Zwanger willen worden met medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door stoetel, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Damian is geloof ik wel grote trotse broer, wil graag helpen met alles. Ook is hij erg opstandig door de hele situatie. Maar ja dat is ook wel normaal. Gaat allemaal wel goed komen :)

2. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

leuk dat damian heerlijk de trotse broer uithangt...schattig!
    Fijn dat je geen hechtingen hebt gehad, ben je nu ook eerder weer goed op de been?

Hier verder weinig nieuws, druk aan de klus zullen we maar zeggen en dan weer afwachten of het zo mag zijn

Mirte is vorige week voor het eerst naar school geweest en ze geniet er nog steeds met volle teugen van, zo leuk! ze vertelt er nog niet zo veel over maar dat komt vanzelf wel. halen en weg brengen is telkens wel een gedoe maar als ik zie hoe leuk ze het vindt, dan vind ik het ook wel weer best.

groetjes

Dai

3. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Dai wat leuk dat Mirte het zo leuk vindt op school! Mick vertelt ook eigenlijk nooit wat. Stiekem zou ik weleens mee willen kijken om te zien hoe hij is in de groep. Heb jij dat ook met Mirte? Ik vraag vaak: wat heb je op school gedaan? En dan krijg ik altijd hetzelfde antwoord: leuke dingen. Als ik doorvraag dan zegt hij dat hij niet meer weet wat hij precies gedaan heeft.

Hier verder ook niet heel veel nieuws. Ik heb wel flink last van mijn bekken, dus a.s. zaterdag start ik met fysiotherapie. Hopelijk geeft dat wat verlichting. Verder heb ik erg veel last van spataderen...erg vervelend en weinig aan te doen. Ik had het vorige zwangerschappen ook al, maar het is nu met de derde echt extreem.
    Toch geniet ik volop van dat wonder in mijn buik. Het is zo'n mooi mannetje, ik ben helemaal dol op die foto's en dvd van de pretecho (3D-4D).
    Momenteel zijn we de babykamer (Daan zijn slaapkamertje nu nog) helemaal aan het pimpen. Op dit moment is mijn man het plafond aan het witten en morgenavond starten we met behangen. Het wordt grandioos mooi. Alleen jammer dat ik niet mee kan helpen.

Liefs, Emma

4. Daiquiri

haha wat herkenbaar Emma, Mirte zegt altijd: dat weet ik niet hoor wat ik gedaan heb. Zag afgelopen maandag op de avond op school wel foto's van haar in de klas, dat was al wel leuk.

Morgen met de beide meiden eerst naar het cb, Mirte moet opnieuw voor de ogentest, heb er een hard hoofd in dat ze die gaat doen, dan is ze echt dwars en wil ze niet...nouja ik ga er niet voor op mn kop staan en ik weet dat ze goed kan zien. Celine moet voor het bezoekje bij 2 jaar. zal mij benieuwen hoe boef het doet.

Groetjes,

Dai

5. Daiquiri

wate enr ust hier.

afgelopen donderdag naar cb geweets, mirte krijgt doorverwijzing voor ogentest, ze vond het niet goed genoeg...nouja ik ga wel een keer langs bij de huisarts voor een doorverwijzing, denk zelf dat het wel mee valt, maar je weet maar nooit he.

celine kwam glansrijk door de keuring...ze mocht zelfs meer eten????? en ze is al zo mollig....soms snap ik er niks meer van.

verder geen nieuws, we wachten deze maand weer of het gelukt is. Volgend weekend een testje wagen als er nog niks gebeurd is. vroeg zat, vorige 2 maanden ook al voor noppes getest en dan de volgende dag ongesteld worden....gaan we dus niet doen.

Hoest hier verder?

