Och Emma toch! Wat rot dat je zulke vervelende ervaringen hebt gehad waardoor je dat toucheren zo erg vindt.. Kan het me trouwens wel voorstellen hoor! Wel goed dat ze de baby extra in de gaten gaan houden toch? Misschien draait hij nog wel (in hoofd- of stuitligging, in elk geval uit dwarsligging) dat kan toch nog? Had jij zelf geen goede ervaringen met moxasticks, misschien is dat weer het proberen waard? Succes met alles, en hier kan je je verhaal kwijt hoor! *knuffel*
Thanx Danabelle en Dai, het voelt goed dat ik het allemaal hier even kwijt kan.... Lucht wel erg op het even van me af te schrijven. Ik zie helaas al wel weer op tegen maandagmorgen...dan heb ik om 8.20 alweer een echo en ws. weer toucheren. Ik voel nog steeds heel duidelijk dat de baby dwars ligt, maar vannacht lag hij idd in stuit. Ik denk erover om over een weekje weer moxa te gaan proberen inderdaad. Dat werkte vorige keer ook supergoed. Manuele versie ga ik sowieso niet doen. Maar goed, heb inmiddels wel weer een beetje vertrouwen gekregen dat het wellicht gewoon goedkomt. Met de verbouwingen hier is het nog steeds razenddruk. Mijn man wil nog zoveel mogelijk afkrijgen en dat geeft op zich wel veel onrust bij mij, terwijl het aan de andere kant ook wel steeds mooier wordt en fijn is dat er weer een stukje af is. Mijn bekken doet helaas vreselijk veel pijn en ik kan steeds minder en moet veel liggen. Heel lastig nu in de herfstvakantie met beide jongens om me heen. Heb het gevoel dat ik ze gewoon verwaarloos zeg maar Morgen gaan we in elk geval volledig aan de jongens besteden. Misschien even naar het bos, ga ik lekker op een bankje zitten en de jongens lekker rennen met m'n man. Maakt vast weer veel goed. Knuffel, Emma
Emma hoe was het in het bos? Jullie hadden in elk geval heerlijk weer! Ach, ik heb ook wel eens het idee dat ik Nadine verwaarloos, aangezien ik met mijn spataderen (ook in liezen en schaamstreek) niet zo makkelijk achter haar aan kan hollen. Dingen als naar de speeltuin gaan doen ik niet eens alleen meer met haar, ik red dat echt niet. Maar kindjes zijn flexibel, en Nadine is nog gewoon vrolijk en gek op mama, dus het zal wel goed zitten . Succes met je echo morgen! Bah, weer toucheren, is dat nou echt nodig? En wie weet is moxatherapie weer een uitkomst voor jou. Kan me wel voorstellen dat je geen handmatige versie wilt hoor!
Emma, hoe is het nu?? Is het vanochtend een beetje meegevallen?? Dikke knuffel voor jou!! Liefs, Duckertje
Dankjullie wel Danabelle en Duckertje! Vanmorgen idd weer bij de gyn geweest. De kleine (grote) man ligt nog steeds dwars, maar nog steeds voldoende vruchtwater om te draaien. Wel een vervelende discussie met de gyn gehad, want zij begon alweer over handmatig draaien van de baby en ik zei: wat vindt u ervan als ik eerst zelf moxa probeer, want ik ben acupuncturist. Ze lachte me vierkant uit en raadde het me af zei ze. Toen ik vroeg waarom zei ze omdat het niet "evidence based" was. Nu is 80% vand e reguliere geneeskunde NIET-evidence based, dus dat zei mijn man even tussendoor. Maar daar praatte ze overheen. Verder heb ik het net nagezocht, maar moxa is sowieso WEL evidence based. Maar goed, of uberhaubt "evidence based" de manier is om te bepalen of een behandeling juist is (effectief en veilig) valt te betwisten. In elk geval heeft manueel draaien een slagingskans van 50% en moxa 75 %, dus waarom zou je het niet proberen? Het is toch niet schadelijk???? Ik had helemaal geen zin in een discussie, want toen ik doorhad dat ze het niets vond had ik zoiets van: hier komen we dus niet uit, ander onderwerp!!! Maar ze bleef er maar over doorgaan en maakte alles belachelijk. Bah. Voel me nu gewoon ook niet sterk genoeg om me te verdedigen. Ik vroeg haar of IK er ook nog een stem in had of ik een handmatige draaiing wel wilde.... Nou, dat had ik gelukkig tssss. In elk geval hebben mijn man en ik besloten vanaf dit weekend moxa te gaan gebruiken en kijken hoe het loopt. Ik vind het wel superfijn om even hier mijn verhaal kwijt te kunnen.....dank jullie wel....... Ps: hij schijnt nu 3300 gram te zijn al, bij 35 weken dus....
