hopelijk werken die korreltjes! Hoe snel zou je dat merken? Dai
Nou, met Celine gaat het slapen al weer 2 dagen aardig goed en ook tussen de middag vermaakt ze zich best wel goed op haar kamer....al klom ze vanochtend op de commode, en dat willen we nu ook net weer niet. Morgen gaan we haar verjaardag al vieren, en maandagavond krijgen we ook nog visite (dan is ze echt jarig). Ze zal de slingers wel weer mooi vinden; die hebben we net opgehangen... Verder vandaag toch nog een ovu-test gedaan en ik had ineens 2 gelijke strepen....echt laat! nouja, dus we gaan maar aan de slag vanavond, niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen. groetjes, Dai
Dai fijn dat de ovutesten nu toch twee gelijke strepen lieten zien! W.b. het peuterbedje, vaak betekent het ook het einde van het overdag slapen heb ik gehoord. Nou maakt dat bij ons niet uit want Nadine slaapt al een half jaar niet meer overdag.. maar misschien bij jullie wel? Wij hebben nog geen peuterbedje of groot bed voor Nadine, we moeten eerst intern verhuizen/kleine verbouwing. Heeft nog wel wat voeten in aarde, aangezien mijn man de komende maanden niet mee kan/mag helpen i.v.m. zijn hartklachten en de op handen zijnde operatie, en ik mag en kan natuurlijk zelf ook steeds minder tillen, en verven zit er ook al niet in (wij hebben verf met oplosmiddel). Dus dat is lastig, waarschijnlijk wordt het december eerdat we er aan kunnen beginnen. Dai, hoe was/is Celine's verjaardag?
@Dai: Hoera 2 kaarsjes op de taart!!!! Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie Celine!!!
@Duckertje, hoe is het met jou? Bijna 30 weken alweer, wat gaat het hard. Al het kraampakket in huis? @Chelleke, nog rustig bij jou? En gaat alles goed? Knuffel!
Dai gefeliciteerd!! Emma, Kraampakket in huis! Idd rond de 30 weken nu. Bestaat wel twijfel over, want al sinds de 12 weken echo loopt de kleine voor.... Ze hebben het termijn alleen bepaalt op basis van de echo met 5 weken. Ik heb vorige week de overstap gemaakt terug naar de verloskundige hier in Nederland en morgen wordt de suikertest herhaald. Als deze weer goed is moet ik hier een keer naar de gynaecoloog om opnieuw de uitgerekende datum te laten bepalen.... Volgende week nog wel een keer de 30 weken echo in Antwerpen. Die doen ze hier bij de verloskundige niet... Bij jou ook alles goed?! Groetjes, Duckertje
Ik moet zodirect weer naar de VK. Ik ben zo ontzettend moe/uitgeput, dat is wel echt apart, ook al heb ik natuurlijk al 2 jongens rondlopen. 1 trap lopen betekent voor mij eerst een tijdje uitpuffen op de bank. Als ik ook maar iets doe, moet ik dat compenseren door meteen te gaan zitten. Ik sta elke ochtend ook moe op. Bij vorige 2 zwangerschappen was dat niet zo extreem als nu. 2e trimester zou je toch iets meer energie terug moeten krijgen..... Hoe is dat bij jullie? MIsschien ff ijzer checken ofzo. Ik eet verder wel heel gezond enzo. Dat is al 10 kilo ben aangekomen zal ook wel meespelen.
Dank jullie wel voor de felicitaties, we hebben het erg gezellig gehad en celine heeft meer dan voldoende gekregen! @Danabelle, Celine sliep meestal nog wel tussen de middag, of iets wat daarvoor door mag gaan, maar in dit bed gaat het nog niet van harte, het bedplankje hebben we er nu toch maar weer voor gedaan want afgelopen weekend was ze er uit gevallen, en daar was ze aardig van geschrokken. Het gaat nu redelijk qua nachtrust, maar het is nog niet top! Emma, wat zei de VK? Duckertje, dat ze niet met een week of 10 opnieuw een echo hebben gedaan, dan kunnen ze het meestal het beste berekenen dacht ik altijd. Groetjes Dai
Ik moet idd ijzer laten bepalen en weer glucose voor en na ontbijt met 2 uur tussentijd. Zal allemaal wel oke zijn, maar wel goed om in de gaten te hebben. Ik was afgelopen dagen met de jongens bij mijn ouders, wel lekker, even niet hoeven koken etc. Ik heb alleen een stom ongelukje gehad, ik bleef steken met mijn middelvinger toen ik mijn broek uit wilde trekken om naar bed te gaan. Scheur ik zo mijn pees van mijn rechter middelvinger. Die staat dus nu krom en ik loop nu met een spalkje. Moet 6 weken blijven zitten. Typt wel HEEL onhandig moet ik zeggen. Gelukkig doet het niet veel pijn en als het goed is, is het na die 6 weken weer hersteld. Ik ga snel koken, fijne avond!!
