Poeh,wel fijn dat je niet te lang door hoeft te lopen zeg, zeker als ze jullie mannetje zo groot schatten. Hoeveel groeiecho's heb jij gehad? Ik heb volgende week mijn 2e, maar krijg er nog een op 36 weken ws. Het probleem is alleen dat die kids van mij altijd pas na 36 weken uit de pas gaan lopen en enorm vet opslaan. Dat wordt dan dus gemist. Hopelijk dient de kleine zich bij mij ook bijtijds aan Liefs, Emma
Pfoeh, ik ben echt zo enorm moe! Ik kan echt niet meer op mijn benen staan. Gister te drukke dag gehad en vandaag 2 aannemers over de vloer die een wand aan het plaatsen zijn in de huiskamer, zodat we vanaf overmorgen een extra slaapkamer hebben! Ik was vanmorgen al even het huis uitgevlucht om een paar boodschappen te doen, maar ik was steeds zo duizelig en had zoveel last van mijn bekken, dat ik bijna continu stilstond met mijn hoofd naar beneden. Zal er wel stom uit hebben gezien maar ja. Mijn hart gaat ook vreselijk tekeer, ook al zit ik stil. Morgen weer naar de VK, gelukkig, even klagen daar.....
Emma, hoe was het bij de Vk?? Ik heb in het ziekenhuis iedere keer een echo gehad. Nu loop ik bij de verloskundige, omdat we toch liever in Nederland bevallen. Ik heb hier met 34 weken de laatste echo gehad... We zijn alleen aan de twijfel geslagen. Ik zou graag de natuur zijn gang laten gaan en het laten komen als het komt. Maar wat als het echt zo groot is?? Hoe gaan we dit oplossen? Ik hoop dat het bij jou inmiddels beter gaat als gister! Groetjes, Duckertje
Hai Duckertje, Vanmorgen bloed laten prikken om te zien of ik toch bloedarmoede heb. Hb was vorige keer ook niet zo hoog, 6.8 (dat was iets van 2 mnd geleden). En nog maar weer 'ns een keer glucose. Kun je bij je Verloskundige niet nog een groeiecho aanvragen? De betrouwbaarheid is dan wel iets minder hoe verder je komt, maar ja, je krijgt wel een indicatie. Verder zou ik m'n bezorgdheid nog extra benadrukken bij je VK. Zolang jij niet gerust bent hebben zij nog wat te doen Hoe zit het in je familie? Was jij ook een zware baby? Zware kinderen krijgen is namelijk grotendeels erfelijk bepaald. Bij mij gaat dat ook op, was zelf 11 pond en mijn broer 10. En mijn kids waren 10 en 9 pond bij de geboorte....
Duckertje, spannende tijden voor jou nu! Fijn dat ze de groei in de gaten houden. Ik loop nu bij de VK en krijg geen echo's meer - tenzij er nog iets bijzonders is natuurlijk. Emma, vervelend dat je je niet zo goed voelt. Hier een beetje hetzelfde verhaal, ik ben snel moe en kortademig (ja, nu al..) en heb last van mijn rug en van de spataderen, die zowel op mijn benen als in mijn liezen zitten. Heb er nu steunkousjes voor maarja voor mijn liezen heeft dat geen zin natuurlijk. Heb nu ook een bekkenband besteld, wie weet helpt het.
Nou, hier gaan we van het een naar het ander... Gisteren naar de Vk geweest en eiwitten in de urine. Gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis en ook daar eiwitten in de urine. Verder was het urinezuur in m'n bloed verhoogt en ik voelde de laatste dagen ook al wat minder leven. Gelukkig was het CTG wel helemaal goed en op de echo was er nog voldoende vruchtwater. Morgen weer terug om alles opnieuw te checken... Bah! Voel jij je inmiddels iets beter Emma? Danabelle, balen zeg van die spataderen enzo... Gaat het met je man al iets beter? Groetjes, Duckertje
Spannend allemaal Duckertje, benieuwd hoe het vandaag was? Hier verder weinig nieuws, we wachten deze maand weer af, denk vorige week maandag mn eisprong te hebben gehad, dus nog tot volgende week maandag wachten tot evt testen, eerder doe ik echt niet, heb nog maar een paar testen liggen, dus daar moeten we zuinig op zijn . En natuurlijk heb ik al weer overal last van, dus ik doe er niks meer mee. Het komt vanzelf goed, of zwanger van een derde kindje, of super gelukkig met mn twee meiden. Allemaal fijne avond nog verder! Dai
Spannend Dai, ben benieuwd! Duckertje, wat vervelend, hoe voel je je nu? Is dit een reden om je 'nog eerder' in te leiden of niet? Met mijn man gaat het naar omstandigheden best goed, maar hij kan en mag gewoon nog niet zoveel. Over twee weken mag hij beginnen met revalideren. Met mij gaat mwah, heb echt last van die spataderen en voel me nog steeds regelmatig misselijk. Buik groeit gigántisch!
