Hallo, gisteren lekker naar dierenpark emmen geweest met ons gezinnetje en mn ouders en toen het nieuws maar gelijk verteld. Ze hadden er al rekening mee gehouden, omdat we natuurlijk de zolder gingen verbouwen. Maar dat zouden we toch al doen, dus op zich maakte dat niet uit. Ze waren erg blij in ieder geval. Denk dat mn schoonouders vanmiddag meer verrast zijn.
Ik kom even snel binnenvallen Happy: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Dai: gefeliciteerd met je zwangerschap geniet ervan want dit is denk ik je laatste zwangerschap? Danabelle: mooie foto s zeg
@duckertje, het kwam er niet van om het te vertellen, dus dat komt de volgendenkeer wel. @shay, yep het is de laatste, of het nu goed blijft gaan of niet. Merkte gewoon al dat ik wat meer kast kreeg van mn vingers en mn gezondheid is me ook wel wat waard, dus we gaan genieten van elk moment, beroerd of niet... Zit nu lekker op de bank met een opgeblazen buik... Groetjes Dai
@Happybest: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Remco!!! Met hoeveel weken is hij geboren? Hoe gaat het met jullie? @Danabelle: Lief dat je het vraagt! Eerlijk gezegd gaat het helemaal niet zo lekker. Ik heb heel erg last van lage rugpijn waardoor ik vaak niet kan lopen. En dat frustreert mijn 2 zoontjes zo enorm dat ik momenteel een "stomme mama" ben en mijn oudste wil de baby al niet meer ... Ik weet dat hij dit echt niet zal menen, maar het doet me wel veel pijn. Ook kan de oudste momenteel niet bij vriendjes spelen omdat ik hem niet kan ophalen, dus hij is heel boos op mij elke middag na school Hopelijk word de baby nu echt snel geboren, want het is nauwelijks vol te houden zo, het maakt me erg verdrietig en ik kan niet meer tegen de pijn. Ik heb wel afgelopen paar weken erg veel voorweeen gehad en afgelopen nacht ook echt dat ik er steeds wakker van werd omdat ze pijn deden, maar het zet helaas nog niet door.... Vorige keren beviel ik op 42w3d en op 39w5d, dus lijkt me sterk als ik nu veel eerder ga bevallen. Morgen naar de gyn weer, voor groeiecho en hopelijk komt er een plan om in te leiden. Ik ben eigenlijk niet voor inleiden maar met m'n huidige situatie kan het gewoon niet anders, dus hoop ik dat morgend e knoop wordt doorgehakt.
Emma, daz echt niet leuk zeg, maar je kan er op dit moment gewoon weinig aan doen. Hoe sneu het ook is voor je beide jongens, Dikke knuffel hoor, want kan me voorstellen dat je het zelf verschrikkelijk vindt! Vandaag afspraak met VK gemaakt!
Dankje Dai... Ik probeer nu elke dag even met m'n oudste te praten, dat het straks juist feest wordt, dat hij ook cadeautjes krijgt, dat we alles gaan versieren met slingers en allemaal lekkere dingetjes gaan eten en dat er leuke mensen op bezoek komen en dat hij de baby aan iedereen mag laten zien etc. Hopelijk helpt dat! Wat spannend weer joh, weer voor het eerst naar de VK!!!! Dat heb je maar vast geregeld! Vanmorgen bij de gyn geweest. Groeiecho wees uit dat het niet zo'n grote wordt als onze 1e, dus geen 10-ponder. Hij is nu 7 pond schatten ze, dus wel groter dan gemiddeld, maar ik hoef niet angstig te zijn dat het een reus wordt Hij ligt inmiddels met zijn koppie naar beneden, dus toch mooi zelf gedraaid! En als hij komende week ook nog indaalt, gaan ze me volgende week inleiden. Ik denk dat het beter is zo. Vind het wel spannend.....
Oh Emma wat vervelend dat je je zo rot voelt! Ik heb ook last van lage rugpijn, maar gelukkig is het soms ook een dagje weg. Wat vervelend dat Mick je nu maar een 'stomme mama' vindt omdat je zo weinig met hem kunt, en hem niet kunt ophalen bij vriendjes. Zijn de andere moeders niet bereid hem even thuis te brengen of ga je niet zo met ze om dat je dat wilt vragen? Inleiden lijkt me een goed idee hoor! Je hebt het nu wel lang genoeg zwaar gehad vind ik.. Nog eventjes en dan is idd jullie derde zoontje er, en dan is het ook echt feest, goed idee om dat zo aan Mick uit te leggen! Heb je wel wat hulp met de jongens? Dai hoe voel jij je nu? Leuk een afspraak bij de VK! Ik mag morgen ook weer. Baby ligt regelmatig dwars trouwens, dat is wel grappig, hoop dat hij over een week of zes netjes in de startstand ligt natuurlijk .