Oh Emma, wat een vervelend ongelukje! En balen dat je nog steeds zo vreselijk moe bent. Ik ben ook erg moe, ben nu maar Floradix gaan gebruiken in de hoop dat het helpt.. maar ik ben nu 16 weken zwanger dus dan 'hoort het er nog bij' geloof ik, althans, ik sta ook nog elke ochtend te spugen dus wat dat betreft reageer ik gewoon nog lekker heftig op de hormonen. Dai hoe gaat het nu met het slapen van Celine? Duckertje, ze kunnen en mogen normaal gesproken de termijn nu niet meer 'opnieuw bepalen'. Een termijnecho vindt plaats in de derde zwangerschapsmaand (8-12 weken), vóór die tijd zijn metingen niet voldoende betrouwbaar en ná de eerste drie maanden gaat de groei van kindjes te veel uiteenlopen. Ik denk dat jij gewoon een groot kindje draagt. Nadine was klein, met 24 weken hadden wij destijds een 'pretecho' en toen liep ze 10 dagen achter qua groei. Maar de vk heeft ons toen uitgelegd dat ze niet zo laat in de zwangerschap meer de termijn gaan veranderen (dan was Nadine trouwens prematuur geboren) en Nadine was ook bij haar geboorte nog aan de kleine kant.
Emma, wat een gedoe zeg, en dat met een broek uittrekken, gelukkig heb je het nu en niet tegen het eind van de zwangerschap....zit je een beetje te bevallen met zo'n spalkje om.... volgens mij banner zou ik al een dag overtijd zijn, maar ik hou maar even een gewone cyclus aan van 4wk. maar als ik er rekening mee hou, dat mijn eisprong de 31e was (of rond die datum), dan tel ik daar 2 weken bij op en dan ga ik vant weekend wel eens testen, als ik nog niet ongesteld ben geworden, stiekem toch wel weer spannend....dan zou ik dit maandag gelijk aan de reumatoloog kunnen melden. We zien wel....eerst maar weer eens even een dagje werken morgen. Met celine gaat het nog niet top. Sinds gisteravond over op de harde aanpak....geen geweld hoor. Ik ga op de stoel naast bed zitten en als ze er uit komt, dan roep ik haar tot de orde. Voor gisteren werkte het na een half uur, vandaag na 20 minuten ongeveer. en ze werd vanochtend om 7.25 wakker dus dat is netjes. groetjes Dai
Poeh spannend zeg!!! Wie weet wie weet! Wat blijft het lastig zeg, met Celine. Hopelijk werpt het straks zijn vruchten af en is al jullie geinvesteerde tijd en moeite alleen maar goed geweest. Het lijkt in elk geval iets de goede kant op te gaan.... Morgen bloedprikken, eerst de kids naar mijn schoonouders brengen, want met dat bloedprikken ben ik de hele ochtend wel zoet. Verder belt de kraamzorg 's middags, dus dan kan ik beter ook de kids niet om me heen hebben. Vandaag waren ze echt draken! De hele bank ondergekleurd met balpen, evenals Daan zijn net nieuwe hippyskippy en ook de kussens op de bank zijn ondergeklad en 2 kasten. Allemaal tijdens een telefoongesprekje van een kwartier........... Ik zou zo graag het boek: Jongens, hoe voed je ze op? hebben, maar het is niet meer te koop voor zover ik weet........ Het is hier 1 bonk testosteron en daar komt in november alleen maar meer bij! Helluuuuuup!
ook belhamels bij jou zo te lezen... vannacht was het hier weer feest...van 2 tot half vijf in de weer geweest................. nouja, dat zij zo, zat er vandaag wel even doorheen zeg....had op het werk zelfs vlekken voor de ogen, heb het maar even rustig aan gedaan, zag het hele beeldscherm niet goed meer.. nu gaat alles gelukkig weer oke, hoop maar dat ze vannacht doorslaapt. heb haar nu maar in een slaapzak gedaan en dan in bed...wie weet geeft dat een geborgen gevoel. Groetjes, Dai
Tjemig Dai, dat is niet mis.... het moeilijke is dat de kids hun slaap wel inhalen, maar voor jezelf is die mogelijkheid er gewoon niet. Vermoeidheid doet zoveel met je lijf, je functioneert meteen een stuk minder. Ik duim dat het vannacht beter mag gaan meid... Knuffel, Emma
mijn man zei dat ik zwanger was, dat hij dat merkte....dus....een test gedaan ( eigenlijk weer te vroeg ) dus uitslag verraste me niet. vant weekend nog maar eens doen, als ik niet ongesteld ben geworden. Avond 2 met slaapzak lijkt goed te gaan....ze viel in ieder geval net snel in slaap, maar ja kan straks aan het eind van de avond begin vande nacht nog komen.....spannend...hoop dat ze doorslaapt