Weer even een update vanuit het zeeuwse met ons gaat het prima aan het genieten van het prachtige weer en morgen gaan we naar efteling met jailey en dan beloven ze ook mooi weer... We zijn vorige week bij het cb geweest ze doet het goed en praat ook erg goed... Ze weegt 10.5 en is 86 cm dus geen grote maar ook geen dikke meid maar ze doet het goed en dan is gewoon haar bouw... Was ik al achter maar het cb maakt zich er nu ook geen zorgen meer over.... Dr obstipatie gaat vrij goed de laatste tijd, vorige week oorontsteking gehad en af en van de week leek ze last te hebben van groeipijnen in dr beentje ze huilende en riep me en zei mama beentje doet auw hierzo en wees naar dr knie kon er voorderest niks aan zien dus ja
Ben ik heel ff snel! Moet jullie verhalen nog even teruglezen. Maar wilde ff laten weten dat ik vanmorgen een groeiecho had en de baby ligt ruim 2 weken voor op schema. Hij wordt nu geschat op ruim 2200 gram ipv zo'n 1800. Op 36 weken krijg ik daarom nog een groeiecho en ik zal niet verder dan 40 weken doorlopen, dus wel fijn. Verder onwijs onwijs onwijs moe, maar goed, alles gaat natuurlijk door hier, net als bij iedereen, dus echt rust nemen gaat niet echt. Verder heb ik ws. een baarmoederverzakking of vaginawandverzakking volgens de verloskundige, dus moet goed mijn bekkenbodemspieren trainen, ook na de bevalling. Het komt door mijn vorige (zware) bevallingen. Maar goed, ben goed bezig met de fysio, dus zal wel loslopen. Het klinkt vast erger dan het uiteindelijk is. Gelukkig nu weekend, al staan er wel 2 verjaardagen op de planning. Zometeen koken. Inspiratie 0,0 en ook misselijk. Dus wat nu???? Misschien toch maar brood eten dan
En Emma wat heb je uiteindelijk gegeten? Ik kom in zulke kook-noodgevallen meestal uit bij roerbakmie met roerbakgroenten (een zak, evt. uit de vriezer), garnalen/kipfilet en een sausje. Staat binnen tien minuten op tafel . Je kindje groeit lekker door zeg! Wel fijn dat ze je niet langer dan 40 weken laten lopen. Een baarmoederverzakking of vaginawandverzakking klinkt niet zo prettig.. hopelijk helpen de oefeningen! Ben benieuwd hoe het met Duckertje is, zou haar zoontje inmiddels geboren zijn? Gek idee dat ik van mijn vorige zwangerschap volgende week uitgerekend zou zijn. Maar wel een 'prettig' idee dat ik op die datum in elk geval de 24-wekengrens voorbij ben, mocht ons kindje zich (veel) te vroeg aandienen dan wordt er in elk geval moeite voor hem gedaan - bij de vorige zwangerschap was daar natuurlijk geen sprake van. Maar ik hoop natuurlijk dat hij blijft zitten tot een week of 37-40 . Shay, fijn dat het zo goed gaat met Jailey! Nadine heeft om en nabij hetzelfde formaat, ze woog vorige week precies 11 kilo en ze was 87 cm. groot. Was het leuk in de Efteling? Heeft Jailey eigenlijk al veel haar? Nadine heeft nu korte blonde haartjes, staat heel leuk maar ze wordt wel vaak jonger geschat dan ze is - waarschijnlijk vanwege die haartjes en omdat ze best een fijn poppetje is om te zien, want zodra ze haar mond open trekt staan mensen meestal weer raar te kijken .