Emma, gewoon je gevoel volgen en geen energie verspelen aan zulke discussies! Ze zijn het niet waard!! Liefs, Duckertje
Lief dat je dat zegt Zulke dingen vreten gewoon energie. Hoe gaat het trouwens met jullie? Gaat het goed met jou en Pepijn? Hoe is het nu met jouw eczeem? Liefs, Emma
Emma, wat een vervelend bezoekje aan de gyn zeg! Tja, evidence based.. Ze moet er niet zo over zeuren, het is jouw recht moxa te proberen. En wow, 3300 gram al, dat is een keurig geboortegewicht voor een voldragen baby.. Ik hoop dat ze je niet te lang laten doorlopen dan!
Hai Danabelle, ja ik hoop ook dat er anders gewoon toch maar ingeleid gaat worden op zo'n 38 weken. Ik vind het zelf ook wel een mooi gewicht! Hoe gaat het verder met jou? Nog steeds evenveel last van je spataderen of geeft het toch iets steun die kousen? Hoeveel weken ben je nu ook alweer?
Ik hoop dat je de kleine snel in je armen hebt Emma! Hier gaat het redelijk. Ben zelf nog heel erg moe en reageer niet goed op de ijzertabletten. Heb er nu al verschillende gehad, maar van de een woon ik op de wc en bij de ander lukt het weer helemaal niet. Rotdingen! Met Pepijn gaat het gelukkig heel goed. Papa is sinds gisteren weer werken, dus ik mag het nu alleen doen. Wel even wennen, met de kinderwagen de hond uitlaten en dat soort dingen, maar ik mag niet klagen! Liefs, Duckertje
@Duckertje, wat een gedoe dan weer he met die ijzertabletten. maar fijn te horen dat het goed gaat met Pepijn en zo'n eerste dag in je uppie de boel runnen is ff wennen....kan me de dag nog als gisteren herinneren....maar ja het loopt allemaal vanzelf wel goed en niet te veel plannen Hier alles zijn gangetje, druk bezig met de zolder leegruimen, al hebben we nog wel wat tijd voordat de dakkapellen geplaatst worden (half december), dus ik zit hier gezellig tussen de spullen. Nog een week wachten en dan weet ik zo langzamerhand wel weer of het de volgende ronde wordt of niet. Groetjes, Dai
Dai, leuk dat jullie dakkapellen nemen, levert vast een hoop leefruimte op! Zolder staat hier echt te vol, maarja, zijn toch echt spullen die we zo af en toe nodig hebben. Ach, er loopt nog een paadje door en het is een vliering dus we zien het niet dagelijks . Emma, ik ben nu 27 weken zwanger. Morgen een pretecho, ik kijk er naar uit! Hoe vinden de jongens het eigenlijk dat ze een broertje krijgen? Nadine vindt het schitterend, ze heeft het er de hele dag over en komt telkens 'baby kusje geven!'. Van de spataderen op mijn benen heb ik niet zoveel last zolang ik mijn steunkousen draag. Ze zitten helaas ook in mijn liezen en schaamstreek, daar heb ik wel veel last van. Het voelt net alsof er een bowlingbal tussen mijn benen hangt . Duckertje, vervelend van die ijzertabletten! Heb je al Floradix geprobeerd? Kan me voorstellen dat het even wennen is dat je man weer is gaan werken nu. Ik vond dat niet echt prettig destijds, maar wij hadden dan ook geen normale/relaxte babytijd met Nadine.
Danabelle, wat gaat het alweer hard he, 27 weken!!! Leuk dat Nadine er ook zo leuk mee bezig is en kusjes komt geven! Blijft ellendig van die spataderen zeg, bij mij is het op een gegeven moment niet erger geworden en zelfs een beetje minder geworden. Alleen op het toilet voel ik dat het erg pijn doet, dus moet goed oppassen dat ik goed uitplas enzo zeg maar. Ik hou me maar vast aan het idee dat alles straks weer slinkt na de bevalling.... Meid hoe was je pretecho????? Ben superbenieuwd!!!! Duckertje, idd Floradix wat Danabelle zei is een hele goeie. Helpt bij mij behoorlijk goed. Het vloeibare spul vind ik erg vies, maar de tabletten die je ervan hebt werken ook prima. Zodra ik het niet slik merk ik het meteen, ben dan meteen hondsmoe etc.
Ik mengde de Floradix altijd met siroop en spa rood, dan was t best lekker Zou eigenlijk weer eens een flesje moeten halen, ben zo moe de afgelopen dagen! Maar ik slaap ook heel slecht, de baby is erg beweeglijk en houdt me wakker. @ Emma, pretecho was superleuk! Baby lag heel lenig met handjes én voetjes bij zijn gezichtje. Hij heeft mijn neus vinden we Even later zwom hij weg en uiteindelijk wilde hij alleen nog zijn schoudertjes en oren laten zien, haha. Wat fijn dat de spataderen bij jou wat minder zijn geworden! Mijn VK zei trouwens dat ze mij niet gaat inknippen in verband met de spataderen (want daar zitten ze immers ook) maar hoe ze dat dan gaat oplossen als de baby het moeilijk krijgt zal ik volgende keer eens vragen.. Heb jij trouwens iets gebruikt tegen de spataderen? Ik smeer nu Curanol, maar echt helpen doet t niet. Hoe is het eigenlijk met de verbouwing thuis? @ Dai, spannend weekje voor jou dus?