Hey Danabelle, jullie hebben dus ook al zo'n dwarsligger! Ik had toen de baby dwars lag erg last van dat ik niet op m'n rug, maar ook niet op m'n linker of rechter zij kon liggen omdat ik in alle posities duizelig werd! Hopelijk draait hij/zij bijtijds om! Ik heb net weer een gesprekje gehad met Mick. Hij is zo'n ongelooflijk gevoelig mannetje en is heel erg bang dat ik doodga. Momenteel zit hij heel erg in de knoop met zichzelf en sloeg me vanmiddag weer 2x op m'n buik . Hij vindt het heel erg moeilijk om mij met pijn te zien en geeft denk ik de baby gewoon de schuld. Blijft moeilijk. Tsja, met ophalen bij vriendjes voel ik me altijd bezwaard om te vragen of ze 'm even willen thuisbrengen. Toch ga ik het morgen maar vragen, want morgen gaat hij toch bij zijn beste vriendje spelen. Donderdag komt mijn moeder gelukkig en vrijdag hoop ik dat mijn man wat eerder thuis kan zijn ivm sint maarten. Wordt daar bij jullie ook aan gedaan? Succes bij de VK morgen!!! Knuffel, Emma
Heey, Emma, fijn dat je geen reus lijkt te krijgen...daz dan toch weer lekker een meevaller. en ook fijn dat je moeder komt, neemt toch weer even de drukte uit handen. Danabelle, tuurlijk ligt ie over 6 weken goed, geen gezeur laat hem nu dan nog maar even zijn draai zoeken, dan heeft ie hem tegen die tijd wel gevonden. Ja wel raar hoor om al die dingen weer te regelen. en het voelt nog steeds zo onwerkelijk, net of je je voor de lol aanmeld bij de Vk enzo. Net heb ik me aangemeld bij de kraamzorg, tja als het misgaat kan ik me altijd weer afmelden. Kga natuurlijk wel bevallen in de zomerperiode dus ik wil het graag allemaal goed geregeld hebben. Nu maar even afwachten tot ik misselijk wordt of zo...dan weet ik wel dat het echt is. En ach merk het aan andere kleine dingetjes ook wel. Vond het ook niet erg leuk dat Celine bovenop mn buik plofte toen ik vanmiddag op de bank lag te telefoneren. Poeh, dat komt ff hard aan zeg, die boef. Groetjes, Dai
Emma wat vervelend dat je je zo rot voelt! Dikke knuf... Ik ben met een geplande keizersnede bevallen met 38w3d. Omdat onze boef in stuit bleef liggen en de draaipoging mislukt was, hebben ze een keizersnede aangeraden. Ik wou eerst graag stuitbevalling proberen, maar omdat ze dachten dat het hoofdje wat groter was en het onze eerste is, durfde ze het risico niet te nemen. Want alsnhet lijfje er uit is en het hoofdje past niet dan is het over en uit. En dat was natuurlijk geen optie. Als het onze tweede of derde was hadden ze het wel aangedurfd. Wel gek hoor om van te voren te weten wanneer het kwam, maar wat het werd was wel een verrassing . X
Tjemig Happybest, dat is dan wel echt een heel, heel spannende tijd geweest zeg! Onze Uki lag vorige week nog dwars, maar is gelukkig alsnog goed gedraaid op 37 weken. Uitwendig draaien lijkt me ook erg eng en pijnlijk! Wat ellendig ook dat dat niet gelukt was. En inderdaad, een afschuwelijk scenario als het hoofdje zou blijven steken zeg...poehh! En een keizersnede is ook al zo ingrijpend, maar goed, toch beter dan de risico's van een vaginale bevalling. Hoe voel je je? Heb je erg veel last van het litteken en moet je erg veel rust nemen? Lijkt me erg zwaar, zeker nu je ook de zorg voor Remco erbij hebt. Heb je hulp? Ik vind het zelf ook een heel raar idee dat we volgende week ws. een datum hebben waarop onze knul geboren wordt. Als het goed is hebben wij dus volgende week ook onze knul in handen...... Ps: Ik vind het trouwens een errrg leuke naam, Remco hoor je eigenlijk nooit meer!!!