Ik denk dat Duckertje vast al wel bevallen is....anders was ze hier denk ik wel 'langs' gekomen, maar wie weet.....we horen het vast gauw genoeg, altijd weer spannend. Shay, fijn dat het goed gaat met Jailey. obstipatie is nooit leuk en hoop dat dat goed blijft gaan, onze oudste heeft de boel nog steeds niet helemaal op orde, bij haar zit het echt tussen de oren. Emma, succes met training, want een verzakking zit je ook niet op te wachten! Hier verder geen nieuws, in afwachting van de menstruatie. vandaag wel getest, maar was niks op te ontdekken, dus we wachten gewoon weer door... Groetjes Dai
Ik zit nu op mijn telefoon want de laptop moet gemaakt worden dus ik kan geen foto plaatsen zal ik van de week wel even via een computer doen... Jai ziet er een beetje hetzelfde uit ook niet heel veel haar ze zeggen zelfs wel eens hij als ze stoer gekleed gaat maar dan ben je echt blind ze is heel meisje meisje maar dat haar is blond en nog niet lang... Jai heeft een beetje slag in dr haartjes met een beetje gel heeft ze mooie krullentjes heel schattig... De efteling was geweldig heerlijk weer en jailey vond het helemaal geweldig ging overal in alleen de panda droom vond ze eng met die 3d film maar die ronde bootjes en sprookjesbos was geweldig... Ook weer leuke foto s gemaakt
Fijn dat de Efteling een succes was Shay! Wij willen graag een keer met Nadine naar Plopsa Indoor (Hasselt), is iemand van jullie daar wel eens geweest? Over obstipatie gesproken trouwens, Nadine heeft gedurende haar eerste jaar veel problemen gehad met haar ontlasting. Nu gaat het goed - vinden wij, maar blijkbaar gaat t niet zo als bij andere kindjes. De juf van de peuterspeelzaal kwam vorige week helemaal ontdaan naar me toe: 'ze heeft gepoept, maar dat moet wel héél erg pijn hebben gedaan want het was hard!'. Tja, Nadine poept geen zachte brij nee, maar als ze pijn heeft komt ze dat toch echt zeggen en ze had niets gezegd, dus t deed geen pijn volgens mij. En mijn vriendin (met zoontje van Nadine's leeftijd) schrok ook toen ik zei dat Nadine regelmatig een dagje niet poept. Maar ze heeft er momenteel geen last van (dus geen pijn) dus wij vinden dat het prima gaat..
Heey, Shay, leuk dat Jailey zo van de efteling heeft genoten, jullie hadden er ook heerlijk weer bij zeg! niet te warm en niet te koud. Hier ook nog stevige keutels hoor, kijk er niet eens meer van op, maar soms denk ik wel eens, meid hoe hou je het vol! maar met een dosis lactulose poeder op voorraad komen wij de tijd wel door. zo jammer dat het bij mirte tussen de oren zit....dan helpt soms die poeder ook niet hoor, die 'negeert' ze dan gewoon zeg maar. Vandaag heerlijk genoten van het mooie weer, met zn alleen naar mn ouders gefietst, was voor mirte voor het eerst zo'n eind weg zonder zijwieltjes, but she did it!, oversteken over de drukke weg en door het dorp...scheelt dat het op zondag echt heerlijk rustig is overal. Helaas toch ongesteld geworden, dus we gaan weer een maand verder kijken. Groetjes, Dai
Wat grappig dat jullie kindjes dan ook veel op Daan lijken!! Daan heeft ook weinig haar, beetje vlassig. Nu hij op de peuterspeelzaal zit babbelt hij ontzettend veel en goed, je kunt hele gesprekken met hem hebben en hij is ook erg sociaal. Zeg ik vanavond: auwwww (kreeg druppel hete olie op mijn arm bij het koken), komt Daan naar me toe: gaat het mama?? Moet kusje op? Zo schattig. En vanmorgen vroeg hij bij het ontbijt aan zijn oudere broer Mick: Mick, wil je nog wat eten? Boterham? Beschuit? Plakje kaas? Daan heeft trouwens ook nog steeds darmproblemen, alleen bij hem wisselt het heel erg tussen diarree en obstipatie. Normaal is het eigenlijk nooit. De laatste week jammert hij alleen wel weer als hij moet poepen en is het ook weer veel harder, terwijl hij daarvoor veel minder pijn had. Wie weet komt het bij hem ook wel vanwege het besef dat hij nu krijgt dat hij moet poepen. Ik ben overigens begonnen met zwangerschapsgym (weet niet of ik dat al had verteld). Best intensief!!! Maar goed, mijn bekken speelt dan ook extra op. Wel leuk om even helemaal met de zwangerschap bezig te zijn. Lees net je berichtje Dai, dat je weer naar de volgende ronde moet.......balen zeg.... Knuffel!
@Danabelle Ps: ik kwam ook uit op roerbakmie haha! Idd snel klaar en toch gezond en ik heb er ook altijd weinig last mee met mijn darmen.
Ik heb even gezocht, de man van Duckertje heeft in een ander topic een update geplaatst: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/229708-stoppen-de-pil-september-oktober-2010-a-291.html#post11008813 waarin we kunnen lezen dat ze inmiddels is bevallen van zoon Pepijn. Bevalling ging niet zo voorspoedig blijkbaar. Duckertje, als je hier weer komt en dit lees, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Pepijn!