@Danabelle, de banner klopt niet meer denk ik, want mn eisprong was een dag of 4 later. Dus ik zit nu op een week erna. dus nog een weekje wachten. Tja en ook deze maand denk ik weer....zou het zo zijn, heb nu lichte rugklachten...pcies een week later, dus dat kan nog geen menstruatue zijn, maar ja het is maar net wat je wilt voelen. Ik ga nergens van uit, want ik weet hoe bijzonder het is als het wel raak is en niet dat het een standaard gegeven is. Leuk die pretecho en vooral dat je je eigen neus erin hebt herkend...soms heb je van die sterke genen he. ik heb ook al twee keer mijn neus 'doorgegeven'. Groetjes en alvast een fijn weekend! Dai
Spannend Dai, hopelijk is het deze keer wel raak zeg.............ik ga heel hard voor je duimen weer! Danabelle: de Curanoltabletjes schijnen beter te werken, maar die mag je nu nog niet geloof ik. Ik meen vanaf week 32 of 34 of zoiets. Verder heb ik wat homeopatisch gekregen van de homeopaat waar ik met Mick loop. Ook om na de bevalling de bloedvaten en weefsels weer te versterken. Ik hoop dat jij en ik ook allebei gewoon niet zullen uitscheuren met de bevalling zou ook weer schelen. Want straks met persen zal de boel eerst wel weer heel erg gaan zwellen. Ik heb ook elke keer erg last van aambeien, brrrr. Ik stop de zalfjes en pilletjes ook maar vast in de vluchttas Gister is de aannemer geweest voor het versjouwen van onze grote kast , naar onze nieuwe slaapkamer. Ruim na de bevalling gaan we dan naard e nieuwe slaapkamer verhuizen en nu hebben we lekker de ruimte in onze oude slaapkamer voor de wieg, commode etc. Eigenlijk is alles nu wel af. Enkel nog gezellig maken en alles op z'n plekkie zetten. Ik voel me er nu een stuk rustiger bij. Mijn man heeft gisteravond de wieg van zolder gehaald. Poeh, er zijn toch wel heel wat spuugjes over de bekleding heengegaan toen Daan erin lag zeg.... Echt vieze gele vlekken. Hoe ik dat er nou weer uitkrijg?!?!? De bekleding kan namelijk niet los. Heb er nu een emmer met wasmiddel en oxi action naast staan en daar vast een deel van de bekleding in hangen... Het is wel weer duidelijk dat Daan reflux had zeg! ALs jullie nog tips hebben....van harte welkom!!!!
@ Emma, kan de bekleding echt niet los of niet zonder hem ergens los te knippen? Anders zou je kunnen kijken of je hem makkelijk weer kunt repareren? Of anders een nieuwe bekleding maken (ik weet niet of je handig bent) die wel los kan? Nadine had ook reflux, ik ben toevallig van de week de dozen met babykleding eens doorgelopen, heb destijds alles bewaard maar er kan alsnog driekwart weg geloof ik, overal zitten spuugvlekken in. Heb nu wel het e.e.a. op een 95-gradenwas gedaan met vlekkenspray, is er alsnog wel wat schoon geworden gelukkig . Las op internet trouwens dat de Curanoltabletjes vanaf zes maanden mogen, dus dat zou al kunnen. Mijn homeopaat heeft mij Aescorin Forte voorgeschreven, maar na drie weken merkte ik nog geen verschil dus daar ben ik mee gestop (het is best duur spul ook). Wel fijn dat t thuis een beetje naar je zin gaat met de verbouwing! Hier komt mijn vader mijn man maandag helpen met Nadine's nieuwe kamer, er moet nog het een en ander opgehangen en verplaatst worden enzo. En dan kan daarna de babykamer gedaan worden, hoeft eigenlijk alleen maar een muurtje blauw gesausd te worden (is nu wit), en in onze kamer moet het rode muurtje nog een keer gesausd
Hoi meiden, Emma, dat valt me ook altijd op, dan denk je alles schoon in de kast te hebben weggelegd en dan is het toch allemaal weer op komen zetten, ach het ruimt soms wel weer lekker op, maar met dat wiegje is het wel erg vervelend. Hoe had je dat destijds dan schoongemaakt, toen Daan zo spuugde? Heb helaas geen tips voor je...bleken in de zon, maar daz niet met alle kleuren handig en het jaargetijde werkt dan ook niet mee...ossegalzeep misschien...werkt bij kleding vaak goed. Danabelle, succes met de babykamer vandaag, tenminste je vader dan...wel lekker als dat straks ook klaar is. En jullie alvast bedankt voor het duimen draaien.....ik begin het nu zelf wel een beetje spannend te vinden...heb mn banner wel even aangepast anders was ik al 2 dg overtijd, terwijl ik weet dat de eisprong later was. deze week maar 2 daagjes werken en dan lekker vrij vanaf donderdag > alleen dan wordt er bij ons een erg grote boiler verwijderd, en die man komt al om 08.00 uur..... Groetjes, Dai