@ Happybest, ik vind Remco ook een mooie naam, had ik nog niet gezegd geloof ik. Zoontje van vriendin heet ook Remco, is een heel leuk jongetje. Geplande keizersnee lijkt me niet niets, maar idd, als het beter is voor je kindje.. @ Emma, hier geen Sint Maarten, althans, de Katholieke scholen doen er wel iets aan geloof ik maar verder niet. Goed dat je toch gaat vragen of de moeder van Mick's vriendje hem even wil thuisbrengen hoor! En fijn dat je wel wat hulp krijgt met de jongens. Ik krijg ook hulp van mijn ouders met Nadine. Nadine is een makkelijk en lief meisje, maar ze slaapt bijna nooit meer overdag en ze is behoorlijk actief, en ik trek het gewoon niet meer om vaak met haar naar de speeltuin of kinderboerderij ofzo te gaan. Dus gaat ze daar nu vaker met opa en oma heen . Vanmiddag weer bij de VK geweest, baby lag nu met het hoofdje naar beneden. Alles was goed, bloeddruk aan de lage kant maar dat is bij mij altijd. Ik ben niet zo dol op de weegschaal, zucht, er zit nu al net zoveel aan als bij Nadine met 37 weken (en ik ben nu 29 weken), maargoed de VK is ook daarover tevreden. @ Dai, lijkt me best een pittige beslissing trouwens, dat óók als het mis zou gaan dit je laatste zwangerschap is. Ik vind het zelf al moeilijk te bedenken dat ik hierna misschien wel nooit meer zwanger zal zijn, hoe moeizaam mijn zwangerschappen soms ook verlopen. Wij sluiten een derde kindje niet definitief uit, maar ik acht de kans klein dat het er ooit komt.
@Danabelle, wat goed dat je ook aangeeft als het je teveel wordt en dat opa en oma dan kunnen inspringen! Ik ben er eigenlijk nu ook wel achter gekomen dat mensen in de omgeving ook gewoon echt graag willen helpen. Wel vervelend dat je ook al zo snel omhoog schiet in gewicht, ik had dat ook en had zoiets van: waar gaat dit heeeeeen! Ik ben nu zelfs zwaarder dan mijn man! Ach weet je, straks zijn we het vast snel weer kwijt!!!! Ik ben vanmorgen al om 5.00 uur opgestaan en hier zit ik dan met een kopje thee en 2 beschuitjes met aardbeien op de bank. Ik ga maar even een dvd 'tje aanzetten denk ik. Ach, het heeft ook wel weer wat.....
En emma watheb je allemaal gekeken zo op de vroege ochtend.... je moet toch wat he Danabelle, misschien wel een pittige beslissing, maar als het deze maand niet gelukt was waren we misschien ook nog maar 2 of 3 maanden doorgegaan, dus als het nu misgaat, zou dat alleen maar weer langer duren, ergens moet je toch een grens proberen te leggen. Maar we gaan er nu maar gewoon vanuit dat het goed gaat natuurlijk.
Dai: is de misselijkheid begonnen? Knuffel.... Duckertje: Lief dat je naar me vraagt ! Sinds gister moet ik elke dag bij de gyn komen voor ctg, omdat de kleine minder bewoog. Ik maak me zelf niet zo zorgen. MOrgen tevens controle van de hoeveelheid vruchtwater. Gisteren met toucheren kon ze het koppie al voelen. Maar helaas had ik nog geen ontsluiting en de bmm was nog niet vertreken. Dus met inleiden zou ik eerst gel moeten krijgen en dan kan het nog 3 dagen pijnlijke weeen betekenen voor we de baby in handen hebben. Vanwege dat laatste wil ik nog even afwachten hoe het met ontsluiting is de komende dagen. Dus hopelijk kan ik binnenkort gewoon zonder gel ingeleid en duurt de bevalling ook niet zo lang. Het is allemaal een beetje vaag hoe het gaat lopen. Maar goed, ook als de baby nog minder gaat bewegen de komende dagen word ik natuurlijk ingeleid.
Balen Emma, iedere dag CTG.... Ik ken het helaas. Maar natuurlijk wel goed dat ze het in de gaten houden! Wordt spannend dus, de komende dagen! Ik hoop dat je de kleine snel gezond in je armen hebt! Nog even volhouden meis, we denken aan je! Liefs, Duckertje
Emma, goed dat ze jou en de baby goed in de gaten houden! Kan me helemaal voorstellen dat je liever nog een paar dagen afwacht of de ontsluiting misschien toch op gang komt. Spannend hoor! Dai, ben je misselijk of heb je andere klachten? Jammer dat je je niet zo goed (meer) voelt. Hier gisteren groeiecho gehad, baby ligt keurig op schema.