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames,
    Dai, spannend, ik hoop voor jullie dat het deze maand raak is! Wat gek dat Mirte een doorverwijzing moet voor de ogentest, als jij het idee hebt dat ze alles goed ziet.. Nouja, ze zullen het wel weten daar, of niet ;)? Ik moet vrijdag met Nadine voor het twee-jaar bezoekje. Kreeg een enorme vragenlijst om in te vullen, heb er braaf mijn best op gedaan hoor. Ik vind alleen de vragen zo subjectief! 'Vindt u dat uw peuter goed eet?' Nou, als ik dat opvat als: krijgt ze voldoende en gevarieerd eten binnen, dan is het antwoord ja, maar als ik denk aan hoe ze haar avondeten eet (=warm eten moet ze niet, uitzonderingen daargelaten - ze eet wel tomaten en een toetje) dan kan ik beter 'nee' antwoorden. Heb maar ja aangekruist want heb geen zin in gezeik en Nadine is gezond en groeit goed ;). Ik ben benieuwd hoe ze haar vinden praten, op de psz zei de juf namelijk dat Nadine al zo goed praat, omdat ze al in de ik-vorm praat en zinnetjes maakt als 'ik ga met mama met de auto naar opa en oma' en 'mag ik nog een beetje drinken alsjeblieft juf?' En dan te bedenken dat de mensen een half jaar geleden zeiden WAT! zegt ze nog geen opa en oma?! haha.
    Mijn man is trouwens vorige week geopereerd. Hij ligt nog in het ziekenhuis, wordt morgen wel overgeplaatst naar ons 'eigen' ziekenhuis. Daar heb ik donderdag ook de twintigwekenecho, ik hoop dat manlief erbij kan zijn! Het gaat naar omstandigheden best goed met mijn man, maar we hebben nog een hele lange weg te gaan naar weer een normale situatie.

7. Daiquiri

Heey,

Dacht al, je man zal al wel geopereerd zijn, ja dus....heftig hoor, maar dat hebben jullie in ieder geval gehad, en ik ga ervan uit dat het allemaal geslaagd is. Fijn dat hij dichterbij in het ziekenhuis komt te liggen, dat scheelt ook al. Wanneer zou hij naar huis mogen?

En donderdag de 20 weken echo, spannend hoor. willen jullie weten wat het wordt?

Ik heb trouwens weer geen formulier in hoeven vullen met het cb. Zo stom, vriendin van mij telkens wel (meisje is 2 wk jonger). en bij mij zit er nooit een vragenlijst bij, nouja lekker belangrijk. Mirte is er vanaf en ik stuur de opticien wel even een mailtje, of ze bij hem langs kan komen.

wachtbankje is irritant....was vandaag op het werk zo verstrooid, niet normaal....en ik heb honger! nu weer, dus ga zo nog even een crackertje scoren!

Trusten voor straks,

Dai

8. Daiquiri

en Daiquiri is gewoon weer ongesteld geworden....helaas is niet anders....ik zeg, we hangen die stomme symptomen aan de bomen... ;) en we gaan weer lekker verder.....heb ik ook niet voor niets maandverband in huis zullen we maar zeggen...

9. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    *knuffel*

10. Daiquiri

thanks....maar we maar net begonnen, alleen we gaan ook niet al te lang door, omdat ik natuurlijk zonder medicatie zit nu (op de Predn. en Plaq. na dan), dus over een paar maanden stoppen we ermee. en als je het dan zo bekijkt is het wel erg jammer, maar ja je hebt het niet helemaal zelf in de hand.

11. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    #751 Chelleke, 7 sep 2011
    Laatst bewerkt: 7 sep 2011
    Valt ind niet mee zonder medicijnen :(
    Ik mag vandaag eindelijk weer beginnen met de MTX
    en dan kan ik over een maand de pred. af gaan bouwen :)

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Dai wat jammer! Ik hoop voor jullie dat het toch nog snel raak is, want idd, een half jaar bezig zijn is niet lang, maar wèl als je je medicatie waar je je een stuk beter door voelt dan niet mag gebruiken natuurlijk.
    Hier alles ok. Ik heb alleen flink last van spataderen op mijn rechterbeen en in mijn lies, best pijnlijk. Steunkousen zijn besteld.. Mijn man herstelt zoals het hoort, al heeft hij nog een flinke revalidatie voor de boeg. Zondag mogen de hechtingen eruit en dan mag hij waarschijnlijk naar huis!

13. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Dai, wat ontzettend jammer dat het weer niet raak is..... Ik blijf keihard voor je duimen!
    Danabelle, wat een heftige periode maken jullie door. Ik hoop dat je man voorspoedig herstelt. Fijn dat het in elk geval de goede kant op lijkt te gaan. Ben benieuwd of hij idd vandaag lekker naar huis mag!

Hier gaat alles wel goed. Erg druk met verbouwingen in huis en ook al doe ik zelf vrijwel niks, ik ben ontzettend moe en het voelt alsof ik steeds geen lucht krijg. Echt een benauwd gevoel...
    Verder ben ik begonnen met fysio voor mijn bekken en ik ben heel tevreden over hoe het gaat.

Bekijk bijlage 182108

14. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Bekijk bijlage 182109

En nog eentje! Ik vond deze erg leuk omdat je heel veel kunt zien, zijn armpjes, beentjes, gezichtje en dat het een jongetje is:D

15. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    super :)

16. Daiquiri

haha ja dat is niet te missen op die echo foto! maar is sowieso een erg lieve foto met dat duimpje zo in de mond....heerlijk hoor!

Danabelle, en mocht je man naar huis gisteren?

Ik ben nu helaas nog wat ziekig...zaterdag bbq gehad en jahoor....zondag alles er weer uit.....wilde vanochtend wel gaan werken, maar voelde me zo slap als een vaatdoek, dus toch maar afgebeld. Mijn vader heeft de kinderen naar school en de opvang gebracht, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken en die brengt ze vanmiddag ook weer thuis, helemaal super!

Dus nu even lekker rustig aan doen, beetje rusten, tvkijken en even mn mail checken...

Groetjes,
    Dai

17. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames,
    Emma, wat een mooie foto's!
    Dai, mijn man mocht idd naar huis afgelopen zondag. Het gaat 'normaal' voor iemand die een open hartoperatie ondergaan heeft. Manlief is snel vermoeid en mag nog bijna niets, eigenlijk alleen af en toe een klein stukje wandelen. Tillen e.d. mag ook niet, dus alles met Nadine en in het huishouden komt op mij neer, best zwaar.
    Ik heb veel last van spataderen op mijn rechterbeen en in mijn rechterlies. Dit komt waarschijnlijk doordat de baby (weer..) erg rechts ligt en daar de bloedcirculatie wat minder is. Het levert een zwaar, vermoeid en pijnlijk gevoel op. Steunkousen zijn besteld (je moet wat..), hopelijk helpt het iets voor mijn been.

Het leuke nieuws is..
    We krijgen een jongen!

Natuurlijk was ik met een meisje net zo blij geweest! Maar ik vind het vooral heel leuk om te weten :)

Dai, ben je inmiddels weer beter?

18. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Danabelle, lijkt me echt superzwaar idd voor je, nu alles volledig op jou aankomt, knuffel voor jou.... Ook heel vervelend van die spataderen, ook dat je er nu al last van hebt. Hopelijk helpen die steunkousen wat. ik heb er ook erg last van en ken het gevoel helaas.
    Wat leuk dat jullie een jongetje krijgen!! mag je lekker gaan shoppen voor jongensdingetjes en kleertjes! leuk! gaat alles verder goed met die kleine?

Gr. Emma

19. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    hey Duckertje,

Even teruggezocht en zag dat je ruim 37 weken ben nu! Elk moment kan het nu gebeuren meid, spannend! laat ff weten hoe het met je gaat!

20. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben er nog! :)

Lief dat je het vraagt Emma! :)
    Ik ben vooral heel moe en merk dat het wel begint te tellen. Heb gisteren de slijmprop verloren en heb regelmatig van die menstruatie-krampen.

Verder vrijdag naar de verloskundige geweest en ze gaat anders met 39 weken proberen te strippen, omdat het kindje groot wordt geschat. Lukt dit niet dan een afspraak om met 40 weken in te gaan leiden. Ze willen me niet overtijd laten lopen, dus dat is wel fijn.

Emma, hoe is het met jou?

En Danabelle, leuk een jongen!! Welkom bij de club! :)

Dai, hopelijk deze ronde meer geluk!

Groetjes, Duckertje

Deel Deze Pagina